Moottoripyörä?

Olkaapa muuten tarkkana jos säilytätte mopojanne kaupungissa esim. kerrostaloalueella. "Kiinnostuneita" taas liikkeellä. Omaakin muoviluotia oli jo naapurin mukaan käyty mustasta mersusta käsin "ihailemassa".

Itekki juuri kettinkiä hommaamassa, saisi mopon tolppaan sentäs kiinni, ettei suorilta nosteta pakettiautoon pihasta.
 
Siinä ei kettinkin auta jos tullaan pakettiautolla ammattilaisten toimesta hakemaan. Menee kettinki kuin kettinki meinaan alle minuutissa pihdeillä poikki. Satunnaisilta hörhöiltä ja kakaroilta toki suojaa.
 
Siinä ei kettinkin auta jos tullaan pakettiautolla ammattilaisten toimesta hakemaan. Menee kettinki kuin kettinki meinaan alle minuutissa pihdeillä poikki. Satunnaisilta hörhöiltä ja kakaroilta toki suojaa.

Se on totta ettei suojaa mikään jos o motivoitunu rosvo ja tarpeeksi aikaa tuuskata, mutta kun on ketju ni eipähän lähde ensimmäisen hörhön mukaan, eikä hintakaan montaa kymppiä ole. Hälytinki tekisi hyvvää, mutta saisi olla sellaista mallia, ettei pienestä lekalla napautuksesta mene paskaksi.
 
Se on totta ettei suojaa mikään jos o motivoitunu rosvo ja tarpeeksi aikaa tuuskata, mutta kun on ketju ni eipähän lähde ensimmäisen hörhön mukaan, eikä hintakaan montaa kymppiä ole. Hälytinki tekisi hyvvää, mutta saisi olla sellaista mallia, ettei pienestä lekalla napautuksesta mene paskaksi.

Itellä on tommonen pyörässä (ABUS Granit Detecto X-Plus 8000). Kelpo vehje eikä pitäis ihan eka lekanlyönnillä hajoo, eikä hälyttele turhia.
Maksaa joku puoltoista sataa ekee....
 
Itellä on tommonen pyörässä (ABUS Granit Detecto X-Plus 8000). Kelpo vehje eikä pitäis ihan eka lekanlyönnillä hajoo, eikä hälyttele turhia.
Maksaa joku puoltoista sataa ekee....

ABUSeista oon itekki kuullu hyvää, halvemmat Xenat o vissii vähän heikompaa laatua. Jostakin vanhasta Bikestä luin testin missä noita pätkittiin vasaralla palasiksi ja halvimmat hajosivat kertalyönnillä, siinä huomasi että laadusta saapi maksaa.
 
Ei kai noita kukaan siinä paikan päällä ala millään vasaralla pätkiä? Sehän riittää että vinkuvan lukon peittää vaikka karvahatulla niin sisältä ei kuulu kuin vaimeaa muminaa. Ja pulttisaksilla se karkaistu ketju poikki ~15 sekunnissa.

Aika olematonta turvaa noi ketjut ja levyjarrulukot lopulta antaa, jos varkaalla vaan paku tai kärry sattuu olemaan käytössä.
 
Ei kai noita kukaan siinä paikan päällä ala millään vasaralla pätkiä? Sehän riittää että vinkuvan lukon peittää vaikka karvahatulla niin sisältä ei kuulu kuin vaimeaa muminaa. Ja pulttisaksilla se karkaistu ketju poikki ~15 sekunnissa.

Ei sitä ikinä tiedä mitä amatöörit kiljupäissään keksivät, varsinkin teinien typeryys on rajaton. Enitenhän se vituttaa ku joku entinen skootterivaras käy kiinni vasaran ja ruuvarin kanssa, ja hajottaa puoli pyörää siinä melskatessaan. Näkyvä/äänekäs lukitus sentään vähän hillitsee noita sankareita.
 
Faijan pyörä kaadettiin parkkiksella koulujen päättäjäisyönä, katteet ja peili paskaks. Eli ei siihen tartte edes vasaraa, niin saa jo hyvin vahinkoo aikaan... :(
 
Taitaa olla valitettavasti niin et ku oikee ammattivaras iskee niin siinä ei paljoo hälyt paina. Oli millanen tahansa. Jos haluaa lähes varman keinon millä pyörä löytyy niin sateliittipaikannin jonnekki hyvään piiloon ja nippelit niin et lataa sitä tarpeen mukaan. Omalla kännyllä sit voit tiedustella paikantimelta et hei kamu missä oot, ja löytyy lähes metrin tarkkuudella. Ne ei maksa edes paljoo, pieni vaiva ja vot se toimii.... toki tämäkään ei ole varma mut harva rosvo hiffaa et pyörässä voi olla paikannin se kun ei edes pidä mitään ääntä.....

Oma edellinen pyörä oli kaadettu oven edessä ja nostettu vielä sen jälkeen pystyyn. Kivasti oli naamuja siellä täällä....
 
Ehkäpä 300km/h:n kerho alkaa häämöttää, kun sai turbon hyrisemään... :-) Kesällä se selviää.

Mikä peli sai turpon ja minkälaisia numeroita irtoaa penkissä? Se 300 vaatii kyykkypyörän aerodynamiikalla suurinpiirtein (160-)170 hepoa takaa, kelistä riippuen toki. Plus tietenkin riittävät välitykset, rengas luistaa yllättävän paljon noissa vauhdeissa.. :)
 
Ei kai noita kukaan siinä paikan päällä ala millään vasaralla pätkiä? Sehän riittää että vinkuvan lukon peittää vaikka karvahatulla niin sisältä ei kuulu kuin vaimeaa muminaa. Ja pulttisaksilla se karkaistu ketju poikki ~15 sekunnissa.

Aika olematonta turvaa noi ketjut ja levyjarrulukot lopulta antaa, jos varkaalla vaan paku tai kärry sattuu olemaan käytössä.


Aika epeli saa olla jos 115 db huutavan jarrulevylukon pistaa poikki jollain konstilla ja samalla suojaa sitä karvahatulla.. Xenaa ei kannata ostaa, huutelee itestään...
 
Meinasin tuolla "poikki" kommentilla lähinnä näitä karkaistuja Abus jne. turvaketjuja, joista löytyy YouTube väärällään videoita kuinka ketju katkeaa muutamassa sekunnissa tavan pulttisaksilla.

Jarrulevylukkohan voi piipittää siellä pakun perässä ihan rauhassa, kunhan jollain vähän sitä peittää lastauksen ajan.
 
Kenelläkään kokemuksia bemarin R1200GS ?


bmw-r-1200-gs-adventure-front.jpg
 
Back
Ylös Bottom