Moottoripyörä?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Vaihdoin Hornetin 1250 Banditiin. Ennen ajokautta tehtävä perushuolto, etupumppujen stefat ja renkaiden vaihto. Kovasti kiinnostas Black Widow kokoputkisto ja lambdan ohitus. Ehkä jopa Power Commander.
 

Liitteet

  • IMG_20240204_133643_copy_1500x2000.jpg
    IMG_20240204_133643_copy_1500x2000.jpg
    147,6 KB · Katsottu: 126
  • IMG_20240204_133625_copy_1500x2000.jpg
    IMG_20240204_133625_copy_1500x2000.jpg
    145,3 KB · Katsottu: 128
Ostin vuonna 2002 25tkm ajetun BMW K75 750cc -94 pyörän joka on minulle edelleen. Olin pyörän toinen omistaja. Nyt pyörällä on ajettu 220tkm. Huoltanut aina itse kuten pitää. Erittäin tyytyväinen ollut pyörään. Toivottavasti vielä on monia vuosia jäljellä ettei joudu uutta hankkimaan. Nykymalleistahan löytyy esim. K1600 mutta se on aikamoinen rohjake tähän verattuna joten ei niin omiin mieltymyksiin hyvä.
 
Ostin vuonna 2002 25tkm ajetun BMW K75 750cc -94 pyörän joka on minulle edelleen. Olin pyörän toinen omistaja. Nyt pyörällä on ajettu 220tkm. Huoltanut aina itse kuten pitää. Erittäin tyytyväinen ollut pyörään. Toivottavasti vielä on monia vuosia jäljellä ettei joudu uutta hankkimaan. Nykymalleistahan löytyy esim. K1600 mutta se on aikamoinen rohjake tähän verattuna joten ei niin omiin mieltymyksiin hyvä.

Kyllähän nuo matalaviritteiset vanhat raudat kestää. Törmäsin jokin aikaa sitten huoltsikalla vanhaan äijään, joka päräytti paikalle vm. 74 mallisella 850 GT Moto Guzzilla. Pyörä oli sen näköinen, että oli maailmaa nähnyt, kuten kuskikin. Kysäsin sitten, että paljonko on Guzzissa kilometrejä takana. Vastaus oli, että 350 tkm. Kysyin, että onko tarvinnut moottoria rempata ja vastaus oli, että 180 tkm kohdalla kävi motti auki, mutta kaikki näytti niin hyvältä, että lyötiin motti takaisin kasaan vanhoilla osilla ja matka jatkui.
 
Vaihdoin Hornetin 1250 Banditiin. Ennen ajokautta tehtävä perushuolto, etupumppujen stefat ja renkaiden vaihto. Kovasti kiinnostas Black Widow kokoputkisto ja lambdan ohitus. Ehkä jopa Power Commander.

Tämän kesän köyttökokemusten myötä voi vaan suositella ko pyörää. Paperilla ihan tuhnu vajaa 100hv mutta huippuvääntö 108nm alle 4000rpm tuo käytännön tehoa vähintäänkin riittävästi.

Ensi talvena pitää varmaan laittaa tuo putkisto ja ruiskuboxi kiitos päästömääräysten vuoksi hivenen laihalla käyvän koneen. Huomaa välillä hitaassa ajossa tasakaasulla.

Toisenlaista pleksiä voisi myös koittaa, vakiolla on kohtalainen kypärämelu mikä vaimenee jos kypärää painaa 5-10cm alaspäin.
 
Kyllähän nuo matalaviritteiset vanhat raudat kestää. Törmäsin jokin aikaa sitten huoltsikalla vanhaan äijään, joka päräytti paikalle vm. 74 mallisella 850 GT Moto Guzzilla. Pyörä oli sen näköinen, että oli maailmaa nähnyt, kuten kuskikin. Kysäsin sitten, että paljonko on Guzzissa kilometrejä takana. Vastaus oli, että 350 tkm. Kysyin, että onko tarvinnut moottoria rempata ja vastaus oli, että 180 tkm kohdalla kävi motti auki, mutta kaikki näytti niin hyvältä, että lyötiin motti takaisin kasaan vanhoilla osilla ja matka jatkui.
Tiiän kans yhden semmosen vanhan olikohan Le Mans, millä ajettu aika vähillä ongelmilla kolme kertaa matkamittari ympäri. Ja semmosella 850 GT:llähän Ewan McGregorkin juuri oli Suomessa.
 
Tämän kesän köyttökokemusten myötä voi vaan suositella ko pyörää. Paperilla ihan tuhnu vajaa 100hv mutta huippuvääntö 108nm alle 4000rpm tuo käytännön tehoa vähintäänkin riittävästi.

Ensi talvena pitää varmaan laittaa tuo putkisto ja ruiskuboxi kiitos päästömääräysten vuoksi hivenen laihalla käyvän koneen. Huomaa välillä hitaassa ajossa tasakaasulla.

Toisenlaista pleksiä voisi myös koittaa, vakiolla on kohtalainen kypärämelu mikä vaimenee jos kypärää painaa 5-10cm alaspäin.
Tuo pleksin kanssa kikkailu on hankalaa, 5cm korkeampi pleksi ei välttämättä nosta ilmavirtaa 5cm. Itse sain paremman tuloksen lyhyemmällä pleksilä (eri pyörä kylläkin). Hyvä vaatisi varmaan sellaisen pappatunturisista tutun tuulilasin. Joten paremmat tulpat korviin..
 
Tuo pleksin kanssa kikkailu on hankalaa, 5cm korkeampi pleksi ei välttämättä nosta ilmavirtaa 5cm. Itse sain paremman tuloksen lyhyemmällä pleksilä (eri pyörä kylläkin). Hyvä vaatisi varmaan sellaisen pappatunturisista tutun tuulilasin. Joten paremmat tulpat korviin..

Juu lukaisinkin tuosta että osa on lyhentänyt noissa vakio pleksiä ja tykännyt lopputuloksesta. Tuossa on se säädettävä yläosa ja pitää testailla ihan ensin eri kulmat kuinka vaikuttaa.
 
Kyllä se vaan lyhytkin toimii. 20v ajelin pohjille täysin katteettomalla pyörällä ja nyt tämä kesä tupperwaaralla. On hämmentävä ero ilmavirran ravistelun vähenemisessä vaikka kate ei ole tuota suurempi


xb.webp
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Ai hitto kevät alkaa aika pian kolkuttelemaan, pitäs jotaki pyörää katella.. ootteko kokeillut lainaa saada moottoripyörää varten tyyliin https://aaltorahoitus.fi/moottoripyoralaina/ se olisi hyvä niin saisi jonkun hienomman HD ostettua, en vaan tiedä riittääkö henk koht talous..
Varmaan parempi jättää väliin, jos epäilee yhtään oman talouden kestävyyttä.
 
Tämän kesän köyttökokemusten myötä voi vaan suositella ko pyörää. Paperilla ihan tuhnu vajaa 100hv mutta huippuvääntö 108nm alle 4000rpm tuo käytännön tehoa vähintäänkin riittävästi.

Ensi talvena pitää varmaan laittaa tuo putkisto ja ruiskuboxi kiitos päästömääräysten vuoksi hivenen laihalla käyvän koneen. Huomaa välillä hitaassa ajossa tasakaasulla.

Toisenlaista pleksiä voisi myös koittaa, vakiolla on kohtalainen kypärämelu mikä vaimenee jos kypärää painaa 5-10cm alaspäin.
Banditissahan on säädettävä boksi valmiina.

Mulla tuli noin 10hv ja 20Nm lisää sliparilla ja säädöllä, ja laihalla käynti korjaantui tietenkin samalla.

Naku oli itsellä ja se oli viiman kannalta parempi kuin katteellinen, joka tosiaan heitti viiman kypärään. Ite tykkään että se tasanen viima tulee kolo kroppaan ilman kommervenkkeja.
 
Banditissahan on säädettävä boksi valmiina.

Mulla tuli noin 10hv ja 20Nm lisää sliparilla ja säädöllä, ja laihalla käynti korjaantui tietenkin samalla.

Naku oli itsellä ja se oli viiman kannalta parempi kuin katteellinen, joka tosiaan heitti viiman kypärään. Ite tykkään että se tasanen viima tulee kolo kroppaan ilman kommervenkkeja.

Pitääpä selvitellä tuota boksi hommaa. En ollut kuullutkaan että saisi vakiota säädettyä. Suunnittelin Fi tuneria ja lainais kesäautosta laajakaistan säädön ajaksi.
 
Pitääpä selvitellä tuota boksi hommaa. En ollut kuullutkaan että saisi vakiota säädettyä. Suunnittelin Fi tuneria ja lainais kesäautosta laajakaistan säädön ajaksi.
Se vakiosäätö on muuten ihan helvetillinen, kun laitoin GPR sliparin ennen säädätystä niin paukutti putkessa pienelläkin moottorijarrulla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom