Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voi saakeli.. Tuli ostettua tänään seiskapuokki gikseri.
ei malttais odottaa kevääseen :face:
-05 17tkm
uutta takkia pitäis ostaa. jostain syystä vanha on kutistunu
Riippu tosi paljon siitä kuinka paljon tulet kilometrejä keränneeksi sekä tuurista myös toki. Jos kulutusosat on hyvässä kunnossa, niin ei ensimmäisenä kesänä välttämättä tosiaan muuta tarvitsekaan vaihdella kuin öljyt + suodatin. Itselle tullut 1200cc banditilla parin kesän aikana bensojen, öljyjen ja vakuutusten lisäksi kuluja toistaiseksi vain uusista jarrupaloista eteen ja taakse sekä rengassarjasta. Niiden hinta asennuksineen ollut yhteensä muistaakseni jotain 400 euron luokkaa. Omista tuunailuista tullut kyllä muutama satanen myös kuluja, mutta niitä ei lasketa. :DMinkälaisia kuluja teillä on pärrän pitämisestä tullut vaikka yhtä kesää kohden, jos vakuutuksia ei lasketa? Massipomoille ehkä se ja sama mitä harrastuksiin menee rahaa, mutta näin opiskelijana olisi mukava suurinpiirtein tietää, paljonko rahaa pitäisi varata "odottamattomiin" kuluihin. Pärrässä on kyllä kulutusosat kunnossa ja vaikuttaa niin hyvin huolletulta, että hyvällä tuurilla ensi kesänä ei tarvitse muita huoltoja tehdä kuin öljyjen + suodattimen vaihto.
Minkälaisia kuluja teillä on pärrän pitämisestä tullut vaikka yhtä kesää kohden, jos vakuutuksia ei lasketa? Massipomoille ehkä se ja sama mitä harrastuksiin menee rahaa, mutta näin opiskelijana olisi mukava suurinpiirtein tietää, paljonko rahaa pitäisi varata "odottamattomiin" kuluihin. Pärrässä on kyllä kulutusosat kunnossa ja vaikuttaa niin hyvin huolletulta, että hyvällä tuurilla ensi kesänä ei tarvitse muita huoltoja tehdä kuin öljyjen + suodattimen vaihto.
Juuri yksi ilta laskeskelin, että kaikkinensa (pyörä+kortti+ajokamat+vakuutukset ym huomioiden) tähän mopoiluun on kolmelta kaudelta uponnu melko tarkalleen se 10k€ (josta pyörän osuus tasan 3000€). Pyöränä 600 cebari, johon olen venojen säädöstä lähtien itse kaikki huollot tehny. Ei mitään suurempaa yksittäistä kuluerää ole, vähän renkaita, akku, bensapumpun kärkisetti, venojen (sikahintaisia) säätöpaloja, ketjut + rattaat ym sälää menny. Ja öljyt + suodatin 6Mm välein toki. Ostatpa sitten minkä pyörän tahansa, ja ajatpa miten paljon tahansa, kaikki raha siihen mopoiluun tulee jokatapauksessa kulumaan.Minkälaisia kuluja teillä on pärrän pitämisestä tullut vaikka yhtä kesää kohden, jos vakuutuksia ei lasketa? Massipomoille ehkä se ja sama mitä harrastuksiin menee rahaa, mutta näin opiskelijana olisi mukava suurinpiirtein tietää, paljonko rahaa pitäisi varata "odottamattomiin" kuluihin. Pärrässä on kyllä kulutusosat kunnossa ja vaikuttaa niin hyvin huolletulta, että hyvällä tuurilla ensi kesänä ei tarvitse muita huoltoja tehdä kuin öljyjen + suodattimen vaihto.
Tuohon sai varmaan aika hyvin rahaa uppoamaan. Meillä on ratamopon konerempan osille ja koneistuksille kustannusarvio tällä hetkellä 3500 euroa, ihan vakio osilla. Ajatuskin jonkun isolohkon viriosista aiheuttaa rytmihäiriöitä... :(Jos nyt oikeesti alkaa laskemaan, niin mulla on menny rahaa ehkä seuraavasti.. (laskematta ex-isolohkoon heitettyjä ämpärillisiä)
Rahaa saa toki menemään myös esim ratapäiviin, huippunopeusajojen osallistumisiin, kokoontumisajoihin yms.
Kaikki rahathan siihen saa menemään, jos haluaa ja varustelu/virittelykierre vie mukanaan..
Ajatuskin jonkun isolohkon viriosista aiheuttaa rytmihäiriöitä... :(
Kausi ei ole vielä alkanutkaan ja eiköhän tässä käy hyvin jos alle tonnilla pääsee ennen huhti-toukokuuta :D Tosin on siinä sitten pitkäksi aikaa taas vermeitä (lue täksi kaudeksi).
Tipsejä saa pistää jos halvalla löytyy Euroopasta A-star S-MX Plus Gore-tex popoja...muualta kun FC motosta.