2½ vuotta siitä on kun vimmeisin R6R myytiin pois, nyt olisi pienen tauon jälkeen tarkotus laittaa uutta matoa siimaan. Tonninen naku olis tähtäimessä, Triumph Speed Triple, KTM SD, taikka kawa Z1000. Heittäkäähän mielipiteitä ja plussia ja miinuksia. Kawa noista "tylsin", mutta toisaalta luotettavin ja halvin jos kesällä tulisi mieleen lähteä täältä stadista tonne Barentsin mereen pulikoimaan...
Siitä on muuten niin pitkä aika kun olen viimeksi prätkän omistanut, etten muista meneekö noi vakuutukset kilowattien vai kuutioiden mukaan, kertokaahan.
Seiskapuokki gixeri ei myöskään ihan poissuljettu vaihtoehto ole.
Jos vakuutuksissa haluat säästää niin älä ainakaan GSXR:ääää osta. Honda CB1000R kanssa hyvä vaihtoehto, siitä saa hyvin tehoakin irti kun vaihtaa ruiskurungot RR-mallin runkoihin, sekä nokat.
Kyllä mä pidän noita isoja Kotareita vähintään yhtä luotettavina kuin Kawasakeja ym.
Mulla on tollanen Buell XB12R, sillä taittuu mutkat aika notkeesti. Ajoasento oli aluks vähän ikävä varsinkin ranteille, tuntu ison SM Kotarin jälkeen että mennään kontaten pää edellä mutkiin. Siitä saa kyllä ns. streetfighter-malliakin eli XB12S, XB12Ss(pidennetty haarukka) ja XB12SCG. Toi Buellin moottori on 1203kuutioinen V-twini joka perustuu Harley Davidsonin Sportsterin alakertaan, eli osia on saatavilla helposti. Eihän toi vakiona mikään raketti ole, mutta hyvä pyörä jos tykkää laitella.