Motivaation puutetta

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joo, olen tässä viimeisen vuoden aikana törmännyt yhteen erittäin pahaan ongelmaan. Nimittäin motivaatio treenaamiseen on kadonnut täysin.
Armeijasta pääsyn jälkeen (ja 6kk totaalitreenitauon) puntti ei ole maistunut enää samalta. :(
Säännöllisesti salilla tulee kuitenkin käytyä, mutta se tietty intohimo treeniin on hävinnyt totaalisesti. Eli tulokset junnaavat paikallaan (syystäkin). Treenaamisesta on tullu enemmänkin rutiininomainen suoritus, joka hoidetaan, välillä kovaakin. Välillä saattaa jumppa-tuokio jäädä välistä, jonkun turhanpäiväisen syyn takia, kuten: väsyttää, särkee päätä, _ei huvita_, jne.
Aiemmin motivaationa toimi esimerkiksi voimatason lisääminen, kasvaminen ja omien rajojen kokeileminen. Nykyisin nuo saavutukset tuntuvat niin turhanpäiväsiltä ja merkityksettömiltä. Edes "kesäkunto" ei kiihota mieltä.
Nyt tartteis jostain löytää jotain motivaatiota treeniin... :whip:

No höh, ei salilla pakko ole käydä jos ei huvita ;) Tekeväthän ihmiset yleensäkkin asioita joista pitävät ja pitävät tärkeinä syystä taikka toisesta. Eli turha sinne salilla itseään on pakottaa.

Pidät taukoa vähän aikaa, sen jälkeen lähdet vaikka kokonaan uudenlaisella ohjelmalla salille. Jos ei muuten, niin ajattele vaikka, että siellä näkee hyviä kissoja.

Et ole yksin, mulla menee motivaatio kausittain välillä vedetään aivan vässykkä treeniä ja välillä taas todellista hc treeniä, viimeaikoina sitä ensimmäisenä mainittua, en itsekään tiedä mistä moinen johtuu. :confused:

Motivoiminen on melkoisen hankalaa, varsinkin jos toinen koittaa motivoida toista. Eli sen innostuksen tulis lähtee sieltä punttaajasta itsestään. Kuinka sitten motivoida itseään? Tapauksessani kummastuttaa tuo, että intin ajan oli taukoa ja nyt ei sitten oikein innosta, sillä itselläni juuri tuon intin takia olleen tauon jälkeen olin todella innoissani salilla - liiankin innoissani.
Voisin koittaa laittaa joitain asioita jotka saattais auttaa motivoitumaan:
- Realistiset, muttei liian helpot tavoitteet sekä lyhyelle- että pidemmälleaikavälille
- Treeni tapojen muutos
- Treeniohjelman muutos
- Salin vahto
- Treenikaveri, joka on tosissaan treenauksessa mukana
- Elämäntapojen muutos (jos tulee käytyä "parilla" vähän turhan usein jne. :) )

Nyt vain otat itseäsi niskasta kiinni ja salille. Mulla ainakin motivaatio nousee mukavasti kun tulosta alkaa tulemaan. Tsemppiä! :whip:

Kannattaa mun mielestä alottaa siitä, että kasaa uuden ohjelman ja lähtee sillä liikkeelle ja koittaa alottaa ikäänkuin uudestaan. Alat tekemään reenipäiväkirjaa niin näet oikeiasti miten ne tulokset nousee, ei oo tunnetta että ei ne varmaan oo mihinkään nousseet. Pitkän tauon jälkeen on ainakin mulla vaikea se alotus, mutta muutaman viikon jälkeen ei enää malta pysyä poissa kun on taas päässyt vauhtiin.

Anonyymi2 sanoi:
Joo, olen tässä viimeisen vuoden aikana törmännyt yhteen erittäin pahaan ongelmaan. Nimittäin motivaatio treenaamiseen on kadonnut täysin.
Armeijasta pääsyn jälkeen (ja 6kk totaalitreenitauon) puntti ei ole maistunut enää samalta. :(
Säännöllisesti salilla tulee kuitenkin käytyä, mutta se tietty intohimo treeniin on hävinnyt totaalisesti. Eli tulokset junnaavat paikallaan (syystäkin). Treenaamisesta on tullu enemmänkin rutiininomainen suoritus, joka hoidetaan, välillä kovaakin. Välillä saattaa jumppa-tuokio jäädä välistä, jonkun turhanpäiväisen syyn takia, kuten: väsyttää, särkee päätä, _ei huvita_, jne.
Aiemmin motivaationa toimi esimerkiksi voimatason lisääminen, kasvaminen ja omien rajojen kokeileminen. Nykyisin nuo saavutukset tuntuvat niin turhanpäiväsiltä ja merkityksettömiltä. Edes "kesäkunto" ei kiihota mieltä.
Nyt tartteis jostain löytää jotain motivaatiota treeniin... :whip:

Vaihda lajia vähäks aikaa! Ui, pyöräile, juokse, nyrkkeile, paini, heitä keihästä... Mitä ikinä mieles tekeekin! Jossain vaiheessa voi taas tuntua siltä, että tekee mieles taas lähteä hauksia pumppaamaan. :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom