Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pikku syysajelulla tuli käytyä tänään ja piti sitä vähän kännylläkin kuvata ns. "ohiajo" :D



Jäi vaan vähän känny vinoon tossa jälkipuoliskolla mutta väliäkös sillä. Hyvin tuo 808 kyllä tallentaa nuo mopottimen pörinät.

- H
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyt on sitten kausi viimein pulkassa ja pyörä talvisäilössä. Nyt oliskin hyvä porukalla muistella kesän kuumottavimpia tilanteita ja itselläni se sattui Lahden moottoritiellä kohti Helsinkiä tullessa heinäkuussa. Vettä alkoi satelemaan jo Heinolan ABC:lta lähdettäessä, mutta pito oli vanhalla asfaltilla hyvä ja vauhtia pystyi pitämään sen 150 vaikka tiellä vettä olikin. Ilta hämärtyi ja jossain kohtaa Helsinkiä lähestyttäessä asfaltti vaihtui ohituskaistalla uuteen mustaan asfalttiin. Vauhtia 150, pyörä sopivasti kaarteessa ja perä kävi sen verran irti, että ehdin vain tajuta, että mitä vit### just tapahtui! Eipä siinä mitään olis ehtinyt tekemäänkään, mutta onneksi pito riitti kuluneillakin renkailla eikä matka päättynyt metalliaitaan. Toivottavasti tämä nyt sitten syöpyi mieleen riittävän syvälle, jotta vauhdit tulevina kesinä pysyy kurissa sadekelillä. Ens kesäksi vois Daytonaan lisätä hupia ratastushommilla ja raisereilla + suoremmalla stongalla.
 
Kävin viime viikonloppuna ajelemassa pitkästä aikaa ja heti yks Pösö nöyryytti mua :jahas:
 
Vettä alkoi satelemaan jo Heinolan ABC:lta lähdettäessä, mutta pito oli vanhalla asfaltilla hyvä ja vauhtia pystyi pitämään sen 150 vaikka tiellä vettä olikin. Ilta hämärtyi ja jossain kohtaa Helsinkiä lähestyttäessä asfaltti vaihtui ohituskaistalla uuteen mustaan asfalttiin. Vauhtia 150, pyörä sopivasti kaarteessa ja perä kävi sen verran irti, että ehdin vain tajuta, että mitä vit### just tapahtui!

Se uus asfaltti ja vähänkään leveämmät paikat on sateella liukkaita ihan norminopeuksillakin. Itsellä vastaava tilanne asfaltin paikkauksen kanssa. 2011 kesällä, kunnon sade ja 80km/h vauhtia, mutka ja eturengas lipsahti sen 20-30 senttisen leveän paikan yli kuin saippua jalan alta. Onneksi ei ollut hirveän kallellaan pyörä ja pystyssä pysyttiin kun etunen tarras pidon taas vanhalta asfaltilta. Pikkasen pisti kumminkin tykyttämään.
 
Juu, siis eihän niitä mittareita ookkaan ihan joka kolkassa. Oiskohan ehkä muutama etelän suunnalla ja yks täällä pohjosessa(?). Mutta auta armias ko saivat sellasen kesällä Ouluun.. ei muuta ku puskaan väijymään viattomia. Mulla on tuossa yhessä mopossa Laserin slipari, ni voi helevata sitä mökää. Lähtee enemmän ääntä ko tehoa. :lol2: Ja ku kävin pitkästä aikaa testailemassa sitä tuossa jumalan selän takana, ni eiköhän polliisit ollu matkan varrella mutkassa. Olivat tosin pysäyttäneet jonkun teiniamiksen kaahailemasta, ni mie pääsin vähällä. :rolleyes: Ei passannu kuitenkaan nostaa kierroksia 2k korkiammalle, ko oisivat vielä lähteny perrään. :D Painelin muina naisina kotia ja pistin mopon äkkiä takas talliin jemmaan.

Kysyin kaverilta (poliisi) niin ei tääl kotopuoles oo yhtään mittaria, eikä kuulemma kiinnostais mittaillakkaan. Ellei ihan reikäpäässä kaahaa. Itellä kotarissa 650cm2 voimapata, acran kokoränni. killeriä en oo kokeillu kun sanoivat että teho kärsii:D infernaalinen flatkutus. Lähiön kukkahatuilta oon siitä jo kuullutkin. No omaan korvaan ei ota niin ei kai haittaa..

Tänää meni SMc talliin, meni ajelu sään puolesta pois mukavuusasteelta. Hauskaa oli. Muistakaa vaihtaa eturengas kun se on kulunu. Nimim. Etupääluisuun lipat.

Oon miettinyt et laittais smotoon ens keväänä offroad- renkaat joilla asfalttikin menis. Täälläpäin on hitosti hiekkateitä. Kellään kokemuksia esim pirellin mt60 tai mt90 scorpioneista?
 
Se uus asfaltti ja vähänkään leveämmät paikat on sateella liukkaita ihan norminopeuksillakin. Itsellä vastaava tilanne asfaltin paikkauksen kanssa. 2011 kesällä, kunnon sade ja 80km/h vauhtia, mutka ja eturengas lipsahti sen 20-30 senttisen leveän paikan yli kuin saippua jalan alta. Onneksi ei ollut hirveän kallellaan pyörä ja pystyssä pysyttiin kun etunen tarras pidon taas vanhalta asfaltilta. Pikkasen pisti kumminkin tykyttämään.

Juu, näistä tajuaa ettei tästä 2-pyöräisellä ajosta ihan vielä kaikkea tiedä - puhumattakaan riittävästä ennakoinnista ja tilanteiden lukutaidosta. Sopivan pieniä varoituksia sais tulla aina silloin tällöin niin pysyis homma muistissa.
 
Tänään tuli vietyä CBR talviteloille. Pesin ja vahasin sekä löpöllä putsasin ketjut. Sen enempiä hifistelyjä en jaksanut tehdä.
 
Eilen tuli saatua A-kortti, vihdoin. Nyt sitten vaan Enskaa / Supermotoa kattelemaan. 300cc 2-T Kotaria olen kovasti miettinyt. Pitänee ensin kerätä rahaa, tosin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kysyin kaverilta (poliisi) niin ei tääl kotopuoles oo yhtään mittaria, eikä kuulemma kiinnostais mittaillakkaan. Ellei ihan reikäpäässä kaahaa. Itellä kotarissa 650cm2 voimapata, acran kokoränni. killeriä en oo kokeillu kun sanoivat että teho kärsii:D infernaalinen flatkutus. Lähiön kukkahatuilta oon siitä jo kuullutkin. No omaan korvaan ei ota niin ei kai haittaa..

Tänää meni SMc talliin, meni ajelu sään puolesta pois mukavuusasteelta. Hauskaa oli. Muistakaa vaihtaa eturengas kun se on kulunu. Nimim. Etupääluisuun lipat.

Oon miettinyt et laittais smotoon ens keväänä offroad- renkaat joilla asfalttikin menis. Täälläpäin on hitosti hiekkateitä. Kellään kokemuksia esim pirellin mt60 tai mt90 scorpioneista?

Näihä se o. Ei niitä mittareita muutamaa enempää ole koko Suomessa, ja toivottavasti pysyykin siinä määrässä. :) Eiköhän tuokin villitys laannu tässä ajan myötä. Huonolla tuurilla oon ennen sitä kilvetön ton toisen mopon kanssa. :D Mutta juurikin tän takia niitä häätyy olla varalla. ;)

Usko myyjää ja pistä suosiolla Michelinit. Meinasin nakata omilla Pirellin nakeilla vesilintua, ku se kumiseos on semmosta scheissea. Ehkä ainoa toimiva rinkula niillä on diablo.
 
Onko pakkislaisilla kokemuksia Honda CB 1000R:stä?

Loistava pyörä tietenkin :D no juu, hyvä kandidaatti tonni nakuissa Kawan Z1000, Triumphin Speed Triplen ja Kotarin Super Duken kanssa. Itseä miellytti ketteryys, loistava ajoasento (175cm). Triple meni omalla budjetilla vähän kalliiksi kun uudempaa katseli ja Kawa oli omaan makuun vähän kankeampi ohjastettava vaikka tehoja olisi ollut enemmän (tiedä sitten näkyykö arkiajossa). Duke jäi pois osin korkean istumakorkeuden takia eikä iske niin kovaa jostain ihme syystä.

Hondassa puoltaa pitkät takuut ja varaosien/lisäpalikoiden saatavuus niinkun japseissa yleensäkkin. Äänet vähän pehmot mutta putkellahan ne saa heti fiksumman kuuloiseksi. Rata-ajossa ei välttämättä kallistusvarat ja alusta enään riitä kovemmilla kavereilla.

Käy ihmeessä koeajamaan ja toki noita muitakin kannattaa ohjastaa.
 
Onko pakkislaisilla kokemuksia Honda CB 1000R:stä?

Itsellä oli tuollainen vuoden päivät. Kävin koeajamassa noi kaikki rivineloset ja riumpin noista kilosista nakupyöristä ja niistä tuo honda istui omaan käteen parhaiten. V-koneet ei oikeen kiinnostanut tärinän ja käyttökelpoisen kierrosalueen lyhyyden takia. Riumppissa ja kawassa on ehkä vähän hauskemmat moottorit mutta riumppi on aika raskaan olonen ja kawan ajoasennosta+yleis fiiliksestä tuli jotenkin matkapyörä mieleen. Jampussa ei ollu vääntöä alhaalta niin kuin noissa muissa ja vähän laiskan olonen kääntymään.

Hondassa sen sijaan oli lähes tulkoon kaikki kohdallaan. Koneessa on ihan tarpeeksi voimaa ylhäältä ja voimaa on jotenkin mukavan helppo annostella, jonka johdosta tuo on helpoin pyörä keulia millä olen ajanut. Tosin yli 200km/h vauhdeissa oli hieman epävakaa fiilis keulitellessa huonon aerodynamiikan vuoksi, mutta tuo ei haittane ihan joka päiväisessä ajossa :D Kumikin paloi mukavasti kun oli alhaalla hyvin voimaa, ainakin nelosella veteli vakio väleillä ihan hyvin motarille viivaa kun vähän jarrulla avitti.

Ajoasento oli mukavan kapea ja tanko vakiona sopivan levyinen vaihtelevaan ajoon ja alustasta sai säädettyä katuajoon just passelin. Vakio säädöissä tuo oli hengenvaarallinen omasta mielestä kun jarruttaessa etupää pohjasi tasasellakin.

Radallakin tuolla ajeli ihan suht ok vauhtia, eli sellaista orgin keskinopean kovemman pään vauhteja. Tuossa kyydissä alkaa ottamaan molemmilta puolilta lähestulkoon kaikki osat maahan kiinni, vakio pakoputki ottaa jo paljon hitaammissakin vauhdeissa mutta se kannattaa vaihtaa muutenkin. Silmämääräisesti katsottuna sama ongelma on kylläkin kaikissa muissakin tuon tyypin pyörissä. Kotari on vähän kapeampi kuin nuo rivikoneiset mutta raapii siinäkin mm. koneenposki maahan kun ajetaan vähän kovempaa. Eli ratapyörät on kyllä erikseen muuten loistolaite. Jos ajaisin enimmäkseen kadulla niin olisi kyllä edelleen tuollainen.
 
Kiitoksia vastauksista! Tuo Honda on kyl helvetin tyylikäs pyörä, ehdottomasti hienoin noista nakuista. Toinen vaihtoehto olis sit Yamahan FZ1-N.
 
Kiitoksia vastauksista! Tuo Honda on kyl helvetin tyylikäs pyörä, ehdottomasti hienoin noista nakuista. Toinen vaihtoehto olis sit Yamahan FZ1-N.

Jos Yammun FZ1 on vaihtoehtona, ota se. Kevyempi, tehokkaampi (käyttökelpoinen kierroalue varsin loistava), alusta on R1 luokkaa. Käyppä kokeilemassa. Tänä kesänä tallissa oli itselläni 2011 vuoden FZ1 ja 2012 R1. Uskomatonta kyllä, ajoin R1:sellä :hyper: 4tkm ja FZ1:sellä 3,5tkm :wtf: <3
 
Nyt on sitten kausi viimein pulkassa ja pyörä talvisäilössä. Nyt oliskin hyvä porukalla muistella kesän kuumottavimpia tilanteita ja itselläni se sattui Lahden moottoritiellä kohti Helsinkiä tullessa heinäkuussa. Vettä alkoi satelemaan jo Heinolan ABC:lta lähdettäessä, mutta pito oli vanhalla asfaltilla hyvä ja vauhtia pystyi pitämään sen 150 vaikka tiellä vettä olikin. Ilta hämärtyi ja jossain kohtaa Helsinkiä lähestyttäessä asfaltti vaihtui ohituskaistalla uuteen mustaan asfalttiin. Vauhtia 150, pyörä sopivasti kaarteessa ja perä kävi sen verran irti, että ehdin vain tajuta, että mitä vit### just tapahtui! Eipä siinä mitään olis ehtinyt tekemäänkään, mutta onneksi pito riitti kuluneillakin renkailla eikä matka päättynyt metalliaitaan. Toivottavasti tämä nyt sitten syöpyi mieleen riittävän syvälle, jotta vauhdit tulevina kesinä pysyy kurissa sadekelillä. Ens kesäksi vois Daytonaan lisätä hupia ratastushommilla ja raisereilla + suoremmalla stongalla.

Tän vuoden vikoja lämpimiä ja tykitin mutkapätkää reikäpäässä. Vauhtia 160 kun kanttasin ulos mutkasta ja heti olikin toinen mutka perään.. Parin senttiä jäi asvalttia mun ja ojan välii. Pisti kyllä miettimään, että onks tässä nyt vittu taas mitää järkee. Ajokengätki kulu puhki tolla reissulla.
 
Tän vuoden vikoja lämpimiä ja tykitin mutkapätkää reikäpäässä. Vauhtia 160 kun kanttasin ulos mutkasta ja heti olikin toinen mutka perään.. Parin senttiä jäi asvalttia mun ja ojan välii. Pisti kyllä miettimään, että onks tässä nyt vittu taas mitää järkee. Ajokengätki kulu puhki tolla reissulla.

Elekää ihmiset oikiasti, tekkee tarpeeksi pahhaa lukia iltalehen yms. sivuilta aina joka kaus kuinka monta motoristia on potkassu tyhjää jonkun tollon päähänpiston takia, saatika sitten kuulla omilta asiakkailta että joku niiden kaveri on menehtyny ajotapaturmassa. Myönnettäköön, että itelläkin menee välillä aivan höpöksi se meininki, mutta en mie ihan noin äärimmäisyyksiin mene uhmatakseni omaa henkeä. Jos haluatte kokkeilla paljon se vaatii että mopo lähtee käsistä, ni menkää radalle. Siellä on sentään jonkun sortin apu lähellä jos jotain tapahtuu, toisin kuin jossain ojan pohjalla, keskellä -ei mittään-.
 
No nyt on ajokausi täälläkin paketissa. Tänään meni mopo talvisäilöön kun aamulla oli jo 4 astetta pakkasta.

Kesän saldo noin 6000 km. :)

Ja alla siis fzs 1000
 
Laitatteko talven ajaks niitä bensan lisä-aineita?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom