Moottoripyörä?

Pudotin kypärän pyörän päältä asfaltille, ni nyt siitä on ainakin pintajännitys kadonnut ja visiirissä ilkeitä naarmuja. Tiedättekö korvaisiko vakuutus uuden kypärän ja kannattaisiko kääntyä vakuutusyhtiön puoleen?
 
Pintajännitys? Mikä se on, se vanha myyttikö? Jos sinulla on edes hieman nykyaikainen kuitukypärä, niin siinä ei ole mitään pintajännitettä. Vanhat muovikypärät erikseen. Vakuutuksessa varmasti joku omavastuu.
 
Pintajännitys? Mikä se on, se vanha myyttikö? Jos sinulla on edes hieman nykyaikainen kuitukypärä, niin siinä ei ole mitään pintajännitettä. Vanhat muovikypärät erikseen. Vakuutuksessa varmasti joku omavastuu.
No joku legendahan se on. :) Uusi visiiri pitää ainakin käydä ostaa, mutta se oli muutenkin edessä vanhaan kyllästyneenä.
 
Tilasin Fc-motosta agv:n titech potan kun sai niin halvalla. Ongelma oli vaan, että sopivaa kokoa ei ollut enää niin otin kokoa isomman ja nyt alkaa hieman pelottaa, että onkohan se hirveän väljä. Pystyisikö kypärää pienentämään, vaikka pehmusteita vaihtamalla. Sikäli mikäli erikokoisia pehmusteita on saatavilla?
 
Ennemmin olisin ottanut liian pienen kuin liian ison. Pieni olisi jotenkin muotoutunut, mutta iso taitaa isona pysyä, vaikka mitä tekisi. Itse ostan kypärät vain, että pääsen sovittamaan ensin, ovat ne niin erilaisia ja koot eri merkeillä aivan erilaisia.
 
Saa sitä tilaa pois vähän vaikka: kasvattamalla hiuksia, kypärämyssyllä tai laittamalla hupun päähän. Huono juttu, jos se hölskyy päässä ihan kunnolla ravistettaessa.
 
Mitä nyt muutamia arvosteluja olen netistä katsonut, niin tuntuvat sanovan että koot ovat jonkin verran pienempiä kuin muilla valmistajilla, saatta olla ettei niin paska ostos ollutkaan. Olisihan se viisasta ollut käydä jossain kokeilemassa, mutta tämä kypärä iski värityksellään niin kovaa, että olisi varmaan tullut hankittua istui tai ei. Hiukset lähteen korkeintaan pois, mutta kypärämyssy saattaa tosiaan auttaa.
 
Tilasin Fc-motosta agv:n titech potan kun sai niin halvalla. Ongelma oli vaan, että sopivaa kokoa ei ollut enää niin otin kokoa isomman ja nyt alkaa hieman pelottaa, että onkohan se hirveän väljä. Pystyisikö kypärää pienentämään, vaikka pehmusteita vaihtamalla. Sikäli mikäli erikokoisia pehmusteita on saatavilla?

Riippuu potasta. Ainakin Arailla on muistaakseni 2 eri kokoa kypärän kuoressa, "välimallit" tehdään eripaksuisilla pehmusteilla. En tiedä mikä on AGV:n tilanne.
 
Tilasin Fc-motosta agv:n titech potan kun sai niin halvalla. Ongelma oli vaan, että sopivaa kokoa ei ollut enää niin otin kokoa isomman ja nyt alkaa hieman pelottaa, että onkohan se hirveän väljä. Pystyisikö kypärää pienentämään, vaikka pehmusteita vaihtamalla. Sikäli mikäli erikokoisia pehmusteita on saatavilla?

Tossa varmasti on irroitettavat poskipalat joten koitappa kysellä maahantuojalta yhtä kokoa pienempiä.
 
Crev, minne myit sen sun pärrän? Ihan samanlainen on tänään duunipaikan pihassa. Pikkasen kuolasin sitä! :kuola:
 
Noniin, kävinpäs koeajamassa sen Super Duken vihdoin.

Heti ensinnä huomasin tuon jo mainitun pintakaasunykimisen. Jotenkin flegmaattinen se pintakaasu, mutta siihen todellakin tottui nopeasti. Siitä eteenpäin (pintakaasusta) kaasun käyttö olikin varsin miellyttävää.

Todella ketterä pyörä vaikka ensisilmäily ehkä antaa täysin erilaisen mielikuvan. Taittuu siis kurveihin hyvin ja on muutenkin helppo ja kevyt hallita.

Kulkee mukavasti, vaikkakin R6R:n jälkeen tuntuu, että rajoitin tulee äkkiä vastaan. :D Henkeä piisaa ja luonnetta vaikka muille jakaa. Kyllä se eturengaskin tiestä irtoaa sen enempää ponnistelematta. Jarrut pelittävät myös mukavasti. Ajoasento ainakin itselleni kohtuu pitkänä kaverina oli mitä loistavin. Joskin kyykyn jälkeen ajoviima puskee vähän rintaan, mutta siihen varmasti tottuisi. Jo pelkästään äänet jotka tästä moposta irtoaa yllyttävät ostamaan kyseisen pelin. Tähän yksilöön oli vielä vaihdettu Akran tuubit joten saundit olivat todella miehekkäät. Oli melkein pakko antaa pikku välikaasuja silloin-tällöin ja tunnelissa päräyttää muutamat moottorijarrutukset.

Kokonaisuudessaan siis varsin miellyttävä koeajo ja voisinkin lopettaa tämän Patric Sarinin sanoihin: "Kyl mä diggasin!"
 
Kuinka helvetissä on varaa ostaa monen(kymmenen) tuhannen euron moottoripyörä, mutta ei jumalauta varaa ostaa siihen sitä saatanan äänenvaimenninta perkele?! :curs: Vai onko se nyt sitten huomionkipeyden täyttymys kun oman kerrostalon asukkaat + puoli muuta kaupunkia kuulevat varmasti milloin lähdetään ja milloin tullaan. :jahas:
 
Kuinka helvetissä on varaa ostaa monen(kymmenen) tuhannen euron moottoripyörä, mutta ei jumalauta varaa ostaa siihen sitä saatanan äänenvaimenninta perkele?! :curs: Vai onko se nyt sitten huomionkipeyden täyttymys kun oman kerrostalon asukkaat + puoli muuta kaupunkia kuulevat varmasti milloin lähdetään ja milloin tullaan. :jahas:

Kateellisten puhetta :thumbs:
 
Kuinka helvetissä on varaa ostaa monen(kymmenen) tuhannen euron moottoripyörä, mutta ei jumalauta varaa ostaa siihen sitä saatanan äänenvaimenninta perkele?! :curs: Vai onko se nyt sitten huomionkipeyden täyttymys kun oman kerrostalon asukkaat + puoli muuta kaupunkia kuulevat varmasti milloin lähdetään ja milloin tullaan. :jahas:
Kyynel. Ei voi muuta sanoa.
 
Kyynel. Ei voi muuta sanoa.

Nyt on pakko tähän vähän kommentoida: Kyllä muakin ärsyttää jos keskellä yötä, kun nukun sattuu tuo naapuri vetäsemään talon ohi kotarin lc4:lla missä on leovincen slipari. Se moottorijarrutuksen pauke ei meinaan ihan hiljaista ole. Itse kuitenkin olen motoristi henkeen ja vereen! Ekan kerran istunut pyörän kyydissä alle 1v. Pyöriäkin on ollut itellä kaikkea monkeysta krosseihin. Voin vaan kuvitella kuinka jotain antimotoristia vituttaa jonkun race putkisto kyykyn äänet yöllä ja vaikka päivälläkin.

ps. Onse kunnon mökä pönttö silti helvetin kiva omassa pyörässä!!:D
 
Kyllähän siitä pyörästä pitää vähän ääntä lähteä, niin tietää ainakin onko se käynnissä vai ei.

Ite tässä naureskelen aina kun mopopojat vetävät tossa tiellä viritetyillä mopoillaan, ääni on myös sen mukainen. Muistaa itse sen ajan kun ajeli mopolla 24/7.:kippis1:

Nykyään tosin löytyy jo iso pyörä. Ja on löytynyt jo useamman vuoden.:rock:
 
Varsinkin Super Dukessa olisi silkkaa tyhmyyttä jättää sen kunnon röörin ostaminen pois. :-)

Onhan kyseessä V-kone ja ne äänet PITÄÄ olla sen mukaiset.

Asuukohan MEL mun naapurissa, jos LC4 moottorijarrutuksen paukes kuuluu sinne. ;-) Tänää pitäisi vaihtaa toinen killeri, niin josko vielä alkaisi jytistä hieman näppärämmin.

Joko tämän kauden lopussa, tai sitten suosiolla ensi kauden alussa olisi toiveissa, että tallia koristaisi myös Super Duke. Mitä nyt hieman päässyt kuolaamaan, niin tuntuu kokonaisuudessaan melko hyvältä pyörältä.
 
Back
Ylös Bottom