Moottoripyörä?

Tänään napsahti kortti käteen. Nyt eikun pyörää metsästämään...
Onkos porukalla kokemuksia Honda vfr 750f vs. Honda cbr 1000f
Olen katellu tommosia vm.90-95 vfr:ssä ainakin v4 kone joka kestää kuulemma mitä vaan :D mutta miten se pärjää suorituskyvyltään tonniäffälle?

Olen yrittänyt metsästää vfr:n specsejä, mutta ei ole osunut silmään. kiihtyvyys, huiput?? Tehossahan vfr jää cbr 1000f:lle n.30Kw, mutta mites muuten?

Olen katellu tommosia vm.90-95 vfr:ssä ainakin v4 kone joka kestää kuulemma mitä vaan :D mutta miten se pärjää suorituskyvyltään tonniäffälle?

Olen yrittänyt metsästää vfr:n specsejä, mutta ei ole osunut silmään. kiihtyvyys, huiput?? Tehossahan vfr jää cbr 1000f:lle n.30Kw, mutta mites muuten?

IMO unohda toi tonninen, hirveä lehmä, ja korvaa se vaikka CBR 900 Fireblade:lla vaihtoehtona tuolle vfr:lle. Sitten käyt koeajamassa molemmat ja valitset mielestäsi paremman. :)

Ja unohda tuo kiihtyvyyksien kysely... ;)

Jos kestävää konetta ja luottopeliä etit niin hondan tupla x on ainoo vaihtoehto. Ja ei sillä jalkoihinkaan jää;).

Sait juuri kortin tosiaan niin ehkei sillä kiihtyvyydellä ole niin väliä. Ostat jonkun ison tai pienemmän niin varmasti riittää oli se sitten mikä tahansa kyykky. Tai sitten luemme lehdestä "DoDo avasi mutkasta täysillä ja suistui tieltä... henki pois"

Sait juuri kortin tosiaan niin ehkei sillä kiihtyvyydellä ole niin väliä. Ostat jonkun ison tai pienemmän niin varmasti riittää oli se sitten mikä tahansa kyykky. Tai sitten luemme lehdestä "DoDo avasi mutkasta täysillä ja suistui tieltä... henki pois"
Ihan tota turiset, pienempikin riittää kuin se tonninen...mutta sillä ei ole paskaakaan väliä että onko se 1000 vai 600 kunhan on järki päässä. Ja se on kovin usein nähty että kun on eka kesä ajettu 600:lla ja koitetaan kaverin isompaa pärrää niin onhan se kovin onnetonta se meno sillä omalla sen jälkeen:).

Arvasin :lol2: olen toki ajanut crossipyörällä 4v + muilla prätkillä ja peleillä koko ikäni, joten...
tupla x on liian kallis tän kesän budjetille, joten ens kesänä katellaan uudempaa sitten.
Noita em. pyöriä, kun sais suht edukkaasti, joten siksi niitä olen katsellut. Isompaa matkasporttia olen siksi katsellut, että on kivempi lähteä pidemmällekkin reissulle vrt. 900rr fireblade :D

Edit. Haluan myös, että pyörä vääntää..

Just piti laittaa samaa, että just saanu kortin ja etsii mahdollisimman tykkiä peliä :D Eikös joku 600-750cc riittäis "harjottelupyöräks"(riippuen mörön koosta;)) kyllä ainakin toi meijän 750cc hondan magnakin liikkuu ihan tarpeeks, kun se suurin nopeusrajoituskin on se 120 ;)

Just piti laittaa samaa, että just saanu kortin ja etsii mahdollisimman tykkiä peliä :D Eikös joku 600-750cc riittäis "harjottelupyöräks"(riippuen mörön koosta;)) kyllä ainakin toi meijän 750cc hondan magnakin liikkuu ihan tarpeeks, kun se suurin nopeusrajoituskin on se 120 ;)
Riittää jeesustelut ;) Nyt niitä kokemuksia edellämainituista pyöristä.

Voin nyt vielä sen sanoa, että ajoin kortin kawan er6 n joka oli aivan liian tehoton (53Kw). Tehokaskin pyörä pysyy kyllä lapasessa, joten nyt kukkahattutädit nukkumaan ja niitä kokemuksia. :evil:

Riittää jeesustelut ;) Nyt niitä kokemuksia edellämainituista pyöristä.

Voin nyt vielä sen sanoa, että ajoin kortin kawan er6 n joka oli aivan liian tehoton (53Kw). Tehokaskin pyörä pysyy kyllä lapasessa, joten nyt kukkahattutädit nukkumaan ja niitä kokemuksia. :evil:

Sähän se Pro näytät olevan, mitä meiltä kyselet.... jatka hyvällä sykkeellä :whip:

Sähän se Pro näytät olevan, mitä meiltä kyselet.... jatka hyvällä sykkeellä :whip:
Voi vittu, LUE se ensimmäinen viesti. Kysyin, jos jollain olisi kokemusta molemmista pyöristä, jolloin voisi antaa kokemuspohjaista tietoa, eli vertailla keskenään.
En kysynyt muistaakseni keneltäkään onko ko. pyörät mulle tai kenellekkään muulle LIIAN tehokkaita.
Tiedän kyllä itse mikä pyörä pysyy lapasessa ja mikä ei.

Mikäs nyt noin kiristää, että pitää tässä topicissa aukoa?

Aiheeseen, ottaen huomioon noiden pyörien iät, niin ei todellakaan pitäisi olla mitää hätää tehojen suhteen, olkoon pyöränä sitten tonninen. Ei tietääkseni tuo cbr1000f mikää kauhea menijä ole, iso ku mikähän se on, eli menee kuin juna :D . Kone kyllä kestää menoa. Ja eikös tällä foorumilla nimimerkillä Heikki jotain ole tuo pyörä ja muistaakseni tyytyväinen ollut.

VFR olisi meikäläisen valinta, äänet tosi hyvät, kulkua riittää sinne 200km/h, jos oikein kiirettä pukkaa. Tosin en ikinä ole ymmärtänyt tuota huippujen kysymistä, koska sillä tiedolla tekee lähinnä baarissa jotain, ajossa tuskin hirveän usein tappiin poljet ;)

Tonniäffällä nyt harvempi koittaa huippuja, lehmiähän noi on. Niin toki nykymittapuulla vfr toki kans, mutta varmasti kevyempi ajaa etenkin vähän modaamalla. Kai sitä tonniäffäs selvästi enemmän tehoa on. Anyway, kumpikaan ei tykki ole.

Joku 240-245 oon mittariin saanu 180/55? takarenkaalla, kinnaten ehkä 250mittariin olis saanu. Vfr on rekkariottees 74kW, kierroksilla 10000-10500, punaraja 11500. Vfr:n kone on kokoisekseen aika kivasti kauttaaltaan vääntävä ja miellyttävä ajaa, turhaan huipputehoja vain kattelet. Jos haluat oikeesti tehoa ja jätät luotettavuuden vähemmälle huomiolle niin kantsii jotain muuta pyörää ettiä. Tosin jollain 3-4 tonnin budjetilla (ainakin oma vfr lähtis ~3500e pihasta) ei kauheita voi vaatia.

Onhan joku xx aivan eri teholuokan pyörä vfr:n verrattuna. Tosin sekin vaatii kierroksia että se alkaa tehä eroa selvästi, nekään ei mitään ihmeellisiä vääntöpelejä ole.

Tonniäffällä nyt harvempi koittaa huippuja, lehmiähän noi on. Niin toki nykymittapuulla vfr toki kans, mutta varmasti kevyempi ajaa etenkin vähän modaamalla. Kai sitä tonniäffäs selvästi enemmän tehoa on. Anyway, kumpikaan ei tykki ole.

Joku 240-245 oon mittariin saanu 180/55? takarenkaalla, kinnaten ehkä 250mittariin olis saanu. Vfr on rekkariottees 74kW, kierroksilla 10000-10500, punaraja 11500. Vfr:n kone on kokoisekseen aika kivasti kauttaaltaan vääntävä ja miellyttävä ajaa, turhaan huipputehoja vain kattelet. Jos haluat oikeesti tehoa ja jätät luotettavuuden vähemmälle huomiolle niin kantsii jotain muuta pyörää ettiä. Tosin jollain 3-4 tonnin budjetilla (ainakin oma vfr lähtis ~3500e pihasta) ei kauheita voi vaatia.

Onhan joku xx aivan eri teholuokan pyörä vfr:n verrattuna. Tosin sekin vaatii kierroksia että se alkaa tehä eroa selvästi, nekään ei mitään ihmeellisiä vääntöpelejä ole.
Noniin, kiitoksia löytyyhän niitä asiallisia vastauksia, kun aikansa kuuntelee urpoja :D
Se huippujen ja kiihtyvyyden heitto oli vaan esimerkki, mitä specsejä en ole löytänyt.
Tosiaan ajo tulee olemaan, pääasiassa kaupunkia, mutta olisi myös tarkoitus heittää reissuja sitten pyörällä.
Luulen, että täksi kesäksi kallistun tohon 750 vfr:n ja ens kesänä sitten uudempaa ja isompaa alle.

Vielä kerran kiitoksia :thumbs:

Edit. Arkunnaulalle kans

Hah, on kyllä edullista mopoiluharrastuksen aloitus. Ajokamat hankittu ja ajokorttia ajamassa ja rahaa on menny jo kivasti. Vielä pitäs pyörä ostaa. Ja sitte siihen vakuutukset ja bensat ja ja ja.... :lol2:

Kaikkeen sitä sortuu.

Mun mielestä hauskinta noissa ajokamoissa on se, että kun ostaa sen ekan kierroksen niin huomaa, että eihän tää riitä, vaan eri tilanteisiin on ihan kiva omistaa eri vehkeitä; on se sitten kevyempää takkia, lämpimämpiä/viileämpiä hanskoja/kenkiä...

Itellä on kaikkia kamoja 2 kierrosta paitsi kypärää ei ole kuin yksi. Vielä tekis mieli jotain mesh-takkia kuumille keleille. (Pitäs varmaan ajaakin noilla sitten.)

Vielä jos ekalla kerralla ostaa "halpaa", muttei niin hyvää, niin voi mennä kokonaan uusiksi sekin kierros.

Itellä on kaikkia kamoja 2 kierrosta paitsi kypärää ei ole kuin yksi. Vielä tekis mieli jotain mesh-takkia kuumille keleille.

Hmm.. 4 paria hanskoja, 2 kypärää, nahka ja gore varusteet.. :rolleyes:

Olipa eilen sitten noin 10 tuntia mopoilua. Botniaringillä alkuun mopon peruskäsittelyharjoituksia kouluttajien kanssa, sitten pari tuntia radan kiertoa tuli perseen alla.. Aurinko paistoi, hiki virtasi.. Mahtava päivä.. :rock:

Back
Ylös Bottom