Moposkootterin hankinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
aattelin kans ostaa skootterin. kun on töihin matkaa 8 kilometriä niin ei viittis enää näillä bensan hinnoilla yksin autolla ajella. oon katellu noita kiinan ihmeitä, osaako nuoremmat lukijat sanoo niistä mitään? halvimmillaan maksaa 599; ja muutamalta käyttäjältä olen saanu vain positiivista kerrottavaa! näitähän on kai miljoonaa eri merkkistä mutta taitavat kaikki tulla samalta tehtaalta( fude, wanda, baotian ym...)

Itse ostin pari vuotta vanhan Yingyin joka on sama kuin Fude. Ajelin pari kesää ja pelitti täydellisesti. Öljyt vaihdoin tonnin välein koneeseen ja kerran peräpäähän. Ei ainakaan minulla ole valittamisen sanaa noitten kinkkien suhteen kun huoltaa niitä kunnolla eikä "rääkkää" kuten teininä PV:tä.
Ja mopo kulki ilman virittelyjä liiankin kovaa lain mukaan. Jos vähänkään ymmärtää koneiden kunnon päälle ja tekee perushuollot niin työmatka-ajoon ei ole halvempaa kulkuneuvoa.

Itsellä on fude ja olen ajanut nyt sillä 500km. Moitteen sanaa ei ole tullut. Renkaat voisi tietenkin vaihtaa merkkikumeihin. Hieman kovan tuntuista "kumia" nuo Donghou-merkkiset vakiorenkaat :D Sateella lähtee samantien märällä asfaltilla luisuun. Kerran jouduin sateella ajamaan kotiin kun yllätti täys sade. Sai kyllä varovasti ajella.

Kulutus on ollut sellaista 2.5-3l/100km, eikä tosiaan tarvi haista 2-tahdille.
Muistaa vaan huoltaa säännöllisesti, niin mikäs noilla on ajellessa.
Ihan työmatkoja varten itsekin tuollaisen hankin, enkä ole katunut. Hauskaa ja leppoisaa menoa.

Zone-sarja -42%
Kaveri kerto äsken tässä vähän aikaa sitten että hänen skootteri kulki kaasuttamatta (oli ilmeisesti rääkännyt liikaa kun ei ollut vielä edes sissään ajettu) Eli mikähän vika tuossa mahtaisi olla ja paljon korjaus mahtaisi??

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ei tarvinnu vääntää kaasua, pitäis tietää vähänsen miten korjata ku koitetaan kaverin kans korjata se vielä huomisen aikana
Se on vaijerissa tai luistimessa vika.

Itsellä oli tuollainen ~600 € kiinan ihme ja nyt tekisi taas mieli hankkia kesäksi skootteri. Tällä kertaa en sorru tuollaiseen halpikseen. Kyllähän tuollaisella ajelee jos huoltaa hyvin. Itsellä jäi tuo huoltaminen vähän vähemmälle, mitä nyt öljyjä yritin vaihdella mutta sekin oli tuskaista kun mutterin kannat pyöristyivät. Ensimmäisellä lenkillä mäntään tuli hiushalkeama ja skootteri ei oikein tahtonut kulkea ja lähti huonosti käyntiin (yllätys, yllätys jos mäntä on halki), tämäkin oli omaa syytä kun en malttanut sisään ajaa. Eli mun neuvo: jos tuollaisen halpiksen hankit aja se sisään ohjeiden mukaisesti ja huolla oikein, varmaan tuolloin ovat ihan ajettavia. Itse olin tyytyväinen kun, skootteria yritettiin varastaa ja sain myytyä sen vakuutusyhtiölle.

Itsellä oli tuollainen ~600 € kiinan ihme ja nyt tekisi taas mieli hankkia kesäksi skootteri. Tällä kertaa en sorru tuollaiseen halpikseen. Kyllähän tuollaisella ajelee jos huoltaa hyvin. Itsellä jäi tuo huoltaminen vähän vähemmälle, mitä nyt öljyjä yritin vaihdella mutta sekin oli tuskaista kun mutterin kannat pyöristyivät. Ensimmäisellä lenkillä mäntään tuli hiushalkeama ja skootteri ei oikein tahtonut kulkea ja lähti huonosti käyntiin (yllätys, yllätys jos mäntä on halki), tämäkin oli omaa syytä kun en malttanut sisään ajaa. Eli mun neuvo: jos tuollaisen halpiksen hankit aja se sisään ohjeiden mukaisesti ja huolla oikein, varmaan tuolloin ovat ihan ajettavia. Itse olin tyytyväinen kun, skootteria yritettiin varastaa ja sain myytyä sen vakuutusyhtiölle.

Korjataas tätä vähän.
JOS MINKÄ TAHANSA SKOOTTERIN OSTAT, NIIN AJA SISÄÄNAJO OHJEISTUKSEN MUKAAN!
Jos meinaat että skootteri kestää, kuluttaa jatkossa vähän ja muutenkin elinkaari on yli sen kesän.

Tuskin se vika vaijerissa on, mut missäs tollanen luistin sijaitsee ja mitä pitäis tehä?:eek:

Miksei vois olla vika vaijerissa?

Se ei ole muuten mikään luistin, vaan luisti. Se on kaasarissa, siinä kiinni mihin kaasuvaijeri tulee. Myös luistissa oleva neula tai sen pidike voi olla jotenkin lähteny irti/jumissa, että kannattaa avata ja kattoo.

Miksei vois olla vika vaijerissa?

Se ei ole muuten mikään luistin, vaan luisti. Se on kaasarissa, siinä kiinni mihin kaasuvaijeri tulee. Myös luistissa oleva neula tai sen pidike voi olla jotenkin lähteny irti/jumissa, että kannattaa avata ja kattoo.
Jaa, ihmettelinkin et mikä vitun luistin ois skootterissa :D. Mut kiitti noista neuvoista jos ei auta ni käsken kaveria viemään korjaukseen skodensa.
Nii tottakai se vika voi olla vaijerissa... Muutama muu tyyppi on sanonu et vika ois variaattorissa.

Jaa, ihmettelinkin et mikä vitun luistin ois skootterissa :D. Mut kiitti noista neuvoista jos ei auta ni käsken kaveria viemään korjaukseen skodensa.
Nii tottakai se vika voi olla vaijerissa... Muutama muu tyyppi on sanonu et vika ois variaattorissa.
jaa ja heti ku sulle sanottiin luisti, niin hoksasit mistä on kyse. ei tarvi enään ihmetellä:zzzz:

suunnillen sama ku joku sanoo että renkas, niin toinen näsä tulee ja korjaa että se on rengas.
En kyllä ymmärtäny
no hyvä. se siitä olis vielä puutunut:D
Sie muuten ite vaikutat aika järjen jättiläiseltä =D=D
no eipä jaksais noilla kysymyksillä kellekkään edes yrittää vittuilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom