Moottoripyörä?

Kattellu tässä uutta kypärää kun tarvitsisi muutenkin toisen. Kokemuksia: Agv gp-pro, Kbc vr-2r tai Marushin 999 RS kypäristä? Lähinnä, että kuinka kovaa meteli tulee läpi? Tän hetkinen potta kun suhisee melko paljon niin haluisin vähän hiljasempaa. Toki voi myös suositella muita kypäriä.

Schubertit on aika hiljaisia, Araitkaan eivät mielestäni mitenkään kovin meluisia ole. Itsellä AGV:n ti-tech ja siihen todella tyytyväinen, mutta ei kylläkään hiljaisimmasta päästä.

Kattellu tässä uutta kypärää kun tarvitsisi muutenkin toisen. Kokemuksia: Agv gp-pro, Kbc vr-2r tai Marushin 999 RS kypäristä? Lähinnä, että kuinka kovaSuosa meteli tulee läpi? Tän hetkinen potta kun suhisee melko paljon niin haluisin vähän hiljasempaa. Toki voi myös suositella muita kypäriä.

Suosittelen Shoei- ja Arai-kypäriä. Omasta mielestäni parhaimpia päässä. Kalliita ne ovat kyllä verrattuna johonkin kiinan ihme marusheihin.

Schubertit on aika hiljaisia

Joo Suubertti on hiljainen, mutta myös ulkomitoiltaan hieman keskiverto-ostaria suurempi. Näyttää melkein siltä kuin kuski olisi vetänyt kompostorin päähänsä. Ja ne aurinkovisiirit ei mulla ainakaan osu silmien kohdalle vaan jäävät ärsyttävästi puoleen väliin näkökenttää - voi tietty olla että mulla on vaan mutantin pää.

Kävin viime lauantaina kokeilemassa Schuberthin S1 Pro:ta...ja ainakin omaan kuuppaan se oli todella hiljainen! Viimeiset 4 vuotta kypäräna ollut Shoein XR-1000 ja tuo Schubert on kyllä aivan eri planeetalta. Pitikin mennä kokeilemaan...pakkoköyhtyminen edessä :jahas:

Kävin viime lauantaina kokeilemassa Schuberthin S1 Pro:ta...ja ainakin omaan kuuppaan se oli todella hiljainen! Viimeiset 4 vuotta kypäräna ollut Shoein XR-1000 ja tuo Schubert on kyllä aivan eri planeetalta. Pitikin mennä kokeilemaan...pakkoköyhtyminen edessä :jahas:

Ei mikään kypärä ole loppupeleissä Hiljainen. Kaikista tulee kuitenkin tuulen suhina ja koneen äänet korviin. Itse käytän vähän pidemmillä matkoilla Aina korvatulppia ja suosittelen muillekkin. Ei soi korvat ainakaan pitkän ajorupeaman jälkeen.

Joo Suubertti on hiljainen, mutta myös ulkomitoiltaan hieman keskiverto-ostaria suurempi. Näyttää melkein siltä kuin kuski olisi vetänyt kompostorin päähänsä. Ja ne aurinkovisiirit ei mulla ainakaan osu silmien kohdalle vaan jäävät ärsyttävästi puoleen väliin näkökenttää - voi tietty olla että mulla on vaan mutantin pää.

Aiheutti repeämisen.:lol2:

Ei mikään kypärä ole loppupeleissä Hiljainen. Kaikista tulee kuitenkin tuulen suhina ja koneen äänet korviin. Itse käytän vähän pidemmillä matkoilla Aina korvatulppia ja suosittelen muillekkin. Ei soi korvat ainakaan pitkän ajorupeaman jälkeen.

Pitänee paikkansa..eihän Schubertin mainoslause "only 85 dB(A) at 100 km per hour" mitään kuiskausta lupaa, mutta verratessa eräiden valmistajien yli 100dB:n meteleihin, niin..

Itselläni on Schubertti R1 malli. En muista oliko siinä vielä jotain muutaki siinä mallimerkinnässä.. En nyt tiedä ku ei hirveesti vielä oo kokemusta eri kypäristä mut vois se parempikin kyllä varmaan olla. Jotenki tuntuu että sinne pääsee jostain ilmapyörteitä naamalle? Emmä tiedä.. Tuntuu vaan siinä 250km/h jälkeen että käy pieni vire silmiin :D Aurinkovisiiri on ihan ehdoton ku oon rillipää. Mut sais tulla hieman alemmas kyllä. Ei nyt tosin mihkään puolivälini näkökenttään jää todellakaan mut ois coolimpi jos tulis alemmas :D

Itselläni on Schubertti R1 malli. En muista oliko siinä vielä jotain muutaki siinä mallimerkinnässä.. En nyt tiedä ku ei hirveesti vielä oo kokemusta eri kypäristä mut vois se parempikin kyllä varmaan olla. Jotenki tuntuu että sinne pääsee jostain ilmapyörteitä naamalle? Emmä tiedä.. Tuntuu vaan siinä 250km/h jälkeen että käy pieni vire silmiin :D Aurinkovisiiri on ihan ehdoton ku oon rillipää. Mut sais tulla hieman alemmas kyllä. Ei nyt tosin mihkään puolivälini näkökenttään jää todellakaan mut ois coolimpi jos tulis alemmas :D

Taitaa se vire kuiteskin jäädä lyhytaikaiseksi näillä Suomen kestopäälysteillä :jahas:

Kannattaa samalla googletella --> Sharp helmet test.
Itsellä tällä hetkellä Shoein XR-1000 käytössä ja kaikinpuolin ok, mutta hankala sanoa eroa muihin kun ei ole vertailupohjaa.
Silence kit on kyllä saatavilla, jolla saa suurimmat huminat olemattomiin.

Itsellä schuberthin s1. Helkkarin hiljainen se on, ihan eri planeetalta kuin noi muut mun halppiskypärät. Aurinkovisiirin sais vissiin käännettyä, jolloin siinä ei oo sitä ärsyttävää koloa kolvin kohdassa.

Mut onhan toi kohtuu kokoinen, ja näytän varmaan teletapilta nahkat ja toi pääs.

Kelit ei oo kyllä parhaasta päästä. Pari tuntia ajelua takana -96 cbr 600f ja -99 er-5. Toka liikkeeltä koeajossa, eka kaverin. Tossa kawassa on kyllä jotain koneen tasapainotuksessa vikana, aivan järjetön tärinä 2500rpm kohilla. Kaikki maholliset ruuvit on löystyny tosta tärinästä. Ja ajettukin on 60tkm, pyyntöä vähän toista tonnia. Ja äänet on kyllä jotain aika non-masculiné.

Forkut jumissa.

Kelit ei oo kyllä parhaasta päästä. Pari tuntia ajelua takana -96 cbr 600f ja -99 er-5. Toka liikkeeltä koeajossa, eka kaverin. Tossa kawassa on kyllä jotain koneen tasapainotuksessa vikana, aivan järjetön tärinä 2500rpm kohilla. Kaikki maholliset ruuvit on löystyny tosta tärinästä. Ja ajettukin on 60tkm, pyyntöä vähän toista tonnia. Ja äänet on kyllä jotain aika non-masculiné.

Forkut jumissa.

Itelläni oli ekana pyöränä er-5 -98 vm. Ihan ok pyörä jos ei oo IKINÄ ajanu mitään, mut jos jotakin kokemusta on niin kannattaa ehdottomasti ostaa suoraan joku muu. Esim. juurikin Hondan cbr. Kyllästyy ihan helvetin äkkiä tuohon er:ään. Ei nyt hirveesti hyvää sanottavaa muutaku halpa ostaa ja halvat vakuutukset.

ps. nykyään -04 R1.

Mä vaihdoin Arain just tohon S1 pro:hon ja on kyllä hiljanen ja hyvä!

Forkut jumissa.

Nuo kaks pyttyset muutenkin kyllä täristää enempi aina ku nelipyttyset.

Onko porukalla kokemuksia Shoein Xr-1100 kypärästä? Ite koittanu molempaa Xr-1000 ja 1100 päähän, mollemmat sopi pirun hyvin. Ei koeajoa kuitenkaan kummaltakaan takana. Olisko järkevämpää ostaa vanha malli (Xr-1000) Vai toi uudempi? Ulkomailta sais aikas halvalla ton vanhemman tilattua kun toi uudempi malli kaippa syrjäyttää Xr-1000 mallin.

Kannattaa ehdottomasti tilata ulkomailta. Itse tilasin kypärän, kengät, hanskat, visiirin ja tankkisuojan Englannista. Säästöä tuli about 400€+ Suomen ovh.hintoihin verrattuna.

ps. kannattaa kilpailuttaa vakuutukset, itse vaihdoin juuri ja säästöä edelliseen --> vertailkaa itse..

Kawasaki Z1000 -07

P. vakuutusyhtiö
Omavastuu 150 €
Liikennevakuutus: 467,83€ Bonus 0%
Täyskasko: 701,63€ Bonus 60%, keskittämisalennus 7%, etuasiakkaan lisäbonus 8% (ilman näitä 1317,01€ / vuosi)

A. vakuutusyhtiö
Omavastuu 250€
Liikennevakuutus 423€ Bonus 0%
Täyskasko 427€ Bonus 70%

Aika hurjaa verrata suomen ovh-hintoihin varusteissa, kuka niitä oliskaan maksamassa.

Kypärä oli ainut missä ite säästin ulkomailta tilatessa. Riippuu vähän tuotteista, esim dainese on niin globaalisti hinnoiteltu, että halvimmalla olen kaikki kamppeet saanut stormilta. Samoin sidin kengät näkyi olevan suomalaisessa nettikaupassa halvimmat, mc-scatter vai missä ne ny oli.

Renkaissa ja muussa tilpehöörissä sitten on säästöä roimasti -50%.

Back
Ylös Bottom