Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
2½ vuotta siitä on kun vimmeisin R6R myytiin pois, nyt olisi pienen tauon jälkeen tarkotus laittaa uutta matoa siimaan. Tonninen naku olis tähtäimessä, Triumph Speed Triple, KTM SD, taikka kawa Z1000. Heittäkäähän mielipiteitä ja plussia ja miinuksia. Kawa noista "tylsin", mutta toisaalta luotettavin ja halvin jos kesällä tulisi mieleen lähteä täältä stadista tonne Barentsin mereen pulikoimaan...

Siitä on muuten niin pitkä aika kun olen viimeksi prätkän omistanut, etten muista meneekö noi vakuutukset kilowattien vai kuutioiden mukaan, kertokaahan.

Seiskapuokki gixeri ei myöskään ihan poissuljettu vaihtoehto ole.

Jos vakuutuksissa haluat säästää niin älä ainakaan GSXR:ääää osta. Honda CB1000R kanssa hyvä vaihtoehto, siitä saa hyvin tehoakin irti kun vaihtaa ruiskurungot RR-mallin runkoihin, sekä nokat.

Kyllä mä pidän noita isoja Kotareita vähintään yhtä luotettavina kuin Kawasakeja ym.

Mulla on tollanen Buell XB12R, sillä taittuu mutkat aika notkeesti. Ajoasento oli aluks vähän ikävä varsinkin ranteille, tuntu ison SM Kotarin jälkeen että mennään kontaten pää edellä mutkiin. Siitä saa kyllä ns. streetfighter-malliakin eli XB12S, XB12Ss(pidennetty haarukka) ja XB12SCG. Toi Buellin moottori on 1203kuutioinen V-twini joka perustuu Harley Davidsonin Sportsterin alakertaan, eli osia on saatavilla helposti. Eihän toi vakiona mikään raketti ole, mutta hyvä pyörä jos tykkää laitella.

typeone_xb12s_0817_3.jpg
 
Buellejakin (nimenomaan XB12S ja XB12Ss) oon kattellu, mutta tuppaavat olemaan niin saatanan kalliita. Toi koneen luonne siinä nimenomaan houkuttelis, sekä tietenkin personaalinen ulkonäkö. Eli samat kuin SD:ssä ja speed triplessä... Aprilia RSV tuono houkuttelis myös (parhaimpia pyöriä mitä olen ajanut), mutta sen hinta ei sovi ollenkaan mun kukkarolle ja sen varttikate on suht järkyttävän näköinen, imo.

Niijoo, toi CB1000R on tietenkin myös vaihtoehtolistalla, unohdin vaan mainita aikaisemmin. Ton GSX-R:n mainitsin lähinnä sen varalta, että mielipiteeni muutuisikin nakusta muoviluotiin.

On muuten jännä toi "isosta supermotosta siirtyminen muoviluodin kimppuun"- ilmiö. Keula ilmassa ajaminen tuntuu alussa "normaalilta", ja molemmat pyörät maassa ajaminen tuntuu niin hemmetin perverssiltä.
 
Buellejakin (nimenomaan XB12S ja XB12Ss) oon kattellu, mutta tuppaavat olemaan niin saatanan kalliita. Toi koneen luonne siinä nimenomaan houkuttelis, sekä tietenkin personaalinen ulkonäkö. Eli samat kuin SD:ssä ja speed triplessä... Aprilia RSV tuono houkuttelis myös (parhaimpia pyöriä mitä olen ajanut), mutta sen hinta ei sovi ollenkaan mun kukkarolle ja sen varttikate on suht järkyttävän näköinen, imo.

Niijoo, toi CB1000R on tietenkin myös vaihtoehtolistalla, unohdin vaan mainita aikaisemmin. Ton GSX-R:n mainitsin lähinnä sen varalta, että mielipiteeni muutuisikin nakusta muoviluotiin.

On muuten jännä toi "isosta supermotosta siirtyminen muoviluodin kimppuun"- ilmiö. Keula ilmassa ajaminen tuntuu alussa "normaalilta", ja molemmat pyörät maassa ajaminen tuntuu niin hemmetin perverssiltä.

Mulla on ollu sellanen vanhempi Aprillipila Tuono, en tykänny yhtään. Lujaa sillä pääs mutta tais olla säädöissä vikaa, tai jossain ku ei vääntäny ala eikä keskikierroksilla yhtään.

Noita Buelleja saa välillä reilu 5000eurolla. Nyt halvin S-malli näyttäis olevan 6700e. Jos ostaa sen kyykkymallin, niin stongakonverio S-malliksi maksaa ~300e, siihen tulee T-pala, stonga ja pidempää vaijeria ainakin.

Kaverilla oli tollanen CB1000R ja kehu sitä aika paljon. Kuulemma ku BMX-pyörällä ajais.
 
CB1000R on hauska pyörä. Ketterä kun mikä ja kevyt käsitellä. Omiaan kaupungissa ja mutkilla mutta isommilla teillä toki nihkeä olemattoman suojan takia mikä toki vaivaa suurinta osaa nakuja. Radallakin välttää monelle.

Tehoissa jää noille muille, ruisku voi olla vähän tökkivä kaupungiajossa muttei ongelma lopulta, powerwheeliet ei taida onnistua vakiopyörällä. Kovassa ajossa alusta voi olla vähän pehmeä mutta monelle (itse mukaanlukien) etu- ja takapään säätöjä tweekkaamalla siitä saa riittävän hyvän. Jarrut ihan ok muttei mullistavat.

Jos nyt katsoisin nakua niin ainakin ajaisin noi läpi mahollisuuksien mukaan ja sitten fiiliksellä nappaisin. Esim. Speed Triple oli hyvällä koneella varustettu mutta tuntui paljon möhkömmältä kun CB1000R mikä nyt ei välttämättä edes ole huono asia.
 
Joo, CB1000R on tosi näppärä fillari, käyny muutaman kerran koeajamassa. Tosiaan toi vanhempi Tuono ei ole mikään häävi, mutta toi uus on tosi hyvä ajaa.

Tällä hetkellä vahvimmat kandidaatit ovat KTM ja Triumph, muun muassa siksi että ajokilometreillä ja vuosimallilla on mulle suht tärkeä merkitys. Noita Buelleja ei pahemmin löydy 05-06 uudempia ja jos löytyy, niin ne on tosi kalliita.
 
Joo tuli kyllä ihmeteltyä noita CB1000R jarruja, tai uusien pyörien jarruja yleensäkin missä EI ole teräspunosletkuja. Luulisi että kaikissa uusimmissä pyörissä ne jo olisivat.
 
Joo tuli kyllä ihmeteltyä noita CB1000R jarruja, tai uusien pyörien jarruja yleensäkin missä EI ole teräspunosletkuja. Luulisi että kaikissa uusimmissä pyörissä ne jo olisivat.

Säästö sen on pieninkin säästö. Varmaan samasta syystä vieläkin lykätään noita virtsanäyte-astioita nestesäiliöiksi vaikka sojottavat ihan näkyvällä paikalla.
 
Tallissa Tuono V4R, eikä voi muuta kuin kehua! Vakaa, ketterä, tehokas ja ne äänet!! Meluläppä irti ja vakioputkella äänet on suorastaan jumalaisen hyvät! :D
 
Tallissa Tuono V4R, eikä voi muuta kuin kehua! Vakaa, ketterä, tehokas ja ne äänet!! Meluläppä irti ja vakioputkella äänet on suorastaan jumalaisen hyvät! :D

Tollanen V4R Tuono on kyllä hieno.

Muistaakseni muuten Salossa on tollanen Tuono/Mille remmiahtimella. :pano:
 
CB1000R on hauska pyörä. Ketterä kun mikä ja kevyt käsitellä. Omiaan kaupungissa ja mutkilla mutta isommilla teillä toki nihkeä olemattoman suojan takia mikä toki vaivaa suurinta osaa nakuja. Radallakin välttää monelle.

Tehoissa jää noille muille, ruisku voi olla vähän tökkivä kaupungiajossa muttei ongelma lopulta, powerwheeliet ei taida onnistua vakiopyörällä. Kovassa ajossa alusta voi olla vähän pehmeä mutta monelle (itse mukaanlukien) etu- ja takapään säätöjä tweekkaamalla siitä saa riittävän hyvän. Jarrut ihan ok muttei mullistavat.

Jos nyt katsoisin nakua niin ainakin ajaisin noi läpi mahollisuuksien mukaan ja sitten fiiliksellä nappaisin. Esim. Speed Triple oli hyvällä koneella varustettu mutta tuntui paljon möhkömmältä kun CB1000R mikä nyt ei välttämättä edes ole huono asia.

CB1000R oikeastaa paras pyörä, millä olen ajanut. Viime keväänä ostin budjetin takia supermoton, mutta seuraava voisi olla hyvinkin tuo Honda. Speedtriple ei minua jostain syystä iskenyt, en tiedä mikä siinä mättää...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitäs muuten tällaisesta voisi koettaa pyytää?



Käyttöönotettu 2010, mutta 2007 vuosimallia. Mittarissa 8500km. Renkaat kunnossa ja Wingsin pöntöt.
 
2½ vuotta siitä on kun vimmeisin R6R myytiin pois, nyt olisi pienen tauon jälkeen tarkotus laittaa uutta matoa siimaan. Tonninen naku olis tähtäimessä, Triumph Speed Triple, KTM SD, taikka kawa Z1000. Heittäkäähän mielipiteitä ja plussia ja miinuksia. Kawa noista "tylsin", mutta toisaalta luotettavin ja halvin jos kesällä tulisi mieleen lähteä täältä stadista tonne Barentsin mereen pulikoimaan...

Siitä on muuten niin pitkä aika kun olen viimeksi prätkän omistanut, etten muista meneekö noi vakuutukset kilowattien vai kuutioiden mukaan, kertokaahan.

Seiskapuokki gixeri ei myöskään ihan poissuljettu vaihtoehto ole.
Vaihdoin viime keväällä Z750 pois ja KTM SD tilalle. Oon tykännyt, paljon kivempi tuo V2 omaan makuun. Potku ja vääntö tulee alakierroksilla ihan eritavalla ja vaikka tuossa ei ole tehoa kuin se 120hv niin tuntuu paljon tehokkaammalta. Lisäksi fätbarin kun vaihtoi niin ajoasento on täydellinen, uhh. Akran pöntöillä pärinätkin on aika kivat.
 
Messuille menijöitä? Itsellä jäänee tältä vuodelta väliin vaikka onhan ne matching HD-takit pariskunnilla ihkuja :hyvä:

Kyllä tässä vähän jo alkais poltteleen...
 
Menossa. Yritän olla ostamatta mitään.

Ja oon jo imuroinukin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Iso-D liikenteessä.



Enpäs ois uskonu, että noin lujaa kulkee, ku naku! Onko mitään lehtien koeajoa tms. , missä ois todellinen huippunopeus mitattu?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom