Moottoripyörä?

Mikä siinä muuten on, että Harley kuskit on usein (on poikkeuksiakin) helvetin asennevammaisia prätkäilijöitä. Esimerkkinä, tänään ajoin pitkin länsiväylää Hayabusalla ja huomasin siinä puolen kilometrin päässä motoristin Harley Davidsonin takki päällä ja joku katupora jalkojen välissä, joten päätin ajaa kaverin kiinni, koska ei noita motoristeja niin paljon vielä liikenteessä näy ja mukava aina tervehtiä saman henkisiä ihmisiä. Ajoin samalla kaistalla kaverin viereen ja nostin hanskan pystyyn. Kaveri ei viitsinyt nyökätä edes päällä tervehtiäkseen.

Eli monella tuntuu olevan asennevamma "muoviluoteja" kohtaan, joten tervehditään vain harrikkakuskeja kun ollaan nyt niin HC:tä (HD:tä). Nämä kaikki tuntuu olevan nuoremman sukupolven HD kuskeja.. koska kokemusteni mukaan vanhemmat ovat leppoista sakkia.

Moottoripyöräily on siitä mukava harrastus, että on erittäin helppo mennä juttelemaan toiselle motoristille ajasta ja paikasta riippumatta. Tänäkin kesänä olen tutustunut jo kahteen motoristiin liikennevaloissa ja kumpanakin kertana ollaan käyty juomassa kaffet ja vaihdeltu kuulumiset ja tuoreimmat prätkäjutut.

Koetetaanhan muistaa, että samassa veneessä ollaan.. oli alla muoviluoti tai romurautaa.:thumbs:

Golgamech: Tosi makee pyörä!

Tänks.

Paljos tossa Bleidin takapumpussa on joustoa? Pikkusen näyttäs siltä että takamunkki vinkaisee riskimmällä kuskilla kilpeen kiinni routapateissa ja hidastetöyssyisä.
:D
No ei se kaks päällä viel ottanu mihkään kii.
Pitää vissiin pistää kunnon kevätbulkki päälle että pääsee rekisteri kontaktiin kumin kanssa. :D

Eli monella tuntuu olevan asennevamma "muoviluoteja" kohtaan, joten tervehditään vain harrikkakuskeja kun ollaan nyt niin HC:tä (HD:tä). Nämä kaikki tuntuu olevan nuoremman sukupolven HD kuskeja.. koska kokemusteni mukaan vanhemmat ovat leppoista sakkia.

No mä olen kyllä aika HC. ;) Ja HD kuski myös. Kyllä ainakin ite tervehdin kaikkia motoristeja. Olen ite huomannu monesti että kun kyykkykuskille nostaa lapasen niin eipä aina nousekkaan takaisin. Kyllä niitä ääliökuskeja löytyy ihan joka tallista.

No mä olen kyllä aika HC. ;) Ja HD kuski myös. Kyllä ainakin ite tervehdin kaikkia motoristeja. Olen ite huomannu monesti että kun kyykkykuskille nostaa lapasen niin eipä aina nousekkaan takaisin. Kyllä niitä ääliökuskeja löytyy ihan joka tallista.

Annas olla kun päästelet enskalla tuolla yleisillä teillä. Puolet jättää nostamatta lapasta kohdalla mutta perässä tulevalle kaverille kiksun päällä kyllä tassu nousee. Omapahan on mokansa kun jättävät näin hehkeälle neidolle morjestamatta, kaikki ei vaan ymmärrä hyvän päälle..

Isot enskat yleensä näyttää hyvin paljon näiltä nykyajan supermoto mopoilta ja piikeiltä, suurin osa piikkikuskeistakin on niin uusavuttomia etteivät tajua moikata.

Tulipa ajettua ekaa ja toivottavasti vikaa kertaa customia kadulla, lähinnä siirtoajo oli liikkeestä talliin mutta sekin aivan liikaa. Puol tuntia ajon jälkeen oli aivan tajuton suonenveto molemmissa lonkissa, ajaessakin tuntui siltä että mieluummin ajan kohta sillantolppaan kun perille. Se asento ei kertakaikkiaan sopinut mulle, toisaalta pyöräkin oli tosi pieni 250cc Virago.

Se kyllä pistää pärrästämään kypärän sisässä ärriä, jos ei tumppu nouse vaikka vetää lapikkaan pystyyn suoralla tiellä ja tietää satavarmasti että se toinen näkee. :D Helposti tulee vaan se fiilis, että no en mäkään sitten morjesta, ja kierre on valmis. Ei se kuitenkaan ole kovin iso ele pikkasen vinkata handulla.

Pienet custom-tyyppiset pyörät aiheuttaa myös meikäläisessä kiroilutusta. Eniten elämässäni olen hajonnut Honda Rebeliin (125cc). Voi jeesus että paskaa kyytiä.

Se kyllä pistää pärrästämään kypärän sisässä ärriä, jos ei tumppu nouse vaikka vetää lapikkaan pystyyn suoralla tiellä ja tietää satavarmasti että se toinen näkee. :D Helposti tulee vaan se fiilis, että no en mäkään sitten morjesta, ja kierre on valmis. Ei se kuitenkaan ole kovin iso ele pikkasen vinkata handulla.
Juuri näin. Kyllä se kyykkymies jättää välillä moikkaamasta kyykkymiehellekin. Sit ku ite morottaa ja toinen ei tee elettäkään, niin tulee sellanen fiilis et vitun ylimielinen mulkku!! HC-miehille en enää moikkaa, mut jos moikkaavat niin kyllä lapanen nousee täälläkin.. :)

Lämpiminä päivinä ajellessa en varmasti muista/tajua/kerkeä moikata jokaista vastaantulevaa motoristia, varsinkin Helsingissä pyöriessä saisi melkein teipata olkapäähän lisäkäden morjestelua varten jos haluaisi kaikkia tervehtiä.

Eli, jos näette sinisen "vanhakoppasen" R6:n joka ei takaisin morjesta. Olen kyllä kusipää, mutta olisin silti varmaan morjestanut takaisin jos olisin tajunnut.

Asiasta kukkaruukkuun, oiskohan asiallista duunaa tuosta omasta vähän fighter-tyylinen. Ei niiden ulkonäöt nyt niin paljoa lämmitä, mutta haluaisin pystyllä ajoasennolla varustetun pelin, enkä jaksaisi vaihtaa pyörää.

YD:llä. Siellä on sitäpaitsi mielestäni tosi hyvä kouluttaja ja kivan avonainen paita sillä sihteerillä.
Pitääpä käydä tarkistamassa tilanne :D

Mitenhän tuo menee, kun olen syntynyt vasta syksyllä (20 siis tällä hetkellä), niin tulevana kesänä voisin ajaa maksimissaan "pikku-aan"? Joutuisinko ajamaan tuon jollain 11kW:n piikillä, vai onko autokouluilla kuristettuja isompia / täystehoisia piikkejä tuota varten? Ei varmaan. Pystyisinkö ajamaan tuon ison A:n kesällä ja käymään sen käsittelykokeen sitten myöhemmin syksyllä? Tosin lokakuussa voi olla aika hapokasta tuon suhteen.. :rolleyes:

Ehkä menee kortin ajaminen vasta -08 kesään, kun ei tuota rahnaakaan nyt ihan mahdottomasti ylimääräistä ole..

Kannattaa vielä tarkistaa autokoulusta. Itsellä meni niin, että kun ajoin piikkikortin 16w, niin 18w sain oikeuden ajaa niitä max 25 kw pyöriä. 2 vuoden ajokokemuksen jälkeen 20weenä oisin saanu ajaa täystehoisia, ja jokatapuksessa 21 vuotiaana viimeistään täystehosia. Eli sun täytys varmaan ajaa se alle 25 kw kortti (varmaan halvempi kuin "iso-A"?) ja odotat että täytät 21 niin saat ajaa täystehosia. Oot kyllä kieltämättä vähän huonossa välissä, jos alle 20 vuotta täyttäneenä mutta alle 21 weenä ei saa ajaa täystehosten korttia suoraan. Kannattaa tarkistaa autokoulusta miten toi homma menee.

Pitääpä käydä tarkistamassa tilanne :D

Mitenhän tuo menee, kun olen syntynyt vasta syksyllä (20 siis tällä hetkellä), niin tulevana kesänä voisin ajaa maksimissaan "pikku-aan"? Joutuisinko ajamaan tuon jollain 11kW:n piikillä, vai onko autokouluilla kuristettuja isompia / täystehoisia piikkejä tuota varten? Ei varmaan. Pystyisinkö ajamaan tuon ison A:n kesällä ja käymään sen käsittelykokeen sitten myöhemmin syksyllä? Tosin lokakuussa voi olla aika hapokasta tuon suhteen.. :rolleyes:

Ehkä menee kortin ajaminen vasta -08 kesään, kun ei tuota rahnaakaan nyt ihan mahdottomasti ylimääräistä ole..

kalliimmaksi taitaa tulla jos nyt menet ajamaan, koska ajoja joutuu ottaan alle 21vuotiaana 18+6mp luentoa ja 6liikenne luentoa kun vastaavat 21vuotiaalle ja sen yli on 12ajo kertaa ja 6mp luentoa. eli 6ajokertaa vähemmän ja liikenne luentoja ei tuu ollenkaan. eli syksyllä tai ens keväänä sun kannattaa mennä.

kalliimmaksi taitaa tulla jos nyt menet ajamaan, koska ajoja joutuu ottaan alle 21vuotiaana 18+6mp luentoa ja 6liikenne luentoa kun vastaavat 21vuotiaalle ja sen yli on 12ajo kertaa ja 6mp luentoa. eli 6ajokertaa vähemmän ja liikenne luentoja ei tuu ollenkaan. eli syksyllä tai ens keväänä sun kannattaa mennä.
Ajotunnit on kaikille samat oli sitten 20 tai yli 21! Siulla on sama tilanne kuin minulla viime syksynä. Elikkäs tässä vielä pähkinänkuoressa, muut selostukset on sitten täyttä paskaa.. Jos ajat nyt kortin, saat ajaa kuristettua pyörää, eli max 25kw. Koska olet nyt vasta 20-vuotta, niin joudut odottamaan 22-VUOTIAAKSI, jolloin tuo 25kw kortti nousee automaattisesti isoksi A-kortiksi ja voit ajaa mitä pyörää haluat. 20 on siis huonoin mahdollisin ikä ajaa kortti, mutta jos polte on suunnaton, niin minkäs teet! Nyt täytin 21 tammikuussa ja olen menossa tekemään teorian, käsittelyn ja inssin uudelleen, niin kortti muuttuu isoon A:han. Muutoin joutuisin vieläkin ajelemaan tän kesän "pelko perseessä".. 150-200e säästät jos ajat kortin vasta ensi keväänä tai sitten ajalet pari vuotta "kuristetulla".. Saiko tosta mitään järkeä?! :)

Arsi: Jokos kävit tarkistamassa asian.. ;)

Ei siinä ole kummempaa kuin että on oltava se A1 kortti kaksi vuotta. Sehän tässä naurattaa ihan vitusti, että olen ajanut 6000km "kuristetulla" pyörällä viime syksynä. Nyt jos menisi vasta ajamaan korttia, niin saisin hypätä suoraan ison puikkoihin. Mihin tässä välissä oleva 6kk muuttaa ajatustani, niin etten enää tappaisi itseäni! Mikä? Nyt on kuitenkin jo ajokokemusta vaikka kuinka verrattuna jamppaan joka ei ole ikinä ajanut millään pyörällä. Naurettavaa! Tästä on kyllä pakko mainita inssille.. :)

Sori jo kolmas avautuminen aiheesta, mutta jatkakaa..

Ei siinä ole kummempaa kuin että on oltava se A1 kortti kaksi vuotta. Sehän tässä naurattaa ihan vitusti, että olen ajanut 6000km "kuristetulla" pyörällä viime syksynä. Nyt jos menisi vasta ajamaan korttia, niin saisin hypätä suoraan ison puikkoihin. Mihin tässä välissä oleva 6kk muuttaa ajatustani, niin etten enää tappaisi itseäni! Mikä? Nyt on kuitenkin jo ajokokemusta vaikka kuinka verrattuna jamppaan joka ei ole ikinä ajanut millään pyörällä. Naurettavaa! Tästä on kyllä pakko mainita inssille.. :)

Sori jo kolmas avautuminen aiheesta, mutta jatkakaa..

Toi kyllä kuulostaa kohtuu byrokraattiselta järjestelyltä, mutta eipä voi mitään. Kerrankin en ole ollut väliinputoajana ja joutunut tuohon soppaan. Eniten vitutti, kun ajoin piikkikorttia niin tuli tuo 11kw uudistus. No, eipä se sinänsä vaikuttanut pyörän tehoihin lopulta mitään, mutta pitipähän käydä kuristuttamassa prätkä ja maksaa siitä ilosta. Oikeasti, siitä pyörästä tuli hengenvaarallinen kuristamalla. Se mm. sammui ylämäkiin (tai ei se mikään ylämäki ollut, vaan pieni mäki Vihdintiellä Lassilan ja ympyrän välillä), koska ilmanottoa oli rajoitettu sellaisella kuristuslevyllä. Lensi se osanen ensimmäisen ajokerran jälkeen niin kauas kuin jaksoin heittää. :D

Motoliikkeille tuo 11kw uudistus toi hommia ja rahaa, mutta muuten siitä ei varmasti ollut mitään hyötyä.

Eli kaikki juniorit ketkä tätä lukee, niin menkää ajamaan se piikkikortti josjakun tulevaisuudessa aiotte sen pyörän hankkia. Ja jos ei ole rahaa, niin kyllä sen jälkeenpäin voi porukoille maksaa takasin! Säästää oikeasti monta sataa euroa.. :)

Back
Ylös Bottom