Moottoripyörä?

Palautteesta päätellen voi todeta että se tosiaan pitää paikkansa - motoristit ovat kuin mustalaiset, somalit ja feministit. Yli 99% pilaa sen kunnollisen reilusti alle 1% maineen.
On kyllä jotenkin omistuista että moottoripyöriä pitää/saa vain kehua suu vaahdossa. Muutoin alkaa se "olet vain kateellinen etkä ymmärrä mitään" itkeminen. En viitsi avautua enempiä ettei saa herkkähipiäisten taholta bannia. Sanottavaa olisi kyllä tästä asiasta vaikka kuinka paljon.

Eihän näissä moottoripyörissä siis ole mitään vikaa, mutta niiden omistajilla menee arvot ja asenteet enempi ja vähempi :david:-tasolle jo sitä ison mopon korttia hankkiessa.

Palautteesta päätellen voi todeta että se tosiaan pitää paikkansa - motoristit ovat kuin mustalaiset, somalit ja feministit. Yli 99% pilaa sen kunnollisen reilusti alle 1% maineen.
On kyllä jotenkin omistuista että moottoripyöriä pitää/saa vain kehua suu vaahdossa. Muutoin alkaa se "olet vain kateellinen etkä ymmärrä mitään" itkeminen. En viitsi avautua enempiä ettei saa herkkähipiäisten taholta bannia. Sanottavaa olisi kyllä tästä asiasta vaikka kuinka paljon.

Eihän näissä moottoripyörissä siis ole mitään vikaa, mutta niiden omistajilla menee arvot ja asenteet enempi ja vähempi :david:-tasolle jo sitä ison mopon korttia hankkiessa.

Eikö 1% ole niitä pahiksia? Nämä kaverit saattavat pilata sen motoristien maineen. Mutta oma asia laittaako sen mökäpöntön kiinni vai ei..

Tai sitten se on sun asenne joka saa sut ajattelemaan noin. Mulla ei ole pyörää, eikä edes korttia, enkä tiedä hankinko edes ikinä, mutta ei noi moottoripyörät kyllä pysty ärsyttämään tippaakaan. Kyllä niistä saa mun puolesta ääntä lähteä. Kuulostaa vaan hyvältä.

Tosin viriputkella varustetut mopot (siis 50 cc) ottaa kyllä pannuun. Ei kulje juuri sen kovempaa, mutta meteli on korvia raastava. Moottoripyörästä ei noin vittumaista ääntä lähdekään.

Että kyllä se ongelma on ihan oikeasti siellä päässä, eikä motoristeissa. Sama juttu kun mulla on asennevamma jääkiekkoa, jääkiekkoilijoita ja jääkiekkofaneja kohtaan, vaikka ne ei ole mulle ikinä mitään tehneet. Vituttaa silti kaikki siihen liittyvä.

Kohta alkaa itsellänikin rahatilanne näyttämään siltä, että voisin muutaman tuhat euroa pyörään panostaa ja hankkia sen ensimmäisen :)

Olisiko ihmisillä hyviä ehdotuksia ensimmäiseks pyöräksi? Itselläni hirveän vaikea päättää mitähän sitä lähtis edes katselemaan, haluaisi kaikki :D. Eli siis melko kokematon ajaja olen, pärräkortti ollut vuoden mutta sinä aikana vain ajellut epäsäännöllisesti tuttavien yms. pyörillä.

Katsos muutama sivu taaksepäin, siellä on enemmänkin puhuttu ensipyörien vaihtoehdoista.

Mitä noista mökäpöntöistä ja meluista.. Itse ottaisin pyörään mieluusti hiljaisemman vaimentimen, mutta eipä tahdo löytyä, kun pitäs päästä kaasut kulkemaan kunnolla uloskin. Tietenkin kuuleman mukaan turpo on hyvä äänen vaimennin.. :hyvä:

Jos nyt joskus saisi sen pyörän alle.. käyn kohta ostamassa toisen, saatana.

Juu eniten melkein kiinnostais toi FZ6, sitä eräs kaverikin suositteli..nyt vaan odotellaan jos ne rahat sattuu ilmaantumaan ni vois jo kesällä nautiskella pyörästä :)

Juu eniten melkein kiinnostais toi FZ6, sitä eräs kaverikin suositteli..nyt vaan odotellaan jos ne rahat sattuu ilmaantumaan ni vois jo kesällä nautiskella pyörästä :)

Ei varmasti hirveästi pieleen mene. Käy kokeilemassa, kokeile myös muita pyöriä.

Itsellä oli tuollainen '04 FZ6-n ennen tuota rykköstä ja hiton hyvä allrounder se oli. Kaupungissa pystyi ajaa ongelmitta, samoin jos mutkateillä halusi ajaa ns. "täyzii", niin se onnistui myös mainiosti.

Kuinka helvetissä on varaa ostaa monen(kymmenen) tuhannen euron moottoripyörä, mutta ei jumalauta varaa ostaa siihen sitä saatanan äänenvaimenninta perkele?! :curs: Vai onko se nyt sitten huomionkipeyden täyttymys kun oman kerrostalon asukkaat + puoli muuta kaupunkia kuulevat varmasti milloin lähdetään ja milloin tullaan. :jahas:

Kyllä täytyy myöntää, että omassakin pyörässä on aika muhkeat pakoäänet, mutta toisaalta yritän aina ottaa naapurit huomioon ja tulla kotiin mahdollisimman sivistyneesti tasakaasulla. Etenkin myöhään iltaisin.

Samaten pyrin huomioimaan muut liikenteessä mahdollisimman hyvin myös pyörällä liikkuessa. Turhat pujottelut ja "liikennevalo-ohittelut" jätän muille. Kyllä niihin muiden tielläliikkujien asenteisiin motoristit pystyvät itse vaikuttamaan toimimalla fiksusti.

Itse tulen myöhään kotiin siten, että suht ripeä kiihdytys ennen kotitietä ja sitten vapaalle ja virrat pois kokonaan. Hitaasti "salamurhaaja" tyyliin valuminen pihaan :D

Itse tulen myöhään kotiin siten, että suht ripeä kiihdytys ennen kotitietä ja sitten vapaalle ja virrat pois kokonaan. Hitaasti "salamurhaaja" tyyliin valuminen pihaan :D

Toi on ihan fiksua kyllä..
Aiheeseen liittyen, kaveri osti toissapäivänä heräteostoksena Ducati SS750 -99. Tuli esittelemään sitä tänne keskustaan kerrostalojen keskelle joskus 23.30 aikoihin. Olihan siinä se Ducatin virisetti eli mökää lähti kyllä aivan saatanasti :D Kaikui vielä varsin hyvin talojen seinistä.
Vähän tietysti hävetti että joku näkisi minut, ja tuli huono omatunto kun ajatteli niitä jotka olivat jo nukkumassa. Mutta ae että ku kuulostipi muahtavalle! :hyper:

SMoto kuume vaivaa. Vaan en todellakaan pysy kärryillä mikä olisi "paras" vaihtoehto.
Tuollaset kisakireät 400-500cc vaatii kokoajan huoltoa, sitä en kaipaa. En edes tarvisi suurta teho määrää. Sitten tulisi vaihtoehdoksi ktm lc4 640 ja hussen 610 sm, mutta nuo painavat kuin synti.

Ostan kohta kevarin :david:

Mitäs porukka suosittelisi (suht kevyt ja "pitkällä huoltovälillä")

SMoto kuume vaivaa. Vaan en todellakaan pysy kärryillä mikä olisi "paras" vaihtoehto.
Tuollaset kisakireät 400-500cc vaatii kokoajan huoltoa, sitä en kaipaa. En edes tarvisi suurta teho määrää. Sitten tulisi vaihtoehdoksi ktm lc4 640 ja hussen 610 sm, mutta nuo painavat kuin synti.

KTM smc 660 tai 625 sxc.. kuivapaino siinä 130kg paikkeilla... Näissäkin laitteissa vaan on pakko tehdä kompromisseja, kaikkea ei voi saada... dr-z 400 on myös vaihtoehto, noin 10kg kevyempi mitä edellämainitut kotarit...

Eipä tuo LC4:n paino suuri ongelma ole. Hyvin ketterä pyörä kakinpuolin, ja liikkuu vallan näppärästi, keulii ja räpäjää niin perkeleesti jos vain sitä haluaa.

On mukava niin kaupunki rällättelyssä, mutta aivan käyttökelpoinen myös maantiellä pitkää matkaa ajaessa. Toki pysty asento, niin tuuli ottaa vastaan. Tyynellä säällä ei hätää, mutta aukialla paikoilla kovalla tuulella niin aika vittumainen.

Jos vrt. vaikkapa noihin kisakireihin eksaittingeihin ja husseihin, niin on LC4 ym omasta mielestäni monikäyttöisempiä. Toki jos sitä ultimaalista pommittaja ja reising henkeä haluaa niin kannattaa ottaa ratapeliksi suunnattu kapistus kadulle.

Itse olen tykännyt ajaa, mutta jos tarjolla olisi tuo uusi SMC, niin ehdottomasti ottaisin sen.

Suosittelisin Yamaha xt 660 x muuten, mutta on vaan kohtuu painava vekotin. Huoltovälit on ainakin pitkät ja pyörä on pirun kaunis.

http://www.classicbikesregis.com/public/yamaha%20XT%20660%20X%20%2704.JPG

P.S. Tuplaputkilla. :kuola:

e. Kuivapaino tosiaan 177kg. Toki putkistolla saa vähän laihdutettua, mutta ei tuosta kevyttä saa kirveelläkään.

Ei kyllä LC4:t ihan hirveitä paina...

Oma 660smc punnittiin vissiin 131kg tankki täynnä :D

Jos hiukan helpomman kilpurimaisen kotarilta haluat, niin esim 625smc vois olla hyvä.
Huoltovälit mutulla 2500km tai 5000km, omassa ainakin ölpät 2500km välein.

640 on taas hieman laimeampi versio samasta aiheesta pidemmillä huoltoväleillä.

Pitkät huoltovälit jos on pääasia, niin ainakin Husabergit ja Aprilia kannattaa jättää väliin :)

Eipä tuo LC4:n paino suuri ongelma ole. Hyvin ketterä pyörä kakinpuolin, ja liikkuu vallan näppärästi, keulii ja räpäjää niin perkeleesti jos vain sitä haluaa.

On mukava niin kaupunki rällättelyssä, mutta aivan käyttökelpoinen myös maantiellä pitkää matkaa ajaessa. Toki pysty asento, niin tuuli ottaa vastaan. Tyynellä säällä ei hätää, mutta aukialla paikoilla kovalla tuulella niin aika vittumainen.

Jos vrt. vaikkapa noihin kisakireihin eksaittingeihin ja husseihin, niin on LC4 ym omasta mielestäni monikäyttöisempiä. Toki jos sitä ultimaalista pommittaja ja reising henkeä haluaa niin kannattaa ottaa ratapeliksi suunnattu kapistus kadulle.

Itse olen tykännyt ajaa, mutta jos tarjolla olisi tuo uusi SMC, niin ehdottomasti ottaisin sen.

Hyihyihyihyihyi!

LC4 matka-ajossa :urjo:

On tullut paskoillakin nakupyörillä matkaa ajettua ja mikään ei ole ollut yhtä epämiellyttävä siinä touhussa kuin 660smc :D
Vähän rutka 120kmh saa keulan kevenemään ja väpättämään lievästi sanottuna epämiellyttävästi...

Muuten aivan loistava vehje.

Jup, elä huoli en itsekkään puhu sen puolesta että LC4:n olisi jotenkin erityisen miellyttävä matka-ajossa. Mutta tarpeen tullen käy siihenkin.

Rontti 170km/h mittariin rullailin muutama ehtoo takaperin, ja se jos jokin vasta oli perseestä. :D

Täältä löytyy yks motohenkinen, erilaisia kakspyöräsiä on nyt yli neljän vuoden ajan ollut ja tiheään tahtiin vaihtunut. Tällä hetkellä alla Yamaha DT. Ikää vasta 16v, isompaa pyörää kaipaisin alle. Unelmana olisi saada joskus joku 450cc tai isompi enduro tai supermoto, ei taida vain kovin käytännöllinen olla.. Joku matkasporttikin olisi asiaa.

Back
Ylös Bottom