Moottoripyörä?

Mites vaikka tällänen http://www.nettimoto.com/honda/cbr/922410 ? onko jotain tiettyjä vuosimalleja joissa on paljon vikoja ja tulisi karttaa?

No eihän tossa ainakaan paljon näpeille tule, vaikka olis huono ostos. Ei noissa tosin mitään vikoja ole.

Onkohan toi etukate alkuperäinen, eli voi olla kaduttu, koska myös putki vaihdettu..

Kulutusosat jos on kunnossa, niin näyttää ihan hyvälle, eikä siis pahasta kaaduttu. Ketjut + rattaat on jo pari sataa, eli kato, että myös ne on kunnossa. Renkaat ja tulpat tais ollakkin vaihdettu.

Tollanen löyty hieman kalliimmalla http://www.nettimoto.com/honda/cbr/937163 vaikuttas paremmalle?

Tai toi http://www.nettimoto.com/honda/cbr/922965 onhän näitä..

Onko kenelläkään liikennekäytössä kiinteällä selkäsuojalla varustettua ajotakkia.. vai onko nuo enemmänki tuollaisia ratajuttuja?
Mulla on 50% pikkuajosta ja reissuilla ja radalla selkäpanssari. Saman panssarin pikkusen pienempänä versiona voi sujauttaa takin selkätaskuun, mutta otin mielummin tollasen erillisen joka ylettyy alaselänkin päälle. Voi olla joskus vähän pirun tarpeellinen, toivottavasti ei koskaan.

Mulla on 50% pikkuajosta ja reissuilla ja radalla selkäpanssari. Saman panssarin pikkusen pienempänä versiona voi sujauttaa takin selkätaskuun, mutta otin mielummin tollasen erillisen joka ylettyy alaselänkin päälle. Voi olla joskus vähän pirun tarpeellinen, toivottavasti ei koskaan.
Mulla oli tollanen kans pari vuotta takaperin, ja itseasiassa ks. Forcefield (mallia en muista, tais olla sillonen joku testivoittaja tms.) pelasti mut halvaantumiselta, tosin lumilautaillessa. Pidin nimittäin ks. panssaria rinteessä, ja mälläsin astetta pahemmin niin että tipuin n. 4-5m korkeudesta suoraan selälleni. Ja siinä oli muuten lekurikin ihmeissään että miten helvetissä ei tullu selkään mitään vaurioita, tottakai lihakset vähän otti kipeää mutta mitään pahempaa ei tullu. Sano että oli pyörätuolituomio aika lähellä.

Uskoisin siis ks. suojasta jotain hyötyä pyörän päälläkin olevan, itse ainakin aion aina moista pitää.

Mihinköhän mä pääsisin vartilla.. Varmaan 15s pintaan mun ajotaidoilla :lol2:

Itse testailin lentokentällä viime kesänä varttia 100hp nakupyörällä missä aika lyhyet välit. Aikoja en tarkkaan muista mutta 11 ja 12 sekuntin väliin olivat. Mieleen jäi vaan se että paras tulos tuli ekalla yrityksellä kun piti vaan vähän testata alkuun varovasti. Tosissaan kun koitti lähteä niin meni aina keulitteluksi.

Sepäs se vaikeaa onkin. Kyllähän jossain kakkosvaihteella kiskoo hana pohjassa ja isompaa sisään minkä kerkiää.. Mutta piru kun on "liikaa" tehoa, lähtö ja ykkösvaihteen kelaus on "kohtalaisen" varovaista puuhaa.

Toki "liiasta" tehosta on se hyöty, että loppunopeudet vartilla on kohtuulliset, ~240km/h ilman suurempaa puristamista. :D Meinaa vaan paikallisen "stripin", eli lyhyen lentokentän jarrutusalueet käydä pikkuhiljaa ahtaaksi.

Se lähtöhän siinä onkin.. Harvemmin tulee paikaltaan kiihdytettyä, vaan se on yleensä just sitä kakkosella lähettämistä mikä on vitusti helpompaa :D Mutta kaipa toi bläkkäriki johkii 11s pintaan menis jos osuis kohalleen. En nyt jaksa kaivaa mitään faktatietoa mut muistelisin noin lukeneeni jostain.. Perkele ku toi ZX-12R kiehtois "jostain kumman syystä" :evil:

Itse luulin että pikku keuliminen ei haittaisi siinä lähtiessä ja että se olisi melkeen pakollista että varmasti saa käytettyä kaiken suorituskyvyn mutta nopein tapa irrota viivalta ainakin sillä pyörällä oli tosiaan lähteä varovasti keula varmasti maassa ja vetää kurkut jatkuvasti auki vasta kolmosella.

Olisko kellää mitää hyvää vinkkiä jostai edullisesta hälyttimestä pärrään? juu ja on tietoa et niitä on monenlaisia ja monen hintaisia mut sellainen kohtuu hintainen ja toimiva olis kova sana...:)

No ei oo ainakaan pahan hintainen tuo härpäkkä..jospa laittais tilaukseen ja kahtois miten saa asennettua...kiitti vinkistä

Melkeimpä ihan sama kuhan ei ole XENA, hälyttää turhaan ja useasti. Ite otin paristot pois.. Kunnon kettinkiä vaa nii menee hetki ennen ku semmosen saa poikki :D

E: jaa levyjarruhälytinlukkohässäkkä meni vähä ohi jutusta..

Huh huh 280 km tuli päristeltyä tänään Hornetilla ja kyllä on perse jumissa :D oli kyllä sen arvoista. Hyvää mutkapätkääkin löydettiin matkalta.

Nii juu kettinki on tietty ihan jees...se pitäis vaan laittaa johki kiinteesti kiinni...nää perkeleet ku tahtoo kantaa koko pyörän auton perään...siin ei paljoo joku renkaan läpi menevä kettinki auta vaikka olis kui paksu...eikä tuolla levyjarru lukollakaan ole paljoo virkaa jos mopo lähtee pakettiautolla pihasta...harvemmin niitä mopoja ajamalla pöllitään...

Viimeksi muokattu:
Nii juu kettinki on tietty ihan jees...se pitäis vaan laittaa johki kiinteesti kiinni...nää perkeleet ku tahtoo kantaa koko pyörän auton perään...siin ei paljoo joku renkaan läpi menevä kettinki auta vaikka olis kui paksu...eikä tuolla levyjarru lukollakaan ole paljoo virkaa jos mopo lähtee pakettiautolla pihasta...harvemmin niitä mopoja ajamalla pöllitään...

Niimpa..oma pyörä on lukittuna levylukolla ja rungosta autokatoksen rautapalkkiin. Vituttaa vaa kun irtaimistoa pöllitään esim peili lähteny kerran ja virtalukon piuhoja on myös nypläilty.

Itse luulin että pikku keuliminen ei haittaisi siinä lähtiessä ja että se olisi melkeen pakollista että varmasti saa käytettyä kaiken suorituskyvyn mutta nopein tapa irrota viivalta ainakin sillä pyörällä oli tosiaan lähteä varovasti keula varmasti maassa ja vetää kurkut jatkuvasti auki vasta kolmosella.

Pikkukeuliminen on jossain määrin tavoiteltavaa, siis että eturengas on sen sentin pari ylhäällä. Mutta jos edellinen moottoriversio hyppäsi suorastaan syliin pitoa saadessaan, niin +20hp ei ainakaan tilannetta helpota.

No ensikerralla pyörä matalaksi, niin helpottuu homma vähän.

Noniin, ajokausi avattu. Miäs litimärkä ja umpijääs, ja mopo niin kuras ettei saatana ikinä puhtaaksi. On tää mahtava harrastus :curs:

Mut ei hätää, nyt se on luvannu ens viikoks kunnon ajokeliä!! Wuhu! :dance2: Vähän tuulta.. mut sehän ei haittaa jos menee tuulta nopeammin, eihän? :whip:

Back
Ylös Bottom