apulus
TheAlphaSquad
- Liittynyt
- 9.5.2009
- Viestejä
- 7 603
Starttaa joo. Kyllä se hörähtää mutta ei lähe kunnolla käymään. Tiiä sitte että onko se saanu nyt liikaa bensaa... Vinkkejä?Starttaako se kunnolla? Lupaako se mitään?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Starttaa joo. Kyllä se hörähtää mutta ei lähe kunnolla käymään. Tiiä sitte että onko se saanu nyt liikaa bensaa... Vinkkejä?Starttaako se kunnolla? Lupaako se mitään?
Kyllä se näköjään ottaa virtaa vastaan, laturin mittari vaan ei toimi. Mutta ei tuo pyörä perkele lähe millään käyntiin.. Yrittää kyllä mutta ei lähe. Menee hermot.
Starttaa joo. Kyllä se hörähtää mutta ei lähe kunnolla käymään. Tiiä sitte että onko se saanu nyt liikaa bensaa... Vinkkejä?
Oon kokeillu vähä joka asennossa... Mut edellinen omistaja tosiaan neuvo että ryyppy kokonaan auki. Sillon se hörähtää kuitenki, ilman ryyppyä ei ees hörähdä. Tulpatkaa siis tuskin on kastunu ku eikai se muuten sanois mitään?Jos se hörähtää, niin kyllä se sillon kipinää ainakin saa. Bensaa saa varmaan liikaa, jos se muutenkin meinaa tukehtua käynnistyksessä. Tollasia on vittumaista selvittää huonolla akulla, kun jokaisen käynnistys yrityksen jälkeen joutuu melkein lataamaan akun... Missä asennossa sulla on se ryyppy kun yrität käynnistää?
En tiedä mikä laturi tuo on ku papalta kävin hakemassa. Joku Bilteman 6 ampeerin laturi..Onko sulla ihan moottoripyöränakuille tarkoitettu laturi? Autonakunlaturilla ei kannata ladata hirveesti puolta tuntia pidempää. Moottoripyöränlaturillakaan en suosittele hirveän pitkään lataamaan, jos laturi ei osaa itse lopettaa latausta akun täytyttyä.
En oikeen jaksa uskoa, kuulostaa kyllä siltä että aivan normaalisti starttaa.. Jos ne olis sittenki ne tulpat. On vaan niin prkl syvällä ne että ei niitä pysty huoltoluukun kautta ainakaan tsekkaamaan, pakko varmaan ottaa tankki irti.Ite veikkaisin että alkaa tuo sun akkus olemaan aika kuoleentunut. Ei anna kunnolla virtaa startatessa ja vaikka jaksaakin pyörittää niin kunnon kipinä jää saamatta. Oireet juurikin tuollaiset. Kannattaa vaihtaa uusi akku ja ihmetellä vasta sen jälkeen muita mahdollisuuksia jos vieläkään ei auta. Ja tuollaisen kuolleentuneen akun latailu ei paljoa auta. Vaikka mittari näyttää täyttä niin kun akku ei paljoa virtaa ota vastaan niin ei se sitä sitten käynnistellessä annakkaan.
En oikeen jaksa uskoa, kuulostaa kyllä siltä että aivan normaalisti starttaa.. Jos ne olis sittenki ne tulpat. On vaan niin prkl syvällä ne että ei niitä pysty huoltoluukun kautta ainakaan tsekkaamaan, pakko varmaan ottaa tankki irti.
Joo kyllä mäkin sitä akkua veikkaisin, varsinkin tälleen keväällä kun pyörä on seisonut talven ja akkua ei varmaan ole ladattu. Sen oikeasti tajuaa vasta uuden akun kanssa, kun startti pyöriikin paljon ponnekkaammin kuin aikasemmin.Koita käynnistää apuvirralla autosta kaapeleilla. Sillä se selviää.
Sen takia mulle tulee tuo akku mieleen että itsellä on ollut samanlaiset oireet sekä auton, veneen ja moottoripyörän kanssa. Akku on kulutustavaraa, varsinkin näissä vehkeissä mitkä seisoo aika ajoin. Ja tosiaan jos akku on paska niin se veivaa kyllä ihan nätisti mutta ei vaan käynnisty.
EDIT: Tuosta virran otosta auton akusta.. Miten pieni todennäköisyys on että siinä onnistuu polttamaan koko pyörän? Nimittäin tällä kylällä on yks semmonenki tapaus ollu nii mulla on pieni pelko tuota virran "lainaamista" kohtaan..

Joo, kaverilta kävin äsken hakemassa kaapelit lainaan, huomenna ajattelin töitten jälkeen kokeilla ku nyt ei finaalin takia ehdiNo kunhan ei hosu niillä kaapeleilla miten sattuu että kipinöitä iskee. Ja tietty ensin kaapelit moottoripyörän ponnettomaan akkuun kiinni (ensin musta maa, sitten vasta plussa) ja sen jälkeen autoon. Ja katso että menee oikein päin niin ei pitäis olla ongelmia
Tekis mieli lyödä vetoa että apuvirralla pyörä hörähtää välittömästi käyntiin ;)
e: älä nyt ihmeessä pura tulppia esiin ennen kuin olet testannut tuon akun. Ikinä ei mun kokemuksella ole tulpat menneet kerralla pimeäksi, vaan enemmänkin ne alkaa ikääntyessään aiheuttamaan käyntiongelmia...
Toivottavasti oletoikeassa ja olis vaan akusta kiinni!Jees, kiitoksia neuvoistaVoi käyttää, mutta kato että kaapelit ja hauenleuat on kunnon paksut eikä mitkään halppishalli paskat. Ja välttämättä ei kannata pitää autoa käynnissä ettei mahdollisesti auton tehokas laturi riko mopon jännitteensäädintä sen lähtiessä käyntiin. Tuo on teoreettinen mahdollisuus mutta voi kuitenkin paskalla säkällä tapahtua.
Maadotuskaapelin jotku suosittelee laittamaan runkoon kipinöinnin takia mutta mun mielestä just kaapeleiden kiinnitysjärjestyksellä vältetään kipinöinti (eli ekaks mopoon kiinni, sitte autoon -> kun käynnissä niin autosta irti ja sitten moposta ja aina miinus ensimmäisenä kiinni ja viimisenä irti)
Huomenna sitten testaamaan. Pitänee vaan eka käydä laittamassa pärrä omiin nimiin ja varmuuden vuoksi jonku sortin palovakuutus kans ottaa siihen nii ei vituta jos sattuu leimahtamaan :DJees, kiitoksia neuvoistaHuomenna sitten testaamaan. Pitänee vaan eka käydä laittamassa pärrä omiin nimiin ja varmuuden vuoksi jonku sortin palovakuutus kans ottaa siihen nii ei vituta jos sattuu leimahtamaan :D