Deleted member 48743
Itse yritän pitää ensi kesänä vähintään kengät, takin ja tietysti kypärän päässä aina lyhyilläkin kierroksilla. Housut ja hanskat sitten päälle kun tarpeelliseksi näkee tai vähän nakkikiskaa pidempi lenkki edessä. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

...
,kop kop :face:...Eikä pelkästään nilkkoihin perus tennarit lähtee jaloista aika suurella todennäköisyydellä, itse tuli jokunen vuosi sitten kaaduttua 50kmh vauhdista kun käännyin parkkikselle missä oli kiva sora pinnoite asfaltin päällä ja eturengas alta samantien. lenkkarit lähti jaloista, jalka jäi assun ja pyörän väliin hiertäen koko jalkapöydästä nahat pois, seuraava kuukausi meni joka päivä siteitä vaihtaen ´ja odottaen että nahka kasvaisi umpeen. Onneksi oli edes kunnon hanskat missä oli kämmenet vahvistettu useammalla nahkakerroksella, hanskat kului puhki mutta käsissä ei naarmuakaan. Eipä ole tullut lenkkareilla ajettua sen jälkeen eikä edes lyhyt vartisilla kengillä.Kyllä niillä nahkoilla on yhtä tuskaa ajaa 30 helteessä. Alle satasen jos laskee vauhti niin alkaa tulla jo kuuma. Ite pidän aina kyllä nahkatakkia ja hanskoja päällä kun ajelen. Pidemmälle matkalle sitten kengät ja housut jalkaa.
Semmoset lyhytvartiset kengät pitäis ostaa kyllä tänävuonna niin olis edes vähän paremmat kuin perus tennarit. Sattuu aikalailla nilkkoihin vaikka kaatuu vaan 40-50 kmh vauhdista...
Eihän sitä tarvitse kahva nurin paukuttaa jos vetelee sortseissa ja t-paidalla, ajelee ihan niinkun olis sunnuntai kruisingilla kaupungilla oletettaen että noudatetaan nopeusrajoituksia:dance:
Pakkoko sitä on mopoilla noin hyvällä säällä? Ei voi oikein kaljallakaan käydä. Eikun polkujopo alle ja rantsuun.Onhan se aika tuskaa ajella jos 30 astetta lämmintä ajovehkeet päällä.
Pakkoko sitä on mopoilla noin hyvällä säällä? Ei voi oikein kaljallakaan käydä. Eikun polkujopo alle ja rantsuun.
Jokainenhan ajaa niinku itse parhaaksi näkee ja myös itse vastaa jos jotain sattuu.Mulla on ennestään alpinestarsin tekstiilitakki jo hankittuna ja oxtarin ratamonot. Nyt sitten tekstiilihousuja etsiessä bongasin edullisen alpinestarsin nahkapuvun (takki mx-1, housut track pants):
![]()
Hintaa 200eskoa, vähän tummunut vatsan kohdalta ja haaroista, lisäksi polvipalat kuluneet. Nahkakin hieman joskus raapaissut polvipalojen vierestä asfalttia. Pitäisikö tuo hankkia ns. 1-ajopuvuksi, pitäisi sitten alpinestarsin tekstiilitakkia + normifarkkuja koulumatkat jne lyhyet ajot, jos ei jaksa tuota nahkapukua vetää niskaan. Hinta ei ole mielestäni paha, olisi juuri sopivan kokoinenkin (48)?

En ole kuvassa, mutta AS:n tekstiilitakki on kokoa 48 ja sopii kuin mittatilaustyönä tehty. Sen turvin ajattelin tuonkin ostaa, ei kai se koko kovin paljon voi heittää? Mahdollisuutta sovittamiseen ei ole, kun välimatkaa myyjän kanssa on noin 300km. Perjantaina kävin kokeilemassa motonetissä myös richan 1-osaista nahkapukua (koko 50) ja se tuntui hieman isolta.