Moottoripyörä?

HC76 sanoi:
Pelottaa nyt tuo ajokoe. Ajanu vasta 3 ajotuntia pärrällä, ja sillä pitäis selvittää ne kaikki 6 hallintatestiä + maantieajo. Tulee kalliiks jos ryssii sen.. Kaipa se menee, kunhan ei polle päätä kellahtaa pitkälleen sinne keilojen väliin jossain pujottelutehtävässä.

Kysyt siltä että saatko kertaalleen kokeilla pujotteluradan läpi (kun se on kuitenkin ihan pikkasen erilainen tai erikokoisilla keiloilla kuin vieressä ollut autokoulun opettajan väsäämä rata jossa harjoiteltiin). Ownaat sen testikiekan kun ei ole paineita, ja tarkastaja sanoo, että kelpaako jos hyväksyn tämän suorituksen. :rock: Näin meni mulla, eikä sua enempää pärräkokemustakaan ollut.

f-edit: Tai sitten se huijasi mua, ja testikierros oli 1/2 sallituista..

HC76 sanoi:
Kylläpäs oli lapsellisen helpot kirjalliset. 10 monivalintakysymystä tarvi tehä kun on ennestään autokortti. ;)
Saakos noissa olla yhtään väärin? Itsekin ajattelin hommata ton a-kortin kun iskenyt niin kauhea pyöräkuume päälle.

Tombster sanoi:
Saakos noissa olla yhtään väärin? Itsekin ajattelin hommata ton a-kortin kun iskenyt niin kauhea pyöräkuume päälle.

3 saa olla väärin.

TeHo sanoi:
Kappas, empäs lukenu trediä vielä tuohon asti kun oli kiire vastaamaan.

I stand corrected, meneepä ne sitten lujaa...

Joo, ei saatana...siinä vaiheessa kun perheauto lähestyy kaheksaa kymppiä ja kuski vaihtaa kolmoselle, pyörä menee kahtasataa...tällaselle pällille joka ei ole ikinä moottoripyörää ajanut tuollainen on jotain täysin käsittämätöntä. Vaikka osaoiskin ajaa moottoripyörää, niin pitäis laittaa vaipat alle jos tollasella lähtis koittaan.
Tsiisas...

Tombster sanoi:

Saa olla jopa 3 väärin kymmenestä. Ja ne kysymykset kun on luokkaa " Miten menettelet kaarteeseen ajettaessa? a) Lisäät vauhtia niin paljon kun pyörästä lähtee b) Teet hätäjarrutuksen ja u-käännöksen c) Vähennät vauhtia :lol2:

Mites, onko kukaan lukenut tällaista kirjaa:
Sonny Barger: Hell's Angel : The Life and Times of Sonny Barger and the Hell's Angels Motorcycle Club

Sonny, vanha Hemmetin Enkeleiden presidentti, uskaltaa syöpää sairastaessaan ja kuolemaa odottaessaan puhua suunsa puhtaaksi, ja toteaa muun muassa, että jos hän ois saanut päättää ja Harrikat ei ois olleet niin keskeisessä asemassa, niin he ois ajaneet japsipyörillä.
Siksi koska ne oli kaikessa parempia; kestävyys, ajettavuus, luotettavuus...

Mitäs pakkiksen motoristit on mieltä, onko Harrikoiden maine nimenomaan mainetta, ilman isompaa perustaa sille, ja jos haluaa mahdollisimman hyvän pyörän niin parempi ostaa japsi tai bemari? Ellei jopa Triumph?
Tosin V-rod kai on aika hyvä, se taannoin voitti neljän chopperin testin TM:ssä, ja testaajat itsekin yllättyivät.

Ou jee, pärrä on nyt täysin kunnossa ja pääsen laittamaan sen myyntiin :rock:

Hitto, että ehdin jo miettimään vaikka mitä vikoja tohon, mitkä olisi sitten maksanut paljon eunuja, mutta homma hoitui helposti ja nyt ninja kirmaa taas niin kuin pitääkin :)

HC76 sanoi:
Saa olla jopa 3 väärin kymmenestä. Ja ne kysymykset kun on luokkaa " Miten menettelet kaarteeseen ajettaessa? a) Lisäät vauhtia niin paljon kun pyörästä lähtee b) Teet hätäjarrutuksen ja u-käännöksen c) Vähennät vauhtia :lol2:

Mulla olis tiistaina kirjallinen. Luitko tohon mitään?

Mä oon tolla omalla laitteella tossa pihalla treenaillu tuota hidasta ajoa ja sujuuhan se. Yks ajokerta on nyt takana (tänään toinen...:hyper: ) ja ekalla meni ne kaikki testit läpi, jos olis siis käsittelykoe ollut. Tämähän ei tietenkään takaa, että ne siinä paineen alla menee...se pujotteluhan siinä on se vaikein. Pitää vaan muistaa pumppailla takajarrulla, että veto pysyy koko ajan päällä.

Mulla vaan alkaa mennä hermot tuohon autokoulun toimintaan, kun tuntuu ettei millään saa buukattua ajotunteja kun ne on ahneuksissaan ottaneet käsittämättömän määrän jengiä sinne ja vaan yks opettaja ajattaa niitä kaikkia...42 oppilasta on sillä opettajalla, varaa tuosta nyt sit aikoja. Piti avautua vähän eilen ajotunteja buukatessa, että se ei varmaan mun vika ole, että te ootte ahneita...

Sportman81 sanoi:
joo, tarkotin vaan etten tiedä missä satdissa pystyy luukuttaa kunnolla. Ehkä joskus neljän aikaan arkena länsiväylällä pistää menee;)?

Noita luukutusmestoja tuskin muutenkaan kannattaa julkisesti kauheesti mainostaa. Siellä voi muuten olla kohta luukuttamisen vastaisia tahoja paikalla...Länsiväylällä neljältä piennarta pitkin tai sit kehä 1:llä klo. 16 bussikaistaa :whip:

Myth sanoi:
Mulla olis tiistaina kirjallinen. Luitko tohon mitään?

Mulla vaan alkaa mennä hermot tuohon autokoulun toimintaan, kun tuntuu ettei millään saa buukattua ajotunteja kun ne on ahneuksissaan ottaneet käsittämättömän määrän jengiä sinne ja vaan yks opettaja ajattaa niitä kaikkia...

Luinmä puol tuntia niitä kysymyksiä kotona. Ei todellakaan ois tarvinnu.

Mulla menee hermot siihen että kun on muutenki ne ajotunnit niin vitun lyhyitä ni jaaritellaan eka 20 min pyörän ominaisuuksista jne muusta turhasta, jotka vois tehdä ENNEN sitä ajoa. Siin ehtii sit pari kertaa ajaa keilojen ympäri ku jo kerrotaan että eikös se tunti ala oleen siinä. :curs: Nii, mikäs siinä lisää tunteja vaan ni oppii.. Aika raha-ahneita kyllä jos ihan suoraan sanon.

Mä aion silti vetää sen ajokokeen minimitunneilla.. saa vaan toivoa että menee läpi. Muuten saatan sanoa muutaman sanasen autokoulun pitäjälle, miten ne hommat OIS voinu tehä.

HC76 sanoi:

Ainiin, tälläinen: Näin kamppailulajien harrastajan mielestä putkinäkö rikotaan rikkomalla se putki, eli suunnataan katsetta tietoisesti ympärille. Autokoulun ja inssin mukaan putkinäkö rikotaan nopeutta pienentämällä, poikkeuksetta.

Taisi olla mun ainoa "virheeni" (tietoinen sellainen, piti kokeilla :D ), mutta jos tuosta olisi riippunut niin kyllä olisi kättä ruvettu vääntämään millä kaikin keinoin putkinäköä voi rikkoa. Kysymyksen asettelu oli tehty tulkinnan varaiseksi, "Mikä on ainoa keino rikkoa putkinäkö?" ... en mä ainakaan rupea tapellessa menoa hillitsemään.. :rolleyes:

Oma mielipide: kaikkein paras tapa opetella ajamaan on tehdä se omalla pyörällä harjotusluvan kanssa. Olettaen, että on jotain kokemusta ajamisesta, esim. B-kortti, tai on ajanut mopolla liikenteessä tms. Sitä pystyy ottamaan paljon rennommin liikenteessä ajaessa kun joku ei mölise korvaan random-ohjeita, lisäksi se oma pärrä tulee paljon tutummaksi ja käsittely helpottuu.

Ne muutamat pakolliset tunnit oli ihan perseestä mitä ainakin ite ajoin 125 Honda Rebelillä aikoinaan auto/motokoulussa. Ensinnäkin: se pyörä oli täysi paska (mm. vaihteistossa jotain outoa, ei ottanut ykköstä sisään, kiihtyvyys täysin perseestä...), toisekseen ne radiot oli aivan perseestä, toimi ehkä joka kolmas kerta, ja viimeinen: se ajo-opettaja oli täysi mulkku. Sitten kun sai harjotusluvat, ei muuta kun kolmio NSR:n persiiseen ja baanalle. :D Kerran kun se prätkäkärpänen puree, niin siinä sitä sitten ollaan...

Heh, ompa ollu hauska lukea ku suoritatte pärräkorttia. Itte sain tuon A:n sillo ku suoritin kevarikortin. Oli aika jännä fiilis hypätä 600:n sportin päälle 9vuoden tauon jälkeen ja eihän noita kevareita voi muutenkaan verrata noihin:D

SerialLoser sanoi:
Joo, ei saatana...siinä vaiheessa kun perheauto lähestyy kaheksaa kymppiä ja kuski vaihtaa kolmoselle, pyörä menee kahtasataa...tällaselle pällille joka ei ole ikinä moottoripyörää ajanut tuollainen on jotain täysin käsittämätöntä. Vaikka osaoiskin ajaa moottoripyörää, niin pitäis laittaa vaipat alle jos tollasella lähtis koittaan.
Tsiisas...

Sorry mutta toi on nyt niin sekava viesti (ainakaan mä en ymmärrä), että voisitko tarkentaa
a) kuka tuossa nyt on pälli
b) miten se liittyi minun viesiini

:)

TeHo sanoi:
Sorry mutta toi on nyt niin sekava viesti (ainakaan mä en ymmärrä), että voisitko tarkentaa
a) kuka tuossa nyt on pälli
b) miten se liittyi minun viesiini

:)

tere, minä olen se pälli joka ei ole ikinä edes ajanut mooottoripyörällä.
Sori, viestin sekavuus varmaan johtui sitä, että mulla jo pää hivenen sekoontui ajatuksesta, että istuisin jonkin kyydissä joka menee nollasta kahteen sataan alle 8 sekunnissa.

aloin vertaamaan sitä sit mielessäni sellasiin tavallisiin perheautoihin joilla olen ajellut, ja mietin missä vauhdissa perheauto ois tuon 8 sekunnin kiihdytyksen jälkeen.

SerialLoser sanoi:
Mites, onko kukaan lukenut tällaista kirjaa:
Sonny Barger: Hell's Angel : The Life and Times of Sonny Barger and the Hell's Angels Motorcycle Club

Sonny, vanha Hemmetin Enkeleiden presidentti, uskaltaa syöpää sairastaessaan ja kuolemaa odottaessaan puhua suunsa puhtaaksi, ja toteaa muun muassa, että jos hän ois saanut päättää ja Harrikat ei ois olleet niin keskeisessä asemassa, niin he ois ajaneet japsipyörillä.
Siksi koska ne oli kaikessa parempia; kestävyys, ajettavuus, luotettavuus...

Mitäs pakkiksen motoristit on mieltä, onko Harrikoiden maine nimenomaan mainetta, ilman isompaa perustaa sille, ja jos haluaa mahdollisimman hyvän pyörän niin parempi ostaa japsi tai bemari? Ellei jopa Triumph?
Tosin V-rod kai on aika hyvä, se taannoin voitti neljän chopperin testin TM:ssä, ja testaajat itsekin yllättyivät.
En ole tuota lukenut, mutta Hunter S Thompsonin kirjoja tullut luettua ja siellä on joukossa Hells Angels: The Strange and Terrible Saga of the Outlaw Motorcycle Gangs. Ihan viihdyttävä kirja.
Onhan se ittelläkin välillä käynyt mielessä, että mitä järkeä noista Harrikoista on maksaa ylihintaa, kun samalla rahalla saisi uuden pyörän, 'paremmalla' tekniikalla. Varsinkin nuo Triumphit ovat nykyään erittäin kilpailukykyisiä hinnoiltaan. Mutta toisaalta noissa on se jokin, mikä niissä vetää puoleensa ja laittaa ruuvaamaan vuodesta toiseen. Se on vähän kuin Rolls Roycet: Ei ne koskaan mene rikki, välillä pidetään vain huoltotaukoa ja sama vehje jatkaa menoaan vuosikymmenestä toiseen. Ei niitä hylätä minnekään romuttamolle, vaan rakennetaan aina vaan uudestaan ja uudestaan eli kierrätystä parhaimmillaan.

Toiset ajotunnit takana ja ekaa kertaa liikenteessä. Hyvin meni. Tuntuu luonnolliselta ja kuulemma olis voinu mennä inssiin jo tolla ajolla...Ainoo vaan, että inssin saa vasta 31. päivä toukokuuta tai sit ekalle kesäkuun viikolle.

Mä kans mietin noita ajolupia, mutta ne sano siellä koulussa sillon huhtikuun puolessa väliä (rahan ahneina tietenki), että ei kannata kun se hidastaa kortin saantia. Sen luvan kun pitää olla voimassa vähintään kuukauden, yöllä ei saa ajaa, ketään ei saa kuskata ja pitää pysyä asuinpaikkakunnan rajojen sisäpuolella. Noh, jos olisin sen luvan ottanut tosta kuun alusta, niin eipä näköjään olis viivyttänyt yhtään. Ja olisin siinä säästäny noita ajotunteja...En tiedä ottaisko sen sit nyt. Sit sais kortin kesäkuun puolessa välissä. Ei taida enää maksaa vaivaa. Se autokoulun prätkäkin on NIIN hanurista ja oma makaa tuolla käyttämättömänä.

Autokoulut on perseestä. Toista se oli sillon, kun opetusluvilla ajokortin ajoin. Puolessa vuodessa pitkäli yli 5tkm. ja kortti samana päivänä kun täytin 18.

edit: soitin AKE:lle ja kysyin noista harjoitusluvista, niin eipä niissä tosiaan mitään järkeä ole. Ne saa vasta kuuden ajokerran jälkeen eli siinä vaiheessa, kun pääsisi jo inssiin :david:

Myth sanoi:
Toiset ajotunnit takana ja ekaa kertaa liikenteessä. Hyvin meni. Tuntuu luonnolliselta ja kuulemma olis voinu mennä inssiin jo tolla ajolla...Ainoo vaan, että inssin saa vasta 31. päivä toukokuuta tai sit ekalle kesäkuun viikolle.

Voi vittu! Soitin autokouluun heti ku luin tän ni sieltähän tuli että " sulle on varattu inssiin aika 29.5 " Voi vitun saatana, jumalauta ettei hoideta asioita kunnolla. Ensin lupailtiin ens viikolle... " mutta ei viittitä vielä varata aikaa " :curs: Ens tiistaina viiminen ajotunti sit ollaan 2 viikkoa ajamatta ja sit kylmiltään ajokokeeseen. :eek: :thumbs:

Paska putiikki. Lisää vaan oppilaita vaikkei saada oikein entisiäkään alta pois.

Back
Ylös Bottom