Natu79
Luomulihaa
Originally posted by paksi
Asia vaan on niin, että japanilaiset mopot on harrikan halpoja kopioita... ...mutta käsittääkseni japanilaisia kertakäyttömopojakin joutuu toisinaan huoltamaan.
Mun eka "iso" pyörä oli Hondan viissatanen jenkkimallin Shadow vm.-83. Ostin sen Belgian tuontina ja matkamittari siinä oli taidettu ajaa kertaalleen ympäri. Kyseisellä pyörällä ajoin neljä kesää, joka kesänä n. 10 000 kilsaa. Ainut huolto, mitä tuli tehtyä, oli öljyn+suodattimen vaihto aina keväällä. Jarrupalat tietty piti uusia joskus, mutta siinä se sitten olikin. Kone kävi ku sveitsiläinen kello.
Eli ite en osaa pitää japsimopoja kertakäyttökamana. Nykyisen Jammun valitsin, koska tykästyin keppivedon huolettomuuteen, v-koneen luonteeseen ja pyörän nättiin ulkonäköön. Kustomilla aion ajaa aina.
Olet aivan oikeassa siinä, että Harrikan saundi on uniikki. Harrikka on IHAN VAKAVASTI puhuen munkin haaveena. Vaihdan HD:n pyllyn alle heti kun perse kestää sen investoinnin. Aion investoida nimenomaan tähän uudempaan TwinCam-harrikkaan, ihan sen takia että siinä pyörässä alkaa laatu olemaan kohdallaan. Pysyyhän se vanha 1340cc konekin kunnossa jos sitä OSAA huoltaa. Ja minä en osaa. Ei ole kyllä oikein työkalujakaan.
Vaurastumiseen asti ajelen "köyhän miehen keppivetosella HD-kopiomopolla", mutta tyytyväinen hymy on silti herkässä lämpimänä kesäiltana... ;)
Mukavia ajokilometrejä vaan kaikille HD-jampoillekin!
:kippis1:

Itse olen aina ollut pelkästään katupyörien perään mutta faijallani oli pitemmän aikaa customi ja onhan se tietysti täysin erilaista sellaisella. Ymmärrän kyllä täysin että mielipiteet jakaantuu tässä asiassa.