Moottoripyörä?

Tota... ootsä kaatanu pyörän vai miks sivukatteet ja bellypan puuttuu?
No ne on pakko ottaa pois, et saa vaihdettua ton putsarin. Tai ainakin toinen puoli pitää ottaa pois. Pelkät öljyt vois varmaan vaihtaa katteet paikallaankin. Ite tulee öljyt vaihdettua aina syksyllä, tosin muuten 6000km välein.. Muutenkin tuli pestyä painepesurilla noi kaikki palikat ja kaikki pölyt sun muut tuolta pohjasta ja katteiden alta. Harvinaisen vittumaiset ottaa noi klipsit auki tuolta alta, kun ne jotenki pölyyntyy ja jumittuu aivan saatana tiukkaan.

Tuli siis tehtyä todella huolellinen homma, vaikka ei oikein olis jaksanut. Kyllä se sitten palkitsee keväällä, kun katsoo naapuria joka yrittää putsata sitä paskasta vanhaa romua.. :)

Mites muilla, mitä ketjurasvaa käytätte? Itsellä on Motul:in Bellrayta suihkutavarana. Ihan hyvää kamaa, mut tuntuu et se kerää vaan kaiken paskan ja sitten heittää sen ympäriinsä sotkien paikkoja?! Todella tahmeeta kamaa. Nytkin oli aikamoinen homma että sai ketjun ja sen ympäristön puhtaaksi.
 
Juuei, toi mattamusta väri tossa on pitkälti sen takia että se on Mastonin halvin spraypullo :D
Hemmetti ostaa 20ke pyörän ja maalaa mastonilla :D
Minkä vuotinen toi on? Tosi siisti kyllä!
06... Joku japsimarkkinoiden väri. Uskomattoman hieno, ei pärjää repsolit eikä muut täysmustat tolle millää. Varmaan nopeinki :D

Mites muilla, mitä ketjurasvaa käytätte? Itsellä on Motul:in Bellrayta suihkutavarana. Ihan hyvää kamaa, mut tuntuu et se kerää vaan kaiken paskan ja sitten heittää sen ympäriinsä sotkien paikkoja?! Todella tahmeeta kamaa. Nytkin oli aikamoinen homma että sai ketjun ja sen ympäristön puhtaaksi.
belray_superclean_chain_lube.jpg


Mulla ainaki pysyy ku liimattu kiinni ketjussa, ei roiski ja tuntuu toimivan. Näyttää valkoiselta ketjussa.
 
Hemmetti ostaa 20ke pyörän ja maalaa mastonilla
Maalipinnan laatu ei vaikuta suorituskykyyn ja hyvä maalipinta vielä tuntuu vetävän asfalttia puoleensa magnetin lailla :( Litraisen ratapyöräaihion saa muuten reilulla kympillä kun ei tartte ajoneuvoveroja maksella. Tuosta yksilöstä ne on aikoinaan maksettu, mutta on se hakenut kertaalleen kosmeettisesta lunarista vauhtia ja arvonalennusta.
06... Joku japsimarkkinoiden väri. Uskomattoman hieno, ei pärjää repsolit eikä muut täysmustat tolle millää. Varmaan nopeinki :D
Käsittääkseni toi on Mugenin pajan rakentama speciaali, eikä edes yleinen japsiväri. Mugen tekee aika paljon osia noihin Bladeihin ja niillä on tapana rakennella tollasia speciaaleja mainostarkoituksessa. Mugen tekee Honda Japanin kanssa aika paljon suoraa yhteistyötä ja siellä esim. Mugenin ja Moriwakin huiluja myydään noihin melkein orkkisosina.
Tanu sanoi:
Mites muilla, mitä ketjurasvaa käytätte? Itsellä on Motul:in Bellrayta suihkutavarana. Ihan hyvää kamaa, mut tuntuu et se kerää vaan kaiken paskan ja sitten heittää sen ympäriinsä sotkien paikkoja?! Todella tahmeeta kamaa. Nytkin oli aikamoinen homma että sai ketjun ja sen ympäristön puhtaaksi.
Castrolin ketjupesua ja Honda ketjurasvaa, punainen pullo. Tolla kombolla ja huolellisella huollolla sain vuoden 2002 Firebladen vakioketjuista yli 25 tkm, joukossa noin 35 ratapäivää. Tuossa vaiheessa pyörä meni vaihtoon eikä ketjujen kansa ollut mitään ongelmia. Hondan ketjuöljy on siitä rock ettei se ole lainkaan tahmeaa, eikä juurikaan sotke. Kaikki tahmeat vahat on IMHO ihan hanurista, pitävät vain huolta että ketjut kesää mukaansa kaiken mahdollisen paskan.
 
Maalipinnan laatu ei vaikuta suorituskykyyn ja hyvä maalipinta vielä tuntuu vetävän asfalttia puoleensa magnetin lailla :( Litraisen ratapyöräaihion saa muuten reilulla kympillä kun ei tartte ajoneuvoveroja maksella. Tuosta yksilöstä ne on aikoinaan maksettu, mutta on se hakenut kertaalleen kosmeettisesta lunarista vauhtia ja arvonalennusta.
aa, kilvetön tietty niin juu...
Käsittääkseni toi on Mugenin pajan rakentama speciaali, eikä edes yleinen japsiväri. Mugen tekee aika paljon osia noihin Bladeihin ja niillä on tapana rakennella tollasia speciaaleja mainostarkoituksessa. Mugen tekee Honda Japanin kanssa aika paljon suoraa yhteistyötä ja siellä esim. Mugenin ja Moriwakin huiluja myydään noihin melkein orkkisosina.
http://www.honda.co.jp/bike-customize/mugen/cbr1000rr06/

No näemmä juu. :)
 
Mulla ainaki pysyy ku liimattu kiinni ketjussa, ei roiski ja tuntuu toimivan. Näyttää valkoiselta ketjussa.

Mites meinasit että liimamainen kama voitelee yhtään mitään?

Täällä mennään perinteisellä vaihteistoöljyllä. Ketjuvalmistaja recommenderar ja erittäin toimivaksi käytössä todettu. Ketju pysyy todella notkeana ja paskaa tai vahakittiä ei ole pinnassa (koska kaikki lika [ja suurin osa öljystä] lentää öljyisestä ketjusta huit helvettiin).

Harjanokkakannulla tuota on vielä todella kätevä turauttaa aina uusi kierros.
 
Mites meinasit että liimamainen kama voitelee yhtään mitään?

Täällä mennään perinteisellä vaihteistoöljyllä. Ketjuvalmistaja recommenderar ja erittäin toimivaksi käytössä todettu. Ketju pysyy todella notkeana ja paskaa tai vahakittiä ei ole pinnassa (koska kaikki lika [ja suurin osa öljystä] lentää öljyisestä ketjusta huit helvettiin).

Harjanokkakannulla tuota on vielä todella kätevä turauttaa aina uusi kierros.
Mjaa, luotan että se toimii niinkuin pitääkin. Ei tunnu olevan töyhkää ketjun pinnassa, nätti kerros vaan tota niinkuin juuri pistettynä.

Öljyt on vanteilla ekan motaripätkän jälkeen.
 
Just, ja sitten vituttaa buunata niitä vanteita. Jos normaalia öljyä laittas, niinku mopoon aikoinaan, niin ne kyllä lentää helvettiin! No onneks on mustat vanteet. Vaikka hiekkatietä en aja kotia kuin 20m suuntaansa, niin kyllä se vain sitä paskaa jostain kerää. Nytten laitoin uudet rasvat ja kyllä on tahmeaa..
 
Mites meinasit että liimamainen kama voitelee yhtään mitään?

Täällä mennään perinteisellä vaihteistoöljyllä. Ketjuvalmistaja recommenderar ja erittäin toimivaksi käytössä todettu. Ketju pysyy todella notkeana ja paskaa tai vahakittiä ei ole pinnassa (koska kaikki lika [ja suurin osa öljystä] lentää öljyisestä ketjusta huit helvettiin).

Harjanokkakannulla tuota on vielä todella kätevä turauttaa aina uusi kierros.

Mites meinasit että se öljy pysyy pois renkaalta ?

Ketju pysyy todella hyvänä öljyillä voideltaessa (kokeiltu automaattilaatikkoöljyjä, teollisuusvaihdelaatikkoöljyjä jne. levitettynä Loobmanilla tai hammasharjalla), notkeana ja puhtaana, mutta ainakin Duccessa öljyä leviää myös renkaan kylkeen ja siitä kulutuspinnalle. Öljytyllä takarenkaalla ajaminen on vähän turhan hauskaa hommaa...

Nuo vahat ja rasvat on paskaa ja ketjut kuluu niillä ihan silmissä öljyyn verrattuna. Mutta ketjut+rattaat on silti halvempia kuin luut ja muovit.

Ongelmanahan öljyn levityksessä on se, että sitä pitäsi saada ketjulle hyvin vähän mutta usein. Pitää joskus harkita automaattirasvareita...
 
Mites meinasit että se öljy pysyy pois renkaalta ?

Ei oo renkaalla asti näkynyt. Vanteen sisäpinnalla kylläkin, mutta ei haittaa kun on mustat vanteet ja aika harvoin tulee mitään neurooseja pyörän puunauksen ja puhtauden suhteen. Laitan melko miedosti tuota ölyä ja pyöräytän pyörä huoltopukilla ylimääräiset öljyt rättiin. Ketjun ulkopinnallahan siitä öljystä ei ole mitään iloa kuitenkaan.


Ongelmanahan öljyn levityksessä on se, että sitä pitäsi saada ketjulle hyvin vähän mutta usein. Pitää joskus harkita automaattirasvareita...

Tuommosella harjapäälle saa ainakin hiukka sivistyneemmin truuttailtua kuin perinteisellä kannulla ja osuu paremmin sinne O-renkaille kuin ihan vaan uittamalla:
for_smore_eng.jpg

Vissiin johonkin teollisuusketjujen voiteluun varsinaisesti tarkoitettu nämä.
 
Tuommosella harjapäälle saa ainakin hiukka sivistyneemmin truuttailtua kuin perinteisellä kannulla ja osuu paremmin sinne O-renkaille kuin ihan vaan uittamalla:
for_smore_eng.jpg

Vissiin johonkin teollisuusketjujen voiteluun varsinaisesti tarkoitettu nämä.

Sattuiskos olemaan vinkkiä, mistä kannattaisi moisia pääkaupunkiseudulla kysellä?

Itsekin olen rasvaan ketjut vaihteistoöljyllä, tuollainen olisi varmasti rätti+tippakannuyhdistelmää kätevämpi.

Niin ja reissuja varten apukuskin penkin alla kulkee spraypullo Bel Rayn ketjuöljyä.
 
Eilen ajoin pyörän talvisäilöön. Viikon päästä pyörän pesu&puunaus ja sitten kone atomeiksi.
Oli kyllä mitä maanmainioin keli ajella...autolla. Harrikoita tuli kiitettävästi vastaan vanhalla nelostiellä. Himoksella oli joku HDCF tapahtuma mistä porukka ajeli pois päin.
Vaikka ajokamat piti veden hyvin ulkopuolella niin kylmä pääsi silti tulemaan. Toivottavasti ei tulisi nyt vaan kipeäksi.

Mulla ei ole ollut mitään ongelmia ketjuvoitelun kanssa. Moottori voitelee vähän liiankin tehokkaasti koko pyörän ja lahkeet. :D
 
http://www.ikh.fi/ikh2003/tyokalumyymalat/myymala_vantaa.php

Tuo on tosin ehkä maailmankaikkeuden kallein työkalukauppa/-tukku, joten jostain muualta saanee halvemmalla. Jos etsiminen ei innosta ja kuve kestää hieman kaivelua niin tuolla näitä oli ainakin suoraan hyllyssä.

Tack, täytyy käydä katsastamassa valikoima. Ja kukas nyt moottoripyöräilyyn liittyvissä kuluissa kävisi pihtailemaan, onhan kyseessä muutenkin erittäin edullinen harrastus ;)
 
Minkälaisia rajoituksia choppereilla on Suomessa? Etuhaarukan kulmalla oli joku raja. Sitten käsittääkseni joitakin jäykkäperäisiä ei saanut Suomeen rekisteröityä. Olisi nyt Ruotsissa Chopperi tiedossa niin olisi hyvä tietää :hyper:
 
Minkälaisia rajoituksia choppereilla on Suomessa? Etuhaarukan kulmalla oli joku raja. Sitten käsittääkseni joitakin jäykkäperäisiä ei saanut Suomeen rekisteröityä. Olisi nyt Ruotsissa Chopperi tiedossa niin olisi hyvä tietää :hyper:

:D Et sitten yhtään laajempaa kysymystä keksinyt?
Tuolta vaan tavaamaan tuhansia sivuja pykäliä:
http://www.mmaf.fi/linkit.html

Periaatteessahan EU alueella pitäisi kelvata suoraan Suomeen jos on toisessa EU maassa muutoksineen kilvissä. Käytännössä asia ei kuitenkaa ole näin vaan tarkastettavia kohteita on suunnilleen kaikki mitä voi vaan keksiä.

Onko pyörä tehty jonkin tehdaspyörän pohjalta vai omavalmisterunko jne?
 
:D Et sitten yhtään laajempaa kysymystä keksinyt?
Tuolta vaan tavaamaan tuhansia sivuja pykäliä:
http://www.mmaf.fi/linkit.html

Periaatteessahan EU alueella pitäisi kelvata suoraan Suomeen jos on toisessa EU maassa muutoksineen kilvissä. Käytännössä asia ei kuitenkaa ole näin vaan tarkastettavia kohteita on suunnilleen kaikki mitä voi vaan keksiä.

Onko pyörä tehty jonkin tehdaspyörän pohjalta vai omavalmisterunko jne?

Triumphin bonneville runkoon
 
Jaahas.. Mopo pistettiin talviunille. Kaudesta selvittiin ilman kaatumisia ja sakkoja (jos nyt ei parkkisakkoa lasketa). Loppufiiliksenä se mitä taicaviitta joskus pikkupieruissa risteilyllä sanoi, "pienen ja ison pyörän ero on siinä, että iso pyörä jaksaa yllättää" ja totta kai se piruvie puhui. Vuosi sitten 600cc pyörän tehoihin ehti tottua ja kyllästyä, mutta 1300cc tehot vielä tänään viimeisellä lenkillä sai aikaan kutkutusta mahan pohjassa.

Saldoa muuten kuluneesta kaudesta:
- 11911km
- 1 rautaperseajo
- 2 puhjennutta hädin tuskin sisäänajettua takarengasta :curs:
- 272km/h tutkattua vauhtia sateisella lentokentällä, piti mennä toisenkin kerran, mutta ei vaan päässyt.
- muutama läheltä-piti tilanne, joista selvittiin tuurilla, taidolla ja/tai molemmilla.

Sitten alkaa ensi kevään odottaminen. Mikäli uutta versiota Busasta ei tule, niin samalla mopolla jatketaan. Kylläpä tuossa vakio-busassa on riittävästi potkua mun hermoille.
 
Back
Ylös Bottom