Moottoripyörä?

Onko huonoja kokemuksia fc motosta? Ajattelin sieltä tilata kypärän enskaudeksi.

Välistä kuulemma kaman tuleminen kestää turhan kauan mutta omakohtaisia kokemuksia ei vielä ole. Enköhän sieltä kuitenkin tilaa jos ei toisia vaihtoehtoja kamalasti ole. Motocardista viimeksi tilasin ja tuli ihan heittämällä.

Noin 2v max menee tilatessa ja tuolla Cash on delivery- tavalla maksaessa pitää maksaakkin jo kun tavara hesassa. Suomen UPS:in tilille maksu ja tavara lähtee Helsingistä kotia.

Todella helppo oli omasta mielestä ja nopeakin vielä. Kuulemma takuukin toimii senverran hyvin ainakin, että jos tulee esim. väärä koko niin hyvittävät kaiken vaivan :)

Tuolta on tullu tilattua AGV Stealth- kypärä ja Iconin Accerlant Stealth ajotakki. Pakko sanoa että mahtava mesta :)

Fc motosta tekisi mieli tilata, kun valikoima takeissa piiiiikkasen eri kuin suomessa ja hinta tietty halvempi. Luottokortilla tuonne näköjään voi maksaa, entäs PayPal? Kuinkas tuonne yleisesti onnistuu palautus? Laittakaa muitakin linkkejä, mitkä on suosittuja ajovarustekauppoja esim. saksassa tai englannissa.

Motocard.comista olen jotain joskus tilannut.

Noista kuluista vielä, itse olen tässä jo pari-kolme vuotta harkinnu uusia kenkiä kaupunkiajoon, ei ole vielä saanut aikaseksi. Ei oikein voi netistäkään tilata, kun meikäläisen räpylään ei juuri nuo mp-kengät oikein tahdo istua kummallisten lestiensä kanssa.

Motocard.comista olen jotain joskus tilannut.

Noista kuluista vielä, itse olen tässä jo pari-kolme vuotta harkinnu uusia kenkiä kaupunkiajoon, ei ole vielä saanut aikaseksi. Ei oikein voi netistäkään tilata, kun meikäläisen räpylään ei juuri nuo mp-kengät oikein tahdo istua kummallisten lestiensä kanssa.

Onko ollut kapeita lestiltään? Esim. Sidillä on vertigo mega gore, gore-tex saapas, jossa leveämpi ja korkeampi lesti. Koitin kerran omaan jalkaan ja sopi mainiosti. Ehkä ostan tuollaiset, mutta koitan vielä muutamia.

Edit: mites nuo nahkatakit, joissa on "kyttyrä", sopiiko ne nakupyörällä ajoon vai onko lähinnä kyykkymiesten juttuja. Yleensä nuo kyttyrälliset on hienompia ja (parempia)?

Onko kellään omakohtaista kokemusta 2000-luvun alun 750cc ja 1000cc gixereistä? Eivät ole etenkään nuo 750:t kovin pahoissa hinnoissa. Myös R1, cbr 900rr ja zx-9r kiinnostavat. Onko noista mikään sellainen pyörä, joka on aivan ylitse muiden tai vastaavasti joku sellainen, joka on selvästi muita huonompi? Kaikki siis olisivat 2000-luvun alusta, eli noin 5000-6000 euron pyöriä. Mitä nyt olen nettimotoa selaillut niin vaikuttaa siltä ettei 9r:stä kannata 6000 euroa maksaa kun siihen rahaan saa jo 10r:ää.

^ Mulla oli kolme vuotta -99 R1.(suuttimet, putket, ilmansuodatin vaihdettu, dynotettu 149,6hp takafillarilta)
Sen kolmen vuoden aikana ei tarvinnu muuta ku öljyt (ja takarengas pari kertaa :D) vaihtaa.
sillä oli ajettu 50tkm ku ostin ja muistaaksen 74 tkm ku möin.
Seuraava omistaja oli avannu koneen ja todennu että ei tarvii tehä mitää ja löi koneen takas kiinni. Tämä joskus vuonn -08. OIs mukava tietää mikä sen kohtalo on tänä päivänä.
Se kaveri joka osti sen multa, harrasti voimamieskisoja.Tiiä vaikka pyöris täälläki se kaveri. En viiti nimeä sanoa.
Mutta voin lämpimästi suositella ainaki Rytköstä. Ei kannata ostaa 04:sta, Eniten konevikoja, koska 04 tuli uusi malli.

On tuo kyllä jumalaisen hieno pyörä noin kyykyksi ainakin :D Äänet ei kyllä itseäni enään vakuuta, mitä nyt jotain klippejä katsonut, liian lyhyt iskunpituus. Livenä sekin tietysti vois olla eri asia :)

Ducati Panigale

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onko kellään kokemuksia Revit:n ajokamoista? Kattelin stormilta adrenaline takkia ja kiinnostaisi tietää että pitääkö oikeasti vettä miten hyvin?

Mul o revitin takki. En tiedä mikä. voi olla et toi sama. En mä kaatosateessa oo ajanut, mut ite tykkään takista. istu ku nakutettu päälle. ja ite pidin suojia tärkeämpinä ku montaa muuta ominaisuutta. Okei ois pitänyt ostaa nahkarotsi, mut köyhä pihtailija ni kangastakkiin päädyin. Revit on astetta pidempi takki kun alpinestar tai Berik. Tosin muistaakseni revit o ranskalainen merkki. mut berikin takista esim kerrottakoon, et suojat jotka siinä on mukana oli lähinnä naurettavia. Ce hyväksytyt, mut puolet hepposemman kun revitissä. Ce merkin saa siit varmaan ku pistää A4:en olkapaahän. Ei kerro yhtään mitään. Toiseksi Berikin takissa ei ollut paikkaa edes selkäsuojalle! Oikea ajotakki:). Revitin sastec selkäsuoja on suht hyvä kompromissi selkään, jos ei oikeaa selkäsuojaa pidä. Eli itsellä revit meni kärkeen noista vaihtoehdoista oikeastaan leikiten juuri ammattimaisuuden takia. Katuuskottavuudessa berik varmaan kovempi nimi ja napapaidoista tykkääville alpinestar:). Ixs ja mp-asuste myös erittäin hyviä, mutta katu-uskottavuudessa kärsii näiden kanssa.

Adrenaline on nahkarotsi ja sillä olisin halunnut tietää että kuinka vettä pitää, kangastakithan yleensä melko hyvin vettä hylkivät. Selkää suojaa suurimmalla osalla reissusta boblbee reppu( http://www.boblbee.com/us/artiklar/Artikelfullpost.asp?ID=479&flik=1&acc= ) joka on hyväksytty selkäsuojaksi moottoripyöräilyyn, mutta jos ce:n saa hepposin perusteluin niin en tiedä sitten kuinka hyvin suojaa.

Onko kellään kokemuksia Revit:n ajokamoista? Kattelin stormilta adrenaline takkia ja kiinnostaisi tietää että pitääkö oikeasti vettä miten hyvin?

Revitin ajokamat on helkutin hyviä, mutta kyseisessä takissa ei ole mitään vedenpitäviä kalvoja niin ei paljoa vettä pitele, sen verran mitä nahka ny pitää eli aika vähän. Jos vedenpitäviä vermeitä kaipaat ni kattele tekstiilipuolta, tai sitte ostat nahan päälle sadetakkia...

Lisäillään sen verran että tohon adrenalineen käy mainiosti toi yllä mainittu revitin sas-tec selkäsuoja, se on pätevä vaikka lelulta kokeillessa tuntuukin. Ei varmasti paina selässä kun on jotain ihme tekniikkahäsellysmateriaalia ja muotoutuu pitkälti selkäs mukaan, mutta jos isku tulee ni "vetää ittensä kovaksi" ja suojailee siten.

Revitin ajokamat on helkutin hyviä, mutta kyseisessä takissa ei ole mitään vedenpitäviä kalvoja niin ei paljoa vettä pitele, sen verran mitä nahka ny pitää eli aika vähän. Jos vedenpitäviä vermeitä kaipaat ni kattele tekstiilipuolta, tai sitte ostat nahan päälle sadetakkia...

Lisäillään sen verran että tohon adrenalineen käy mainiosti toi yllä mainittu revitin sas-tec selkäsuoja, se on pätevä vaikka lelulta kokeillessa tuntuukin. Ei varmasti paina selässä kun on jotain ihme tekniikkahäsellysmateriaalia ja muotoutuu pitkälti selkäs mukaan, mutta jos isku tulee ni "vetää ittensä kovaksi" ja suojailee siten.

Joo niin olikin ettei ole kalvoa adrenaliinissa vaan se olikin ignitionissa. Mitenhän noi takit eroaa leikkauksiltaan? ignitionia en vielä suomesta löytänyt niin saksasta pitäisi tilata. Jos stormilla käy sovittaan esim adrenaliinista sopivaa kokoa, niin istusikohan ignitionikin samassa koossa yhtä hyvin?

Ei uskalla mennä tuosta ignitionista sanomaan kun en ole päässyt kokeilemaan, mutta kyllä noissa takeissa on aina istuvuudessa eroja, nii en kyllä lähtis mitään tilaamaan...

Joo niin olikin ettei ole kalvoa adrenaliinissa vaan se olikin ignitionissa. Mitenhän noi takit eroaa leikkauksiltaan? ignitionia en vielä suomesta löytänyt niin saksasta pitäisi tilata. Jos stormilla käy sovittaan esim adrenaliinista sopivaa kokoa, niin istusikohan ignitionikin samassa koossa yhtä hyvin?

Älä ny hitossa osta nahkakamppeita joissa on vedenpitävä vuori. Noissa yhdistyy nahan ja muovipukujen paskimmat ominaisuudet. Suurin ongelma on että ko. vehkeissä on aivan tautisen kuuma ja nihkeä olla muulloin kuin loppusyksyn viileillä.

Itse ainakin ostaisin suosiolla kunnon nahat ILMAN mitään säänpitäviä kalvoja ja sitten kurahaalarin tuohon päälle sateista reissukäyttöä varten.

Mulle tilattiin Italiasta yksiosainen puku. :) En malttais mitenkään ootella että se tulee, vaikkakaan sitä ei nyt hetkeen pääse käyttämään. Voisi nyt sentään testailla ja ihastella peilistä. :D

Itellä zzr 1100 -92 . Talvihuolto kohta ( etuputkien stefat+öljyt , yläkolmiopalan vaihto , takaswingin laakerointi, öljyt + suodattimet, kassarien synkkaus, kaikenlaista pientä ku vaan ehtis.
Kesällä tarkotus lappi-norja reissua pukata.. Rahatilanne vähä heikko, toivotaan että kesään mennessä helpottaa ... tuo 30 eken kyparä pitäs vaihtaa parempaan..

Back
Ylös Bottom