Moposkootterin hankinta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Oikeassa olet, mutta pakko sen verran kommentoida paljon mopolla ajaneena. Vaikka ite jyystää viidenkympin rajotuksella kuuttakymppiä tai jopa yli, niin miksi vitussa jokaisen auton on pakko päästä mopoilijasta ohitte? Joskus ruvennut oikein ahkerasti vituttamaan kun ensiksi pakko ohitus ja sitte jäädään kituuttamaan siihen eteen.
En mä tiedä, tai no voisin kuvitella, että ohi on päästävä siksi, että itse ainakin miellän turvallisemmaksi ajaa skootterin edellä kuin tulla perässä kiinni. Jos vaikka skootteri jarruttaa nopeasti taikka kaatuu eteen tms. En minä tiedä aina kun minä ajan ohi niin jatkan kyllä matkaani enkä jää eteen pyörimään. Poikkeuksetta tulee ajeltua 50:n alueellakin 70-80 km/h.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Osa ei tykkää ajaa perässä, vaikka edellä ois autokin. Osa on näitä ns. tyhmiä ihmisiä, jotka ohittaa ja jää silti junnaan sillä samalla vauhdilla. Näitä kutsutaan myös ns. paskoiksi ihmisiksi. Samaan kastiin kuuluvat ihmiset, jotka painavat kaasua kun ohitat heitä. Maailma on täynnä urpoja.

Zonereita ei kannata hankkia. Ne ei lähde käyntiin ja vaikka lähtis joudut palauttaan ne Citymarketiin mistä oot ne ostanukin. En jaksa enää lähettää niitä huoltoon, saatana.
 
Muistakaas mopokuskit, että teidän paikkanne kaistalla on oikeassa laidassa, ei keskellä kaistaa. Pitäis varmaan pistää tuonne "vituttaa threadiin" mutta avaudutaan tänne, koska täällä on varmaan mopokuskeja. Eli vituttaa mopokuskit jotka ajavat keskellä kaistaa, ei sen takia, että minä ajan "moottoripyörällä" ja saan ajaa keskellä kaistaa vaan sen takia, että ohittaminen (niin autolla ja skootterilla tms.) on paljon hankalampaa jos skootteri ajaa keskellä kaistaa. Itse ajoin viime vuonna ihan suosiolla kaistan laidassa koska mopojen paikka on siellä, eikä keskellä kaistaa.

Vituttaa threadiin voisin myös kirjoittaa niistä autoilijoista jotka pe*kele:
- kiilaavat sinut melkein ojaan kun ajat tien oikeata reunaa, kuten pitääkin.

- olettavat sinun kääntyvän oikealle risteyksestä kun olet oikeassa reunassa ja ET käytä vilkkua vaan haluat ajaa suoraan. Tämän vuoksi kiihdyttävät ja ajavat valojen vaihtuessa melkein takarenkaaseen ja kiroavat ja tööttäilevät sen jälkeen skootteristia, kun se ei kääntynytkään vaikka he olettivat. Skootteristi luonnollisesti näyttää keskisormea tahi peukaloa tämän jälkeen takana edelleen tulevalle autolle. Näin on allekirjoittanut joutunut käyttäytymään useasti viimeisen parin kuukauden aikana.

- viistävät keskustassa 15-20cm päästä ohitsesi 60km/h että varmasti pääsevät skootterin ohitse, joka kulkee taajamassa sen 40-50km/h olematta tien tukkona.

Näiden asioiden vuoksi ajan itse enemmän tai vähemmän keskellä tietä kun ajan taajamassa. En sen vuoksi että "minä ajan moottoripyörällä" :D Voi kiesus mikä vertaus. Ei ne autoilijat taajamassa toisiaankaan rupea ohittelemaan kovin usein, niin saa ne luvan olla ohittelematta skootteriakin jos se skootteri ei kerran ole tien tukko hitauden takia. Nopeammilla teillä luonnollisesti ajan reunassa jotten ole tien tukko ja se kusipääskootteristi. Mutta kyllä hyvin useat autoilijat saisivat asennettaan muuttaa aika rajusti skootteristeja kohtaan.
 
Vituttaa threadiin voisin myös kirjoittaa niistä autoilijoista jotka pe*kele:
- kiilaavat sinut melkein ojaan kun ajat tien oikeata reunaa, kuten pitääkin.

- olettavat sinun kääntyvän oikealle risteyksestä kun olet oikeassa reunassa ja ET käytä vilkkua vaan haluat ajaa suoraan. Tämän vuoksi kiihdyttävät ja ajavat valojen vaihtuessa melkein takarenkaaseen ja kiroavat ja tööttäilevät sen jälkeen skootteristia, kun se ei kääntynytkään vaikka he olettivat. Skootteristi luonnollisesti näyttää keskisormea tahi peukaloa tämän jälkeen takana edelleen tulevalle autolle. Näin on allekirjoittanut joutunut käyttäytymään useasti viimeisen parin kuukauden aikana.

- viistävät keskustassa 15-20cm päästä ohitsesi 60km/h että varmasti pääsevät skootterin ohitse, joka kulkee taajamassa sen 40-50km/h olematta tien tukkona.

Näiden asioiden vuoksi ajan itse enemmän tai vähemmän keskellä tietä kun ajan taajamassa. En sen vuoksi että "minä ajan moottoripyörällä" :D Voi kiesus mikä vertaus. Ei ne autoilijat taajamassa toisiaankaan rupea ohittelemaan kovin usein, niin saa ne luvan olla ohittelematta skootteriakin jos se skootteri ei kerran ole tien tukko hitauden takia. Nopeammilla teillä luonnollisesti ajan reunassa jotten ole tien tukko ja se kusipääskootteristi. Mutta kyllä hyvin useat autoilijat saisivat asennettaan muuttaa aika rajusti skootteristeja kohtaan.

Siis tarkoitin tuolla "minä ajan moottoripyörällä", että minä en sen takia vittuunnu noihin mopoilijoihin kun ajavat keskellä kaistaa, koska minulla on "moottoripyörä" ja että minä saan lain mukaan ajaa keskellä kaistaa. Vaan syyt miksi vittuunnun on se, että en pääse ohittamaan koska skootteri ajaa keskellä kaistaa. Kyllähän nuo mopot ovat keskustassakin tientukkona monilla teillä jo senkin takia, että useissa paikoissa liikennevirta kulkee sallittua nopeutta nopeammin.
 
Mites ois? Cpi aragon gp, 2-tahti, tosin ei hapis. 1690e. Sillä ois tarkotus pörötellä niinpitkään kun kone kestää.. Miten huoltaa? Jos kuolee joskus niin varmaa tulis tosin vaihdettua Ninjaan tai johonkin vauhtipärrään tappaa ittensä :) Onks toi 2-tahti siis paskaa vai ei?
 
Tampereen Lielahden citymarketissa törmäsin johonkin 125cc kiinalaiseen skootteriin. Hinta hurjat 799e :D Ei siitä voi hinta juuri enää tippua, vaikka ajelis pari kesää tuollaisella.
 
Tampereen Lielahden citymarketissa törmäsin johonkin 125cc kiinalaiseen skootteriin. Hinta hurjat 799e Ei siitä voi hinta juuri enää tippua, vaikka ajelis pari kesää tuollaisella.
joo mut saa varautuu siihe et sitä korjaa vuoden päivät
 
Kymco super 8 2-tahti

Mielipiteitä kaipaisin, kun kaupat pitäisi tehdä seuraavasta skootterista:
Super82t.jpg

Tässä linkki teknisiin tietoihin

Tietoa ja kommentteja:

Plussa ja miinukset
Viritys
 
Ihan peruspätevä peli. Kannattaa koeajaa ja kokeilla, miltä se tuntuu. Paljonko pitäisi saada kulkemaan? Kymcoihin löytyy aika nihkeästi viriosia, mutta jos se 60-70km/h vauhti riittää, niin prikka pois variaattorista + tehoputki kiinni. Teharin kanssa joutuu tietysti variaattoria + kaasaria säätämään. Yksi vaihtoehto on myös, että tukkii hukkaputken, mutta itse en kallista orkkisputkea menisi leikkelemään.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuvailemasi viritys riittää mainiosti. Täytyy varmaan kysyä tienoon mopopojilta nuo viritysohjeet tai yritän itse.

Yksi kysymys vielä. Miten takuuasiat (2-vuotta) menee, jos on putki vaihdettu ja prikka poistettu variaattorista???
 
Kuvailemasi viritys riittää mainiosti. Täytyy varmaan kysyä tienoon mopopojilta nuo viritysohjeet tai yritän itse.

Yksi kysymys vielä. Miten takuuasiat (2-vuotta) menee, jos on putki vaihdettu ja prikka poistettu variaattorista???
Prikan poistosta tuskin sanovat mitään, tuo on tietysti liikekohtaista. Joissain liikkeissä poistavat prikan ostajan pyynnöstä. Putken vaihdosta en osaa sanoa.
 
Vastausten perusteella ens viikolla on tuo 2-tahtiversio persiin alla.
Laitelkaahan vielä neuvoja, mitä kannattaa muistaa, kun ostaa ihan uuden skootterin liikkeestä. Tietysti pitää tinkiä, mutta mitä muuta??

Thanks
 
Prikan poistosta tuskin sanovat mitään, tuo on tietysti liikekohtaista. Joissain liikkeissä poistavat prikan ostajan pyynnöstä. Putken vaihdosta en osaa sanoa.

Mä oon käsittäny et kaikki koneelliset muutostyöt mitä teet nii menee takuu niistä osista ym.. Eli jos vaikka vaihdat kaasarin isompaan/otat prikan pois ilman että vaihdat suutinta(tai liian pieni suutin) ja kone leikkaa kiinni niin takuu ei korvaa sitä. Itellä oli tehoputki omas mopossa ja jarruihin tuli sit jotai häikkää ja se meni kuitenkin takuuseen. Tietenki jos on vaihtanu putken nii senhä voi aina vaihtaa takasin ennenku vie pyörän huoltoon :evil:
 
Zone-sarja -42%
Mä oon käsittäny et kaikki koneelliset muutostyöt mitä teet nii menee takuu niistä osista ym.. Eli jos vaikka vaihdat kaasarin isompaan/otat prikan pois ilman että vaihdat suutinta(tai liian pieni suutin) ja kone leikkaa kiinni niin takuu ei korvaa sitä. Itellä oli tehoputki omas mopossa ja jarruihin tuli sit jotai häikkää ja se meni kuitenkin takuuseen. Tietenki jos on vaihtanu putken nii senhä voi aina vaihtaa takasin ennenku vie pyörän huoltoon :evil:
Mutta juurihan sanoin, että tuo on liikekohtaista.
 
Tulikin ostettua Peugeot. Ei kaduta yhtään. Tämä menee kaks päälläkin ihan mukavasti. Onko kellään kokemusta ko. pyörästä? Vinkkejä esim. tehojen lisäämiseksi?
 
Tulikin ostettua Peugeot. Ei kaduta yhtään. Tämä menee kaks päälläkin ihan mukavasti. Onko kellään kokemusta ko. pyörästä? Vinkkejä esim. tehojen lisäämiseksi?
Variaattorista kun otat sellaisen rullakupin kannelta näyttävän rajoitinlevyn pois, niin kulkee kevyesti 65km/h. Paljon mukavampi ajella ilman sitä rajoitinta rauhallisesti, koska kone ei kierrä niin paljoa. Pulttipyssyllä rajoitinlevyn poisto on vartin homma ja lisäohjeita löytyy esim. googlella. Myös jos raaskit, niin pakoputkessa taitaa olla sivulle töröttävä hukkaputki, joka syö tehoja eli sen rälläköimällä ja tukkoon hitsaamalla paranee kierrosherkkyys ja vääntö.
 
Sullahan tais olla se hukkaputki litistetty umpeen?
 
HOPS, triidi ylös

Onko kellään isolla, pitkällä tai isolla ja pitkällä skootteria, ja jos, niin minkä merkkinen? Tai jos joku muu tietää mitkä noista 50cc skoottereista on isoja, niin tietoa kaivattaisi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom