Moottoripyörä?

siinä oli paljon asiaa, kiitos. ei orgistakaan saanut näin paljoa irti...:rock:

tiedän joo, että huliganismi on tommosella pakollinen, mutta itseä sporteissa häiritsee siis se vauhti. ei jää mutkatiellä virhemarginaalia.

ja toi soratien ja ehkä jopa jonkun metsäpolun käyttöönotto kiinnostaa.

Kannattaa käydä keväämmällä koeajelemassa. Ainakin Tuupakan BikeWorldissä oli viime keväänä kaikki kolme isoa Kotaria koeajettavana. Parhaan kuvan eroista saa kun testaa nuo peräperään.

Jos itse noista olisin valkkaamassa niin kadulle ehdottomasti SuperDuke. Joka ei kyllä tukevan katupyörämäisen alustan puolesta taas hiekkateille sovi. Metsään vielä vähemmän. Mutta todella hienosti SDuke asfalttimutkiin taittuu ja menee kuin kiskoilla verrattuna SM:ään. SM:n pitkät joustot vissiin aiheuttavat sen että eteneminen asfaltilla on sellaista jenkkiautomaista leijumista.

Disclaimer: testipyörien jouset siis olivat siinä mallissa kuin sattuivat olemaan. Siitä minulla ei ole tietoa miten paljon SM:ää olisi mahdollista saada kuriin asfalttikäyttöä ajatellen vaimennusten kiristelyllä, kun en viitsinyt koepyöriä alkaa isommin ropaamaan.

Disclaimer2: niin ja täällä oma pyörä myös Speed Triple eli voi olla myös se syynä siihen että SuperDuke istui parhaiten omaan käteen, koska se oli lähimpänä sitä mihin olen tottunut.
 
Disclaimer: testipyörien jouset siis olivat siinä mallissa kuin sattuivat olemaan. Siitä minulla ei ole tietoa miten paljon SM:ää olisi mahdollista saada kuriin asfalttikäyttöä ajatellen vaimennusten kiristelyllä, kun en viitsinyt koepyöriä alkaa isommin ropaamaan.

No esim, motorcyclist ylistää ton parhaimmaksi katupyöräksi, mitä ovat ajaneet. niilläkin oli aluksi paljon ongelmia jousituksen kanssa.

tossa pari lainausta: ja linkki juttuun http://www.motorcyclistonline.com/roadtests/122_0606_2006_ktm_950_supermoto/index.html

"Can a motorcycle let a grizzled old motorcycle tester with 30 years in the biz go faster down a particular favorite road than he’s ever gone before? And make him feel safer, more comfortable and more controlled every foot of the way? As Charlize would say, "Yes, yes, omigod YES!"

Once dialed in properly, this thing is essentially perfect. The trellis steel-tube frame is as stiff as … well, fill in your own simile here, so we don’t get into even more trouble. The front brakes, lovely radial Brembos with four separate pads in each four-piston caliper, are almost too perfect. They have amazing initial bite, so much so that using one finger is not just possible, it’s necessary. The suspension works beautifully, and is comprehensively adjustable. If you know what you’re doing with the myriad damping screws and knobs you can dial in anything from trail-rider plush to roadracer snubbed."

" At its best, this thing works so well it seems to make time slow down, giving you the mental elbow room you need to see things more clearly, carve lines more precisely, make corrections before they’re needed. You feel like you could work a Rubik’s Cube while you ride. It’s that good."

saatana kun olisi kevät niin pääsis koeajamaan. kävin tänään kattomassa tommosta luonnossa, eikä kuume helpottanut ollenkaan.
 
saatana kun olisi kevät niin pääsis koeajamaan. kävin tänään kattomassa tommosta luonnossa, eikä kuume helpottanut ollenkaan.

Heh, kohtalotoveri. Mietin vain haluanko laittaa rahaa palamaan vai tyydynkö nykyiseen laitteeseen, joka soraominaisuuksia lukuunottamatta on muuten sitä mitä moottoripyörän mielestäni pitääkin olla. Ahh näitä elämän pieniä vaikeita valintoja :)
 
Heh, kohtalotoveri. Mietin vain haluanko laittaa rahaa palamaan vai tyydynkö nykyiseen laitteeseen, joka soraominaisuuksia lukuunottamatta on muuten sitä mitä moottoripyörän mielestäni pitääkin olla. Ahh näitä elämän pieniä vaikeita valintoja :)

mut sulla on sentään toimiva pyörä, jonka voi laittaa heti vaihtoon kun tuntuu siltä.

mulla on konerikkoinen kasawika.
 
Tietääkö kukaan, onko toi ee-speed kuinka luotettava maahantuoja, jos sen tonnisen gixxerin ostan sieltä. On sillä kuitenkin väliä maksaako sen 15tonttua vai sumekolta 17tonttua..
 
Mutta kawasaki sentään, huonomminkin asiat voisi olla :)

Ei voi. :lol2:

Vinoilu sikseen, itse myin oman CBR:n pois koska se oli niin kesy, eli asenne puuttui, nyt on haussa pyörä joka rähjää ja rähisee. Jos rahaa olisi käytettävissä pyörään enemmänkin niin hankkisin varmaan ehdottomasti tommosen Superduken, siinä on semmoinen karun kaunis muotoilu ja myös bomber- henkeä, äänevaimentajat varmaan kokisivat ekana muutoksen, sillä sen pitäisi äristä ja paukkua. Taitaa silti kallistua klassisempaan katupyörään jos jonkun pyörän ensi kesäksi ostan, tyyliin FZR 1000 tai GSX-R.
 
Jos rahaa olisi käytettävissä pyörään enemmänkin niin hankkisin varmaan ehdottomasti tommosen Superduken, siinä on semmoinen karun kaunis muotoilu ja myös bomber- henkeä, äänevaimentajat varmaan kokisivat ekana muutoksen, sillä sen pitäisi äristä ja paukkua.
Suoraan tehtaalta rähinähenkisten katupyörien sarjassa ylivoimaisella ykkössijalla on MV Agusta Brutale 910 R :kuola: Jos joskus saan taivuteltua itseni lopettamaan noilla tupperwareilla ajelun niin seuraava pyörä on Brutale R.

http://www.mvagusta.it/_vti_g2_ver.aspx?IdVer=62&rpstry=27_

Onhan Superdukekin ihan cool, ei siinä mitään...
 
Tietääkö kukaan, onko toi ee-speed kuinka luotettava maahantuoja, jos sen tonnisen gixxerin ostan sieltä. On sillä kuitenkin väliä maksaako sen 15tonttua vai sumekolta 17tonttua..
Voipi olla että saat lyödä huomattavasti enemmän kuin 17ke rahaa pöytään, että Sumekolta saat kilogixxerin omaksesi. Sumeko nimittäin tuo maahan Kawasakia.

Mutta asiaan, itse olen inttervepin mopofoorumeilta lukenut pääasiallisesti positiivisia kommentteja EE-Spedin toiminnasta. Eli eiköhän sieltä sen mopon uskalla ostaa.
 
Mites takuut? Onko toiminu? (en jaksanu lukea aiemmin kirjoitettua, jos on sattunu oleen puhetta)

Omia kokemuksia ei ole, vielä ainakaan, mutta ei ole korviin/silmiin osunut valituksia takuiden toiminnasta. Tämä ei varmaan paljoa auta, mutta jos nyt uutta pyörää olisin suoraan ostamassa, olisi EE-Speed varsin vahvoilla. :)
 
Itseä alkoi himottaa tuo Duccen uusin tekele:

http://www.hfalex.it/Pix/Ducati 1200/c34dc1e0e9vo9.jpg

Kertakaikkisen muikea paketti. Tosin Hailacin hinnoittelun tietäen normimallin hintakin alkaa 3 :itku:

No kunhan saavat noita ensin maahan niin pääsee tstaamaan josko sitä bussi vaihtuisi vähän toisentyyppiseen
 
Itseä alkoi himottaa tuo Duccen uusin tekele:

http://www.hfalex.it/Pix/Ducati 1200/c34dc1e0e9vo9.jpg

Kertakaikkisen muikea paketti. Tosin Hailacin hinnoittelun tietäen normimallin hintakin alkaa 3

Hienohan se on. Tosin jos tuo musta himottaa niin joudut käymään vielä maalarin kautta. Mustaa ei käsittääkseni tule valikoimiin ainakaan 2007 vaan pelkkä punainen ja sitten se kirjava italianlippukökötys.

Tuo yllä oleva on Photarilla shoppailtu (kts. eturenkaan tienoo, punaista vuotaa renkaalle).
 
Itseä alkoi himottaa tuo Duccen uusin tekele:

http://www.hfalex.it/Pix/Ducati 1200/c34dc1e0e9vo9.jpg

Kertakaikkisen muikea paketti. Tosin Hailacin hinnoittelun tietäen normimallin hintakin alkaa 3 :itku:

No kunhan saavat noita ensin maahan niin pääsee tstaamaan josko sitä bussi vaihtuisi vähän toisentyyppiseen
Pirun siisti pelihän toi on, mutta mukin koon suurentaminen vie kyllä tuon V2 konstruktion yhä vaan kauemmas optimaalisesta. Japanin 1000 cc I4-raudat vetänee tuota edelleen päihin tehossa, joten toi koneen koon kasvatuskin on vähän niin ja näin. Paluu 1-puoleisee swingiin tekee tuosta kyllä ulkoisesti melkein yhtä hienon kuin MV Agusta F4 1000R:stä ja designissa on selkeästi muutenkin menty takaisin kohti legendaarista 996 tyyliä. Hauskaa muuten ettei tuo toistaiseksi ole FIM:in vuoden 2007 Superbike kisasääntöjen mukaan laillinen Superbike-kilpuri. Eiköhän se sääntömuutos tosin vielä ole tulossa ennen kevättä ja uuden superbike kauden alkua.

Desmo RR :rock:
 
Japanin 1000 cc I4-raudat vetänee tuota edelleen päihin tehossa, joten toi koneen koon kasvatuskin on vähän niin ja näin.

Desmo RR :rock:

Mitäpä sillä pelkällä teholla on merkitystä. Suomessa 95% suhareista ei sitä osaa hyödyntää (minä mukaanlukien) ja lopuista 50% yrittää ja on lepikossa ja sitten loppu 50% on ratakuskeja :D Toisaalta näkihän sen superbikessa että vähemmälläkin pärjää.

Desmo pihassa saisi kyllä pöksyt kastumaan mutta sitä ei liene suomeen saatavilla ainakaan alle 200k€

Ja IronMidille sen verran että tiesin tuon olevan shopattu. Väri vaan passaa melkeen paremmin kuin punainen.

No haaveillessa ja kevättä odottaessa :rock:
 
HD on lämpimässä kellarissa talviunilla. Ois muuten varmaan hyvin latailla akkua jokunen kerta, sehän varmaan tyhjenee muuten. Toimiiko esim Bilteman halpislaturit tähän tarkotukseen?

Akku on kiinni mopossa, miinusnapa irti. Miten muut menettelee talven yli?
 
HD on lämpimässä kellarissa talviunilla. Ois muuten varmaan hyvin latailla akkua jokunen kerta, sehän varmaan tyhjenee muuten. Toimiiko esim Bilteman halpislaturit tähän tarkotukseen?

Akku on kiinni mopossa, miinusnapa irti. Miten muut menettelee talven yli?

Mulla on ollut nelisen vuotta käytössä sellainen Bilteman kännykkälaturia vähän isompi laturi. Toimii mainiosti nimenomaan ylläpitolataukseen, olen ladannut pari kertaa talvessa yön yli ja keväisin ei mitään ongelmia. Tosin akutkaan eivät ole koskaan olleet yli kahta vuotta vanhoja.

Itse otan akun kokonaan pois akkukotelosta, säilytys huoneenlämmössä, lataus tosiaan parin kuukauden välein.
 
HD on lämpimässä kellarissa talviunilla. Ois muuten varmaan hyvin latailla akkua jokunen kerta, sehän varmaan tyhjenee muuten. Toimiiko esim Bilteman halpislaturit tähän tarkotukseen?

Akku on kiinni mopossa, miinusnapa irti. Miten muut menettelee talven yli?

BikeWorldin tarjouslaarista löysin aikoinaan Optimate3 älylaturin. Tuossa tuli mukana sääsuojattu irtopiuha töpselillä, minkä voi jättää pysyvästi akkuun kiinni satulan alle -> nopea pistää laturiin, kun ei tarvitse kuin tökätä piuha kiinni.

Hyvin tuntuu pelaavan. Laturi haistelee ensin onko akku irrallaan vai pyörässä kiinni ja säätää elvytyslatauksen tehon tuon ja akun kunnon mukaan. Sitten alkuelvyttelyn jälkeen laturi pitää pientä ylläpitolatausta vaikka koko talven.

Vähän kyllä hifistelyä koko lataus, mutta kaipa se hiukan akun elinikää pidentää. Ei ole kyllä ollut ongelmia keväällä vaikkei olisi ollut latauksessa ollenkaan. Aika harvassa liikkeessäkään mitään akkuja irrotellaan tai lataillaan, siellä ne varasto- ja talvisäilytysmopot pönöttää ihan sillänsä.
 
Back
Ylös Bottom