Moottoripyörä?

total13 sanoi:
ottaen huomioon, että sen saavuttamiseen menee reilusti alle 10sek, niin veikkaan, että ihan missä vaan.

Niinpä, kyllä reilut 200km/h keula ylhäällä onnistuu vaikka mökkitiellä :hyper:
 
IronMind sanoi:
Milläs totakin nyt sitten valvoo tien päällä? Siis vaikka tietäisi että pyörässä/autossa/mopossa ko. systeemit löytyy niin eikös aina systeemin on/off luonteesta johtuen voi sanoa että niitä käytetään vain suljetulla radalla? Eli pitäisi saada ukko kiinni tien päältä pullo kiinni letkuissa + vielä jotenkin todennettua että taikanappiakin on painettu.
:confused:
Kyllä se taitaa olla niin, että jos systeemi on kytkettynä käyttövalmiina niin se on laiton silloin. Toi mun heitto oli semmoisessa ilkurisen humoristisessa mielessä heitetty, kivoja moiset systeemit.:hyper:
 
Clayman sanoi:
Niinpä, kyllä reilut 200km/h keula ylhäällä onnistuu vaikka mökkitiellä :hyper:

ohhoh, tunnenko sarkasmin ivallisen viillon rinnassani. voivoi, enpä taida uskaltaa enää kirjoitella, kun en osannut tuotakaan mökkitietä enkä vaikka Prisman parkkihallia rajata pois kuvioista. tunnen itseni tällähetkellä täydelliseksi nollaksi. onneksi osoitit minulle virheeni ja pystyn nyt parantua.:david:
 
Kakku sanoi:
Kyllä se taitaa olla niin, että jos systeemi on kytkettynä käyttövalmiina niin se on laiton silloin. Toi mun heitto oli semmoisessa ilkurisen humoristisessa mielessä heitetty, kivoja moiset systeemit.

No toki toki. Kävin vain miettimään, että siinä on taas yksi asia mitä ei kyllä pysty valvomaan kukaan yhtään mitenkään.

Jos kaasu/rikastus on viritetty perinteiseen tyyliin tööttinappulaan tai vastaavaan ja pullo on sopivasti näkösuojassa niin eipä taida poliisille tulle edes mieleen alkaa kaasuja tenttaamaan.

Leimaamattoman turbon sentään yksinkertaisempikin polliisimies huomaa, jos rusetti pullistelee näkösällä, vihellys kuuluu ja suorat putket kurkkivat katteen raosta.
 
total13 sanoi:
ohhoh, tunnenko sarkasmin ivallisen viillon rinnassani. voivoi, enpä taida uskaltaa enää kirjoitella, kun en osannut tuotakaan mökkitietä enkä vaikka Prisman parkkihallia rajata pois kuvioista. tunnen itseni tällähetkellä täydelliseksi nollaksi. onneksi osoitit minulle virheeni ja pystyn nyt parantua.:david:

No senkus otat tennispallon nenääs, omapahan on nenäsi :) . Kunhan kuittasin, ettei pari markkaa mittariin todellakaan joka paikassa oteta. Asun hesassa ja kun hetken mietin, niin eipä tule kovin montaa tietä ainakaan pk-seudulla mieleen, jossa voisi vetää noin pirun lujaa keula ilmassa. Landella noita suoria ehkä enemmän, en tiedä. Moottoritiet on niin helkutin huonossa kunnossa, että selälleen siellä menee. Ehkä joku kehä voisi toimia, en tiedä, pitää kokeilla. :thumbs:

Toki radalla tai jollai lentokentällä homma toimii varmasti helpommin :)
 
Clayman sanoi:
No senkus otat tennispallon nenääs, omapahan on nenäsi :) . Kunhan kuittasin, ettei pari markkaa mittariin todellakaan joka paikassa oteta. Asun hesassa ja kun hetken mietin, niin eipä tule kovin montaa tietä ainakaan pk-seudulla mieleen, jossa voisi vetää noin pirun lujaa keula ilmassa. Landella noita suoria ehkä enemmän, en tiedä. Moottoritiet on niin helkutin huonossa kunnossa, että selälleen siellä menee. Ehkä joku kehä voisi toimia, en tiedä, pitää kokeilla. :thumbs:

Toki radalla tai jollai lentokentällä homma toimii varmasti helpommin :)


aahh, ymmärsin tekstistäsi, että kyseenalaistit koko homman mahdollisuuden. tästä alkup. sävy. Ei-motoristeilla on monasti ihme tietoja siitä, mikä on pyörällä mahdollista ja mikä ei. Ja monet GTI-kuljettajat ihan oikeasti yrittävät viivalle pyörän kanssa. eli puhuttiin vähän niikuin eri asioista.

itse kokeilisin moista motareilla.

EDIT:eli taisinkin mennä sekaisin ukoissa, Sportman81:hän se antoi rivien välistä ymmärtää tämmöisen olevan epätodennäköistä.
 
total13 sanoi:
Ja monet GTI-kuljettajat ihan oikeasti yrittävät viivalle pyörän kanssa.

Se on totta. Meinaako ne oikeasti et ne voittaa pyörän kiihdytyksessä? Mä oon todennu et paras tapa tylyttää ne on ensin kiihdyttää niitten kanssa rinta rinnan ja sit nykäsee nokan pystyyn ja jättään ne taakseen, tai vaihtoehtoisesti vaan ensin rinta rinnan johonkin 50 kymppiin ja sit vetäsee hanat kaakkoon.
Ei oo tänä vuonna aikaa ajaa, kun on niin paljon työ kiireitä. Täytyy varmaan myydä se pois ja sit joskus muutaman vuoden päästä ostaa toinen pyörä, eli cbr 600 -92 ois kaupan
 
Tottahan se on et toi laite menee ilman kaasuja vähän rapiat 7sek kahteensataan ja kaasut laitan jostain 180 ylöspäin..
Ja radallahan noita testataan ;)
Ei se tarvi kummoista suoraa ja suht mutkaista 23-tietäkin pystyy ajamaan (jos tietäis ettei tuu farmareita tielle pelloilta) vajaata 300km/h mittarinopeutta, toki on siellä mutkiakin joihin ei voi ajaa noin kovaa. Tuntuu että on yleinen harha käsite olemassa ettei kolmeasataa voi ajaa oikein missään ku se on niin kova vauhti.. Toki ei se turvallista ole, siksi minäkin testailen vaan radalla.
Edit:
Dry valmissarja ja lisärikastin, pullo on 450g ja sillä ottaa jonkun 5 lähtöä
 
Little boy sanoi:
Tottahan se on et toi laite menee ilman kaasuja vähän rapiat 7sek kahteensataan

Mikäs helvetinkone tuollainen on joka ilman kaasuja menee alta 8s 0-200km/h? Tero Kiira ajoi viime kesänä ensimmäistä kertaa suomessa vakiopyörällä 400m kiihdytyksen alle 10s. Tuossa kiihdytyksessä 0-200 aika on ollu varmaankin suunnilleen 9,5s... Pyörä oli -05 Kawasaki zx-10R. Tuosta 2s pois vaatii aivan helvetisti lisää tehoa / muuta modifikaatiota, ja erityisesti pitoa sinne takanakille.
 
JPK sanoi:
Se on totta. Meinaako ne oikeasti et ne voittaa pyörän kiihdytyksessä? Mä oon todennu et paras tapa tylyttää ne on ensin kiihdyttää niitten kanssa rinta rinnan ja sit nykäsee nokan pystyyn ja jättään ne taakseen, tai vaihtoehtoisesti vaan ensin rinta rinnan johonkin 50 kymppiin ja sit vetäsee hanat kaakkoon.
Ei oo tänä vuonna aikaa ajaa, kun on niin paljon työ kiireitä. Täytyy varmaan myydä se pois ja sit joskus muutaman vuoden päästä ostaa toinen pyörä, eli cbr 600 -92 ois kaupan

Tossa kannattaa muista varoa, ettei ole siviilipolliisit autossa. Siinä kun jätät auton taakses kunnol monotuksella ,niin kortti lähtee myös aika vauhdilla :)
En tosin tiedä, onko tätä juttua tehtyä tänä kesänä vielä. Viime kesänä noita näki muutaman.
 
TeHo sanoi:
Mikäs helvetinkone tuollainen on joka ilman kaasuja menee alta 8s 0-200km/h? Tero Kiira ajoi viime kesänä ensimmäistä kertaa suomessa vakiopyörällä 400m kiihdytyksen alle 10s. Tuossa kiihdytyksessä 0-200 aika on ollu varmaankin suunnilleen 9,5s... Pyörä oli -05 Kawasaki zx-10R. Tuosta 2s pois vaatii aivan helvetisti lisää tehoa / muuta modifikaatiota, ja erityisesti pitoa sinne takanakille.

Kyllä noi pyörät menee helposti tuonne 8 sekan tuntumaan (0-200km/h).

Tollasessa 0-400m kun loppunopeus on luokkaa 250 km/h.
 
Kylläpäs oli lapsellisen helpot kirjalliset. 10 monivalintakysymystä tarvi tehä kun on ennestään autokortti. ;)

Pelottaa nyt tuo ajokoe. Ajanu vasta 3 ajotuntia pärrällä, ja sillä pitäis selvittää ne kaikki 6 hallintatestiä + maantieajo. Tulee kalliiks jos ryssii sen.. Kaipa se menee, kunhan ei polle päätä kellahtaa pitkälleen sinne keilojen väliin jossain pujottelutehtävässä.
 
tomppa82 sanoi:
Tollasessa 0-400m kun loppunopeus on luokkaa 250 km/h.

En nyt muista tuon kiihdytyksen loppunopeutta mutta ennemminkin se oli luokkaa 220km/h kuin 250.

Täältä voi katsoa kiihdytyksen Suomen ennätyksiä vertailuksi. 250km/h loppunopeuksilla olevat vedot ovat aika paljon nopeampia kuin 9,9s.

Kiiran aikaa tuolla ei ole koska sitähän ei ole ajettu kisassa vaan TM:n testissä. Ja vakiopyörät taitavat ajaa indeksillisessä luokassa missä ennätyksiä ei oikein voi kirjata.

Edit: Niin ja pointtihan oli se, että kovimmat vakiopyörät kiihtyy 0-200km/h "ammattilaisen" käsissä parhaimmillaan ehkä 9,5sekuntiin.
 
TeHo sanoi:
Edit: Niin ja pointtihan oli se, että kovimmat vakiopyörät kiihtyy 0-200km/h "ammattilaisen" käsissä parhaimmillaan ehkä 9,5sekuntiin.

Onko sulla simmuissa jotain vikaa... juurihan tuossa yllä on linkki Kwaakun ZX-10R:n testituloksiin. 0-200 km/h 7,6 s.

http://www.einszweidrei.de/zzbikes/kawazx10r2006-1.htm

EDIT: Ja jos tässä nyt kyse oli GSX-R 1000:sesta, niin tuskinpa se hirveästi noista kawan ajoista jää.
 
Uncle Sam sanoi:
Onko sulla simmuissa jotain vikaa... juurihan tuossa yllä on linkki Kwaakun ZX-10R:n testituloksiin. 0-200 km/h 7,6 s.

Kappas, empäs lukenu trediä vielä tuohon asti kun oli kiire vastaamaan.

I stand corrected, meneepä ne sitten lujaa...
 
HC76 sanoi:
Pelottaa nyt tuo ajokoe. Ajanu vasta 3 ajotuntia pärrällä, ja sillä pitäis selvittää ne kaikki 6 hallintatestiä .
siinähän saa kutakin testiä kahdesti kokeilla(siis jos ekassa mokaa) joten etköhän läpäise ne:thumbs:
 
Back
Ylös Bottom