apulus
TheAlphaSquad
En ole täysin kylmänä käynnistänyt. Lauantaiaamuna ku yritin käynnistää nii se kyllä kuitenki vähä aikaa kävi ennen ku sammu lopullisesti, ja huomas kyllä ryypyn vaikutuksen ku vähä pienensin ryyppyä nii heti kierrokset laski. Sillon ku menin pyörää katsomaan nii ilmeisesti oli kuitenki kylmä kone ku myyjä laitto sen ryypyn kans käyntiin... Mutta mistäpä sitä tietää, ite oon ainaki aina lämmittäny pärrät valmiiksi jos on ollu tarkoitus saada kaupaksiOotko kertaakaan ostamisen jälkeen sitä onnistuneesti kylmällä koneella käynnistänyt? Esimerkiksi kantava imuventtiili (välykset nollissa) voi kylmäkäynnistyvyyttä huonontaa. Imuvuoto, ryyppypiirin toimimattomuus tms voi myös olla vikana. Ilmanputsarikotelon kun purkaa kokonaan irti, niin näkee liikuttaako ryyppyvaijeri niitä "ryyppysuuttimia", mitä jokaisessa kaasarissa on 1kappale. Samalla voi ryyppy täysin auki kännettynä kädellä yrittää sitä kiskoa vetää. Jos liikkuu vielä lisää, niin ryyppyvaiheri on väärin säädetty.
Eikö siinä kyljissä ole ne pienet "huoltoluukut" (2 kuusiokololla kiinni molemmat), mistä ainakin teoriassa pitäisi tulpat pystyä vaihtamaan?
Jälkiviisaana voi todeta, että seuraaville pyöräkaupoille mennessä kannattaa varmistaa että koeajettavan pyörän kone on kylmä ja olla itse todistamassa miten se lähtee kylmänä käymään (jos et nyt niin tehnyt).

On tuossa joo ne huoltoluukut, sen verran ahdasta kuitenki on että vaikka mulla on pienet kädet nii vaikeeta tulee olemaan tulppien vaihto.
En oikein tiedä tuosta imuvuodosta, mulla on parissakin entisessä mopedissa ollu joskus imuvuotoa mutta noin ei ole ikinä oireillut.
Tappokatkaisijaan en jotenki jaksa uskoa.. Mun harjaantumattomaan korvaan kyllä kuulostaa todennäköisimmiltä joko tulpat tai paskainen kaasari. No, huomenna likaan kädet nii sillähän se selviää.

.