Täällä olisi pieni identiteetti kriisi menossa moottoripyörän kanssa, en oikeen tiedä mitä sitä tekisi ens kautena. Saa heitellä mielipiteitä ja ehdotuksia.
Tilanne:
Tallissa seisoo kilvellinen vm.04 zx-10r, joka on rakennettu aika paljon rataa silmällä pitäen, eli perus jalkatappisarjat, vähän erilaiset kliparit, sifterit, perus röörit tietokoneet yms. moottorille. Ostin tuon joskus muutama vuosi sitten kun halvalla sain ratapyöräksi ja siinä se onkin ollut ihan hyvä.
Viime kesänä tuli kuitenkin jotenkin mitta täyteen tuota radan kiertoa, alkoi jotenkin tuntumaan että tuolla pyörällä ajelee nopeanryhmän hitaan pään vauhteja suht pienellä treenillä. Mutta jos ei rupea laittamaan kalustoon enempää rahaa tai viettämään joka toista viikonloppua varikolla tulee sekuntit olemaan tästedes todella tiukassa. Enkä ole oikeen varma haluanko edes ajaa tuon kovempaa kun rahan meno taitaa olla kääntäen verrannollinen kierrosajan kanssa, eikä tuo tunnu muuttuvan vastaavasti yhtään hauskemmaksi vaikka ajaa kuinka kovaa, korkeintaan päin vastoin.
Niimpä ens kesän motorsportti äksönistä saa vastata mopogp-kisojen ajaminen, ei tule kalliiksi ja on varmasti hauskempaakin. Noiden mopokisojen lisäksi ajattelin ajaa pari polkupyörä enduro kisaa mihin menee mukavasti kanssa noita harvoja kesäviikonloppuja. Nämä asiat yhteenlaskettuna uskoisin, että en tule ajamaan kuin ihan muutaman ratapäivän koko kesänä. Kadulla olisi silti kiva päristellä vähän ja ehkä se yks tai kaks ratapäivää ajaa joskus loppu kesästä. Tuo kawa vaan sattuu olemaan ihan paska katupyörä, tai helvetin hyvähän se on kun voimaa löytyy ja menee sinne mihin kuski haluaa mutta tylsä sillä on kurvailla.
Vaihtoehto 1:
Myyn kawan pois nyt keväällä ja katselen rauhassa jonkun mukavan 3-5 tuhannen euron katupyörän missä on kohtuullinen alusta, joku pieni riumppi ehkä? speedfour minulla oli joskus ja sillä kiersi rataa ihan helvetin hyvin ja moottori joka kiertää ihan helvetisti tuottamatta juurikaan tehoa siinä samalla oli mielestäni hauska kun sai päästellä mutkateitä formula 1-tyyppisten äänten saattelemana :D Tai sitten pistän vähän lisää ja ostan superduken tai jotain...
Vaihtoehto 2:
Revin kawasta pakkausmuovit ja pirkka faitteroin, rahaa menee pari sataa ja saan faitterin missä on about samat 180hp ja 190kg kuin uudessa superdukessa? ei ihan paska diili. En kyllä ole ihan varma miksi mulla pitäis olla nakupyörässä 180hp, tai no onhan se kiva vedellä motarilla melkeen kahdestasadasta voimakeulaa mutta ei en tiedä onko se nyt ihan must have ominaisuus kuitenkaan kun sitten taas vastaavasti ykkösellä keuliminen on ihan helvetin pelottavan olosta kun saa olla melko tarkkana sen kaasun kanssa. toisaalta olis kiva jatkaa tota muutama tuuma ja tehdä kunnon sladittelu peli, mutta sitten taas luultavasti kaataisin ton muutamassa viikossa :D
Vaihtoehto 3:
Lopetan nössöilyn varaan heti reilusti ratapäiviä ja rupean hamstaraamaan renkaita kesää varten.