Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Moposta talviteloilla irti ja laturiin, ei voi olla vaikeeta????
Nesteiden vaihto nyt on niin nopea homma, että vaihtaisin saman tien. Laitatko lyhyemmät välitykset vai minkä takia oot ketjuja ja rattaita vaihtamassa noilla kilometreillä?Kysytäänpä viisaampienkin mielipidettä.
Eli gikserissä on nyt mittarissa 3400km (mainitaan ennen kysymystä: kilometrit varmat, ollut työkaverilla vuodesta -09, jolloin oli vajaan vuoden vanha ja 1200km ajettu).
Tuohon on se tonnin huolto tehty joulukuussa '09, mutta sen jälkeen ei ole öljynvaihtoa kummemmin koskettu kun kilometrejäkin kertynyt vain 2200. Ajattelin ajella 6000 km täyteen ja huollattaa sitten ohjelman mukaisesti, luultavasti vaihtelen renkaat, ketjut ja rattaatkin siinä suodattimien ja nesteiden lisäksi. Kuulostaako järkevältä vai onko perusteltua mielipidettä tehdä 6000km huolto jo nyt esim. pyörän iän ja vähien kilometrien takia ennenkuin kausi kunnolla starttaa käyntiin?
Nesteiden vaihto nyt on niin nopea homma, että vaihtaisin saman tien. Laitatko lyhyemmät välitykset vai minkä takia oot ketjuja ja rattaita vaihtamassa noilla kilometreillä?
Minä puhuin ketjujen O-renkaista, jotka ovat juuri kumia... Mut joo, turhahan näitä tässä on spekuloida. Ketjujen kunnon näkee kokeilemalla niitäRenkaissa homma on ihan erilainen. Kumi kovettuu --> rengas muuttuu pirun liukkaaksi. Mitäs sille ketjulle tapahtuu? Teräs saattaa seistä tukkurin varastossa ties kuinka kauan ennen kuin päätyy edes ketjutehtaalle, eikös ketju ole pilalla ennen kuin tulee edes linjalta ulos? ;) Mutta mun osalta tämä olkoon tässä.