Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Miten ootte vaihtanut öljyjä pyörän mennessä talviseisontaan:
1. Ennen seisontaan laittoa uudet öljyt ja keväällä vaan käyntiin ja ajoa?
2. Seisontaöljyt syksyllä ja keväällä uudet öljyt?
3. Vai öljynvaihto vasta keväällä?

1. ja 3., mutta ite oon viime vuosina vaihtanu öljyt ja putsarit keväällä. (Omasta mielestä) mitään järkeä seisottaa uusia öljyjä talven yli, vaikka tokipa ne siitä hirveästi kärsii. Mut sama tehä tuommonen huolto keväällä ennen kautta, ni varmistaapa sillä ainakin öljyjen tuoreuden viimisen päälle.
 
Eli vanhan öljyn seisottaminen talven yli ei haittaa/ ole haitaksi moottorille, kunhan keväällä vaihtaa uuden?
 
Eli vanhan öljyn seisottaminen talven yli ei haittaa/ ole haitaksi moottorille, kunhan keväällä vaihtaa uuden?

En mä usko, että sillä niin suurta merkitystä on. Kyllähän siihen öljyyn tietty vähän kertyy kaikenlaisia epäpuhtauksia, jotka ei välttämättä hyväks moottorille ole, joten siinä mielessä öljynvaihto ennen seisottamista on ihan perusteltua. Toisaalta taas jos ei ole lämmintä säilytyspaikkaa, niin ehkä se on mahdollista, että öljyn sekaan kondensoituu vähän vettä, joka ei tietenkään ole hyväks. Joten jos ei ole rahasta kiinni niin kai niitä öljyjä voi vaihtaa useampaan kertaanki. Eriasia on, että saako siitä niin paljon hyötyä.
 
Itse viime syksynä laitoin talveksi uudet ölpät ja suodattimen, jonka jälkeen lämpimään säilöön talvehtimaan. Olen kuullut joskus sanottavan, että jos kylmässä säilyttää, niin olisi hyvä laittaa keväällä uudet ölpät, tällöin lienee se ja sama säilyttääkö vanhoilla vai uusilla öljyillä?!? Tiedä häntä.

Asiasta puujalkaan. Ajattelin talven aikana hommailla pyörään mökäpönttöä ja varmaan commanderia siihen kaveriksi. Mutta nyt herääkin kysymys, että onko ylipäätänsä tarvetta välttämättä ajaa uutta karttaa, jos vaihtaa pelkän äänenvaimentimen. Toisaalta omassa pyörässä on vakiokartassa melkoinen notkahdus vääntökäyrässä, jonka saisi samalla commanderilla korjattua. Mitähän mahtaa maksaa noin suurinpiirtein penkitys, jos sen commanderin kanssa laittais? Pyöränä Honda VFR 800 FI -98.

Mites muitten suunnitelmat mopon ja varusteiden tuunaamiseen talven aikana. Kai sitä itse joutuu myös jotain uutta ajovarustettakin ostamaan, nahkapuku olis kova!
 
Syksyllä uudet öljyt ja suodatin. Niillä sitten ajelua siihen asti, että tulee vaihtoväli täyteen. Jos käy radalla niin kannattaa vaihtaa useammin.

Itellä tais tulla 4000 km tänävuonna ja nyt en edes kerenny vaihtaan öljyjä ennenkuin vein pyörän talvisäilöön. No talvella puran sen koneen kuitenkin niin turha vaihtaa niitä uusia sinne muutamaksi kuukaudeksi..
 
Muistakaahan mussukat kun hankitta niitä slipareita, että ne mennee sitten vielä siihen sallittuun db-haarukkaan. Kaveripiirissä muutamalta lähti tänä kesänä kilvet, pari sai sakot ja päälle vielä nuhtelut polliisisedältä. Mitään väliä onko vaimennin e-hyväksytty, jossei pysy sallitussa desibelitasossa. Ne ei kauhiasti anna armoa. Mullakin oli tarkotus hommata joku kivan kuulonen kapistus, ku tuo vakio kuulostaa ompelukoneelta, mutta ku tuosta db-tasosta nous hirveä haloo, ni jätin homman sikseen. Ajelen tyytyväisenä vakiosliparilla, kunnes tämäkin ottaa laantuakseen.
Yllättävän nopiasti läks kaikki killerit, villat, huilut sun muut ja nehän loppu ennen ko kaus kerkes kunnolla kelien puolesta alkaakkaan. :D
 
Itse viime syksynä laitoin talveksi uudet ölpät ja suodattimen, jonka jälkeen lämpimään säilöön talvehtimaan. Olen kuullut joskus sanottavan, että jos kylmässä säilyttää, niin olisi hyvä laittaa keväällä uudet ölpät, tällöin lienee se ja sama säilyttääkö vanhoilla vai uusilla öljyillä?!? Tiedä häntä.

Asiasta puujalkaan. Ajattelin talven aikana hommailla pyörään mökäpönttöä ja varmaan commanderia siihen kaveriksi. Mutta nyt herääkin kysymys, että onko ylipäätänsä tarvetta välttämättä ajaa uutta karttaa, jos vaihtaa pelkän äänenvaimentimen. Toisaalta omassa pyörässä on vakiokartassa melkoinen notkahdus vääntökäyrässä, jonka saisi samalla commanderilla korjattua. Mitähän mahtaa maksaa noin suurinpiirtein penkitys, jos sen commanderin kanssa laittais? Pyöränä Honda VFR 800 FI -98.

Mites muitten suunnitelmat mopon ja varusteiden tuunaamiseen talven aikana. Kai sitä itse joutuu myös jotain uutta ajovarustettakin ostamaan, nahkapuku olis kova!


No ehdottomasti commanderi vaan ja penkkiin säätöön, todennäköisesti menee pelkällä vaimentimellakin seos hiukan rikkaalle. Kulutuskin todennäköisesti nousee jonkin verran tästä johtuen. Tämä johtuen siis siitä, että pakopaine tippuu(vrt. kammiovaimennin), ja silloin koko koneen toiminta muuttuu, ja seokset siinä samalla. Itsellä keväällä myös pyörän säädätys edessä, vaikka ei ole kuin pelkkä vaimennin vaihdettu(kawasakin 12r), tuossa seokset meni täysin pieleen jo perstuntumalla pelkällä vaimentimen vaihdolla. Katalysaattorin tosin revin myös pois, ennenkä säädätykseen vien. Penkitys ja säätö, sille on paha mennä hintaa sanomaan koska täysin tapauskohtaista. 100-500e välillä ne on ammattimiehillä penkitys ja säätö. Ja jos valmiita karttoja laittelee commanderiin, eikä käytä penkissä säädössä, niin hyvää siitä ei tule.

Ota myös selvää missä puljussa on ammattitaitoista henkilöstöä säätämässä, valitettavasti moni firma tälläkin alalla on "sinnepäin- rahat pois" -tarkoituksella liikkeellä.
 
Sliparit houkuttelis kyllä niin pirusti. Mutta mopossa on 3x liikaa tehoja korttiin nähden, joten pidän sen mahdollisimman ei poliisimangeettina :D
 
Josko vihdon ens kesäks sais hankittua Yoshin pöntön, Ahvenistolle pitää päästä, mutta olen ymmärtäny, että olis riittävän hiljanen. Ei silleen, kyllä tämäkin kesä meni tuolla kolhitulla, katu-uskottavuus kaikki kaikessa. :)

_smaller.jpg
 
Oli kyllä yks persekesä mopoilun kannalta miulla. Tuli kelattuu varmaan 2000km Trumpan tauluun. Paskat kelit, töitä helvetisti ja sitku olis kelit antanu myöten ja ois ollu muutenki aikaa, ni alko Trumppa vittuilemaa ja käymää kahella pytyllä. Nyt se on ollu Kotkassa huollossa jo kuukauden, enkä ehi ens viikollakaa hakemaa sitä pois. Enkä tiiä yhtää, et millaset lunnaat siitä pitää maksaa. Mut meen The Stiginä bussilla jokatapauksessa Kotkaan ja sit jäähyväisajelut sieltä kotiin. Ja tarttis varmaan sitä talvipaikkaaki alkaa miettimään... No rahaa sai sentään palamaan toho vehkeesee ihan normaalisti, eli sen 3-4k.

Ja noista äänimittauksista. Kyselin treeneissä yheltä järkkäripuolen konstaapelilta, ni ei niitä kiinnosta moottoripyörien äänet pätkääkään. Ei tää kyseinen lainvalvoja ollu ees tietonen mistään mittareista. Liikkuvat kuulemma joskus pitää teemaviikkoja ja stringit märkänä mittailee mölyt, siinä ei sit selittelyt tosiaan auta, vaan tuomion jyrkkyys on kilpikulma-Kaikkosen tasoa. Itellähän siis toi 1052 S3 ei oo mikään hirveen hiljanen Arrowin slipareilla ilman killereitä. Ei oo paikallispoliisia kiinnostanu tosin, enkä mie räppäilekkää asutusalueilla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Osta eqqu toi miun Triumph Speed Triple 1052 vm. -05. 39tkm ajettu ja 40tkm huolto just tehty ja pyörä on käyty kokonaan läpi ja laitettu kaikki uusiks mitä löytyy. Mm. ketjut+rattaat. Se on varmaan suomen hienoin ton mallinen, belly pan, saksittu kilpiteline, arrowin tuplat penkin alta, lane splitterit yms. Matolla säädetty slipareitten vaihon jälkee. Ärmy vehe. Syksyhintaan ja säälittävälle sinkulle viel asevelihinta.
 
Ei riittäny kuutiot. Exä oli ZZR-1100 ja jääny ehkä vähän mieleen pyörimään ne ylimääräset tilavuudet. Ja onha siinä tosiaan riserit ja tanko vaihettu, orggisosat on tallessa.
 
Ja noista äänimittauksista. Kyselin treeneissä yheltä järkkäripuolen konstaapelilta, ni ei niitä kiinnosta moottoripyörien äänet pätkääkään. Ei tää kyseinen lainvalvoja ollu ees tietonen mistään mittareista. Liikkuvat kuulemma joskus pitää teemaviikkoja ja stringit märkänä mittailee mölyt, siinä ei sit selittelyt tosiaan auta, vaan tuomion jyrkkyys on kilpikulma-Kaikkosen tasoa. Itellähän siis toi 1052 S3 ei oo mikään hirveen hiljanen Arrowin slipareilla ilman killereitä. Ei oo paikallispoliisia kiinnostanu tosin, enkä mie räppäilekkää asutusalueilla.

Juu, siis eihän niitä mittareita ookkaan ihan joka kolkassa. Oiskohan ehkä muutama etelän suunnalla ja yks täällä pohjosessa(?). Mutta auta armias ko saivat sellasen kesällä Ouluun.. ei muuta ku puskaan väijymään viattomia. Mulla on tuossa yhessä mopossa Laserin slipari, ni voi helevata sitä mökää. Lähtee enemmän ääntä ko tehoa. :lol2: Ja ku kävin pitkästä aikaa testailemassa sitä tuossa jumalan selän takana, ni eiköhän polliisit ollu matkan varrella mutkassa. Olivat tosin pysäyttäneet jonkun teiniamiksen kaahailemasta, ni mie pääsin vähällä. :rolleyes: Ei passannu kuitenkaan nostaa kierroksia 2k korkiammalle, ko oisivat vielä lähteny perrään. :D Painelin muina naisina kotia ja pistin mopon äkkiä takas talliin jemmaan.
 
Sanokaas expertit, että mikä on todennäköisin syy seuraavaan.. Syksyllä tullu ajeltua harvakseltaan, ja tänään taas 9 päivän seisonnan jälkeen reilun tunnin ajelut. Menin sit asemalle ilmanpaineita tarkistamaan ja käynnistettäessä ei pyörittäny starttia ku just ja just. Lähti käyntiin mut uununa sammutin(löin vaihteen silmään jalka alhaalla) ja sit ei enää ollu akkua napilla käynnistymiseen. Sain työntää käyntiin ja ajelin kotiin. Mikä siis lie syynä tuohon että akku hyyty? Ajoa alla reilun tunti , mut ilmeisesti laturi ei toiminu vai? Uskallanko nyt tuon työntää käyntiin ja ajella noin 100km talvisäilöön, vai voiko hyytyä ajossa? Kiitokset jos joku ymmärtää ja jeesaa!
 
Sanokaas expertit, että mikä on todennäköisin syy seuraavaan.. Syksyllä tullu ajeltua harvakseltaan, ja tänään taas 9 päivän seisonnan jälkeen reilun tunnin ajelut. Menin sit asemalle ilmanpaineita tarkistamaan ja käynnistettäessä ei pyörittäny starttia ku just ja just. Lähti käyntiin mut uununa sammutin(löin vaihteen silmään jalka alhaalla) ja sit ei enää ollu akkua napilla käynnistymiseen. Sain työntää käyntiin ja ajelin kotiin. Mikä siis lie syynä tuohon että akku hyyty? Ajoa alla reilun tunti , mut ilmeisesti laturi ei toiminu vai? Uskallanko nyt tuon työntää käyntiin ja ajella noin 100km talvisäilöön, vai voiko hyytyä ajossa? Kiitokset jos joku ymmärtää ja jeesaa!

Onko akku huonossa jamassa? Jos se laturi ei tuota mitään eikä akussa ole paljon virtaa, niin varmaan ei paljon lamputkaan pala. Joten sillä varmaan voi äkkisältään sanoa tuottaako se laturi virtaa. Jos tuotaa, niin ei kai siinä ajaessa pitäs suurempaa ongelmaa tulla.
 
Sanokaas expertit, että mikä on todennäköisin syy seuraavaan.. Syksyllä tullu ajeltua harvakseltaan, ja tänään taas 9 päivän seisonnan jälkeen reilun tunnin ajelut. Menin sit asemalle ilmanpaineita tarkistamaan ja käynnistettäessä ei pyörittäny starttia ku just ja just. Lähti käyntiin mut uununa sammutin(löin vaihteen silmään jalka alhaalla) ja sit ei enää ollu akkua napilla käynnistymiseen. Sain työntää käyntiin ja ajelin kotiin. Mikä siis lie syynä tuohon että akku hyyty? Ajoa alla reilun tunti , mut ilmeisesti laturi ei toiminu vai? Uskallanko nyt tuon työntää käyntiin ja ajella noin 100km talvisäilöön, vai voiko hyytyä ajossa? Kiitokset jos joku ymmärtää ja jeesaa!

Akku tarvii vaan yksinkertasesti päivityksen, eli uutta tilalle. Tuskin ajon aikana hyytyy, jos käyntiin lähtee ja on pysyny tuonkin aikaa käynnissä.
Niinku tuossa edellä jo mainittiinkin, ni katohan että kaikki lamput pallaa ja pelittää (virrantuotto) ennen ko lähet talavisäilöön mopoa ajelemmaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom