Moposkootterin hankinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
niin käy ja sinä käyt kans:hyper:
. Sie muuten ite vaikutat aika järjen jättiläiseltä =D=D
noilla sun kysymyksillä ei kannata huudella mihinkään suuntaa yhtään mitään järkevyydestä
Kiitos, hupia irtoaa taas tähänkin iltaan. :dance2:

Yrität välillä ihan hyvin, mutta nuo sun jutut on aina vähän lapsellisia, sorry.
joo, siitä huolimatta käyt hermoille ainaisella näsäydelläsi. turhaa viisastelua.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä muakin vituttais jos ei toinen usko järkisanaa vaan päättelee jotain omiaan.

No vastataan nyt itse kysymykseen, kun poijat tappelee. Eli se luisti on se kaasarin sisällä liikkuva "levy", jonka päähän vaijeri tulee kiinni. Eli väännät kaasua, "levy" nousee --> kone saa enemmän bensaa. Yhtä hyvin se voi olla myös pyöreä kuten alla olevassa kuvassa.
Kaasuluisti.JPG

Edit: Muistaakseni Dellorto tais olla se missä se luisti oli enemmän mallia "levy". Tosin se muisti voi pettää kun siitä omasta mopoiästä on jo useampi vuosi aikaa..

Nyt tulee taas Neutraalin suusta kakkaa kuten Tony Halmeella konsanaan. Ei se oo mitään näsäilyä, varsinkin mopoasioissa pitää olla kato just eikä melkein. :D

Tuli sit tehtyä heräteostos: Piaggio Fly 100 cc eli ei ihan mopo vaikka tehojen puolesta voisi melkein mopo ollakin. Piti ostaa kun halvalla sai = 1590 € (ylivuotinen), vieressä oli muuten identtinen mutta sylinteri oli kokoa 50 cc (eli oikea mopo) ja hinta oli 1595 €.

Onhan tuossa vakuutusmaksut korkeammat kuin mopossa mutta on siinä kuitenkin tehoa kaksi kertaa enemmän. Ei sitä tehoa siltikään mitään hirveitä ole muistaakseni 4,3 kw.

Tuli sit tehtyä heräteostos: Piaggio Fly 100 cc eli ei ihan mopo vaikka tehojen puolesta voisi melkein mopo ollakin. Piti ostaa kun halvalla sai = 1590 € (ylivuotinen), vieressä oli muuten identtinen mutta sylinteri oli kokoa 50 cc (eli oikea mopo) ja hinta oli 1595 €.

Onhan tuossa vakuutusmaksut korkeammat kuin mopossa mutta on siinä kuitenkin tehoa kaksi kertaa enemmän. Ei sitä tehoa siltikään mitään hirveitä ole muistaakseni 4,3 kw.

Eikä sillä saa ajaa bussikaistoja ruuhkien ohi :D :dance2:

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Valmistaako muuten mikään firma sellaisia retromallisia scoottereita. Sieltä mod-aikakaudelta RAF:n logolla ja kahdellakymmenellä peilillä. :D

Valmistaako muuten mikään firma sellaisia retromallisia scoottereita. Sieltä mod-aikakaudelta RAF:n logolla ja kahdellakymmenellä peilillä. :D

316491.JPG

mod-oa.jpg

Ei helevata :D Mihin noita on käytetty? jos käytetty? Kaadut kerran tolla niin henki pois kun puolet on kyljestä läpi. :jahas: ei siis kaatuilla

Asiaan. Ajaisitko oikeasti tuollaisella liikenteessä?

tuli sitten ostettua upouusi kiinalainen peto. baotian milan sport:lol2: aito oikea hopeanuoli. ensimmäiset kilometrit takana ja hyvin tuntuu kulkevan. hintaa tuolle tuli sit lopulta 699; vaikka alunperin piti ostaa satasen halvempi malli. päädyin kuitenkin tähän koska tää oli jo rekisteröity valmiiksi ja se maksaa konttorilla 60; ja siihen bensat päälle niin hintaeroa ei olisi juuri jääny.aika näyttää miten toi kestää, huomenna olis jo tarkotus töihi tolla päräyttää:)

Muistakaas mopokuskit, että teidän paikkanne kaistalla on oikeassa laidassa, ei keskellä kaistaa. Pitäis varmaan pistää tuonne "vituttaa threadiin" mutta avaudutaan tänne, koska täällä on varmaan mopokuskeja. Eli vituttaa mopokuskit jotka ajavat keskellä kaistaa, ei sen takia, että minä ajan "moottoripyörällä" ja saan ajaa keskellä kaistaa vaan sen takia, että ohittaminen (niin autolla ja skootterilla tms.) on paljon hankalampaa jos skootteri ajaa keskellä kaistaa. Itse ajoin viime vuonna ihan suosiolla kaistan laidassa koska mopojen paikka on siellä, eikä keskellä kaistaa.

Paljonko 100cc mopossa vakuutukset ja muut? Mopohan on hyvä juuri sen takia ettei montaa drakmaa tarvitse maksaa, prätkäksi kun menee ni vakuutukset pompsahtavat kivasti.

Paljonko 100cc mopossa vakuutukset ja muut? Mopohan on hyvä juuri sen takia ettei montaa drakmaa tarvitse maksaa, prätkäksi kun menee ni vakuutukset pompsahtavat kivasti.
100 cc ei ole enää mopo vaan moottoripyörä ja vakuutusmaksutkin ovat sen mukaiset. Minulla on tuollainen 100cc skootteri ja liikennevakuutus on 376 € ja osakasko 59 € vuodessa (Pohjola). Eli ainakin minun mielestä melko kallista, ottaen huomioon ettei tuo nyt hirveästi oikeasta moposta eroa. Kyllähän tuo nyt kiihtyy ja kulkee perusmopoa paremmin mutta ei kuitenkaa mikään tykki ole, huiput on siinä vähän reilu 80 km/h mutta jaksaa kaksipäälläkin kiihtyä tuohon ihan kivasti.

Joku taisi kysellä kulutustakin... Sisäänajossa, eli peruskaupunkiajoa, oli viimeksi 3,1 l/100 km.

Edit: vertailun vuoksi, minulla oli vuos sitten moposkootteri ja siinä oli vakuutukset yhteensä (liikenne ja osakasko) 130 €/v.

Muistakaas mopokuskit, että teidän paikkanne kaistalla on oikeassa laidassa, ei keskellä kaistaa. Pitäis varmaan pistää tuonne "vituttaa threadiin" mutta avaudutaan tänne, koska täällä on varmaan mopokuskeja. Eli vituttaa mopokuskit jotka ajavat keskellä kaistaa, ei sen takia, että minä ajan "moottoripyörällä" ja saan ajaa keskellä kaistaa vaan sen takia, että ohittaminen (niin autolla ja skootterilla tms.) on paljon hankalampaa jos skootteri ajaa keskellä kaistaa. Itse ajoin viime vuonna ihan suosiolla kaistan laidassa koska mopojen paikka on siellä, eikä keskellä kaistaa.

Oikeassa olet, mutta pakko sen verran kommentoida paljon mopolla ajaneena. Vaikka ite jyystää viidenkympin rajotuksella kuuttakymppiä tai jopa yli, niin miksi vitussa jokaisen auton on pakko päästä mopoilijasta ohitte? Joskus ruvennut oikein ahkerasti vituttamaan kun ensiksi pakko ohitus ja sitte jäädään kituuttamaan siihen eteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom