Moottoripyörä?

Jaahas.. Mopo pistettiin talviunille.

Höh nyt jo? Mun mopotin liikkuu viimiseen asti. Joulukuun ensimmäinen päivä pitää päästä viel ajamaan:D
 
Höh nyt jo? Mun mopotin liikkuu viimiseen asti. Joulukuun ensimmäinen päivä pitää päästä viel ajamaan:D

Valitettavasti nyt jo. Viimeisen 3 vkon aikana ehtiny ajamaan noin 3 kertaa, en nähny paljoa järkeä enää pitää ajossa.

Otin vahingon etukäteen takaisin aloittamalla 1.4.. :D
 
Tehdäänpä omaa ajokauden katselmusta:

-Eka pyörä alle vapun jälkeen (vfr honda)
-~10tkm
-tehot "alkoi loppua" muutaman viikon jälkeen
-vaaratilanteita alkoi tulla viikon ajelun jälkeen, väheni noin kuukaudessa nykyiseen tasoon.
-Teknisiä ongelmia akun takia viimeisillä viikoilla, mutta ei viittinyt ostaa uutta syksynä
-Tekstiiliasut on perseestä muulloin paitsi sateella, olisi suoraan pitänyt ostaa nahkaa päälle

btw. Todennäköisesti vuoden viimeinen mutkapätkä 15km ja takaisin tuli vedettyä melko haipakkaa, outo tärinä ilmestyi. Vika löytyikin sitten kun pyörää talviteloille valmistelin. Niitattu ketjupala teki melkein puolen sentin klappia. Vois sanoo että olisi melkoista kipua ollut jos siinä xxx km/h olisi lentänyt ketjut pohkeelle :|
 
Onko jälleenmyyntiarvon nopeaan(?) tippumiseen järkisyitä, vai onko vaan ihmisten(motoristien) mielikuvista kiinni?

Uusien hinta ei ole missään suhteessa laitteiden ominaisuuksiin ja jälleenmyyntiarvo sitten taas on.

Eli ylihintaisen pyörän arvosta putoaa reipas siivu kun se jälleenmyyntimarkkinoilla pistetään samat ominaisuudet omaavien muiden merkkien kanssa samalle viivalle kilpailemaan ostajista.

Ja maine saatanallisen usein, vaikeasti ja kalliisti huollettavana laitteena tuskin ainakaan kiihottaa ostajia sitäkään vähää. Mukavat papatuksethan noissa V-koneissa on, mutta aika harva on tuosta valmis maksamaan tuhansia euroja, kun katupyörämarkkinoilla halvemmalla saa miljoonasti paremman GSX-R:n tai vastaavan ja nakupyörämarkkinoilla on edullisempia ja tehokkaampia kilpailijoita sitten Speed Triplen, Tuonon ja vastaavien muodossa pilvin pimein.

Mutta jos italiaano kiihottaa niin siitä vaan kaupoille, kerranhan täällä vain eletään. Muista koeajaa myös kilpailevat tuotteet ennen ostopäätöstä.
 
-Tekstiiliasut on perseestä muulloin paitsi sateella, olisi suoraan pitänyt ostaa nahkaa päälle

Ja nahkakaupoilla on hyvä ostaa kamat joissa on hengittävä vuori. Tulin ostaneeksi Gore vuoriset nahkabyysat ja noissa yhdistyy 90% ajokaudesta kummankin laadun huonoimmat puolet eli ovat ihan saatanallisen kuumat päällä.

Nuo muovikuidut toimivat vain kevään/syksyn kylmillä, muuten aivan perseestä.
 
Eli ylihintaisen pyörän arvosta putoaa reipas siivu kun se jälleenmyyntimarkkinoilla pistetään samat ominaisuudet omaavien muiden merkkien kanssa samalle viivalle kilpailemaan ostajista.

Juu, no tuon linkin tuherosta pyydettiin 5200 €. Katselin vaan, että onpa hiano ja halpa.
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=394991

Ja maine saatanallisen usein, vaikeasti ja kalliisti huollettavana laitteena tuskin ainakaan kiihottaa ostajia sitäkään vähää. Mukavat papatuksethan noissa V-koneissa on, mutta aika harva on tuosta valmis maksamaan tuhansia euroja, kun katupyörämarkkinoilla halvemmalla saa miljoonasti paremman GSX-R:n tai vastaavan ja nakupyörämarkkinoilla on edullisempia ja tehokkaampia kilpailijoita sitten Speed Triplen, Tuonon ja vastaavien muodossa pilvin pimein.

Onko maineensa "arvoinen"? Miksi esim. GSX-R on miljoonasti parempi kuin Ducatin vastaava?

Mutta jos italiaano kiihottaa niin siitä vaan kaupoille, kerranhan täällä vain eletään. Muista koeajaa myös kilpailevat tuotteet ennen ostopäätöstä.

Kyllä kiihottaa. Tosin niin kiihottaa kovin moni muukin. Onneksi on tili tyhjä ja valmiiksi kireä vaimo.
 
Juu, no tuon linkin tuherosta pyydettiin 5200 €. Katselin vaan, että onpa hiano ja halpa.
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=394991

Törkeän laiska peli tuo SS. Ja kilsojakin on Ducatiksi taulussa jo aika lailla.


Onko maineensa "arvoinen"? Miksi esim. GSX-R on miljoonasti parempi kuin Ducatin vastaava?

En ole omistanut Ducatia joten en mikään überasiantuntija ole, mutta jokusen viikon olen ajellut lainapyörillä.

Japonialainen on parempi koska:
-tehoja ja kulkua reippaasti enemmän
-huollot onnistuvat melkein joka kylässä
-huoltaminen ei vaadi järjettömiä purku ja säätötoimenpiteitä tai zkiljoonien eurojen varaosia
-kestävän padan maineessa eli huolettomia kilometrejä ennen totaalikoneremppaa enemmän
-hinta on reilusti halvempi kuin Ducatin kilpaileva tuote (esim. karvalakki 999 listahinta 23000+, GSX-R 1000 17000+, puhumattakaan Ducatin paremmista malleista joilla hinta luokkaa 30000)

Ducati on parempi koska:
-pitää miehekästä papatusta
-näyttää ehkä jonkun silmään paremmin muotoillulta

Kyllä kiihottaa. Tosin niin kiihottaa kovin moni muukin. Onneksi on tili tyhjä ja valmiiksi kireä vaimo.

Eihän siinä mitään. Täytyy vielä toistaa: käy koeajolla. Noita SS vehkeitä ja ilmajäähyMonstereita en kyllä enää tähän maailmanaikaan katselisi, jeesuksenaikojen laiskaa tekniikkaa koreassa paketissa.
 
Ja nahkakaupoilla on hyvä ostaa kamat joissa on hengittävä vuori. Tulin ostaneeksi Gore vuoriset nahkabyysat ja noissa yhdistyy 90% ajokaudesta kummankin laadun huonoimmat puolet eli ovat ihan saatanallisen kuumat päällä.

Nuo muovikuidut toimivat vain kevään/syksyn kylmillä, muuten aivan perseestä.
Tarkoitatko nyt niitä kalliita yhdistelmäasuja? Itse ostin vain perus-dainesen, oliko se nyt vulcan ja se on muulloin aina parempi kuin tekstiili, jopa pikkusateella tai kylmällä.
 
Tarkoitatko nyt niitä kalliita yhdistelmäasuja? Itse ostin vain perus-dainesen, oliko se nyt vulcan ja se on muulloin aina parempi kuin tekstiili, jopa pikkusateella tai kylmällä.

Tarkoitan kaikkia nahka-asuja joissa on Gore Tex tai joku Gore kopiovuori (hiukka semmoista tuulipukukankaan oloista kamaa) ja tuhat mainoslappua joissa näytetään kuinka kosteus ja ilma ihanaisesti virtaa iholta pois. Paskan marjat, tunne on kuin jalassa olisi muovipussit.

Eli tuo vuori pilaa muuten erinomaisen asusteen kutakuinkin täydellisesti. Rotsi on ilman tuollaista high-tech vuorta irrotettavalla sisätoppaliivillä ja pelaa todella hienosti kelillä kuin kelillä.

Täytyy talvella joko löytää joku nahkaputiikki jossa vaihtavat tavallisen reikävuorin noihin housuihin tai sitten ostaa uudet housut.

Siinä olen kyllä samaa mieltä että normaali nahka-asu on paljon tixteksejä parempi. Suojaa hyvin, ei ole kesällä kuuma ja pitää pienen sateenkin ulkona. Lähinnä tuo vitutukseni osuu vain tuohon ääliömäiseen vuorisysteemiin.
:down:
 
En ole omistanut Ducatia joten en mikään überasiantuntija ole, mutta jokusen viikon olen ajellut lainapyörillä.

Japonialainen on parempi koska:
-tehoja ja kulkua reippaasti enemmän
-huollot onnistuvat melkein joka kylässä
-huoltaminen ei vaadi järjettömiä purku ja säätötoimenpiteitä tai zkiljoonien eurojen varaosia
-kestävän padan maineessa eli huolettomia kilometrejä ennen totaalikoneremppaa enemmän
-hinta on reilusti halvempi kuin Ducatin kilpaileva tuote (esim. karvalakki 999 listahinta 23000+, GSX-R 1000 17000+, puhumattakaan Ducatin paremmista malleista joilla hinta luokkaa 30000)

Ducati on parempi koska:
-pitää miehekästä papatusta
-näyttää ehkä jonkun silmään paremmin muotoillulta

Ei se nyt ihan noinkaan...

Laiskojahan noi ilmakoneet ovat, sitä ei voi kieltää. Mutta huoltaminen on kohtuu simppeliä. Otetaan esimerkiksi venttiilien välyksien tarkistus, takapytty ja pakoventtiili, työvaiheet noin karkeasti ulkomuistista:

- penkki pois
- tankki pystyyn
- akku nostetaan pois
- takaiskari yläpäästä irti
- irrotetaan venttiilikopan kansi ( 4 kuuskolopulttia)
- rakotulkki käteen ja mittaamaan

Tämän venttiilin tarkistus vaatii suurimman purkamisen. Mun Duccessa on tarkistettu venttiilit itse viisi kertaa ja kerran on yhtä venaa jouduttu säätämään. Muita suurempia huoltoja on ollut etuiskareiden stefojen vaihto (reilut 3 tuntia ensikertalaisilta) ja kytkinlevyjen vaihto (reilu tunti ), molemmat tänä kesänä. Kytkinlevyt parisataa ekee ja stefat jonkun kympin. Ajettu öbaut 54000 km.

Ja oman pyörän tuntee parkkiksella ilman, että tarvii arpoa niiden 78 giksarin välillä jotka joka kylästä löytyy. ;)
 
miksei ne laita pidempiä roiskeläppä härpäkkeitä noihin. ois semmonen maahan asti ulottuva:lol2:
...

oikeesti. miksei ne voi panostaa tuohon taka härpäkkeeseen. ei kukaaan täysjärkinen tuota tuon näköiseksi voi jättää. siisti pärrä kyllä muuten.
Taitaapi olla pitkälti sama juttu kun noiden helvetin isojen ja rumien änkkärien kanssa eli viranomaismääräykset. Roiskeläpän pitää ulottua "riittävän" alas että se olisi lakien ja säännösten mukainen ja tiukentuvat melu -ja saastemääräykset kasvattaa änkkäreitä vuosi vuodelta. Se on sitten jokaisen moponomistajan velvollisuus vaihtaa nuo siedettävän näköisiin (eli laittomiin), itse tein aikoinaan katupyörääni homman näin :D

http://www.mp-foorumi.com/gallery/p...&picture=d8154cc7f5342793700ad8e5e33f0cc1.jpg

Kilvettömäksi vaihtamalla rumasta roiskeläpästä pääseekin sitten lopullisesti.
 
miksei ne laita pidempiä roiskeläppä härpäkkeitä noihin. ois semmonen maahan asti ulottuva:lol2:

oikeesti. miksei ne voi panostaa tuohon taka härpäkkeeseen. ei kukaaan täysjärkinen tuota tuon näköiseksi voi jättää. siisti pärrä kyllä muuten.

Jotain EU-määräyksiä. Sama on autoissakin, EU määrää kuinka korkealla maasta (vai oliko se puskurista) takalisävalon tulee olla. :rolleyes:

EDIT: Niin, löytyyhän tuo toki tieliikennelaistakin, mutta tainnut putkahtaa sinne nimenomaan EU:n myötävaikutuksella.
 
joo uskotaan, mutta miten ne jo tehtaalta lähtiessä on tossa ns suomi lookissa. tuskin monessa muussa maassa(ei eu) on näitä suomen idioottimaisia lakeja jonka mukaan kaiken mahdollisen pitää näyttää mahdollisimman rumalta ollakseen jonkin asetuksen mukaisia :D



esimerkiksi auton keulallekaan ei saa laittaa kun lisävalo parin. ruottissa sekin on järkevämmin kun saa tumpata 3valoa keulalle. turvallisuus paranee ja monessa autossa ulkonäkökin, mutta tietenki sekin on suomessa kiellettyä.
 
Back
Ylös Bottom