Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vähän meinaa alkaa tuntua siltä, että nakupyörän vois vaihtaa johonkin missä olisi pykälä enemmän katteita. Nakulla on kyllä hauska päästellä mutta motarilla/pitemmässä touringissa kaipais jo vähän tuulensuojaa + harvassa uudessa nakussa on kapasiteettiä 2-päällä ajamiseen järkevästi. Nyt pitäs yhdistyä omainaisuudet jolla olisi mukava pyöriä arkena työmatkat ja kahvilapöyrittelyt nurkissa sekä mutkilla mutta sitten pitäisi tarvittaessa jaksaa pitempää matkaa tavaroiden kanssa. Radalle jos taittuisi vielä sen muutaman kerran kauteen niin...

Älkääkö sanoko Busa(turbona) :D vaikka hyvä pyörä onkin + toimintavarmuutta piisaa niin se ei vaan houkuttele muotojen puolesta mikä on sinänsä sääli. Siinä olisi rahalle vastinetta ja yksilöitä piisaa aikalailla.
 
Vähän meinaa alkaa tuntua siltä, että nakupyörän vois vaihtaa johonkin missä olisi pykälä enemmän katteita. Nakulla on kyllä hauska päästellä mutta motarilla/pitemmässä touringissa kaipais jo vähän tuulensuojaa + harvassa uudessa nakussa on kapasiteettiä 2-päällä ajamiseen järkevästi. Nyt pitäs yhdistyä omainaisuudet jolla olisi mukava pyöriä arkena työmatkat ja kahvilapöyrittelyt nurkissa sekä mutkilla mutta sitten pitäisi tarvittaessa jaksaa pitempää matkaa tavaroiden kanssa. Radalle jos taittuisi vielä sen muutaman kerran kauteen niin...

Älkääkö sanoko Busa(turbona) :D vaikka hyvä pyörä onkin + toimintavarmuutta piisaa niin se ei vaan houkuttele muotojen puolesta mikä on sinänsä sääli. Siinä olisi rahalle vastinetta ja yksilöitä piisaa aikalailla.

Mulla turbotettu nakupyörä ja sen viimaan ja tuiskuun kyllästyin ja ostin tehokkaan kyykyn muutama vuosi sitten. Muutaman vuoden kyykyllä ajelin ja kyllästyin senkin viimaa ja käsivarsien ja niskan kipeytymiseen. Myin kyykyn pois ja aloin taas ajelemaan vanhaemmalla turbolla. Kipukynnys sillä on luokkaa 140-150km/h motarilla ja sen jälkeen alkaa tuska. Hirveä vaatteiden lepatus,meteli kypärän sisällä. No pysyttelen sillä pois motareilta ja kikkailen pikkuteillä vaan. kaksipäällä sillä on jokseenkin vaikea ajaa kun 3500 ja 4000rpm kohdalla tulee yli sadan hevosvoiman tehopiikki niin keula on herkässä. Onneksi muija ei ole pyöräihmisiä niin saan ajella yksikseni.
 
Toi moottoripyörien ahtaminen on kyllä aina ollut mun mielestä ihan käsittämätöntä touhua, tollainen kilokyykky (busasta puhumattakaan) liikahtaa jo aivan hirmuisesti tehtaalta tullessaan, niin eiku mutka putkeen ja 200-300 konia, joilla joko keulii ympäri tai sutii swingin ollessa 5m taaempana. Ei siinä, itse suunnitteilla jonain päivänä 500-1000 hevosvoiman väliin asettuva harrasteauto.
 
Toi moottoripyörien ahtaminen on kyllä aina ollut mun mielestä ihan käsittämätöntä touhua, tollainen kilokyykky (busasta puhumattakaan) liikahtaa jo aivan hirmuisesti tehtaalta tullessaan, niin eiku mutka putkeen ja 200-300 konia, joilla joko keulii ympäri tai sutii swingin ollessa 5m taaempana. Ei siinä, itse suunnitteilla jonain päivänä 500-1000 hevosvoiman väliin asettuva harrasteauto.

Kun kerran kokeilee turbotettu pyörää tulee miettineeksi että miksi menneet vuodet on vapaaehtoisesti ajanut vaparipyörää joka lopulta ei kuitenkaan tarjoa loputtomiin kiksejä. Parisataa heppaista pyörää voi sanoa että kyllä lähtee mutta sellainenkaan pyörä ei anna samanlaista moukariniskua selkään kuin kunnon turbon potkaisu. Samanlainen fiilis tulee varmaan myös tuhat hevosvoimaisella autolla ettei mitkään aikaisemmat autot tunnu enää miltään. :D
 
Vähän meinaa alkaa tuntua siltä, että nakupyörän vois vaihtaa johonkin missä olisi pykälä enemmän katteita. Nakulla on kyllä hauska päästellä mutta motarilla/pitemmässä touringissa kaipais jo vähän tuulensuojaa + harvassa uudessa nakussa on kapasiteettiä 2-päällä ajamiseen järkevästi. Nyt pitäs yhdistyä omainaisuudet jolla olisi mukava pyöriä arkena työmatkat ja kahvilapöyrittelyt nurkissa sekä mutkilla mutta sitten pitäisi tarvittaessa jaksaa pitempää matkaa tavaroiden kanssa. Radalle jos taittuisi vielä sen muutaman kerran kauteen niin...

Älkääkö sanoko Busa(turbona) :D vaikka hyvä pyörä onkin + toimintavarmuutta piisaa niin se ei vaan houkuttele muotojen puolesta mikä on sinänsä sääli. Siinä olisi rahalle vastinetta ja yksilöitä piisaa aikalailla.

Saanko ehdottaa:
Suzuki-moottoripyörät - GSX1250FA
Hyvä yleispyörä kaikenlaiseen ajoon ja huomattavasti tehokkaamman tuntuinen kuin paperilla 98 hevosvoimainen antaa odottaa.
Voimaa on reilusti jo 2000rpm alkaen ja kestää maailman tappiin olematta tylsä. Tästä on myös puolikatettu versio samalla padalla,mutta itse molemmilla pyörillä ajaneena suosittelen ehdottomasti Fa:ta jos on tarkoitus pitempiä siivuja ajella. Erinomainen hinta-laatusuhde!
 
Kun kerran kokeilee turbotettu pyörää tulee miettineeksi että miksi menneet vuodet on vapaaehtoisesti ajanut vaparipyörää joka lopulta ei kuitenkaan tarjoa loputtomiin kiksejä. Parisataa heppaista pyörää voi sanoa että kyllä lähtee mutta sellainenkaan pyörä ei anna samanlaista moukariniskua selkään kuin kunnon turbon potkaisu. Samanlainen fiilis tulee varmaan myös tuhat hevosvoimaisella autolla ettei mitkään aikaisemmat autot tunnu enää miltään. :D

Tasan näin. Tallissa on GSXR 1000 Suzuki MC Xpressin satsilla ahdettuna (301hv takapyörätehoa) ja sen jälkeen kun ajaa jollain kaverin putkiviritetyllä samanlaisella niin se tuntuu jopa hauskaltakin kun saa kaikessa rauhassa vinguttaa konetta eikä tartte olla tikkana kelulimisen, tms kanssa. Mitään kiihtyvyys elämyksiä tollanen vapari ei tietenkään tarjoa
 
Toi moottoripyörien ahtaminen on kyllä aina ollut mun mielestä ihan käsittämätöntä touhua, tollainen kilokyykky (busasta puhumattakaan) liikahtaa jo aivan hirmuisesti tehtaalta tullessaan, niin eiku mutka putkeen ja 200-300 konia, joilla joko keulii ympäri tai sutii swingin ollessa 5m taaempana. Ei siinä, itse suunnitteilla jonain päivänä 500-1000 hevosvoiman väliin asettuva harrasteauto.

Busa on leppoisa verrattuna kilokyykkyyn.

- - - Updated - - -

Tasan näin. Tallissa on GSXR 1000 Suzuki MC Xpressin satsilla ahdettuna (301hv takapyörätehoa) ja sen jälkeen kun ajaa jollain kaverin putkiviritetyllä samanlaisella niin se tuntuu jopa hauskaltakin kun saa kaikessa rauhassa vinguttaa konetta eikä tartte olla tikkana kelulimisen, tms kanssa. Mitään kiihtyvyys elämyksiä tollanen vapari ei tietenkään tarjoa

Itselleni ainakin ylivoimaisesti suurimman nautinnon ajamiseen RR-pyörä antaa silloin, kun sillä pääsee ajamaan siellä minne se on tehtykin eli radalle. Siellä tuollainen turbopyörä ei taasen ole nopea. Suoralla ajaminen millä tahansa moottorikäyttöisellä ajoneuvolla on tylsää hetken päästä.

Parhaat hetket kuitenkin moottoripyörien kanssa on ylivoimaisesti tarjonnut supermoto.
 
Ootko kepademus ajanu paljon turbopyörällä radalla?

Mun vajavaisilla kuskin kyvyillä toimii ihan siinä kuin vaparikin. Kummallakin on tullu kierrettyä rataa slikseillä ja katurenkailla. Harvalla kuskilla nopeus radalla on mopon tehoista kiinni. Siis jos olettaa, että sitä tehoa on edes joku 120hv. Samalla lailla turbo-mopollakin ranteella säädetään tehoa sen mitä missäkin kohti käyttämään pystyy ;) Tietenki turbomopo on jonku 10kg panavampi kun on ahdinta ja välijäähdytintä ja se jotain vaikuttaa.
 
Ootko kepademus ajanu paljon turbopyörällä radalla?

Mun vajavaisilla kuskin kyvyillä toimii ihan siinä kuin vaparikin. Kummallakin on tullu kierrettyä rataa slikseillä ja katurenkailla. Harvalla kuskilla nopeus radalla on mopon tehoista kiinni. Siis jos olettaa, että sitä tehoa on edes joku 120hv. Samalla lailla turbo-mopollakin ranteella säädetään tehoa sen mitä missäkin kohti käyttämään pystyy ;) Tietenki turbomopo on jonku 10kg panavampi kun on ahdinta ja välijäähdytintä ja se jotain vaikuttaa.

No täytyy sanoa, että en ole ajanut turbopyörällä radalla itse henkilökohtaisesti. Olen kyllä kokeillut turbotettua Gen1 Busaa muutama vuosi sitten ihan radan ulkopuolella, mutta siihen se jääkin turbopyörien osalta. Jo kilokyykyn kanssa täytyy kaasun kanssa olla tarkkana radalla sekä pitää se keula maassa. Saati sitten tuollaisella turbotetulla pyörällä..
 
Saanko ehdottaa:
Suzuki-moottoripyörät - GSX1250FA
Hyvä yleispyörä kaikenlaiseen ajoon ja huomattavasti tehokkaamman tuntuinen kuin paperilla 98 hevosvoimainen antaa odottaa.
Voimaa on reilusti jo 2000rpm alkaen ja kestää maailman tappiin olematta tylsä. Tästä on myös puolikatettu versio samalla padalla,mutta itse molemmilla pyörillä ajaneena suosittelen ehdottomasti Fa:ta jos on tarkoitus pitempiä siivuja ajella. Erinomainen hinta-laatusuhde!

Ei hullumpi mutta pykälä enemmän sporttisuutta haussa joten VFR 1200 & K 1300 S voi osua paremmin omaan makuun. Hyppää ne toki hinnassakin. Varmatoiminen pyörä kyllä tuo Suzuki mitä olen kuullut ja hyvät väännöt tarjoaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kävin äsken testaamassa Speed Tripleä. Kiva moottori, mutta ei sovi minulle tollainen ajoasento pitemmän päälle. Kiva oli sen jälkeen taas ajaa omaa KTM:ää.
 
Väliaika tuomio Yamaha super tenerestä. Yllättävän hyvä ajettava! Kanttaaminenkin sujuu yllättävän sulavasti, vaikka mopon korkeus tätä pisti epäilemään.
Voimaa ja vääntöä tulee helposti suutinsarjalla ja änkkärin avartamisella. Sateella ja polulla melkein jopa riittävästi rykiä, vaikka eihän missään ikinä ole riittävästi :D
Helppo peruspyörä joka menee kadulla, metässä, puutarhassa ja vaikka missä. Ei ihan mun tyylinen pyörä kumminkaan, mutta voisin suositella varsinkin pidemmille kuskeille. 5cm stongan korotus tekee ihmeitä ajoasennolle ja tommosella voi lähteä vaikka pidemmällekkin reissulle.

Saa nähä jos pidän sittenkin itellä ja hommaan talveksi pulttikumit :evil:
Sinne se lähti maailmalle ja tilalle tuli mieleisempi zx9r turbo :evil: Tosin se on lihalaatikkoedition, mutta ens kesänä suhisee sitten kaks pyörää, 9r ja gsx :rock:
 
Meinasin hankkia ensi vuonna moottoripyörän ja tartteisin muutamia vinkkejä et millainen pyörä kannattaa ostaa kun suoritan A-kortin ja en saa ajaa kuin max 35 kw -.- Et kannattaisko suoraan ostaa isompi pärrä ja kuristaa pienemmäks? :) Kyykkyä olen katsellut (kawasaki ninja 300), mutta mietin et kalliiksi tulee jos ostan 300 ja sitten 21 pitäs ostaa jos isompaa pyörää.
 
Meinasin hankkia ensi vuonna moottoripyörän ja tartteisin muutamia vinkkejä et millainen pyörä kannattaa ostaa kun suoritan A-kortin ja en saa ajaa kuin max 35 kw -.- Et kannattaisko suoraan ostaa isompi pärrä ja kuristaa pienemmäks? :) Kyykkyä olen katsellut (kawasaki ninja 300), mutta mietin et kalliiksi tulee jos ostan 300 ja sitten 21 pitäs ostaa jos isompaa pyörää.

Ehdottomasti isompi pyörä alle ja kuristukset kehiin. Käytettynä saa 600cc pyöriä edullisesti, joilla kannattaa lähtee harrastus aloittamaan. Joihinkin kuristus tapahtuu kaasukahvaa rajoittamalla, joihinkin taas jotain ohjelmia tms säätämällä. Vaarana on jos pienemmän pyörän hommaisit, niin monelle sen teho jää yksinkertaisesti liian pieneksi hyvin nopeasti. Myös ajo-ominaisuudet on täysiverisessä 600cc pyörässä paljon paremmat, kuin jossain pikku ninjassa. Ne tahtoo olla alitehoisia muovirempuloita ja sen jälkeen siirtyminen "oikeaan" pyörään tulee taas kulttuurishokkina.

Jälleenmyyntiarvokin on varmasti parempi ja helpompi saada myydyksi 600cc vrt Ninja 250r tms... Voisin suositella Hondan CBR pyöriä vm 2003 eteenpäin. Tyylikkään näköisiä, varmatoimisia ja ajo-ominaisuudet ainakin RR malleissa on niin hyvät että aloittelijakin pääse asiasta heti jyvälle. Lisäksi niihin on kuristukseen tuo kaasukahvan rajoittaminen, joka on edullisin vaihtoehto.
 
Ehdottomasti isompi pyörä alle ja kuristukset kehiin. Käytettynä saa 600cc pyöriä edullisesti, joilla kannattaa lähtee harrastus aloittamaan. Joihinkin kuristus tapahtuu kaasukahvaa rajoittamalla, joihinkin taas jotain ohjelmia tms säätämällä. Vaarana on jos pienemmän pyörän hommaisit, niin monelle sen teho jää yksinkertaisesti liian pieneksi hyvin nopeasti. Myös ajo-ominaisuudet on täysiverisessä 600cc pyörässä paljon paremmat, kuin jossain pikku ninjassa. Ne tahtoo olla alitehoisia muovirempuloita ja sen jälkeen siirtyminen "oikeaan" pyörään tulee taas kulttuurishokkina.

Jälleenmyyntiarvokin on varmasti parempi ja helpompi saada myydyksi 600cc vrt Ninja 250r tms... Voisin suositella Hondan CBR pyöriä vm 2003 eteenpäin. Tyylikkään näköisiä, varmatoimisia ja ajo-ominaisuudet ainakin RR malleissa on niin hyvät että aloittelijakin pääse asiasta heti jyvälle. Lisäksi niihin on kuristukseen tuo kaasukahvan rajoittaminen, joka on edullisin vaihtoehto.


Kiitos vinkeistä! :)
 
Ei saa sporttikuussatasia kuristettua siihen 35kW luokkaan, koska alkuperäinen teho saa olla max. 70kW. Eli aika kehno vinkki.
 
Itsellä piti ihan eka ducatini siis monster 600 kuristaa ensin kaasun liikkeestä sitten oli kuristus holkit kaasareissa ja nekin tuotti liikaa papereihinin ni ilmanottoaki teipattii,että saatiin penkissä ajettua paperit 25kW :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom