Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mrniceguy-albums-auto-picture97090-20130327-124902.jpg


Ktm 950 SM
Paras pyörä tähän mennessä. Aikasemmat: ktm 530 EXCr moto ja Aprillia Tuono 1000 (ajanu oon ainakin 660 SMC, Duke2, LC4 ym.)..

Kivasti kerää mittariin vauhtia ja toi 190kg kuivapaino ei tunnu missään. Tosi alhanen painopiste ja ketterän tuntunen muutenkin. Jousitusta tosin pitää säätää vähän kireemmälle vielä.
Kolmosella keulii vielä kaasulla ainakin mitä oon vähän koittanu. Takarengas tuntuu kuluvan kanssa tavallista nopeammin, jos avaa kaasua. Hauska peli, voin suositella jos tykkää motoista mutta haluaa ajaa isommilla teilläkin. 530 EXCr:lä oli aika tuskaa ajaa kyykkypyöräkuskien kanssa, kun tuntu että kone räjähtää kohta jos piti ajaa yli satasta. Korttelipyörittelyssä ja tosi mutkasella tiellä taas aika lyömättömiä noi kevyemmät motot. Kaasuun vastaaminen on kanssa aika hauskan äkästä, niinkun noilla kotareilla muutenkin yleensä on. Aprillian jälkeen kun hyppäs kotarin puikkoihin ja availi kaasua, niin fiiliksen oli: "se pystyy lukemaan mun ajatukset!".



 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Paikoin on sen verran tiet jääs, että saa olla varovainen 2-pyöräsellä :D .....
Juu niin saa olla. Smotot alla kotarissa ja eilen kaaduin kolme kertaa. Ekan kaverin pihassa. Toisella kerralla sit avasin kaasua, kun poistuin liikenneympyrästä ja varjopaikassa tie aivan jäässä. Perä lähti alta ja pyörä jatko matkaansa vielä varmaan reilut 5 m. Kävelle pyörälle ja kohdalle pysähtyneelle autolle peukkua. Oli nokka väärään suuntaan joten pikku kaasutus ja jarrulla kääntö yritys, niin enköhän kaatunut vielä uudestaan :D Ja mun mielestä siinä kohdalle pysähtyneessä autossa oli yks vanhempi herra salilta, pitää kysyä osuko eilen kohdalle ja oliko näyttävä liuku.

Suojapaita, nahkahanskat, polvisuojat ja ajohousut säästi suuremmilta vaivoilta. Oli tosin maiharit jalassa, niin nilkka meinas vähän kärsiä. Jatkossa vedän pitkävartiset Sidin crossisaappaat niin saa rauhassa kaatuilla. Kotari liukuu liukupaloillaan niin se ei näistä onneksi hetkahda.
 
Paikoin on sen verran tiet jääs, että saa olla varovainen 2-pyöräsellä :D Hain teiltä tänään speedohealerin muttet sä mitään nähny! :D

Katoinkin vähän kassatapahtumista, että siellä oli tuttuja käyny paikan päällä. Enhän mie sokiana nähny susta edes vilausta. :D Oisit tullu nykäsemmään hihasta! :)
 
Joo on liukasta ja muutama päivä tullu jo ajeltua. Ekana päivänä oli aika paha läheltäpiti tilanne ku lähti perä vähän irti suoralla tiellä. Onneks sitä on sen jälkeen osannu varoa.

Alkaa muuten takakumi olla jo vaihtokunnossa ennenku kausi on vielä kunnolla edes käynnistyny....
 
Alkaa muuten takakumi olla jo vaihtokunnossa ennenku kausi on vielä kunnolla edes käynnistyny....

Ja itse asiassa tämä karhea keväinen tie kuluttaa rengasta myös aivan eri tavalla kuin kesäinen jo hieman tasoittunut asfaltti... joskin onhan sillä kaasukahvan asennolla enemmän vaikutusta lopputilanteeseen useassa tapauksessa.
 
Veikkaan että omakin takakumi näkee vaihdon suhteellisen äkkiä. Tuli laitettua varmaan vähän turhan tyyris kumi taakse. Pitää koittaa tuota driftausta reenailla ja se kun tuppaa syömään takarengasta ikävästi.
 
Joo en tiiä onko se nää kylmät kelit vai mikä.. En näin viileessä ilmassa oo ennen ajanu. Kakkosella kun kiihdyttää vähän reippaammin kuivalla asfaltilla ni lähtee sutiin kivasti.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Teho ja kylmä rengas sen tekee, kun ei oo pitoa kunnolla.

Omassa 530 ei oo tota ongelmaa, liian lussu vehje tai kumi on jo sen verran lämpönen, että ei lähde pelkällä kaasulla sutiin. Nappuloilla ja sateella lähtee asfaltilla vähän liiankin herkästi. Lämpiäis nyt toi keli, että ei tarvis pelätä uusia kaatumisia ja sais ajella joka tien pätkällä. Vaikka taidan kyllä käyttää vielä välikelin nastat alla, jos järvien jäillä ei oo liikaa lunta niin pääsee niille ajaan urku auki.
 
Kävi sitten tosiaan niin, että mittaristo vähän temppuili kun tuli tuota mopoa kokeiltua viikonloppuna. Hitaassa vauhdissa mittaristo "sammui" ja meni takasin päälle, kone kuitenkin pysyi käynnissä. Pysähdyin, käynnistin koneen ja sähköt uudestaan ja tällä lähti pois. Eilen kuitenkin jostain syystä teki taas samaa. Pysähdyin ja käynnistin uudelleen, mutta eipä lähtenyt käyntiin :D Sähköjäkään ei aluksi saanut päälle. 5min jälkeen onneksi starttas ja sen jälkeen ei taas ollut ongelmaa.

Akkuhan tossa dukessa on perkeleen tyhmässä paikassa, alakatteen sisällä. Pyörä tuli pestyä molempina päivinä eli todennäköisesti meni kosteutta tonne akun seuduille tai jotain, näin ainakin veikkaisin. Kunhan kelit tässä lämpenee niin pitää kokeilla tekeekö tuota ainoastaan pesun jälkeen.

[e] Akun latasin tosiaan hetki sitten, eli siitä ei ainakaan pitäis olla kiinni.
 
Kyllä aika hasardia on vielä tällä hetkellä katupyörällä ajo. Jäätä, hiekkaa, märkää, kylmä tienpinta ja rengas lämpenee hitaasti.. Esim. kiloinen lähtee niin naurettavan helpolla lapasesta pienelläkin kaasun avauksella jos pito vähänkään heikkenee
 
Itse en ole vielä saanut ajokautta auki kun on työpaikalla niin järjetön määrä rautaa pyörän ulos ottamisen tiellä, että saisi ajella trukilla varmaan puoli tuntia:D Sinäänsä varmaan ihan hyvä juuri noiden pito ongelmien takia, tuppaa meinaan vähän kierrostenrajoitin paukkumaan kun lyödään seosrenkaalle 170 hevosta ja +3 astetta :D
 
Kyllä aika hasardia on vielä tällä hetkellä katupyörällä ajo. Jäätä, hiekkaa, märkää, kylmä tienpinta ja rengas lämpenee hitaasti.. Esim. kiloinen lähtee niin naurettavan helpolla lapasesta pienelläkin kaasun avauksella jos pito vähänkään heikkenee

Oulun korkeudella ainakin kerjää vaan ongelmia jos nyt mopon kaivais esiin, vaikka tiet sulalta näyttääkin. Varjopaikat on niin liukkaan ja märän jään peitossa, että autollakin saa olla varovainen ihan kaupunkinopeuksissa.
 
Kouvolassakin tulee prätkiä jo vastaan. +3 näytti auton mittari, joten ei itseä vielä kiinnosta. Lisäksi tiet aika monessa paikkaa jäässä.
 
Itse en ainakaan tuosta ajamisesta saa oikein mitään irti katupyörällä jos on kylmä sää. Motolla sitten hauskaa piisaa vähän laajemmalla sääskaalallakin :)
 
Juu ei tuolla taida oikein vielä kyykky-kelit olla. Mutta näin smotolla saa jo räpätä vähän enemmän. Tänään nolla kaatumista!

Nyt on pahimmat polttelut ajeltu, niin saa varmaan hetken seistä mopo tallissa. Alko vituttaan, kun lähes joka mutkassa hiekkaa tai jäätä jota saa varoo ja ajonautinto kärsii liikaa. Hetken jakso pyöritellä hiekotushiekkasella pihalla, mutta nyt aletaan kaipaan jo puhdistettuja alueita ja puhtaita teitä. Ei toi mopoaikojen kaupunkisurauttelu oikein yksin nappaa, varsinkin kun saa pelätä kokoajan, että koska lähtee kortti :D Hommasin enskan/smoton sen takia, että vauhdit pysyis maltillisempina ja en telois itteeni pahasti sekä korttikin pysyis taskussa. En nyt tiedä oliko tämäkään oikea ratkaisu. Sais myydä smoto-vantee,t niin sit vois päästä lähemmäs sitä tavotetta, että kortti ois taskussa vielä juhannuksenakin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom