Moottoripyörä?

Putkiviri gen1 busa, pyörä matalaksi, peilit pois ja hyvä ajoasento, niin 300 menee puhki hyvissä olosuhteissa nappiin menneellä kiihdytyksellä.

Jep niin on viisaammat kertoneet että pikku modeilla ja oikealla ajoasennolla hyvissä olosuhteissa tuo 300 on rikottavissa gen1:llä. Ja teoriassa pitäisikin mennä, ~275km/h tuolla gixerillä vaati n.130hp renkaalta(madallettu oli kyllä sekin). Busassa pitäisi kuitenkin olla aerodynamiikka hiukan parempi, ja ne tehot putkivirillä kait siellä 160hp luokassa takarenkaalla(tietysti penkistä riippuen).

Kyllä gen1 putkiviri on ajettu 300, jopa muistaakseni lappeenrannassa, Hallissa ei pitäs olla hirveän vaikea, kun kelit on kohdillaan.

Tässä mp maailman lista asioista, jotka vaikuttaa huippunopeuteen

-Nahkapuku on gorea nopeampi
-Peilit pois
-Laukut ja kauhukahvat pois
-Kilpi pois
-Ilmanvastuksella on suurempi merkitys huippunopeuteen, kuin pyörän painolla
-Matala, vakio tuulilasi on yleensä nopeampi, kuin "touring plexi"

Tossa tärkeimmät. Koko juttu on luettavissa lehdestä mp maailma 7/2011. Siinä käsitellään nimeomaa lentokenttä ajoa.

Jos nyt ei itsestään selvyyksiä kuten teho, nahkat (jo ihan turvallisuuden vuoksi kentällä), laukut, takapenkin kuuppa ja pleksit yms..

Itse sanoisin, että pyörä mahdollisimman matalaksi (pieni otsapinta-ala tai millä sitä kutsutaankaan), peilit pois, ja AJOasento! Ajoasennon merkitystä ei voi korostaa liikaa, sieltä pleksin takaa ei kurkita yhtään, vaikka sieltä ei juuri mitään myöskään näe. Hartiat kasaan, kyynärpäät tankkiin (ja ne myös pysyy siellä vaihtojen ajan), polvet tankkiin ja paketti kasassa loppuun asti. Isoille miehille se on vähän voivoi, tämä laji on kyllä enemmän kynisten hommaa.

Gen1sellä itse pääsin jotenkin "ilmataskuun" ihan korvakuulolta, kuuli tuulen suhinasta kun kypärä oli oikealla kohdalla, kohina muuttui tasaiseksi ujellukseksi. Sama ei onnistunut gen2sella.

Kilpeä en jaksaisi alkaa ruuvaamaan, painolla ei ole käytännössä mitään merkitystä noin pitkällä matkalla absolut huippujen kannalta. (joo, kitka kasvaa, mutta todellinen merkitys on pyöreä nolla)

Ensi kesänä voisi Rovaniemellä ja Pudasjärvellä käydä kokeilemassa, miten paikallisbussi menee vartille ja mitä lie matkoja onkaan tarjolla.. Tosin nakuna, madallettuna ja jatkettuna :)

Missä rovaniemellä ajetaan noita?

Pudiksella ajetaan kai lähinnä 1300m matkaa niinku pidempänä matkana.

Norvajärvelle menevällä tiellä on varalasku paikka jossa ainakin on järjestetty noita ajoja.

Pyörä hankittu!! Z1000 tuli kotiin. Uudempaa mallia :)
Onnea, komia pärrä!

Joko sulla kortti/meinaakko ehtiä vielä ajeleen ennen liukkaita? Jos mutkasille maaseututeille menet, niin nyt on sitten kuraa ja savea teillä niin perkeleesti traktorien jäljiltä, että kannattaa olla varovainen!

Eilen sain mopon ja ehkä 100-150km olen ajellut. Tuntuu helpolta ajettavalta. Kuutioita ei tunnu olevan liikaa, tosin kun koitin tiukempaa kaasu kättä, niin huh... tuntu olevan reserviäkin :)

120Km/h olen vasta max ajellut, ja eihän lujempaa saa edes ajaa :) Tuuli sen verran, että tuo vauhti riitti sillä ajolla. Ensi vkolla tulee vielä ajeltua, sitten öljynvaihto ja suodatin ja talvisäilöön.

Huomenna täytyy soitella tuohon täysikasko ja muutenkin vakuutukset siirtää itselle ja omille nimille. Nyt oon ajellut ed. omistajan jollain (kai puolikasko tms.) ja onneksi en oo kaatunut :)

Yllätyin kuinka sivistyneesti tuo pyörä käyttäytyy. Tuolla pystyy ajamaan ihan vähäiselläkin kokemuksella, mutta toisaalta sitä reserviä tuntuu kyllä tarvittaessa löytyvän, kun sitä haluaa.

Kesän rataharjoituksia odotellessa ja muutenkin kevättä ootellessa!! Huoh... olis jo KESÄ!!!!!!

Viikonhan ne on voimassa, kunnes käyt konttorilla pistämässä omiin nimiin (edit: sen viikon sisällä)?
Liikennevakuutus periaatteessa ja kaskot katkeaa heti. Itse käyn aina näyttämässä luovarit vakuutusyhtiössä ja irtisanomassa vakuutukset samantien.

Onko moni pakkislainen käynyt lentokentällä testaamassa pyöränsä kulkupotentiaalia? Itse kävin menneenä kesänä 2 kertaa, on kyllä tietynlainen suola tuolle harrastukselle(kun ei moottoriratojakaan tässä lähellä ole). Ensi kesäksi tarkotus vaihtaa pyörää, eiköhän sittenkin kentälle tule mentyä. 4 kesää samanmallisella pyörällä(2 eri yksilöllä), nyt alkaa riittämään. Jos pyörän vaihdolla saisi taas samanlaisen poltteen takaisin moottoripyöräilyyn mitä oli "harrastuksen" alkuaikoina.

Pudasjärvellä tuli jokunen viikko sitten käytyä. Ei tosin kovin päätähuimaavia lukemia saavutettu, 221km/h 1.3 kilometrillä, pyöränä FZ6-Jammu. Ei se taida paljoa tuon kovempaa kulkeakaan....

Liikennevakuutus periaatteessa ja kaskot katkeaa heti. Itse käyn aina näyttämässä luovarit vakuutusyhtiössä ja irtisanomassa vakuutukset samantien.

Mä olen luullut, että kummatkin vakuutukset, liikenne ja kasko olisi sen 7 päivää vielä voimassa. No, hyvä etten oo kaatunut :)
Huomenna aamulla pyörä menee mun nimiin ja täyskaskolle.

Jatkan vielä tuota vakuutusasiaa. Kysyin tänään, kun otin vakuutukset omiin nimiin, että onko ne ed. omistajan vakuutukset, myös kasko voimassa sen viikon. Vastaus oli: ON!! Näin mulle vastattiin.

Back
Ylös Bottom