Moottoripyörä?

Pöhpöh vääntöä saa kätevästi lisää kun ajaa pienemmällä vaihteella. Hyvää vääntöä tarvitaan jossain pisaralla pidemmälle fiiilistellyssä mutta kun oikeen ajamaan ruvetaan niin teho on se mikä puhuu. Itse olen kyllä sitä mieltä että tuollainen 100hevosta suht kevyessä pyörässä riittää jo aika pitkälle. Itsellä oli vanhassa pyörässä 100hp ja akuuttia tehon vajetta ilmeni vain kun olisi huvittanut napata keula ilmaan kovemmasta kyydistä. Jopa tuollainen er-6 liikkuu ihan sporttisen oloisesti kun oikeen hämmentää sitä vaihdelaatikkoa.

Voihan tosta väännöstä ja tehosta kiistellä eri kierrosnopeuksilla kun noi nyt on makuasioita, mutta silloin kun sitä vehjettä aletaan lähettää niin kyllä ne kierrokset sitten nostetaan sinne viittä vaille punarajaan.

Kävin koeajaa VTR-f -05 toissa kesänä. Kiva peli ääniltänsä kun taisi olla micronin putket. Kai se tasainen vääntökäppyrä on niinku hondalla on tapana, mutta en oikein tajua millä kierroksilla sitä pitää ajaa kun on tottunut rivi4:seen (ja v4:seen) ja omiin käsiin se ei kyllä kiskonut oikein missään vaiheessa. Mutta leppoisa kone ajella noin liikentees.

Se on vähä mitä näiltä vehkeiltä haluaa, musta minimi kyykkypyörään on 150hv ja lähempänä 200hv olis optimi ja sitten sais kyllä vähän olla sitä vääntöäkin, ettei liikentees tarvi kiekuttaa. Nautin siitä että keula irtoaa vahingossa tiestä välillä ja kylmällä renkaalla saa vetää kuivalla asfaltilla kaasulla raitaa tiehen, sen verran tehoa pelissä että sitä pitää kunnioittaa.

Se on vähä mitä näiltä vehkeiltä haluaa, musta minimi kyykkypyörään on 150hv ja lähempänä 200hv olis optimi ja sitten sais kyllä vähän olla sitä vääntöäkin, ettei liikentees tarvi kiekuttaa. Nautin siitä että keula irtoaa vahingossa tiestä välillä ja kylmällä renkaalla saa vetää kuivalla asfaltilla kaasulla raitaa tiehen, sen verran tehoa pelissä että sitä pitää kunnioittaa.

Check. ;)
attachment.php

Jotenkin aina naurattaa nämä kun jotain lussua mopoa sanotaan lussuksi. Alle 100hv ihan helkkarin laiska pyörä, ei siitä pääse yli eikä ympäri.

Mua taas naurattaa aina kun kaikki "tosi" motoristit ovat sitä mieltä että ainoastaan tehoa on oltava ja paljon. Se yleensä tarkoittaa sitä että mp on heille jonkinlainen munanjatke. Sä ilmeisesti käytät aina ajaessasi kaikki pyörän tehot ja ominaisuudet... Itse ajelen tällähetkellä 50 heppaisella endurolla enkä ole tiellä ajaessani lisää löylyä kaivannut.

Tuo on naurettava väite että tavallinen ihminen ei pystyisi käyttämään pyörän kaikkia tehoja :D Kyllä ne on kaikki tehot käyttössä kun tuppi on nurin ja varvikello oikealla alueella ja vastoin ennakko luuloja ainakin itse haluaisin nimenomaan kadulle paljon tehoa radalla riittäisi ihan hyvin kuussatkukin mutta kadulla on mukavaa kun voi napata keulan motarilla ylös tai jauhaa sitä lakua tonttiin muutenkin kuin paikallaan :D Kaikki eivät toki halua tykittää keulaa motarilla tai jauhaa mustia viivoja asfalttiin mutta todella moni haluaa ja siihen tarvitaan tehoa enemmän kuin 100hv

Mua taas naurattaa aina kun kaikki "tosi" motoristit ovat sitä mieltä että ainoastaan tehoa on oltava ja paljon. Se yleensä tarkoittaa sitä että mp on heille jonkinlainen munanjatke.

Voi myös olla että jos ei meno maistu huimalla 70hv, halvalle & letkulle alustalle viritetyllä budjettiritsalla niin henkilö yksinkertaisesti on vain joskus kokeillut/omistanut jotain parempaa? Pätee vähän joka hommaan että parempaan tottumisen jälkeen ei entinen oikein maistu miltään.

Toki ymmärrän klassikoilla ja "se on jo niin paska että se on hauska"-vehkeillä ajelun viehätyksen myös, mutta ei noita laitteita ainoaksi pyöräksi kyllä viitsisi hommata. ERkistä kun nyt oli puhe niin se varsinkin on oikea pyörämaailman harmaa slipoveri.

Tuo on naurettava väite että tavallinen ihminen ei pystyisi käyttämään pyörän kaikkia tehoja :D Kyllä ne on kaikki tehot käyttössä kun tuppi on nurin ja varvikello oikealla alueella ja vastoin ennakko luuloja ainakin itse haluaisin nimenomaan kadulle paljon tehoa radalla riittäisi ihan hyvin kuussatkukin mutta kadulla on mukavaa kun voi napata keulan motarilla ylös tai jauhaa sitä lakua tonttiin muutenkin kuin paikallaan :D Kaikki eivät toki halua tykittää keulaa motarilla tai jauhaa mustia viivoja asfalttiin mutta todella moni haluaa ja siihen tarvitaan tehoa enemmän kuin 100hv

600cc:llä pystyy ihan hyvin keulia motarivauhteja ja paljon enemmänkin jos haluaa. Viivan piirtäminenkin onnistuu alle 100hv pelillä ihan hyvin. Tosin jos ei halua/osaa leikkiä kytkimellä yhtään niin kai se busa on sitten pakollinen.

e. Itse olen aina ostanut isompaa/parempaa peliä sitä tahtia kun ajan parantuminen radalla loppuu. Kuussatku kuusi vuotta-->750 kaksi vuotta-->nyt tonninen, jolla olen vieläkin hitaampi kuin vanhalla seiskapätkä giksulla

e.2 varmaan seuraavaksi ostan cruiserin....

600cc:llä pystyy ihan hyvin keulia motarivauhteja ja paljon enemmänkin jos haluaa. Viivan piirtäminenkin onnistuu alle 100hv pelillä ihan hyvin. Tosin jos ei halua/osaa leikkiä kytkimellä yhtään niin kai se busa on sitten pakollinen.

Fiat Pandalla pystyy ajamaan hyötyajot ihan hyvin. Samoin kuin aikamieskin voi ihan hyvin asua koko elämänsä opiskelijasolussa. Mutta jos ei osaa niin kai se sitten on pakko ostaa joku parempi auto ja asunto.
:D

Kyllähän sitä keulii vaikka kevarilla motari vauhteja tarkoitin nyt lähinnä sitä että sen keulan saa ylös sieltä tontista muutenkin kuin kävely vauhdista. Saa aika kuussatku olla että yli satasen kyydeistä saa keulan ylös ilman hirveää telinevoimistelua. En ole nyt millään ihan uusimalla ja tehokkaimmalla kuussatkulla ole ajanut mutta ainakaan omalla 100hp kuussatkulla ei irronnut yli 85km/h vauhdista ilman että olisi toista jalkaa pistänyt takatapille vaikka oli pystympi ajoasento ja sitä myötä takapainoisempi yhdistelmä.

Mussa on varmaan oikeasti jotain vikaa motoristina.

Pyörä on mitä on. Pyrin välttää keulimista, vahingossa joskus tapahtuu vartilla tai kentällä. En ole saanut ylinopeussakkoja. Sudittelukin tapahtuu lähinnä vahingossa. Arkiajoissa menisi hyvin joku 600cc naku, itseasiassa Yamahan XJ6 oli varsin mukava pärrä ja ihan riittävän tehokas siviiliajoon.

Perustan MC Nössömotoristit kerhon. :D

Fiat Pandalla pystyy ajamaan hyötyajot ihan hyvin. Samoin kuin aikamieskin voi ihan hyvin asua koko elämänsä opiskelijasolussa. Mutta jos ei osaa niin kai se sitten on pakko ostaa joku parempi auto ja asunto.
:D
Ööh? lähinnä vastasin siihen kun kuulemma keulimiseen ja viivan piirtämiseen tarvitsee yli 100 hevosta..

Mua taas naurattaa aina kun kaikki "tosi" motoristit ovat sitä mieltä että ainoastaan tehoa on oltava ja paljon. Se yleensä tarkoittaa sitä että mp on heille jonkinlainen munanjatke. Sä ilmeisesti käytät aina ajaessasi kaikki pyörän tehot ja ominaisuudet... Itse ajelen tällähetkellä 50 heppaisella endurolla enkä ole tiellä ajaessani lisää löylyä kaivannut.
No mitä sillä teholla tekee jossain paskassa möyriessä? Voithan sä ajella vaikka millä traktorilla, ei mua kiinnosta. Puhuin kyykyistä, en noista mettäkoneista.

Oon siinä luulossa että kaikki tehot on käytössä kun kahva on pohjassa? Loput ominaisuudet pyörästä onkin vaikea saada käyttöön jos ei ole Rossi ja tuhatta ratapäivää alla. Harmillinen takaisku että tehon mukana yleensä tulee ihan hyvä alusta jne.

Rata-ajoa on sen verta vähän, että sinne riittäisi mulla varmaan 30hv, eikä ajat muuttuisi, mutta mennäänpä stripille.

Tosimotoristeista en tiedä, mutta 4 kesää ja 60000km ei musta oo ihan pienimmästä päästä.

Kyllähän sitä keulii vaikka kevarilla motari vauhteja tarkoitin nyt lähinnä sitä että sen keulan saa ylös sieltä tontista muutenkin kuin kävely vauhdista. Saa aika kuussatku olla että yli satasen kyydeistä saa keulan ylös ilman hirveää telinevoimistelua. En ole nyt millään ihan uusimalla ja tehokkaimmalla kuussatkulla ole ajanut mutta ainakaan omalla 100hp kuussatkulla ei irronnut yli 85km/h vauhdista ilman että olisi toista jalkaa pistänyt takatapille vaikka oli pystympi ajoasento ja sitä myötä takapainoisempi yhdistelmä.
Satasen kyydistä sai ainakin minun -99 vm. 600 giksulla keulan pystyyn ilman jumalatonta kikkailua, kyllähän se vähän yritystä vaatii. Pyörässä oli tosin takaselta 110hv.

e. Ehkä se auttaa kun ratamoottoripyöräilyä harrastanut semi-aktiivisesti 14-vuotiaasta lähtien, kylläkin aina perheen hitaimpana:jahas:

Hitsit, menempä tästä bmw-triidiin mussuttamaan että ihmeen tuppikullit, ite ajelen SEAT MALAGALLA eikä kertaakaa oo tarvinnu enempää tehoo :puntti:

Hitsit, menempä tästä bmw-triidiin mussuttamaan että ihmeen tuppikullit, ite ajelen SEAT MALAGALLA eikä kertaakaa oo tarvinnu enempää tehoo :puntti:

No menepä sinä sinne. On minunkin nykyisessä pyörässä yli 180hp, jos et vieläkään älynnyt niin olen yrittänyt sanoa, että siihen kikkailuun kadulla ei tarvitse välttämättä sitä tehoa niin vitusti. Aika moni tuntemani "ammattilais" stunttikuski, jotka kiertelee kesät pitkin mp-tapahtumia pommittaa kasisatasilla bemareilla. Ehkä sitten itse edustan niitä pyöräilijöitä, jotka saa eniten ajamisesta irti kun on polvi maassa ja takanen taistelee pidon rajoilla. Suoraa keulimisesta sai tarpeekseen jo kevari aikana, eikä lisä tehokaan siihen tuonut lisää mielenkiintoa.

Opetteleppa lukemaan äläkä naureskele: kirjoitin tuossa nimenomaan että kadulla ajessaenne ette todennäköisesti läheskään aina revitä liikennevaloista täysillä ja sillä ei todennäköisesti ole suurta merkitystä lopputulokseen että kiihtyykö se muoviluoti 0-100 km/h neljässä vai kolmessapilkkukahdeksassa sekunnissa...

Jee, oikea ponpperi-mies. Ehkä sinäkin kasvat joskus aikuiseksi.

IronMind sanoi:
Voi myös olla että jos ei meno maistu huimalla 70hv, halvalle & letkulle alustalle viritetyllä budjettiritsalla niin henkilö yksinkertaisesti on vain joskus kokeillut/omistanut jotain parempaa? Pätee vähän joka hommaan että parempaan tottumisen jälkeen ei entinen oikein maistu miltään.

ERkistä kun nyt oli puhe niin se varsinkin on oikea pyörämaailman harmaa slipoveri.

Weeboom sanoi:
No mitä sillä teholla tekee jossain paskassa möyriessä? Voithan sä ajella vaikka millä traktorilla, ei mua kiinnosta. Puhuin kyykyistä, en noista mettäkoneista.

Oon siinä luulossa että kaikki tehot on käytössä kun kahva on pohjassa? Loput ominaisuudet pyörästä onkin vaikea saada käyttöön jos ei ole Rossi ja tuhatta ratapäivää alla. Harmillinen takaisku että tehon mukana yleensä tulee ihan hyvä alusta jne.

No voi hyvää päivää. Voin kuule kertoa että on niitä kalliitakin 70 hevosvoimaisia pyöriä, joissa on se alustakin viritetty kuntoon. Ei niillä toki keulita 200 vauhdeissa tms. eikä ne ole katettu muoveilla jokapuolelta. Se on mielestäni melko outoa että aikuiset ihmiset ostavat käytännössä radalle tehtyjä moottoripyöriä kadulle mielessään vain niiden teholukemat tai huippunopeudet. Se er6 on todellakin peruspyörä mutta se tehokommentti siitä kertoi kyllä jotain ajatusmaailmasta...

Ja Weebomille: Tiellä minä olen ajanut, että mene sä vaikka haukkaamaan sitä paskaa.

Powerranger, en viitannut suhun kylläkään. Ymmärrän kyllä ettei kaikki halua/tarvitse tehoa harrastuksiinsa. Eräillä täälläkin on vaan se asenne että on heikkomielistä vaatia vähän potkua mopottimesta.

nimim. turbosarjoja koko talven selannut netistä ja tullut siihen tulokseen että pidennetty turbobusa pitänee jossain vaiheessa hankkia :mrgreen:

Se on mielestäni melko outoa että aikuiset ihmiset ostavat käytännössä radalle tehtyjä moottoripyöriä kadulle mielessään vain niiden teholukemat tai huippunopeudet. Se er6 on todellakin peruspyörä mutta se tehokommentti siitä kertoi kyllä jotain ajatusmaailmasta...
Musta taas on outoa, että jotain kismittää toisten preferenssit jossain asiassa siihen malliin että on valmis leimaamaan ne vääriksi tai huonoiksi ilman mitään näyttöä. Itsestäni taas on helkkarin outoa ostaa metsäteille ja poluille tehty peli ja ajella sillä asfaltilla (?)
Ja Weebomille: Tiellä minä olen ajanut, että mene sä vaikka haukkaamaan sitä paskaa.
Tein jo sen kun menin ilmiselvään provoon.

No voi hyvää päivää. Voin kuule kertoa että on niitä kalliitakin 70 hevosvoimaisia pyöriä, joissa on se alustakin viritetty kuntoon

Onhan niitä. Niissä onkin sitten jo puolet paketista kasassa. Vielä jos olisi henkevämpi mylly niin pyörä olisi kiinnostava. Peruspyöristä taas puuttuu molemmat puolikkaat.

Se on mielestäni melko outoa että aikuiset ihmiset ostavat käytännössä radalle tehtyjä moottoripyöriä kadulle mielessään vain niiden teholukemat tai huippunopeudet. Se er6 on todellakin peruspyörä mutta se tehokommentti siitä kertoi kyllä jotain ajatusmaailmasta...

Moottoripyörä on minulle 100% huvitteluväline. Se että pyörässä on tuppia vääntäessä, läpi kierrosalueen, tehoja riittävästi on hauskaa. Se että tuppia vääntäessä tulee tunne "mitä vittua, eihän tää liiku mihinkään?!" ei ole hauskaa. Jos hauskanpitoväline ei ole hauska niin siinä on vikaa.

Huippunopeudet eivät meikäläistä kiinnosta, kaikki vähänkään pirteämmät rassit kun nykyään ottavat kevyesti 250km/h+. Eikä se onko pyörässä nyt se vuoden kovin teholukema. "Riittävästi" piisaa minulle hyvin.
:piis:

Back
Ylös Bottom