Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko HD muutakin kuin romun kemiallinen merkki? Eli tekisköhän Sportsterilla mitään? Tuo forty-eight miellyttää silmää, joskin ns. maailman kallein puolivalmiste sekin. Onko spora muutakin kuin tyttöpyörä? Pysyyköhän "stage-1" ähtäröidyllä muun liikenteen tahdissa (75 hv / 115 Nm)?

Reikäpäisenä parempi kuolata lähinnä sellaisia mopoja, jotka eivät provosoi vääntämään tuppia nurin aina kun mahdollista.

Sporat on aika perus pyöriä HD:n saralla. Sporaan saa myös aika helposti lisää potkua kun vaihtaa Buellin yläkerran.

Riippuu ihan budjetista mutta jos tarkotuksena enemmänkin fiilistellä maisemia, niin ostaisin ehkä tälläsen vähän laitetun 1800cc Intruderin: Suzuki Intruder M1800R M1800R 1 800 cm³ 2006 - Lahti - Moottoripyörä - Nettimoto Varmasti kääntelee päitä etenkin äänistä johtuen.
 
Onko HD muutakin kuin romun kemiallinen merkki? Eli tekisköhän Sportsterilla mitään? Tuo forty-eight miellyttää silmää, joskin ns. maailman kallein puolivalmiste sekin. Onko spora muutakin kuin tyttöpyörä? Pysyyköhän "stage-1" ähtäröidyllä muun liikenteen tahdissa (75 hv / 115 Nm)?

Reikäpäisenä parempi kuolata lähinnä sellaisia mopoja, jotka eivät provosoi vääntämään tuppia nurin aina kun mahdollista.

Tekee. HD on huomattavasti mainettaan luotettavampi, ja fillarissa on se kiva puoli että sen kanssa voi nauttia ajamisesta myös ihan rajoitusten mukaan, toisin kuin osalla muoviluodeista.

Sportit on itseasiassa tosi hyviä ajettavia, ja moottoriltaan Big Twinejä urheilullisempia. Viripotenttiaalia löytyy vakiona jo hienosti kalifornian tiukkojen saastemääräysten takia, eli tuollainen "stage 1" (jos sisältää Ecun uudelleensäädön) on alhaisista numeroistaan huolimatta aika rivakka menijä.

Olen sivusta seurannut kun muutamatkin muoviluotimiehet on naureskellut meikäläisenkin HD:ille, ja about vuoden päästä kaikessa hiljaisuudessa on vaihtunut sporttipyörät Harrikkaan. Aika monelta sama kommentti, näiden kanssa ajamisesta vaan oikeasti nauttii, aiemmin nautti vaan siitä vauhdista.

Edit: Sportti ei ole todellakaan tyttöpyörä. Osa harrastajista pitää Big Twiniä ainoana oikeana, mutta on taas oma osansa joiden mielestä Sportit on ainoita oikeita. Itsellä aina ollut BT, mammalla Sportti, mutta haaveilen Sportista itselle rakentelukohteeksi. Mamman fillaria on vaan niin kiva pyöritellä, kevyehkö ja jotenkin käteen sopiva.
 
Antaapa kuumeen siis nousta. En tosin ole vielä ostamassa, mutta...

Pikasella googlailulla näyttää olevan jokseenkin samat kannet kuin buellissa -04 malleista ylöspäin. Siis 1200:ssa (eikä putkitetussa 883:ssa).

Tosin.. tollasta varten pitäis varmaan se korttikin ajaa. Varsinkin nykyään, kun se päiväsakkokin kirpasee vähän enemmän.
 
Itsellä kahdet ratakäyttöön kelpaavat popot, tuuletetut reikäset ja Goret. Vähän miettinyt työmatkoille ja kesäkuumalle kaupunkipyörittelyyn lyhyhyempi vartisia mutta kuitenkin suojaavia kenkiä. Noilla voisi sitten käydä asioimassa ja kahveella kun vähän paremmin pohja taittuu. Tuosta en kyllä tippaakaan enään lähtisi vähentämään suojausta/pituutta. Vähän rajalla onko nuokaan niin tarpeen.

Tyyliin tälläiset: Dainese Asphalt C2B Shoes - RevZilla
dainese_asphalt_c2_b_shoes_black_black_detail.jpg

Mul on katupörräilyyn TCX X-Cube waterproofit. Erittäin pätevät, köykäset kengät, hitusen korkeemmat ja suojaa nilkan. Hyvä kävellä, voi jolkotella kaupungilla. Nauhat ei oo ongelma, jos ei osaa sitoo niin en suosittele moottoripyörällä ajamista. Todella edulliset, fc-motos 125e. A-starilla ja dainesella vastaavia vetoketjulla ja muutenkin hienomman näkösiä. Mut hintaluokka toinen.
tcx_boots_x-cube-wp.webp
 
Mul on katupörräilyyn TCX X-Cube waterproofit. Erittäin pätevät, köykäset kengät, hitusen korkeemmat ja suojaa nilkan. Hyvä kävellä, voi jolkotella kaupungilla. Nauhat ei oo ongelma, jos ei osaa sitoo niin en suosittele moottoripyörällä ajamista. Todella edulliset, fc-motos 125e. A-starilla ja dainesella vastaavia vetoketjulla ja muutenkin hienomman näkösiä. Mut hintaluokka toinen.
katso liitettä 112085

Juu noita on tullutkin testailtua jalassa. Pitää tässä vielä arpoa olisiko noilla käyttöä niin paljon että jonkun saturaisen uhraisi.
 
883 evoihin saa myös laitettua nuo Buellit kilkkeet
Näinhän ne. Tosin -04 -> 1200 evon kansi on virtauksen kannalta kaiketi sama kuin Buellissa. Eli palotila, kanavat ja venttiilit identtiset. -07 -> kansissa on jokin pieni ero, mutta ei pitäisi olla merkittävä. Näitä vanhemmissa oli pienemmät venttiilit yms. kuin Buellissa, eli niissä sen eron ymmärtää. Jos aikoo vaihtaa kannet putkituksen yhteydessä, niin ennemmin ottaa valmiin 1200:n. Tuskin maksaa vaivaa.
 
Suomen lainsäädäntö kyllä tappaa moottoripyöräilystä nauttimisen huolella lyhyen ajokauden lisäksi. Jengi ostelee 1000+cc vehkeitä ja ajelee niillä sitte 4 kuukautta 80-120km/h, jos lipsahtaa tutkaan kovempaa ni helvetilliset sakot. Aika harva loppujen lopuksi radalla käy, eikä niitäkään nyt ymmärrettävästi liikaa ole. Menee pikkusen pyörien ominaisuudet hukkaan ja hyvä harrastus on vaikeasti perusteltavissa.
 
Tietäsitpä vain ;) eiköhän jokainen aja miten parhaaksi näkee. Tai ehkä rämäpäät löytävät vain itsensä rämäpäiden sekaan. Melko moni ei kaahailusta tykkäävä kumminkin ostaa sen Busan koska Busa, mutta ajo on sitten kuin hautajaissaattueessa.

Menepä nettifoorumilla kertomaan kaahaamisesta tai jopa julkaisemaan omia ajovideoita muualta ku radalta ni johan on mielensäpahoittajaa liikkeellä.
 
Nuo ylinopeustuomiot on kyllä huvittavan tiukkoja täällä Suomessa. Ylinopeutta ajava motoristi on valtion pahin vihollinen ja raiskaaja tai pahoinpitelijäkin pääsee vähemmällä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ymmärtäisin tiukat tuomiot taajama-alueilla ja varsinkin koulujen läheisyydessa. Mut että maantiellä hevon kuusessa. Kerran sain 20 päiväsakkoo yöllä kohdassa missä ei asutusta 20km kilometriin kumpaakaan suuntaan. 136 vauhtia.
 
Niinpä, tyhjä tie ja ei asutusta lähellä, jossa vähän isompi nopeusrajotus tms. niin eihän siinä pikku kaasun avaamisesta ole juuri vaaraa kuin itelleen. Eikös muualla Euroopassa naureskella tälle Suomen touhulle, että täällä kytät menee tyyliin noille prätkäreiteille kärkkymään ja tutkailemaan mopoja. Ei jukoliuta mitä resurssien tuhlausta sanon minä ja ihan vaan sen takia, että saadaan muutamalta veroa maksavalta motoristilta kortti hyllylle ja ankarat sakot!
 
Ymmärtäisin tiukat tuomiot taajama-alueilla ja varsinkin koulujen läheisyydessa. Mut että maantiellä hevon kuusessa.

Kyllä, taajamassa koheltamisen suhteen ehdottomasti tiukka linja, mutta ei itseltäkään löydy ymmärrystä että joku motarivetäisy menee periaattessa samalla kaavalla kuin vaikkapa sellaisella tiellä jossa suojateitä jne... Varmaan osittain tuosta johtuen porukka lähtee karkuun aika hyvällä prosentilla, sama kai sitten koittaa karkuun jos tietää että useamman tonnin tiketti on jokatapauksessa tulossa... (uutiskynnyksen tosin yleensä ylittää vain ne tapaukset jossa on jääty kiinni).
 
Hyvä vaan, että noita valvotaan. Kyllä se muakin silti häirittee, etten saa suhtkoht turvallisessa paikkaa ajaa vähän reippaammin, mut normaaliahan toi on. Aatelkaa kuinka paljon porukka perseilis mopojen kanssa, jos noiden sakkojenantamista ja määriä höllennettäis...

Ps: Kerran yks mun kaveri ajo 160 poliiseja vastaan 80 alueella haja-asutusalueella keskellä yötä. Se sai vaan suullisen varotuksen. :rolleyes:
 
Kerran yks mun kaveri ajo 160 poliiseja vastaan 80 alueella haja-asutusalueella keskellä yötä. Se sai vaan suullisen varotuksen. :rolleyes:

Esimerkki tilanteesta jossa jetsoneilla on ollut ns pelisilmää. Taajama-alueilla sekoilusta olen samaa mieltä kuin edellä kirjoittaneet.
 
Kuume pahenee... Houkuttelis ajatus fighterin rakentamisesta ja nettimotossa ois muutama hyvä vaihtoehtokin projekteiksi, mut ei fighteria voi alkaa tähän aikaan vuodesta enää rakentaa varsinkaan kun ei oo sellasta ennen tehnyt (suurin ongelma takahäkin ja uuden perän tekeminen) ja sit pitäis kesä ajella pirkkafighterilla kun ei ehdi saamaan valmiiks. Täytyy ostaa vaan joku mahdollisimman hyväkuntoinen käyttöpyörä kesäks, jonka saa helpolla myytyä pois jaloista kun intti alkaa tammikuussa, ja sit intin jälkeen onkin jo iso kortti taskussa. Ehkä silloin sit vois ostaa jonkun valmiin 750-900cc fighterin jota alkais hiukan jatkojalostaa omaan silmään mieluisaksi.
 
Kuume pahenee... Houkuttelis ajatus fighterin rakentamisesta ja nettimotossa ois muutama hyvä vaihtoehtokin projekteiksi, mut ei fighteria voi alkaa tähän aikaan vuodesta enää rakentaa varsinkaan kun ei oo sellasta ennen tehnyt (suurin ongelma takahäkin ja uuden perän tekeminen) ja sit pitäis kesä ajella pirkkafighterilla kun ei ehdi saamaan valmiiks. Täytyy ostaa vaan joku mahdollisimman hyväkuntoinen käyttöpyörä kesäks, jonka saa helpolla myytyä pois jaloista kun intti alkaa tammikuussa, ja sit intin jälkeen onkin jo iso kortti taskussa. Ehkä silloin sit vois ostaa jonkun valmiin 750-900cc fighterin jota alkais hiukan jatkojalostaa omaan silmään mieluisaksi.

Nyt on hyvä hetki ostaa. Tuntus olevan aika halvalla tarjolla. Tätä mä oon välillä kuolaillu, mutta onneks on jo projektia tarpeeks päällä:

Suzuki GSX-R turbo 750 cm³ 1989 - Nurmijärvi - Moottoripyörä - Nettimoto

E: Tässä aika halpa peli, jos on yhtä hyvässä kunnossa ku näyttää kuvassa: Suzuki GSX-R 750 cm³ 1990 - Järvenpää - Moottoripyörä - Nettimoto
 
Täällä olisi pieni identiteetti kriisi menossa moottoripyörän kanssa, en oikeen tiedä mitä sitä tekisi ens kautena. Saa heitellä mielipiteitä ja ehdotuksia.

Tilanne:
Tallissa seisoo kilvellinen vm.04 zx-10r, joka on rakennettu aika paljon rataa silmällä pitäen, eli perus jalkatappisarjat, vähän erilaiset kliparit, sifterit, perus röörit tietokoneet yms. moottorille. Ostin tuon joskus muutama vuosi sitten kun halvalla sain ratapyöräksi ja siinä se onkin ollut ihan hyvä.

Viime kesänä tuli kuitenkin jotenkin mitta täyteen tuota radan kiertoa, alkoi jotenkin tuntumaan että tuolla pyörällä ajelee nopeanryhmän hitaan pään vauhteja suht pienellä treenillä. Mutta jos ei rupea laittamaan kalustoon enempää rahaa tai viettämään joka toista viikonloppua varikolla tulee sekuntit olemaan tästedes todella tiukassa. Enkä ole oikeen varma haluanko edes ajaa tuon kovempaa kun rahan meno taitaa olla kääntäen verrannollinen kierrosajan kanssa, eikä tuo tunnu muuttuvan vastaavasti yhtään hauskemmaksi vaikka ajaa kuinka kovaa, korkeintaan päin vastoin.

Niimpä ens kesän motorsportti äksönistä saa vastata mopogp-kisojen ajaminen, ei tule kalliiksi ja on varmasti hauskempaakin. Noiden mopokisojen lisäksi ajattelin ajaa pari polkupyörä enduro kisaa mihin menee mukavasti kanssa noita harvoja kesäviikonloppuja. Nämä asiat yhteenlaskettuna uskoisin, että en tule ajamaan kuin ihan muutaman ratapäivän koko kesänä. Kadulla olisi silti kiva päristellä vähän ja ehkä se yks tai kaks ratapäivää ajaa joskus loppu kesästä. Tuo kawa vaan sattuu olemaan ihan paska katupyörä, tai helvetin hyvähän se on kun voimaa löytyy ja menee sinne mihin kuski haluaa mutta tylsä sillä on kurvailla.

Vaihtoehto 1:

Myyn kawan pois nyt keväällä ja katselen rauhassa jonkun mukavan 3-5 tuhannen euron katupyörän missä on kohtuullinen alusta, joku pieni riumppi ehkä? speedfour minulla oli joskus ja sillä kiersi rataa ihan helvetin hyvin ja moottori joka kiertää ihan helvetisti tuottamatta juurikaan tehoa siinä samalla oli mielestäni hauska kun sai päästellä mutkateitä formula 1-tyyppisten äänten saattelemana :D Tai sitten pistän vähän lisää ja ostan superduken tai jotain...

Vaihtoehto 2:

Revin kawasta pakkausmuovit ja pirkka faitteroin, rahaa menee pari sataa ja saan faitterin missä on about samat 180hp ja 190kg kuin uudessa superdukessa? ei ihan paska diili. En kyllä ole ihan varma miksi mulla pitäis olla nakupyörässä 180hp, tai no onhan se kiva vedellä motarilla melkeen kahdestasadasta voimakeulaa mutta ei en tiedä onko se nyt ihan must have ominaisuus kuitenkaan kun sitten taas vastaavasti ykkösellä keuliminen on ihan helvetin pelottavan olosta kun saa olla melko tarkkana sen kaasun kanssa. toisaalta olis kiva jatkaa tota muutama tuuma ja tehdä kunnon sladittelu peli, mutta sitten taas luultavasti kaataisin ton muutamassa viikossa :D

Vaihtoehto 3:

Lopetan nössöilyn varaan heti reilusti ratapäiviä ja rupean hamstaraamaan renkaita kesää varten.
 
Jos rahaa(LUOTTOA!) on tarpeeksi ni osta se uusi superduke. Siitä vehkeestä ei pitäis loppua hauskuus kesken.
 
Tulee ajettua niin vähän, että en koe perustelluksi ostaa uutta 20 tuhannen pyörää jonka arvo tippuu monta tonnia joka kesä kun tohon viiteen tonniin saa jo melkeen yhtä paljon hauskaa. Ja vielä kun itsellä moottoripyörän omistus filosofia on: "use it like you hate it" niin ei viitsi mitään ihan hirveän kallista ja hienoa pistää, toi kawakin tuli varmaan kerran koko viime kesänä pestyä, eli 2 kertaa harvemmin kun vaihdoin öljyt koneeseen :D
 

Suositut

Back
Ylös Bottom