Moottoripyörä?

Kaamea pärrä kuume päällä, ku sai kämpän myytyä..:hyper:
Nyt on pari päivää nettiä ja alan lehtiä selailtu silmät ristissä :D
R1 on haussa...

Laittakaas arvon toverit kokemuksia ja mielipiteitä näistä vehkeistä.

Mulla on ollut molemmat. XX ajoin kesän ja nyt busalla takana saman verran. Täytyy todeta että olen vaihtoon tyytyväinen. XX on periaatteessa OK, mutta siihen se sitten jääkin. Miinuksia mun mielestä busaan verrattuna:

-hengettömämpi moottori ja en nyt tarkoita sitä nakkikioskilla nokimisjärjestyksen määräävää tehoa vaan käytettävyyttä. Bussissa parempi vääntö ja muutenkin sellainen munakkaampi vehjes.
-tärinä. Ainakin omassa meni kädet tunnottomaksi kun päristi pidempää siivua
-vaihteisto oli kankea ja välivapaita silloin tällöin
-ajoasento. Bussi jotenkin passaa mulle (183cm) paremmin
-niitä on joka nurkka täynnä, vähän kuten kilogixxereitä ja muita
-imago. Busa on busa ja sillä siisti.
-ajettavuus kuormattuna. Mun mielestä bussi pelaa paremmin 3 laukun kanssa

Sitten kun olet bussin ostanut, niin mun kautta siihen edukkaasti kaikki tarpeelliset kikkulat putki/pöntöt sun muut jonka jälkeen busanistit.org hyvään seuraan :kippis1:

Busoja olen vakaumuksella nyt vilkuillut. Onko Poinas:lla tietoa (tai kellä tahansa) missä menee tuonti busan kohdalla "ikäraja" minkalainen on vielä kannattavaa uittaa. Tullissa ei esimerkkitapauksia ole kuin 2003 vuoteen asti ja itse olen kuitenkin 05-07 mallia hakemassa. Kiinnostaisi tietää kannattaako noin tuoretta lähteä hakemaan. Tulliin soittamalla tietysti selviäisi, mutta jos on tietoo niin olisin kiitollinen jos jakaisitte sen kanssani.:thumbs:

XX on periaatteessa OK, mutta siihen se sitten jääkin. Miinuksia mun mielestä busaan verrattuna:

-tärinä. Ainakin omassa meni kädet tunnottomaksi kun päristi pidempää siivua

Se tärinä voi johtua niin monesta asiasta. Eturenkaan huono tasapainotus, kulunut rengas tai liian pienet ilmanpaineet voivat täristää. En ole "tyyppiominaisuutena" tuollaisesta tärinästä kuullut, voin kyllä olla väärässä.

-vaihteisto oli kankea ja välivapaita silloin tällöin

Oman XX:ni vaihteisto on varsin hyvä. Välivapaita tulee kyllä joskus, mutta hyvin harvoin.

-ajoasento. Bussi jotenkin passaa mulle (183cm) paremmin

Itse taas 190-senttisenä uskoisin XX:n sopivan kropalleni paremmin. En ole busaa koeajanut, mutta ajoasento on käsittääkseni XX:ää "kyykympi" ja tilaa on vähemmän.

-niitä on joka nurkka täynnä, vähän kuten kilogixxereitä ja muita

Itse kiinnitin juuri tähän asiaan viime kesänä tarkoituksella huomiota. Ainakin täällä päin busia on huomattavasti enemmän liikkellä, kuin XX:iä. Yhden bussimatkan aikana (~30min) muistan viime kesänä bonganneeni 6 busaa.

Oman kokemukseni mukaan XX on varsin hyvä pyörä. Todennäköisesti sitä on myös busa, koska ihmiset edelleen ostavat niitä.

Laittakaas arvon toverit kokemuksia ja mielipiteitä näistä vehkeistä.

En ole omistanu kumpaakaan, mut molemmilla olen ajellut.
Makuasioita, sano mäyräkoira, kun pallejaan nuoli. :)
Busan kone terhakkaampi, vääntävämpi. Oli tosi yllätys busan kone, varsinkin se vääntö:whip:
Busa näyttää norsulta, mutta itseasiassa mun mielestä oli XX:ää ketterämpi.
Ajoasento oli busassa hivenen "urheilullisempi" :) (185cm pituutta)
kumpikampi..molemmat ajavat varmasti tarkoituksensa.
Riippuu vaan siitä kumpi miellyttää enemmän..

Onko kellään täällä vielä kokemuksia mallivuoden 2007 R1:stä tai 1000 GSXR:stä? Toinen menee hankintaa siten, että ehtii saamaan kevään ensi ajokeleille, mutta olisin kiinnostunut tietämään josko pyörillä on jotain merkittäviä eroja? Hinta molemmilla on sama, ja papereita tutkimalla tuntuu siltä, että ominaisuuksissakaan ei ole suurempia eroja. Jos joku tietää paremmin, niin odotan kommentteja. Muutoin taitaa mennä ihan fiilispohjalta. Tällä hetkellä R1:llä on se parempi fiilispohja...

Se tärinä voi johtua niin monesta asiasta. Eturenkaan huono tasapainotus, kulunut rengas tai liian pienet ilmanpaineet voivat täristää. En ole "tyyppiominaisuutena" tuollaisesta tärinästä kuullut, voin kyllä olla väärässä.
Samaa mieltä. XX ei varmasti täristä, jos on kunnossa.

Oman kokemukseni mukaan XX on varsin hyvä pyörä. Todennäköisesti sitä on myös busa, koska ihmiset edelleen ostavat niitä.
Molempihan myydään ihan pirusti. XX tässä on vaihdossa hankinnassa jos ei yllättäviä menoeriä keväällä satu.

Onko kellään täällä vielä kokemuksia mallivuoden 2007 R1:stä tai 1000 GSXR:stä? Toinen menee hankintaa siten, että ehtii saamaan kevään ensi ajokeleille, mutta olisin kiinnostunut tietämään josko pyörillä on jotain merkittäviä eroja? Hinta molemmilla on sama, ja papereita tutkimalla tuntuu siltä, että ominaisuuksissakaan ei ole suurempia eroja. Jos joku tietää paremmin, niin odotan kommentteja. Muutoin taitaa mennä ihan fiilispohjalta. Tällä hetkellä R1:llä on se parempi fiilispohja...

Hinta sama?
R1: 16990 euroa
GSX-R 1000: 15950 euroa

Jos saat R1:en 16000 euroon niin osta ihmeessä.

Molemmat ovat kyllä hyviä pyöriä.

Hinta sama?
R1: 16990 euroa
GSX-R 1000: 15950 euroa

Kerro ihmeestä minne minun kannattaa mennä asioimaan saadakseni R1:n mainitsemaasi hintaan... Loputtomalta tuntuneen tarjousvonkaamisten tuloksena sain R1: 17 500 euroa ja GSXR: 16 900 euroa (GSXR:n hinnan sain tosin alaspäin vasta aikaisemman viestin jälkeen). Listahinta molemmille 18 990 euroa.

Kerro ihmeestä minne minun kannattaa mennä asioimaan saadakseni R1:n mainitsemaasi hintaan... Loputtomalta tuntuneen tarjousvonkaamisten tuloksena sain R1: 17 500 euroa ja GSXR: 16 900 euroa (GSXR:n hinnan sain tosin alaspäin vasta aikaisemman viestin jälkeen). Listahinta molemmille 18 990 euroa.

Riippuu kenen listaa katsoo:
http://www.ee-speed.com/index.php?navi=moottoripyorat&sec=yamaha

Itse kyllä tuon 600 euron erotuksen maksaisin virallisen maahantuohan vehkeestä niin pääsee vähemmällä jos tulee takuumurheita.

Joo, kyllä olen itsekin virallisen maahantuojan kautta hankkimisen linjoilla. Voihan se tosin olla, ettei ongelmia tulisi tuolta ee:stäkään, mutta silti...

Niin ja kyseessä oli siis vuoden 07, ei vuoden 06 -mallit.

Eikä sitten muuta kuin kevättä odottelemaan ja sen jälkeen R1:n etukumia säästelemään. ROK! :rock:

Back
Ylös Bottom