Moottoripyörä?

Originally posted by Antijape
Joo pärrä löytyy täältäkin. Tällähetkellä Honda CB750 Custom '82. Pyörä on modattu aikas pitkälle, prosenteista ei tarkkaa tietoa. Sarvet, keula osittain, koko perä, putket ym vaihdettu. Kiikarissa olis tällähetkellä esim Suzuki madura 1200, honda x4 tai vastaava 'muskeli'customi.

Tuolla kuva hontasta:
http://koti.mbnet.fi/antijape/mopo/mopo6.jpg

Hyvännäköinen pyörä. Missä hinnoissa vastaavanlaiset liikkuu tai mitä ajattelit itse pyytää pyörästäsi? Kova prätkäkuume nousee ja vois ostaa kesäx jonkun halvemman customin :rolleyes:

Ens kesänä sitten se 10 000 € V-Maxiin.

Honda cbr 600 löytyy, rajoitettu kylläkin kun ei ole vielä ikää
Vielä täytyis pari viikkoa odotella et pääsee ajeleen, täytyis vaan saada remontti valmiiks siihen mennessä

Originally posted by Superman77
Hyvännäköinen pyörä. Missä hinnoissa vastaavanlaiset liikkuu tai mitä ajattelit itse pyytää pyörästäsi? Kova prätkäkuume nousee ja vois ostaa kesäx jonkun halvemman customin :rolleyes:

Nuot Custom mallit liikkuu jossain 25000-30000 vanhaa rahaa. Huonompi kuntoisia saa sitten alle 25000mk. Itse en ole vielä kerinnyt loppuunasti miettimään pyörälle hintaa, mutta ostohinta 4 vuotta sitten oli 25000mk ja rahaa olen sen jälkeen pyörään laittanut reilusti yli 10000mk. Tarkoitan siis osiin, modauksiin, kromauksiin ym. Koska olen 99.5% prosenttisen varma ettei vastaavaa ainakaan tästä maasta löydy ja lisäksi kun on PALJON omaa aikaa laittanut pyörän rassailuun, niin ero tulee olemaan vaikea. Jos sitä nyt sitten tulee. Mutta sit kun myyn ja jossei hinnat roimasti ole muuttunut niin hinta tulee olemaan siinä hieman alle 30000mk... Tai jotain sinnepäin. Eräältä kaverilta, joka roudaa pyöriä saksasta, kyselin että mitä saksassa tollasesta pyydetään, niin kuulemma 2000-3000€ välissä. Tuo malli on ainakin toistaiseksi pitänyt hintansa, mutta muut noin vanhat CB-mallit alkaa olemaan puoli-ilmaisia.

Ei mitään japsikustomeja! tuolta kunnon pyörä alle...

Originally posted by H-D

Joo, ei pahoja ollenkaan. Kyllähän se joku päivä pitää HD alle saada. Mutta kyllä se V-Max himottaa niin perkuleesti..

Originally posted by H-D

Joo olishan se HD messee peli, mutta ei näillä tuloilla. Kunnes rahulia löytyy tarpeeksi niin munkin tallista tulee HD löytymään, mutta siinä hd:n vieressä täytyy olla toinen vähän muskelimaisempi peli. Välillä on kivaa hakata kotipihassa vitos vaihde päälle ja lähtee putputtapaan pitkin katuja. Kun koneen tahti on sellanen että joka lyhtypylvään kohdalla kuuluu pehmeä pamaus, niin on homma kohdallaan. Mutta sitten taas välillä tekee mieli saada kaakkeja perseen alle, jotta pääsee purkamaan paineita.

Superman77

Pari mun mielestä hyvää vaihtoehtoa tolle v-maxille olis esim tuo Suzuki Madura. Pyörää tehty muistaakseni 85-87 vuosina, eikä suomesta montaa löydy. 120hp vakiona (1200ccm mallissa), eli liikkuu customiksi oikein kiitettävästi. Jenkkilästä sais tuotua halvalla. Hinnat ~$2500.

Madurasivu: http://www.lk3000.com/madura/main.htm

Ja toinen mun mielestä kiva peli olis x-4 Honda. Vakiona muistaakseni ~100hv, eli riittävästi. Kuva: http://www.japsirauta.fi/X4-Si-ValoE.jpg

ps. varoituksena pitää sanoa että vanhaa v-maxia ei sitten kannata ostaa. olen nähnyt ja kuullut usealta taholta että laatikko laukeilee vanhemmissa malleissa lähes poikkeuksetta.

Joo, todella hienoja pyöriä noi molemmat. Varsinkin toi Honda.:D

Antijape, kuinka vanhaa tarkoitit vanhalla V-Maxilla?.

Joo, todella hienoja pyöriä noi molemmat. Varsinkin toi Honda.:D

Antijape, kuinka vanhaa tarkoitit vanhalla V-Maxilla?.

Sanotaan että kaikki 80-luvun puolella tehdyt saa unohtaa. Toki aina löytyy poikkeuksia, eli jos on näyttää tarpeeksi papereita mitä pärrään on tehty, niin asia on aina toinen. Varsinkin vanhemmissa pyörissä on usein se ongelma että jos myyjä on kätevä käsistään (tai joku hänen kaverinsa) niin helposti väitetään että vaihdoin tossa viime talvena tämän ja tämän, ja samalla näytetään jotain vanhoja osia. Tälläsessä tapauksessa on aina vaikea sanoa että mitä on oikeasti tehty. Jos itse hakisin v-maxia niin yli kymmenen vuotta vanhat unohtaisin. Mutta jokainen pyörä on aina yksilönsä, vanhoja helmiä löytyy myös, mutta tarkkana kannattaa olla.

Noita x-4:sia en ole nähnyt suomessa livenä kuin yhden, mutta saksasta saa. Hintoja voit tarkastaa vaikkapa tuolta: http://www.mobile.de/cgi-bin/search.pl?bereich=krad&sprache=1

edit: lisätään nyt vielä sen verran että, mun mielestä kun pyörää ostetaan ja varsinkin jos on pikkusenkin vauhti/hevosvoima -hullu niin kannattaa suoraan ostaa sellanen pyörä missä on suoritusarvot kohdallaan. Monet ostaa ensimmäiseksi pyöräksi hieman matalampiviritteisen ajopelin, mikä kuitenkin lähes aina muutaman kuukauden ajelun jälkeen osoittautuu liian mopoksi. Tosin nälkä kasvaa syödessä, eli vaikka sitten ostaisi sen hayabusan niin todennäköisesti jossainvaiheessa aletaan miettimään teholetkun ostamista. Tosin siihen pisteeseen on pidempi matka mitä tehottomammalla pyörällä.

Jos on hiukankin järkeä päässä, niin tehokkaallakin pyörällä voi oikeasti ajaa hiljaa! :D

Mulla on tallissa seiskapuolikas Jammun Virago, vm. -95. Toin sen viime kesänä Saksasta... Löytyy niittilaukut, kaatumaraudat, uudet putket (kunnon saundi), pieni tuulisuoja, lepuutustapit, nahkahapsut kahvoissa jne jne jne. :D

Vesi kielellä odottelen ajokelejä!

:kippis1:

Cebari odottelee vielä säilössä, kunnes tästä penkistä irti pääsen ja rupean sitä tänään laittamaan ajokuntoon kesää varten. Jos nyt ilman eivät oikein häijyiksi mene, niin ajoon olisi tarkoitus päästä ensi kuun alkupuolella. Ensin tosin pitää ostaa joko kahvanlämmittimet tai paremmat hanskat. Viime vuonna tuli 13500 km lasiin ja tänä vuonna ilmeisesti enemmän.

tarkoitus oli hankkia kesäksi pyörä, mutta se varmaan jää vasta seuraavaksi kesäksi kun on toi asunnon osto edessä. Yamaha V-Max tai joku muu iso customi on haaveena...

Jos otat asuntolainaa, niin miksi et ota reilu 10000€ enemmän lainaa ja saat pyrän sillä?

Re: Re: Moottoripyörä?

Originally posted by paksi
Ja satutko kuulumaan johonkin kerhoon?

Eka pyörä sitten nuoruusvuosien.
Ostin uuden XL-customin. 1200+isompaa venaa, S/E, dynojettiä ym.
Ihan vaan HDCF:iin liityin.
Hämeessä asustellaan.

Originally posted by pikkujussi
Kunnon saundi? :lol2:

Niinhän mä sanoin.

"Saundi" = moottorin käyntiääni (Jos sitä ihmettelit?)

Suorilla putkilla semmosen saa seiskapuokkiin Jammuunkin.

Ero Harrikkaan on oikeestaan vaan siinä, että mä ajan pyörälläni niinäkin iltoina ku HD-miehillä on kädet kainaloita myöten öljyssä ja jaloissa pyörii irti tärisseitä osia... :lol2:

:thumbs:

Originally posted by pikkujussi
Kunnon saundi? :lol2:

Viragon alkuperäisistä "pilliputkista" ei kunnon saundia lähdekään, mutta kunnon saundit saadaan toki asentamalla uudet putket. Näin minäkin olen tehnyt.

Itsekin olen hankkinyt pyörän toki ajamista, en rassaamista varten.:D

Mutta en halua aloittaa tässä nyt mitään juupas-eipäs -settiä, enkä aio sellaiseen lähteä mukaankaan. Ajakoon kukin mieleisellään vehkeellä.

:kippis1:

Originally posted by Natu79

Ero Harrikkaan on oikeestaan vaan siinä, että mä ajan pyörälläni niinäkin iltoina ku HD-miehillä on kädet kainaloita myöten öljyssä ja jaloissa pyörii irti tärisseitä osia... :lol2:

:thumbs:

Ai meinaatko oikeesti että harrikan ja japsien ero on tuossa. Nyt ollaan jo vähän heikoilla jäillä. Asia vaan on niin, että japanilaiset mopot on harrikan halpoja kopioita ja MISSÄÄN muussa pyörässä ei ole vastaavaa saundia kuin harrikassa.

Totta tuossa sinun mielipiteessä on ehkä se, että harikkaa joutuu toisinaan huoltamaan, mutta käsittääkseni japanilaisia kertakäyttömopojakin joutuu toisinaan huoltamaan. Vai haetaanko teillä päin kaupasta aina uusi pyörä kun olisi öljynvaihdon aika? Ehkä ero tulee siinä, että oikein pidettynä Härräkät kestää "ikuisesti". Mullekkin on tullu asiantuntijat kertomaan ties kuinka monta kertaa, miten mun oman pyörän kone ei voi kestää mitään kun siinä ei takapytty saa jäähdytystä yms, mutta tosiasia on se, että sillä pyörällä on ajettu toisen maailmansodan jälkeen joka ikinen vuosi ja edelleen toimii. Katotaanpas mitä sinun viragosta on jäljellä 60 vuoden päästä.

Huh! Johan helpotti.

Back
Ylös Bottom