Moottoripyörä?

HC76 sanoi:
Voi vittu! Soitin autokouluun heti ku luin tän ni sieltähän tuli että " sulle on varattu inssiin aika 29.5 " Voi vitun saatana, jumalauta ettei hoideta asioita kunnolla. Ensin lupailtiin ens viikolle... " mutta ei viittitä vielä varata aikaa " :curs: Ens tiistaina viiminen ajotunti sit ollaan 2 viikkoa ajamatta ja sit kylmiltään ajokokeeseen. :eek: :thumbs:

Paska putiikki. Lisää vaan oppilaita vaikkei saada oikein entisiäkään alta pois.

Meillä ainakin annettiin hieman lämmitellä ennen inssiä. IMO se ryömitys on ihan anaalista. Siis ekalla sain kortin mut ei siinä ryömityksessä oo mitään järkeä, meillä oli vielä inssissä joku skeida customi millä sit piti mukamas temppuilla noita ryömityksiä yms.

HC76 sanoi:
Voi vittu! Soitin autokouluun heti ku luin tän ni sieltähän tuli että " sulle on varattu inssiin aika 29.5 " Voi vitun saatana, jumalauta ettei hoideta asioita kunnolla. Ensin lupailtiin ens viikolle... " mutta ei viittitä vielä varata aikaa " :curs: Ens tiistaina viiminen ajotunti sit ollaan 2 viikkoa ajamatta ja sit kylmiltään ajokokeeseen. :eek: :thumbs:

Paska putiikki. Lisää vaan oppilaita vaikkei saada oikein entisiäkään alta pois.

Mulla on sama kokemus. Nuo on semmoista rahastamista, että ei mitään rajaa! Sillon kun olin valittemassa koulua ja kyselin aikatauluista niin sieltä tuli mainospuhetta niin maan perkeleesti "parhaillaan viikko teoriatuntien jälkeen on kortteja saatu...". No nyt ei taida se "parhaillaan" olla kyseessä. Mullakin on nyt tuo 31 päivä varattu toisen nimellä, kun eihän sitä tän byrokratian takia voi varata ennen kirjallisia kokeita. Sit jos se ei natsaakaan, niin kesäkuun puolelle menee. Koulun kuitenkin alotin tossa huhtikuun 11....Muuten tää ei vituttais yhtään, mutta olisivat sillon perkele sanoneet, että sää saat saatana venata kesän loppuun sitä korttias, juippi! Etkä saa sillonkaan, vaan saat 16 lisäajotuntia siihen päälle, talvella.

Myth sanoi:
Koulun kuitenkin alotin tossa huhtikuun 11....Muuten tää ei vituttais yhtään, mutta olisivat sillon perkele sanoneet, että sää saat saatana venata kesän loppuun sitä korttias, juippi! Etkä saa sillonkaan, vaan saat 16 lisäajotuntia siihen päälle, talvella.

Mä alotin 20.2.2006!!!! Jumalauta. Mut se alotettiin siks nii aikaseen et pääsin vielä vanhoilla säännöksillä, eli vaan 6 ajotuntia vaaditaan et pääsee inssiin. Mut silti. Plus että istuin kahteen kertaan ekat teoriatunnit kun onnistuivat senkin möhlimään. :curs:

Noh, sitten kun saadaan kortit (ensi lumien aikaan) ni sit ajetaan vaikka parrassa roikkuis minkälaista jääpuikkoa! :kippis1: Pilkkihaalarit niskaan.

JPK sanoi:
Meillä ainakin annettiin hieman lämmitellä ennen inssiä. IMO se ryömitys on ihan anaalista. Siis ekalla sain kortin mut ei siinä ryömityksessä oo mitään järkeä, meillä oli vielä inssissä joku skeida customi millä sit piti mukamas temppuilla noita ryömityksiä yms.

Nojoo, osottaa se ryömittäminen vähän käsittelytaitoa. Ne nyt on niin basic-juttuja, että pakko tollaset on hanskata. Meiltä tosin loppui Hondan Rebelistä akku juuri ennen kuin piti mennä käsittelykokeeseen, kun treenailtiin ryömittämistä ja muuta hidasajoa, jolloin pärrä oli paljon tyhjäkäynnillä... Mulkku ajo-opettaja kehtas vielä suuttua mulle, ja sanoi, että minkä helvetin takia pidän valoja päällä? :eek: Niin, normaalistihan pärrässä pidetään valoja päällä AINA, etkä nyt saatanan mulkero tullut maininneeksi, että ne olisi pitänyt ottaa pois päältä.

Voi niitä kertoja kun kiroilin kypärän sisällä ajotunneilla kun se mulkero marmatti jostain. Kerran sain kuunnella luennon, kun painoin muutaman kerran vilkkukytkintä, että se varmasti oli mennyt pois päältä (pyörän mittariston vilkkuindikaattori ei näkynyt auringon paistaessa ollenkaan, jolloin ei tiennyt oliko vilkku päällä vai ei). Kuulemma äijän mukaan vie ajatukset pois ajamisesta, kun turhaan hiplaa hallintalaitteita. Eipä tuollainen 10 minuutin luento kesken ajon paljon haittakaan. Hauskaa noissa harjottelutilanteissa on ne 1-suuntaset radiot, voi kiroilla ja haukkua opettajaa niin paljon kuin huvittaa, eikä äijällä ole mitään hajua, paitsi meikäläisen vihanen katse pärrän peilistä :D

EDIT: Terveisiä vaan Myyrmäen Stradaan... :D

HC76 sanoi:
Mä alotin 20.2.2006!!!! Jumalauta. Mut se alotettiin siks nii aikaseen et pääsin vielä vanhoilla säännöksillä, eli vaan 6 ajotuntia vaaditaan et pääsee inssiin. Mut silti. Plus että istuin kahteen kertaan ekat teoriatunnit kun onnistuivat senkin möhlimään. :curs:

Noh, sitten kun saadaan kortit (ensi lumien aikaan) ni sit ajetaan vaikka parrassa roikkuis minkälaista jääpuikkoa! :kippis1: Pilkkihaalarit niskaan.

Jees, kovinpa on samanlaisia kokemuksia täälä Tampereen suunnas. Aloitin kans jo helmikuun lopulla että sai noiden vanhojen sääntöjen mukaan. Eka ajo tunti tais olla joskus reilut 2 viikkoa sitten, ja viimeinen nyt maanantaina. Inssi on "jo" ens torstaina eli 18. päivä. Eli aika pitkään liemeen menee :curs: Ainut lohtu, jos nyt niin voi sanoa, on se että eipä oo viälä pyöräkään ajokunnos, saa nähärä notta kauanko kestää ennenkö mäntä saapuu Saksan maalta...

Onkos kukaan ajanut korttia tänä keväänä noilla uusilla vaatimuksilla? Hinnat on ilmeisesti noussut jonkin verran viime vuoteen verrattuna... Mitähän mahtaa maksaa suurin piirtein kun ajaa B->AB?

mxm sanoi:
Onkos kukaan ajanut korttia tänä keväänä noilla uusilla vaatimuksilla? Hinnat on ilmeisesti noussut jonkin verran viime vuoteen verrattuna... Mitähän mahtaa maksaa suurin piirtein kun ajaa B->AB?

Ennen maaliskuuta aloittaneilla minimiajotunnit oli 6, jolloin hinnaksi tulee yhteensä n. 500e. Maaliskuun jälkeen muuttu niin että tarvii 12 ajotuntia, hinta ehkä n. 200e enemmän.

mulla maksaa 753e kaikkineen maksuineen. olettaen että veikkaus ja inssi menee ekalla läpi. ennen maaliskuuta tosiaan ois ollu 200e halvempi, mutta enpä tiennyt sitä vaikka lehdessäkin oli kyseinen koulu asiaa mainostanut :(

neutraali sanoi:
mulla maksaa 753e kaikkineen maksuineen. olettaen että veikkaus ja inssi menee ekalla läpi. ennen maaliskuuta tosiaan ois ollu 200e halvempi, mutta enpä tiennyt sitä vaikka lehdessäkin oli kyseinen koulu asiaa mainostanut :(

Samoja hintoja oli myös minulla, mut ikävä yllätys oli se että ajo+teoriatunnit alkoivat yleinsä 12-14 välillä joten kun joutui olla vielä töistä pois niin hintaa kertyi vielä tulon menetyksen muodossa.
Joko oot pyörän hankkinut?

Mä kanssa tossa manasin, kun olin viime kesänä melkein ilmottautumassa pärräkurssille, mutta sittenhän se jäi. Nyt sitä sitten maksellaan senkin edestä...Satais edes niin ei kyrsis niin paljon :)

Mä kyllä ajan ihan vaan 6 ajotuntia, siltikin. Eikös se niin ole, että uusilla säännöillä pitää ajaa 12 ajokertaa (ajokerta = 25min) eli yhteensä 6 ajotuntia? Ainakin tällain mulle on kertoiltu. Yleensähän aina otetaan 2 ajokertaa siihen samaan syssyyn.

HC: Joo me painellaan sitten lokakuussa tuolla lumen ja rännän seassa naama virneessä :kippis1:

Myth sanoi:
Mä kyllä ajan ihan vaan 6 ajotuntia, siltikin. Eikös se niin ole, että uusilla säännöillä pitää ajaa 12 ajokertaa (ajokerta = 25min) eli yhteensä 6 ajotuntia? Ainakin tällain mulle on kertoiltu. Yleensähän aina otetaan 2 ajokertaa siihen samaan syssyyn.

Joo, ja meillä alkuvuodesta aloittaneilla pakollisia ajokertoja on 6. Ajokertoja voidaan ajaa kolmekin putkeen.

jgfeu sanoi:
Joo, ja meillä alkuvuodesta aloittaneilla pakollisia ajokertoja on 6. Ajokertoja voidaan ajaa kolmekin putkeen.

Joo, noin mä muistelinkin sen menevän. No mä tykkään heitellä tota rahaa noille eri tahoille. Ihan vaan hyväntekeväisyytenä :rolleyes:

Kävin muuten äsken teoriakokeessa ja yksi virhe siellä tuli tehtyä. Eli läpi meni. Kolme oli sellasta hämärämpää kysymystä ja sit 7 ihan järjellä ajateltavaa. Vähän sai kyllä miettiä, että oikeuttaako A-kortti ajamaan liikennetraktoria vaiko moottorikelkkaa, kun se kolmas vaihtoehto oli pieni henkilöauto. En muista mitä vastasin, mutta oikeen se meni. Turvaväliin kahdeksankympin vauhdista vastasin väärin.

Myth sanoi:
Kävin muuten äsken teoriakokeessa ja yksi virhe siellä tuli tehtyä. Eli läpi meni..

Kyseles autokoulultas oisko aikasempia aikoja ajokokeeseen. Sain ite vaihettua viikon aikasempaan, eli ens maanantaina pitäs olla vedossa ja hoitaa homma kotiin. Saa nähä miten käy.

Yksi virhe mullakin. En tiennyt kuin mont pärrää saa yhteen ruutuun laittaa. Veikkasin että yhden, mutta siihenki on sitten näemmä tapauskohtaset merkit. Jöö.

HC76 sanoi:
Kyseles autokoulultas oisko aikasempia aikoja ajokokeeseen. Sain ite vaihettua viikon aikasempaan, eli ens maanantaina pitäs olla vedossa ja hoitaa homma kotiin. Saa nähä miten käy.

Yksi virhe mullakin. En tiennyt kuin mont pärrää saa yhteen ruutuun laittaa. Veikkasin että yhden, mutta siihenki on sitten näemmä tapauskohtaset merkit. Jöö.

Toivottavasti menee sun koe hyvin. Ei mua se ajokoe pahemmin jännitä, mutta se käsittelykokeen pujottelu hieman, vaikka se omalla pärrällä meneekin hienosti.

Pitää kysellä autokoululta, että olisko siellä aikasempia vaihtoehtoja. Kiitti vinkistä.

Ps. Mun mielestä sitä ei oo rajoitettu monta pärrää saa ruutuun lykätä...

Zzr 1400

Tossa olis eka silmiini osunut testi,missä uusi Zetori on mukana.Nopeudenrajoitin pitää koko totuuden varmaan piilossa.Varmaan muissakin lehdissä alkaa pian olemaan vastaavia testejä.Biken tulevassa numerossa ainakin.Saas nähdä heittääkö testien tulokset eri lehdissä yhtä paljon kuin aikanaan ZX12R:n tullessa ekoihin testeihin!?==>http://www.bikeland.org/board/viewthread.php?FID=27&TID=23614&set_time=1147552583

tribulus sanoi:
Nopeudenrajoitin pitää koko totuuden varmaan piilossa.

"We derestricted it and ran it against its four fastest rivals..."
eli rajoittamattomalla tuo testi ainakin suhailtu.

Nettimotossa on muuten jo yksi käytetty myynnissä eli ei muuta kuin ostoksille, jos matkalehmät kiinnostavat.

IronMind sanoi:
Nettimotossa on muuten jo yksi käytetty myynnissä eli ei muuta kuin ostoksille, jos matkalehmät kiinnostavat.

Joo niin näytti olleen. Hintaan 28.000€! Uuden saa kaupasta kahteenkymppiin...

Back
Ylös Bottom