Moottoripyörä?

Originally posted by paksi
Asia vaan on niin, että japanilaiset mopot on harrikan halpoja kopioita... ...mutta käsittääkseni japanilaisia kertakäyttömopojakin joutuu toisinaan huoltamaan.

Mun eka "iso" pyörä oli Hondan viissatanen jenkkimallin Shadow vm.-83. Ostin sen Belgian tuontina ja matkamittari siinä oli taidettu ajaa kertaalleen ympäri. Kyseisellä pyörällä ajoin neljä kesää, joka kesänä n. 10 000 kilsaa. Ainut huolto, mitä tuli tehtyä, oli öljyn+suodattimen vaihto aina keväällä. Jarrupalat tietty piti uusia joskus, mutta siinä se sitten olikin. Kone kävi ku sveitsiläinen kello.

Eli ite en osaa pitää japsimopoja kertakäyttökamana. Nykyisen Jammun valitsin, koska tykästyin keppivedon huolettomuuteen, v-koneen luonteeseen ja pyörän nättiin ulkonäköön. Kustomilla aion ajaa aina.

Olet aivan oikeassa siinä, että Harrikan saundi on uniikki. Harrikka on IHAN VAKAVASTI puhuen munkin haaveena. Vaihdan HD:n pyllyn alle heti kun perse kestää sen investoinnin. Aion investoida nimenomaan tähän uudempaan TwinCam-harrikkaan, ihan sen takia että siinä pyörässä alkaa laatu olemaan kohdallaan. Pysyyhän se vanha 1340cc konekin kunnossa jos sitä OSAA huoltaa. Ja minä en osaa. Ei ole kyllä oikein työkalujakaan.

Vaurastumiseen asti ajelen "köyhän miehen keppivetosella HD-kopiomopolla", mutta tyytyväinen hymy on silti herkässä lämpimänä kesäiltana... ;)

Mukavia ajokilometrejä vaan kaikille HD-jampoillekin!

:kippis1:

Originally posted by Natu79
Mukavia ajokilometrejä vaan kaikille HD-jampoillekin!:kippis1:

Jeah! Samoin minunkin puolesta mukavia ajokilometrejä ja -kelejä kaikille motoristeille. Turha kai näistä makuasioista on alkaa täällä tai muuallakaan kinaamaan, kun kaikki kuitenkin ajaa niillä vehkeillä mistä tykkää ja se siitä. Pääasia että kaikki pyöräiljät auttavat toisiaan tien päällä merkistä ja malleista riippumatta. :kippis1:

Originally posted by Natu79

Mukavia ajokilometrejä vaan kaikille HD-jampoillekin!

:kippis1:

Joo, makunsa kullakin sillä pääasia on kuitenkin nauttia pyörällä ajamisesta.
Hyviä ajokelejä kaikille!

juu, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä...mikäs siinä jos tykkää ajaa paskalla tekniikalla varustellulla pyörällä, HD oiva valinta... harva vaan ostaisi esim. 25000e maksavaa autoa jos sen tekniikka olisi vastaava kuin esim. vuoden -54 Valmet 502 traktorissa! -mutta kuten sanottua; makunsa kaikilla... :D

Vaikken nytten hevonpersettä moottoripyöristä tiedäkään, niin IMO katupyörät on moottoripyöriä ja HD:t naurettavia lutkuja.
Kuka helvetti kehtaa edes ajaa jollain paskalla mikä pitää meteliä 5 kilometrin päähän. HD:t ei edes kulje kuten moottoripyörien pitäisi, joten mopoja ne on ja vielä helvetin rumia semmoisia.

Originally posted by Titan
juu, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä...mikäs siinä jos tykkää ajaa paskalla tekniikalla varustellulla pyörällä, HD oiva valinta... harva vaan ostaisi esim. 25000e maksavaa autoa jos sen tekniikka olisi vastaava kuin esim. vuoden -54 Valmet 502 traktorissa!

Onneksi näin. Kyllä se ainakin minulle sopii, että kova hinta ja paska tekniikka karsii esiin tosiharrastajat, jotka oikeesti tykkää niistä laitteista. Taukopaikoilla ei ole ikinä juttuseurasta puutetta, jos vaan muita saman laitteen harrastajia on lähettyvillä.

ehkä paikallaan olisi sellainen moottoripyörä simulaattori joka esiteltiin 80-luvulla Bike tai MP-1 lehdessä.Tällä saataisiin miellytäviä ajokokemuksia kaikkiin makuihin...vai mitä sanotte seuraavista:

kolikko koneeseen ja valitaan perinteinen Brittipyöräily.
Pyörä tärisee alla betonivibran lailla ,tippakannulla roiskitaan öljyä silmille ja käsille, muttereita ja ruuveja lentelee joka suuntaan nopeuden ollessa mitätön jo loppumatkan saat aina taluttaa....

tai vaikkapa enduro ajoa...pyörä lentelee holtittomasti joka suuntaan sinua hakataan halolla jaloille ja sormille,oksilla piiskataan kasvojasi ja kuravettä heitellään sangolla päällesi ja lopulta lennät sarvien yli kivuliaasti...

tai sitten voidaan lähteä miellyttävälle euroopan matkalle ...
yhden kolikon sijasta joudut laittamaan pussillisen euroja...
heti alkuunsa laite hypähtää haisevaan roskapönttöön,sinua paistetaan kuumailmapuhaltimin ja solariumvaloin, sinulle näytetään ohikiitäviä kuvia ohittavista urheiluautoista, nähtävyyksistä ja kalleimmista hotelleista ja lopuksi joudut ryöstetyksi ja joudut palaamaan liftillä kotiin...

siinä hieman esimakua tulevaan ajokauteen...:)

H-D:t pesee kyllä katupyörät lempinimissä ihan 6-0.
Katupyörä=Kiina-ihme
H-D=Homosohva, Apinakiikku :)
Ja ei herneitä...

Originally posted by Mike
Vaikken nytten hevonpersettä moottoripyöristä tiedäkään, niin IMO katupyörät on moottoripyöriä ja HD:t naurettavia lutkuja.
Kuten itse sanoit, et tiedä moottoripyöristä mitään.
Kuka helvetti kehtaa edes ajaa jollain paskalla mikä pitää meteliä 5 kilometrin päähän.
Minä ja sadat tuhannet muut idiootit ympäri maailmaa

HD:t jakaa kyllä mielipiteet, siitä pisteet niille. Muita pisteitä ei kyllä sitten multa niille tipukkaan. Ainoa HD jolla voisi harkitakkaan ajavansa on V-Rod, muut on semmosta scheissea ettei mitään rajaa. Parin japsipyöriin totteneen kaverin kommentit ekasta HD:n kokeilusta viime kesältä: "Onko tämä varmasti kunnossa" ja "Tämähän on aivan paska". Nätisti käyviin ja nopeasti kiihtyviin pyöriin tottuneiden on vaikea ymmärtää sitä miksi kukaan haluaisi pyörän joka täristää aivan v#¤usti ja koneen saadessa happea lisääntyy vaan imuäänet. Kai se tärinä ja mooaus on sitten fiilistä...

Viime vkl:n pyöränäyttelystä löytyi SE pyörä mullekki, Bemun K 1200 RS, ajoasento on aivan ylivoimainen muihin verrattuna eikä juuri mitään miinuksia (pl. hinta). Huippujahan tuo ei paljoa kelaa mutta saakoon anteeksi. Pitkäselkäisenä aika monen japsipyörän selässä kypärä on katteessa kiini. Kyykyt saa kyllä epämukavaa ajoasentoa anteeksi kun kuitenkin lähtevät ja taittuvat, HD:t ei tee kumpaakaan.

Joo, HD tai ei, niin lopettakaa nyt jo toi joutava tinkaaminen niiden paremmuudesta. Mä ainakin nostan vasenta kättä jokaiselle vastaantulevalle motoristille ajoi millä lystää.. Ja toistaiseksi on vastaantulevankin hanska noussut!

Originally posted by HCG-1
H-D:t pesee kyllä katupyörät lempinimissä ihan 6-0.
Katupyörä=Kiina-ihme
H-D=Homosohva, Apinakiikku :)
Ja ei herneitä...

Pienenä valistuksena kerrottakoon, että itse en ole kylläkään kuullut em. lempinimiä juuri H-D:sta käytettävän.

Apinakiikku meinaa todella korkeaa ohjaustankoa, jossa kuljettaja näyttäisi melkein "roikkuvan".

Homosohva taasen on Honda Goldwingin lempinimi. Käytettäneen kenties myös muista isoista matkapyöristä.

Saattoi mennä pilkun viilaamiseksi, mutta käytetään nyt edes oikein niitä haukkumanimiä.;)

Pienenä valistuksena kerrottakoon, että itse en ole kylläkään kuullut em. lempinimiä juuri H-D:sta käytettävän.
Ai valistuksena kerrot jos itse et ole kuullut, aika mielenkiintoista...
H-D Choppereissahan ei koskaan ole korkeaa apinakiikku stongaa, vai?

Originally posted by HCG-1
Ai valistuksena kerrot jos itse et ole kuullut, aika mielenkiintoista...
H-D Choppereissahan ei koskaan ole korkeaa apinakiikku stongaa, vai?

Homosohva oli kuitenkin jo pudonnut pois? :)

Myös lukuisissa muissa merkeissä tällainen korkea apinakiikku-stonga on, joten eikai pelkkä H-D -merkki tee pyörästä "apinakiikkua"?

Jos et sattunut huumoria edellisestä viestistäni löytämään, kerron tässä yhteydessä viestin sisältäneen kuitenkin sitä.:kippis1:

Kävin juuri korkkaamassa ajokauteni:D Keulaa ei vielä ihan hirveästi viittinyt nostella:rolleyes: Itse olen aina ollut pelkästään katupyörien perään mutta faijallani oli pitemmän aikaa customi ja onhan se tietysti täysin erilaista sellaisella. Ymmärrän kyllä täysin että mielipiteet jakaantuu tässä asiassa.

Turvallisia kilometrejä kaikille ja toivottavasti kaikki ollaan vielä hengissä kesän jälkeen:kippis1:

Homosohva oli kuitenkin jo pudonnut pois?
Sori se unohtu ;)
Saattaahan olla että noita nimiä on käytetty alunalkaen mainitsemistasi vehkeistä, mutta täälä etelässä kyseiset nimet liitetään vahvasti H-D:hin, mutta myös vastaavan näköisiin japsi pyöriin.
Homosohva ja apinakiikku on yleispäteviä termejä puhuttaessa tämän "tyylisuunnan" moottoripyöristä :D

Back
Ylös Bottom