Moposkootterin hankinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mä saan oman moponi tankin täydeltä huristella tuommoiset 200km. Eli aika halpaa on meno.

Mua ketuttaa tuossa ajossa se, että autoiliat eivät aina ota huomioon mopoilijaa. Kyllä sillä menopelillä nyt vähintään se 45-50km/h pääsee, joten ihan aina ei kannata eteen puskea. Muutaman kerran olen meinannut kaatua ojaan kun en kylkeenkään ole viitsinyt survoa. Kakkoseksi sitä jää kuitenkin.

Vähän vielä nolostuttaa ajaa kaupungilla ym. kauppojen parkkiksella, mutta jospa se siitä =)

Turhaan nolostelet. Ole ylpeä motoristi... Mc Ankeuttaja :)

Vielä kun saan mopostani vaaleanpunaisen, menen niin reteenä tuolla kaupungilla :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mä saan oman moponi tankin täydeltä huristella tuommoiset 200km. Eli aika halpaa on meno.

Mua ketuttaa tuossa ajossa se, että autoiliat eivät aina ota huomioon mopoilijaa. Kyllä sillä menopelillä nyt vähintään se 45-50km/h pääsee, joten ihan aina ei kannata eteen puskea. Muutaman kerran olen meinannut kaatua ojaan kun en kylkeenkään ole viitsinyt survoa. Kakkoseksi sitä jää kuitenkin.

Turhaan nolostelet. Ole ylpeä motoristi... Mc Ankeuttaja :)

Vielä kun saan mopostani vaaleanpunaisen, menen niin reteenä tuolla kaupungilla :D

Läiski autoja kattoon ja kylkiin käsillä, niin mä teen jos ahdistaa :D

Läiski autoja kattoon ja kylkiin käsillä, niin mä teen jos ahdistaa :D

Juu, näillä käsillä on kiva läiskiä. En saa aikaiseksi lommoakaan ja jos joku kolhun saa, se olen minä. Kohta olen pää kainalossa ja karmit kaulassa menossa työpaikalle leikkuriin korjattavaksi. Mutta mopoilusta en luovu. Joskus jopa morjestelen muille motoristeille (en puhu 15-vuotiaista mopopojista). Kyllä niillä on joskus hymy herkässä. Meikäpoika tulee vastaan hameessa ja avokypärässä ja pokalla naamalla vaan vienosti moikkaan niin kuin aitokin MC :jahas:

ei oikeasti kyllä kannata läiskiä vaikka pystyisikin :)

Tuossa olisi tuommoinen tosimiehen valinta Innovator.fi:n valikoimasta. Näytti olevan myös reilun tonnin hintainen vespakopio valikoimissaan.

T19%20(2)_pieni.jpg

siis tuo on kyllä siisti:D. tässä vielä edestä kuva. hinta oli muuten 990e. olis silti hyvä kun olisi penkin alle jätetty jonkinlainen tila johon menisi esim kypärä, six päkki tai muuta tavaraa.

Liitteet

• T19%20(1)_pieni.webp
    T19%20(1)_pieni.webp
    4,7 KB · Katsottu: 1 351
Ihme mainontaa näyttää olevan.

2.7kW tehoinen skootteri pitäisi olla kahdelle aikuiselle, mutta toinen oli 5.6kW eikä siinä ollut mitään mainintaa tuollaisesta. Luulisi, että jossain näkyy yli tuplateho.

Sain mun mopon maalattua :) Siitä tuli ihan hieno. Nyt mietin vielä miten sitä tuunaisin lisää. Mistä sellaisia tupsuja saa sarviin, joita on amerikkalaisilla tytöillä kun ne polkee pienellä vaaleanpunaisella pyörällä?

Kortinl ähdön johdosta tuli hommattua mopo alle.

Ostin Aprilia SR 50 Factoryn -05 . Skootteri suorasuihkutuksella. Hemmetin kiva vehje ajella, otin jo toisena päivänä prikan variaattorista pois ja nyt kulkee suorilla 70-80km/h mäistä riippuen. Vakiona meni 48km/. Hyvin jaksaa mennä eikä kuluta kolmea litraa enempää, prikan poiston jälkeen max.kierokset putos 10 000:sta 8000:en. Kestää moottorikin paremmin nyt. Muutenkin ruiskukone kuullostaa ja tuntuu nykyaikaiselta. Kone vetää hyvin alhaalta asti nätisti kiertäen.

Kaks 90kg sälliä plus treenikassit menee nätisti viel suorilla 75km/h, joten vähän pitempikin matka taittuu jos kelit on hyvät:) Jarrut on ihan ok, mitä nyt 2 päällä pitää aika kovasti jo puristella kahvoja.

Mopos on vielä kätevä ajotietokone, jossa on saman verran ominaisuuksia kuin nyky bemarissa. Plussana päälle elektroninen ajonesto! Ajovalot(erillispitkät) ovat sen verran hyvät, että pimeässäkin uskaltaa ajella.

Pyörässä on muutamaa hauska yksityiskohta, yhtenä kätevä lokero penkin etuosassa. Siihen lokeroon saa helposti kännykän ja lokero on todella helposti avattavissa, joten puhelimen tsekkaus käy helposti vaikka ajon aikana:D

Ajo-ominaisuudet ovat aika sporttiset, jousitus vähän turhan kova, 2 päällä ajettaessa on mukava. Nypyttää helposti pomppusella tiellä. Peilit voisivat olla paremmat, mutta kyllä noilla jotenkin pärjää.

Oon kyllä tykänny paljon skodasta, kyllähän tolla ajelee jo ihan huvikseen, etenkin näillä säillä:)

Zone-sarja -42%
Oisko täällä joku joka tietäisi vähän näiden skoottereiden tekniikasta. Itsellä on tuollainen kiinanihme ja yllätys yllätys sehän leipoi 2000 km jälkeen kiinni (kiertokangen ja männän välinen laakeri). Niin, en ole huoltanut enkä vaihtanut öljyjä joten itseäni saan syyttää ==> takuu ei korvaa. Nooh, minä hankin kokonaan uuden moottorin kun halvalla sain, ja vanhan moottorin korjauksiin olisi mennyt jo saman verran ja työ päälle.

Mutta mennään ongelmaan:
Uusi moottori oli muuten identtinen mutta vanhassa moottorissa meni venttiilikopan päällä jokin metalliputki joka johti toisesta päästä letkuun jossa oli jonkinlainen ilmanputsari (tätä kautta ilmeisesti otti ilmaa). Tuon putken kautta ilma ohjautui kannen seinämän välinkautta pakoaukkoon. Tuossa uudessa moottorissa tuo reikä on ummessa tuossa kannessa, paikka sille on mutta ilmeisesti sitä ei ole siihen koskaan tehty. No joka tapauksessa uusi moottori ei tunnut olevan yhtä "tehokas" kuin edellinen mutta vaikuttaisi että tämä tehokkuuden puute johtuu säädöistä, lähinnä sytytyksestä. Eli kun vääntää kaasua enemmän niin moottori pätkii, ei niinkään tukahdu vain pätkii ja välillä paukkuu. Voisko tuo moottori olla kuitenkin jotenkin erilainen että se tarvitsis uuden cdi-boksin, sytkäähän noissa ei ole, että sitä voisi säätää. Entä voiko tuota sytytystä säätää jotenkin muuten?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaahas....
Korkeat bensanhinnat laittavat miettimään uusia keinoja kulkea työmatkoja. Autolla työmatkoihin kuluu kuukaudessa 60-100e. Bussilla menisi noin 40 eurolla, mutta laskeskelin että moposkootterilla menisi noin 15-20e/kk (sis. bensat ja liikennevakuutus).
Sekä olisin nopeimmiten töissä, kun saa ohittaa ruuhkat bussikaistoja pitkin. Työmatka olisi pelkkää taajama-ajoa ja noin 7km per suunta.

Moposkootterilla ei tarvitsisi kyttäillä bussiaikoja, vaan voisi lähteä kun itse haluaa. Ei tarvitsisi kävellä pysäkille. Ei tarvitsisi maksella parkkimaksuja ja vaikka parkkipaikka olisikin täynnä autoja, niin yleensä skoottereille on jossain seinustalla vielä tilaa.

Harkitsenkin nyt tuollaisen about 600e arvoisen kiinan ihmeen ostamista alle. (fude classic tai vähän kalliimpi ja isompi fude elegance tms.) Niiden vähäkulutteisuus, hiljaisuus ja huolto-osien hintojen edullisuus saa itseltäni kannattavaa ajattelua. Jos taasen ostaisin jonkun 2000e peugeot skootterin, niin se kuluttaisi tuplat, huollot olisivat kalliimmat ja laitteen hintakin hirvittää. Menettäisin näin ollen tarkoituksensa olla edullinen käytännön kulkupeli.

Kuinka tuollainen jaksaa kuljettaa 2 aikuista, jos joskus haluaa kesäiltana ajella katselemaan kumppanin kanssa vaikka auringonlaskua tai lähteä biitsille? :)

Entä mahtuuko penkin alle salikamat?
Kannattaako suosilla hommata myös se takaboxi?

Nyt vakavasti kysynkin teiltä kiinan ihmeen (fude, baotian, nitsunatsu jne) omistajat rehellisiä mielipiteitä. Kannattaako tuo vai ei? Pistäkäähän plussat ja miinukset ihan rehellisesti.

Skoottereissa o yleensä aika pienet penkinalustilat, kaikissa ei edes umpikypärää saa mahtumaan. Kamojen roudausta varten kyllä yleensä on kassikoukut jalkatilassa. Takaboksia en kyllä varmaan laittaisi, joku tarakkasysteemi voisi olla parempi jos tulee esim. putkikassia roudattua.

Ajattelin hankkia sellasen avokypärän, jossa on vitriini sinne alas asti. Skootterikäytössä varmasti mukavampi kuin umpikypärä. Ja kun on nämä hemmetin silmälasit, niin muistan vaan kun teininä sapetti aina säätään niitä silmälaseja hyvin päähän siitä umpikypärän rakosesta.

Jos pienen putkikassin pitäis jalkojen välissä, niin ehkä silleenkin ajaminen onnistuis?

Siinä välissä pystyy piettämään tavaraa aivan hyvin, itellä on savenmaasta tilatta 2tahti halpis skootteri ja hyvin toiminut ja hintaa oli vain 650euroa kun ostin.
Monet metsä reissut tullut tehtyä ja tullut kyyditettyä tyttöjä sekä joskus metsästys kaveria, koiraaki onnistuu siinä jalkatilassa piettämään jos koira pysyy paikallaan. :D

Eihän tollanen halpis kulje muutako sen 55 kun ottaa prikan pois mutta sen syönti on tosissaan vähäinen!
Itellä toi leone on nyt vakio kunnossa kun viimeinen vuosi mopolla ettei tule mitään tekemistä polisien kanssa.

Niin vielä minun papallaki on halpis skootteri kun sen pappa tunturi hajosi :P

Mulla ei ole "kiinan ihme" vaan itävallan ihme.

+ Vähän syö
+ Helppo säilyttää
+ Halpa ostos
+ Jaksaa liikkua kaksi päälläkin, vauhti eri asia
Siinä jotaki plussaa

- Penkin alla liian vähän tilaa kai sen takia on etutavara tila ja takaboksi
- Maine on huonompi

Tossa jotaki mitä tähän hätään keksin kai niitä on enemmänki.

Mulle on eriarvoisen tärkeää se ettei se ole 2 tahtinen :) En tosiaan halua haista moottorisahalta koko työpäivää :D

Mulla on sellainen avokypärä leukaan asti ulottuvalla visiirillä. Vaaleanpunainen kypäräni sopii minulle hyvin kun huristelen kesäpäivänä vaaleanpunaisella skootterillani. Avokypärä on paljon kivempi kuin umpinainen. Mutta se visiiri on mielestäni ehdoton vaikkei lujaa (max 65-70) tule ajettuakaan. Kyllä ne ötökät aika kovaa tuntuu siihen visiiriinkin kopsahtavan saatikka iholle. En todella halua niitä naamaani/suuhuni.

Tavaraa mahtuu hyvin siihen jalkojen väliin eteen ja koukulla saa ne kiiinni jos haluaa. Avokypärä mahtuu hyvin ainakin oman skoban penkin (Piaggio Fly -skootteri) alle mutta toinen umpikypärä on vähän hankalampi ahtaa sinne. Tuurilla ehkä saa sen oikeaan asentoon, että penkin saa vielä mukavasti kiinni.

Kyllä se vaan halpaa menoa skootterilla. Viime keväänä tein tämän hankinnan eikä kaduta kyllä yhtään. Omalla skoballa tuollainen n. 150 kiloa menee vielä ainakin ihan mukavasti eteenpäin. Suurempia painoja ei ole tullu kyydittyä.

Jaahas ja sitten vaan linkkejä kehiin mistä saa järkevällä hinnalla avokypäriä koko feissin visiirillä. Ja mistä mä tiedän mikä koko menee mun päähän jos tilaan nettikaupasta :)

Itsellä tuollainen kiinan ihme oli ja ongelmia riitti, onneksi sitä yritettiin pölliä ja vakuutusyhtiö osti sen. Jos nyt pitäis ostaa niin ostaisin ennemmin oikean käytetyn skootterin. Itse asiassa olenkin taas kesäksi hankkimassa uutta (käytettyä) mutta varmasti en kiinan ihmeeseen sorru. Noh, ei siinä paljoa menetä jos tuollaisen ostaa mutta kyllä mielestäni kannattaa satsata laatuun, huomaat sen jos ajat tuollaista ja sit oikeaa.

Edit: halpoja kypäria ym. ajokamppeita: www.louis.de (tilaaminen luottokortilla yhtä helppoa kuin suomalaisesta nettikaupasta, vaikka saksan kielen osaaminen rajoittuu automerkkeihin) Itsellä oli tuollainen braincap ja hyvin pärjäsi ötököitä ym. vastaan kun on silmälasit. Tuollainen pikku potta on tosi mukavan tuntunen ja helppo päässä aina siihen asti kun sattuu kolari tms. sit luultavasti itkettää.

Suosittelen selailemaan nettimotoa, käytettyjä, hyväkuntoisia ja vähän ajettuja laatuskoottereita voi löytää uskomattoman halvalla. Mutta, jos ehdottomasti ei halua 2-t moottoria, suosittelen esimerkiksi Kymco agilitya. Kohtalaisen halpoja, luotettavia ja omien kokemuksien mukaan kaikinpuolin hyviä menopelejä. Pieniruokaisiakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom