- Liittynyt
- 12.5.2003
- Viestejä
- 1 748
Sinivalkoisella suzukilla olin liikkeellä, tämä siis turussa. Hauskaa oli, saisi kesä jo tulla
![]()
Hesassa bongasin tuon mainitsemani. Teitä on sitten enemmänkin liikenteessä

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sinivalkoisella suzukilla olin liikkeellä, tämä siis turussa. Hauskaa oli, saisi kesä jo tulla
![]()

http://www.speedycom.co.uk/shop/product.php?productid=16641&cat=548&page=1Hetkinen, mikä pyörä, mikä putki?
Tuo putki muistaakseni ja pyöränä K4 1000 GSXR. PikkuEetu, itellä vanha 1100 ärrä joka turbiinilla on tarkoitus terästää.

Tanu sanoi:Haittaako tuo muuten että jättää rekisteriin 25kw, vaikka ajaa täystehosella, jos joskus myy jollekin "alaikäiselle" niin sen ei tarvi käydä uudelleen tekemään mitään muutoksia?

Nyt olen miettinyt että jos poliisi pysäyttää, kortissa lukee A ja ikää 21, niin alkaako se tutkia hommaa tarkemmin? Mitäs jos kattoo takaa milloin kortti on myönnetty ja siitä laskee siitä ettei ole ajokokemusta tarpeeksi?! Onks ne niin fiksuja?
Kortin kääntöpuolelta näkee heti, onko iso A vai rajoitettu.
Tämä lysti sitten maksaa vähän päälle sata euroa! En vielä tiedä mitä teen?
Pahimmassa tapauksessa ajat jonkun pikku mopopojan kahtia ja vakuutusyhtiö evää sinulta kokonaan/osittain pikku mopopojan omaisille maksettavat korvaukset, koska olet kussut niitä silmään ja olet koko elämäsi velkahelvetissä...
Kannattaa punnita vaihtoehtoja![]()
Onhan siinä riskinsä. Poliisin ratsatessa, ajoneuvo ei ole sama mikä rekisteriotteessa lukee -> sakkoja. Ajaessasi täystehoista pyörää omistaen vain pikku a:n, syyllistyt ajo-oikeudetta ajamiseen -> tiedät varmaan seuraukset. Pahimmassa tapauksessa ajat jonkun pikku mopopojan kahtia ja vakuutusyhtiö evää sinulta kokonaan/osittain pikku mopopojan omaisille maksettavat korvaukset, koska olet kussut niitä silmään ja olet koko elämäsi velkahelvetissä...
Kannattaa punnita vaihtoehtoja![]()
Kyllä nämä ajokorttijutut on sitten perseestä! Ajoin kortin siis viime syksynä 20-vuotiaana ja sain oikeuden ajaa 25kw pyörää. No ninjassahan on kuristimet, mutta päivääkään ne eivät ole paikallaan olleet! Pyörä on siis papereissa 25kw. Ajelin suht iisisti ja opettelin. Tottakai kusetin autokouluopettajaa, että ajellaan vaan kuristetulla..
Täytän kohta 21 ja minun on EDELLEEN ajettava tuolla 25kw pyörällä ensi kesä, jotta ajokokemukseni tulisi täyteen ja sitten 22-vuotiaana korttiluokka siirtyisi automaattisesti yli 25kw pyöriin. Halutessani voin suorittaa inssin ja teoriakokeen uudelleen niin saan ajaa täysitehoista pyörää jo ensi kesänä! Tämä lysti sitten maksaa vähän päälle sata euroa! En vielä tiedä mitä teen?
Hulluinta tässä kuitenkin on se, että jos nyt menisin keväällä ensimmäistä kertaa ajamaan korttia, niin saisin ajaa suoraan "isoa" pyörää! Systeemi on aivan hanurista! Ilman mitään ajokokemusta ison pyörän sarviin. Ajattelin vain että miten ajatusmaailmani olisi muuttunut 8kk aikana niin, etten tappaisi itseäni tuolla pyörällä? Nyt on kuitenkin ajokokemusta takana 5000km ja tottakai "25kw" pyörällä. Nyt olen miettinyt että jos poliisi pysäyttää, kortissa lukee A ja ikää 21, niin alkaako se tutkia hommaa tarkemmin? Mitäs jos kattoo takaa milloin kortti on myönnetty ja siitä laskee siitä ettei ole ajokokemusta tarpeeksi?! Onks ne niin fiksuja? Vaikeeta, kai se satanen pitää laittaa menemään, niin ei tarvi jännittää?
Haittaako tuo muuten että jättää rekisteriin 25kw, vaikka ajaa täystehosella, jos joskus myy jollekin "alaikäiselle" niin sen ei tarvi käydä uudelleen tekemään mitään muutoksia?
. Toisaalta taas on kyseessä niin pieni summa, että turha säästellä.Ihan selkeä ajo-oikeudetta ajaminen. Eikö poliisia kiinnosta vaikka mopokortilla ajetaan kevaria tai kuorma-auto kortilla rekkaa? Eiköhän poliisin tule toimia lainpuitteissa eikä oman pään mukaan.keitto sanoi:No ei varmaan ala poliisi laskemaan mitään ajokokemuksia. Kovaa ajoa vaan . Toisaalta taas on kyseessä niin pieni summa, että turha säästellä.
tribulus sanoi:Ei vakuutusyhtiö voi evätä mahdollisia korvauksia ko.tapauksessa.Vain jos voidaan näyttää toteen,että kuljettaja on vahingon sattuessa ollut alkoholin tai huumaavien aineiden vaikutuksen alaisena tai jokin rike on tehty tarkoituksellisesti/tahallaan voidaan vakuutuskorvaus periä osittain tai kokonaankin takaisin.
Kyllä nämä ajokorttijutut on sitten perseestä! Ajoin kortin siis viime syksynä 20-vuotiaana ja sain oikeuden ajaa 25kw pyörää. No ninjassahan on kuristimet, mutta päivääkään ne eivät ole paikallaan olleet! Pyörä on siis papereissa 25kw. Ajelin suht iisisti ja opettelin. Tottakai kusetin autokouluopettajaa, että ajellaan vaan kuristetulla..
...Systeemi on aivan hanurista! Ilman mitään ajokokemusta ison pyörän sarviin.

Ihan selkeä ajo-oikeudetta ajaminen. Eikö poliisia kiinnosta vaikka mopokortilla ajetaan kevaria tai kuorma-auto kortilla rekkaa? Eiköhän poliisin tule toimia lainpuitteissa eikä oman pään mukaan.
Tästä olisi kiva saada varmaa tietoa. Mitä tarkoitetaan "rike joka on tehty tahallaan"? Jos ajelee pyörällä jossa on esim 120kw ja papereissa lukee 25kw, (vakuutukset maksetaan 25kw mukaan) niin miksi vakuutusyhtiö ei voisi periä saataviaan takaisin? Eikö kaikkia pyöriä kannattaisi pitää 25kw:sena ja nauraa partaansa kun kukaan muu kuin poliisi voi tuohon puuttua, ja siitäkin selviää vain pienillä sakoilla.
Ihan selkeä ajo-oikeudetta ajaminen. Eikö poliisia kiinnosta vaikka mopokortilla ajetaan kevaria tai kuorma-auto kortilla rekkaa? Eiköhän poliisin tule toimia lainpuitteissa eikä oman pään mukaan.
Tästä olisi kiva saada varmaa tietoa. Mitä tarkoitetaan "rike joka on tehty tahallaan"? Jos ajelee pyörällä jossa on esim 120kw ja papereissa lukee 25kw, (vakuutukset maksetaan 25kw mukaan) niin miksi vakuutusyhtiö ei voisi periä saataviaan takaisin? Eikö kaikkia pyöriä kannattaisi pitää 25kw:sena ja nauraa partaansa kun kukaan muu kuin poliisi voi tuohon puuttua, ja siitäkin selviää vain pienillä sakoilla.