Moottoripyörä?

Käykö muuten porukka täältä paljon radalla ajelemassa?

Mistä muuten vois löytää race-henkiset ajosaappaat suht. edullisesti? fc-motot on jo selattu läpi. Budjetti olis 100€.
Halvimmat fc-motossa näytti olevan kotiovelle toimitettuna noin 200€.

Mä ostin Oxtarin ratasaappaat täältä: http://www.topgearsuperstore.com/ ja hintaa postareineen tuli joku 85e ja tuotiin kotiovelle (enmuistamilläkuriirifirmalla)...

Tosin samat saappaat näyttäis nyt olevan "vähän" kalliimmat :rolleyes: Vaan on siellä niitä edullisiakin :)
 
Joku 5 viikonloppua tulee varmaan kesään ratailtua. Ei oikeen yksittäistä päivää varten jaksa ruveta radalle raahautumaan varsinkin kun suosikkiradalle eli kemoraan on matkaa joku 300km. Tähän asti tullut vedettyä noilla nakupyörillä mitä tossa katuajossakin on mutta ensi kesäksi pitää varmaan kilvetön ratapeli ostaa kun lakkaa turvakin korvaamasta ratalippoja. Muuten todella mukavaa hommaa mutta ihan helvetin kallista lystiä :D V-lopun budjetti on varmasti yli 200€ :S
 
Tietääkö kukaan että onko olemassa muita suhteellisen huoltovapaita 2-tahtienskoja ku Yamaha DT200WR? Siis valkokilpisiä? Piikit ei kiinnosta, pitää olla isompia. Eikä kisapyörät ku niitten huoltoon menee rahaa niin helvetisti.
 
Tietääkö kukaan että onko olemassa muita suhteellisen huoltovapaita 2-tahtienskoja ku Yamaha DT200WR? Siis valkokilpisiä? Piikit ei kiinnosta, pitää olla isompia. Eikä kisapyörät ku niitten huoltoon menee rahaa niin helvetisti.
Ite en oo ainakaan mihinkään törmännyt, ainakaan tällä vuosituhannella tehtyihin. Siitä seuraa jatkokysymyskin. Kuinkahan paljon näihin kisaenskoihin saa uppomaan huoltoihin rahaa, vaikka yhden kesän aikana (ajomäärä n 3-4tkm). Näyttäisi olevan nimittäin ainoita vaihtoehtoja, jos tahtoo 2-tahtisen ja enduron.
 
Käykö muuten porukka täältä paljon radalla ajelemassa?

Mistä muuten vois löytää race-henkiset ajosaappaat suht. edullisesti? fc-motot on jo selattu läpi. Budjetti olis 100€.
Halvimmat fc-motossa näytti olevan kotiovelle toimitettuna noin 200€.

Pari kolme kertaa kesässä on tullut ratailtua, ei vaan enää tuo busa oikein ratapyöräksi ole, kun ei kaasua uskalla kääntää oikein suorallakaan.

Katos sappaiden suhteen vielä espanjan firma, www.motocard.com, joskun hyviä tarjouksia ja kuljetukset varsin kohtuu hintaisia oli ainakin aiemmin.
 
Tuli tossa tuo vakuutusmaksu ja minulla ne on vuodessa 600e. Olen pyytänyt että lasku tulee 4 osassa, mutta nyt tuli 4,5kk ajalle ja lasku oli n.330e. Onko ihan perus shittiä, että lyö ajokaudelle noin ja sitten loppuja maksellaa pikkuhiljaa pienempiä summia?
 
Ite en oo ainakaan mihinkään törmännyt, ainakaan tällä vuosituhannella tehtyihin. Siitä seuraa jatkokysymyskin. Kuinkahan paljon näihin kisaenskoihin saa uppomaan huoltoihin rahaa, vaikka yhden kesän aikana (ajomäärä n 3-4tkm). Näyttäisi olevan nimittäin ainoita vaihtoehtoja, jos tahtoo 2-tahtisen ja enduron.

Piikkisen wr hussen perusteella vastaan että yllättävän vähän. Siis jos vaikka ajelee harraste enskaa kerran pari viikkoon ja välillä heittää jonkun soratie lenkin niin ei ainakaa mulla piikin pito kauhian kalliiksi tullut. Ja isompi kakstahtihan on kuitenkin huomattavasti piikkiä huoltovapaampi peli. Tietenkin nyt öljyjä kannattaa vaihdella n.10h välein mutta eipä niistä nyt kauhean kovaa kuluerää tule kun ostaa ison satsin kerralla + tietenkin parit voimansiirto satsit kesään. Bensaa nyt 2-tahti enska imee tietenkin kuin pakkislainen herapirtelöä.... Tarkan rahamäärän antaminen on kauhean vaikeata kun se riippuu ihan kuskista ja kaasukädestä.
 
Tuli tossa tuo vakuutusmaksu ja minulla ne on vuodessa 600e. Olen pyytänyt että lasku tulee 4 osassa, mutta nyt tuli 4,5kk ajalle ja lasku oli n.330e. Onko ihan perus shittiä, että lyö ajokaudelle noin ja sitten loppuja maksellaa pikkuhiljaa pienempiä summia?
Mullakin tuli tuolla tavalla että yks isompi erä ja muut pienempiä. Tarkkoja summia en kuitenkaa muista että miten ne oli, nii en voi oikeen sanoa että oliko tuolleen että yli puolet yhdessä erässä..

Ite en oo ainakaan mihinkään törmännyt, ainakaan tällä vuosituhannella tehtyihin. Siitä seuraa jatkokysymyskin. Kuinkahan paljon näihin kisaenskoihin saa uppomaan huoltoihin rahaa, vaikka yhden kesän aikana (ajomäärä n 3-4tkm). Näyttäisi olevan nimittäin ainoita vaihtoehtoja, jos tahtoo 2-tahtisen ja enduron.
Joo.. Ei tarvisi olla edes tällä vuosituhannella tehty, kunhan olisi edes vähintäänkin 80-luvun loppupuolen tai mieluummin 90-luvun. Kawasaki KMX 200 olis myös toinen vaihtoehto tuon DT200WR:n lisäksi.. Kumpikaan ei todellakaan edusta moderneinta tekniikkaa niin koneen, alustan kuin ulkonäönkään osalta mutta ei se orkkiskunnossa pysyisikään. Tuo Yamaha kiinnostais kyllä enemmän ku Kawasaki, paremman osaa saatavilla ja itselläni tuo nykyinen piikki-DT on jo kolmas Yamaha ja missään ei ole ollut pahemmin moittimista.

Onkos kukaan muuten ikinä kokeillut noita matalaviritteisempiä +200cc 2-tahtienskoja?
 
Vaihdoin tänään cbr:rään jarrunesteet, niin eikös oikea nestemäärä ole silloin, kun neste on ylärajalla, kun korkki ja se kumitiiviste ovat poissa? Ainakaan F4i:ssä ei minun mielestäni takajarruneste näytä oikeaa jos korkki ja kumitulppa ovat paikallaan, koska korkki kiinni säiliö näyttäisi olevan täynnä ja korkki ja kumituppi poissa nestepinta olis ok.
 
Nyt on kyllä 1100xx huollettu perusteellisesti. Kyllä kelpaa kesällä päristellä :) Tokihan tänään piti käydä kokeilemassa vähän että jarrut toimii ja muuta pientä ku täälläkin vaiheltin jarrunesteitä :D Uudet renkaat tuo kyllä ajo-ominaisuuksia lisää niin perkeleesti. Se pyörähän kääntyy :dance2:
 
Vaihdoin tänään cbr:rään jarrunesteet, niin eikös oikea nestemäärä ole silloin, kun neste on ylärajalla, kun korkki ja se kumitiiviste ovat poissa? Ainakaan F4i:ssä ei minun mielestäni takajarruneste näytä oikeaa jos korkki ja kumitulppa ovat paikallaan, koska korkki kiinni säiliö näyttäisi olevan täynnä ja korkki ja kumituppi poissa nestepinta olis ok.

En nyt varmaksi tiedoksi mene sanomaan, mutta uskoisin että suljettuna se pitäisi olla siinä ylämerkin kohdalla, jos aivan täynnä niin ei jää yhtään tilaa jos esim jarrunesteet rupeaa kiehumaan tms.
 
Mulla oli tollanen reilu 40tkm ajettu gsx-r. Ei mitään vikaa noilla kilsoilla. Samoin on ollu suunnilleen saman verran ajetut 600 Cbr ja 900 Fireblade. Kulutusosien vaihto riittää. Niitä saa vaihtaa vaikka olisi ajettu 10tkm.
Ekaks pyöräks suosittelisin 600cc Cbr. Hyvin tarjontaa ja hieman mukavampi pyörä kuin toi Gikseri. 3-4 te saa jo hyvän prätkän jos ei tarvii olla tän vuoden teipit...

Mites vaikka tällänen http://www.nettimoto.com/honda/cbr/922410 ? onko jotain tiettyjä vuosimalleja joissa on paljon vikoja ja tulisi karttaa?
 
Oliskohan kellään mitään selitystä tälle mitä mulle äsken tapahtu.. Ajelin kevarillani (Yamaha DT 125cc 2-tahti) koulusta kotiin, reilu satanen oli vauhtia ja kierrokset suht alhaiset ku on niin pitkät välitykset. Yhtäkkiä kuuluu pamahdus ja DT sammuu. Ajoin sitten tien sivuun, vaihdoin vapaalle samalla (vitunmoinen kolina kuulu ku vaihdoin vaihteita) ja polkaisin DT:n käyntiin. Lähti heti käyntiin ja pääsin jopa kotiin asti, tehot oli tallella ja toimi yhtä hyvin ku tavallisesti. Sit kotipihalla sammutin sen ja koitin laittaa käyntiin, ei lähteny sitten millään. Varmaan sata kertaa joutuin polkemaan että lähti käyntiin. Nyt taas tuntuu toimivan ihan normaalisti.. Mikäköhän siinä meni rikki? Tuskin ainakaan leipo ku tehot on tallella ja kone pyöri, puristuksiakin oli..
 
Oliskohan jotain sytkäpuolen juttuja? Sytytys pätkässy vauhdissa -> putkessa pamauttanu -> sitten syystä x lakannu kokonaan antamasta kipinää kunnes pysähdyit. Katselisin ensimmäisenä itse ainakin kaikki sytytykseen liittyvän läpi, ettei ole liittimet löysällä, eristeet puhki, tappokytkimessä/virtalukossa häikkää tms..

Ja se pienemmälle vauhdista vaihtaminen moottori sammuksissa / tyhjäkäynnillä yleensä jonkunlaisia ääniä aiheuttaa pyörässä kuin pyörässä.
 
Joo, voipi olla. Pitääpä tsekata noi liittimet ensteks, ja jos illalla kävis kokeilemassa että toimiiko se vielä, jos sattu olemaan vaan joku tilapäinen häiriö.. Kaikenlaisia kauhukuvia tuli kyllä mieleen.. Eka ajattelin että helvetti nyt se leikkas ku joskus entisen krossin kanssa käyny niin ja sit kävi jopa mielessä että ketjut katkes ja pamahti lohkon läpi :D Ois kyllä paska tsägä jos tulis kallis remppa eteen ku ois tarkotus kohta tuo pärrä myydä kunhan saan ulkoasun valmiiksi..
 
On se kyllä ajaminen taas niin perkeleen mukavaa ku keli oli kohallaan :rock:
 
Onko kenelläkään liikennekäytössä kiinteällä selkäsuojalla varustettua ajotakkia.. vai onko nuo enemmänki tuollaisia ratajuttuja?
 
Back
Ylös Bottom