Moottoripyörä?

Se on mukava muistella sitten neliraajahalvaantuneena että onneksi sai halvalla! Ja olihan se parempi kuin ei mitään! Kunnolla kun vetää pannut, niin sen jälkeen ei varmaan halua niitä halvimpia..
Ja tämä verrattuna siihen, ettei käytä kyseistä suojaa lainkaan. Niinno... Parempi sitten kai ilman kuin se päällä, joka tuntuu istuvan.

Nämä on näitä juttuja joista saa aina väännön päälle. Mielipiteitä on vaikka ja mitä, ja oma on aina ainoa oikea.

Pari hunttia sopivasta nahkapuvusta ei oo paha. Jos vaan puku tosiaan istuu, sovittamatta ei voi ostaa, tai voi, mutta en suosittele. Tuolle kuvan kaverille toi puku ainakin näyttäis olevan liian suuri..

Ite en kyllä nahkapukua jaksais päälle vetää jos ei tosiaan ole jotkut ratapäivät tiedossa. Varsinkaan vähän lämpimämmällä.

Itse ostin pari kesää sitten AlpineStars S-MX Air-Flo -takin joka ilman lämpöliiviä on oikein mukava kesäkuumalla, kun ilma virtaa kunnolla sen läpi. Muutenkin todella laadukas takki ja istuu niin hyvin, että tekisi mieli nukkuakin sen kanssa. Paras takki mitä olen koskaan päälläni pitänyt.

Tässä kyseisen takin review youtubessa:

http://www.youtube.com/watch?v=Sw4J0T1-i5k

Koitas viellä kaatua kävelyvauhdista asfaltille ottaen vaistomaisesti käsillä vastaan. Rukkaset käteen pienemmilläkin matkoilla, ettei tarttee muijan pyyhkii persettä loppu kesää ku vetää hölkkävauhdista hiekkaan mutkassa.

Itseä on muuten aina ihmetyttänyt hanskojen käyttö, tai lähinnä käyttämättä jättäminen. Itellä on prätkällä ajaessa minimivarustus aina vähintään kypärä + hanskat. Nakit kuitenkin saa aika helposti pienissäkin pannuissa johonkin kivaan väliin ja irti kädestä niin ei oikein hotsita ajella kädet paljaana. Asfaltti-ihottuma paasaukset voi jättää väliin: olen pannuttanut sekä nahkapuku päällä, että nordaalikuteilla ajettaessa ja tiedän kuinka erinäköistä jälkeä tulee.
Mutta-mutta; joskus näkee jengiä ajelemassa täydet ajokamat päällä mutta ilman hanskoja. WTF? Mikä on tässä pointti? Omaan silmään tuntuu siltä, että tätä näkyy useammin muualla kuin pk-seudulla. Pari vuotta sitten kun tuli yksi kesä vietettyä töissä Turussa niin olin huomaavinani selvän eron Turkulaisissa hanskattomissa kuskeissa vs. pk-seudun vastaavissa ja tämän jälkeen päristellessä on muuallakin samaa osunut silmään.

Omasta mielestä on ihan oma asia mitkä kuteet päällä vetelee, mutta en vain ymmärrä tuota logiikkaa tuon hanskojen poisjättämisen kanssa. Osaako joku selittää? Onko joku turkulainen ajokulttuurijuttu?

Osaako joku selittää? Onko joku turkulainen ajokulttuurijuttu?

Jos se on turkulainen niin kukaan ei sitä sitten kyllä osaa selittää :D Niin tai näin ei noi hirveästi käsiä kuumenna kun pistää sellaset lapaset jossa ilma kiertää ja reikää piisaa:

2008_Alpinestars_GP_Pro_Glove.jpg

F27214400.jpg

Onko alpinestarsin mitoitukset nahkatakeissa samanlaiset kuin esim. dainesella? Vai onko erilaiset leikkaukset?

Dainese on kaikista merkeistä selvästi pienin. Siis vaikka ottaisi jonkun suhteellisen ison koon rekistä, niin kampe on tolkuttoman kapea ja lyhyt. D:n mitat on enempikin välimerenkääpiöille, kuin pohjoismaalaisille. Puhumattakaan pohjoismaalaisesta hieman harteikkaammasta ukosta.

Alpinestars on väljemmillä mitoilla esim. hartioista, mutta en sitäkään miksikään jättikokoiseksi merkiksi sanoisi. Enempikin meikäläisittäin "normaali" mitoitus.

Onko alpinestarsin mitoitukset nahkatakeissa samanlaiset kuin esim. dainesella? Vai onko erilaiset leikkaukset?

Ite kun aikoinaan nahkakamoja hommasin, niin Dainese meni heti pois laskuista mitoitusten takia. Jos otti leveyden puolesta sopivat housut, niin polvisuojat olivat varpaiden kohdalla jne. Eli mitoitus lienee italialaisille suunnattu. Alpinestarsin lihaville jenkeille tehdyt sopivat ainakin allekirjoittaneelle parhaiten.

Minä olen luullut, että alpinestars on juuri se kaikista "laihimmille"/italialaisille leikattu merkki. Itsellä kun on tuota kehonrakennus taustaa, vaikka enään en sitä tosissaan reenaa, niin daineselta menee joka suhteessa napakasti päälle koko 58 (nahkatakeista mm. avro ja racing pelle). Meinaatteko tosiaan, että alpinen koon 58 joku racing takki olisi sitten väljempi kuin tuo dainesen suht vastaava??

Tänään tuli kokeiltua viime syksynä ostettua kypärääni päähän ja se saatana tuntu väljältä!! Vähän on tullut diettailtua ja pöhötys varmaan laskenut. Pitääköhän se kypäräkin vielä vaihtaa. Kukas ostais n. 3 tuntia ajetun, kuin uuden Shoei xr-1100 järkihintaan multa? Koko on L ja luultavasti mun koko pitäis sitten olla M, jopa mitattujen päänympärysmittojen mukaan.

Minä olen luullut, että alpinestars on juuri se kaikista "laihimmille"/italialaisille leikattu merkki. Itsellä kun on tuota kehonrakennus taustaa, vaikka enään en sitä tosissaan reenaa, niin daineselta menee joka suhteessa napakasti päälle koko 58 (nahkatakeista mm. avro ja racing pelle). Meinaatteko tosiaan, että alpinen koon 58 joku racing takki olisi sitten väljempi kuin tuo dainesen suht vastaava??

Tänään tuli kokeiltua viime syksynä ostettua kypärääni päähän ja se saatana tuntu väljältä!! Vähän on tullut diettailtua ja pöhötys varmaan laskenut. Pitääköhän se kypäräkin vielä vaihtaa. Kukas ostais n. 3 tuntia ajetun, kuin uuden Shoei xr-1100 järkihintaan multa? Koko on L ja luultavasti mun koko pitäis sitten olla M, jopa mitattujen päänympärysmittojen mukaan.

Käyt vaan testaan niitä A-starin takkeja jotta saat selvyyden asiaan :) Ei noita pysty mitenkään vertaileen keskenään. Itsellä Dainesen Newsan kokoa 54 joka on juuri passeli selkäpanssarin kanssa, en nyt kuollaksenikaan muista olisiko tuo Racing-mallikin mahtunut hyvin samankokoisena meikäläiselle, todennäköisesti kyllä. Aina noissa mallien välillä on pieniä heittoja mutta toki saman valmistajan sisällä pyrkimys on, että kokomerkinnät on vertailukelpoisia samassa kategoriassa. On mulla A-starin tekstiilitakki L-kokoa mutta sitä on turha vertailla nahkoihin (alle ei mahdu kun t-paita jos sitäkään).

Toi kypärän mitan koon katsominen ympärysmitan mukaan on vaan suuntaa antava. Oma Shoei on S-kokoa ja mitan mukaan M olisi lähempänä totuutta. Jopa XS voisi mahtua omaan kuuppaan tietyiltä osin mutta nykyinenkin on aika nafti kun pistää kypärähupun.

Meinaatteko tosiaan, että alpinen koon 58 joku racing takki olisi sitten väljempi kuin tuo dainesen suht vastaava??
Kannattaa selvittää miten nuo koot menee, kun eivät ole "meidän mitoituksella".
Naisten koot on -6. Eli Dainesella naisten koko 42 vastaa täällä naisten kokoa 36.

Kävin tänään tilailemassa Eurobikerista uuden nahkapuvun (Sweep Misano), mittatilauksena, custom-värityksellä ja vähän taskujenkin paikkaa muutettiin... +35% tulee mittatilauksesta lisää hintaa, mutta .Org!-jäsenenä 20% hinnasta pois. :)

http://www.kahvipannu.fi/~puka/paste/nahat.jpg tommosella värityksellä lähti tulemaan, muutama viikko menee että joku pakistanilainen ompelee kasaan.

Ja oispa kesä, siellä se odottelee tallissa uuden putken kanssa.. http://www.kahvipannu.fi/~puka/paste/sbk3.jpg

Olisko kukaan halukas ostaan tuon mun kypärän? Shoei xr-1100 eli usean testin testivoittaja, mm. ilmastointia arvosteltu ylivoimaiseksi!!

Koko L.

Ajossa ollut 3-4 tuntia eli tuote on kuin UUSI!!

Pakkishintaan voisin myydä, koska tarvin tilalle uuden, kun tuo on väärän kokoinen minulle. Siinä ainoa syy, miksi sitä myyn. Samanlaisen ostan tilalle, mutta eri kokoa.

Ovh tuolla on 519e eli sitten vaan tarjoilemaan, niin päästään kauppoihin!!! :)

Mäkin tässä epäröin että tuliko ostettua liian iso kypärä. Shoein vanhempi XR-1000 kokoa XL. L-koko kyllä meni tiukasti päähän, mutta sivuilta oli niin tiukka mitoitus ettei aurinkolasien sankoja ollut mitään mahdollisuutta tunkea väliin. Tuo XL taas tuntuu ehkä hieman löysältä. Olisikohan pitänyt kokeilla toista merkkiä tai mallia? :jahas:

Tumma visiiri ei ole tähän ratkaisu, en halua varsinkaan loppukesästä liikkuessa jännittää pimeän tuloa :)

Mäkin tässä epäröin että tuliko ostettua liian iso kypärä. Shoein vanhempi XR-1000 kokoa XL. L-koko kyllä meni tiukasti päähän, mutta sivuilta oli niin tiukka mitoitus ettei aurinkolasien sankoja ollut mitään mahdollisuutta tunkea väliin. Tuo XL taas tuntuu ehkä hieman löysältä. Olisikohan pitänyt kokeilla toista merkkiä tai mallia? :jahas:

Tumma visiiri ei ole tähän ratkaisu, en halua varsinkaan loppukesästä liikkuessa jännittää pimeän tuloa :)

No, osta multa tuosta huippu kypärä!!!! :)

Tosiaan täytyy ottaa huomioon, että käytössä pehmusteet menee jonkin verran kasaan. Uuden kypärän täytyy puristaa, sivuilta, poskilta, takaa. Puristaa ei saa otsalta liikaa ja leuan eteen täytyy mahtua 1,5 sormee.

Myy omas pois ja osta multa tuohon hintaluokkaan maailman paras potta!!!

No, osta multa tuosta huippu kypärä!!!! :)

Tosiaan täytyy ottaa huomioon, että käytössä pehmusteet menee jonkin verran kasaan. Uuden kypärän täytyy puristaa, sivuilta, poskilta, takaa. Puristaa ei saa otsalta liikaa ja leuan eteen täytyy mahtua 1,5 sormee.

Myy omas pois ja osta multa tuohon hintaluokkaan maailman paras potta!!!

Heh, kiitti tarjouksesta, mutta en ainakaan vielä raaski uutta ostaa kun juuri tuon sain hankittua. Pitää kyllä vielä käydä liikkeessä sovittelemassa kypäriä ja laittaa myyntiin, jos tuntuu liian isolta.

Back
Ylös Bottom