Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Siis mä en ymmärrä yhtään mitä selität? niinku ku ulkomailla on ajokelit mahdollisesti 12kk mopolla ja suomessa 6 ni sun logiikan mukaan niiden täytyy olla vähemmän ajettuja ku ne ulkomailla ajelee vaa aurinkoisina päivinä ja suomessa on ihan pakko ajaa räntäsateessa? Yks parhaita selityksii mitä oon kuullu kyllä, mut pidä tosta kii.

On siinä totuudenkin perää. Suomessa prätkä on monelle niin iso investointi että sillä sitten halutaan ajaa niin paljon kuin suinkun mahdollista. Maissa joissa pyörä ei ole niin iso investointi niin paljon suurempi otanta ajajista ajelee vaan "sunnuntaisin". Tarvii tietty ottaa huomioon että jossain saksasa on niin vitusti pyöriä että niitä vähän ajettujakin löytyy enemmän joten mobile.de:n ja nettimoton vertailu 1:1 ei anna realistista kuvaa maan pyöräkannasta/ajokulttuurista.

Kalliit hankinta ja omistamiskulut saa helposti aikaan sen että ajetaan koko rahan edestä kun siihen kerta sitä rahaa pitää muutenkin laittaa. Ja ne jotka ylipäätänsä pystyy pyörän ostamaan niin sillä porukalla pyöräkuume on yleisesti ottaen niin kova että sitä ajoakin tulee paljon. Maassa jossa pyörät on edullisia niitä ostetaan helposti idealla "ne on niin halpoja niin miksi ei, ajan jos ajan".

Tuo oma z750 alkaa tuntua 2200km ajon jälkeen ihan nuhapumpulta jo. Tekis melkein mieli myydä pois ja alkaa säästämään ens kesää varten jolloin ottas sitten superduke R:n alle :D

Tää vaihtokuumehan on olennainen osa moottoripyöräilyä. Yleisillä teillä ajo kun on loppupeleissä kovin säännösteltyä ja nautinto rajattu tiettyyn pisteeseen (nopeusrajoitukset, mutkapätkien puute, muut tienkäyttäjät) niin se ajo käy aika herkästi tylsäksi. Lisäkiksejä pakko hommata pyörän vaihtelusta kun se on oikeastaan ainoa muuttuja nopeuden lisäksi mihin voi ite vaikuttaa. Mullakin prätkä myynnissä koska en ehdi ajamaan eikä se tunnu enää niin hienolta kun viimevuonna. Silti selaimen välilehdissä on välillä auki 10kpl suzukin TL:iä tai 10kpl HD:ta tai 10kpl Buelleja jnejne... Omaan pyörään tuntuu kaikki kyllästyvän aika nopeesti. Mitäs sit kun parin vuoden päästä alla on turbobusa? ei paljo voi enää nopeempaa päivittää :D

Toi on yks syy miksi ratapyörä on alkanut himottaan. Silloin olis itse se suurin muuttuja ja vois päästellä menemään ilman huolta routavaurioista tai kortin lähdöstä.
 
Ja ranteet venyy!

kotka.webp
 
^^^Miksi helvetissä sie ajaisit hiekkateillä? Voin laskea yhden käden sormilla ne kerrat kun olen edes autoani hiekkatielle vieny.

Saksassa mun tiedon mukaan prätkät pitää katsastaa kuten autotkin säännöllisesti, joten se on varmasti melko painava syy pitää pyörät kohtuu kunnossa. Noista säistä en tiedä, mutta eipä mullakaan missään sateessa huvita ajaa. Eri asia jos se yllättää.
 
Aikamoista selityksen makua. Pyörä iso investointi suomessa. Kyl tännekii kai kirjottelevien pyörät on harrastepelejä eikä mitään hemmetin työkaluja. Mullakii o 2 autoo ja mopo tallissa ni arvaa kiinnostaako mua ajaa jos tulee pisarakin vettä? Kuka helvetin tahvo ei pitäis mopoo kunnossa? Sehän o harrastepeli kuten tännekii porukka kirjottelee ni pesee ja puunaa pyöriä innolla. niinku itekii. Hiekkateitä pöllyttää suomessa? missä hiton neuvostoajassa elät? Mä en oo ajanut edes autolla 10 vuoteen hiekkatietä muuta ku 200 metriä mökille. Kai niillä saksassa on noikii sit asvaltoitu? Vedotkaa ny vielä kovaan suolaukseen talvella suomessa joka hajottaa suomipyörät.

mitä tulee vielä tuohon, et suomessa mopot ois kalliimpia ni aika marginaalista. Sitäpaitti suomen eniten myyty mopo on bemari ja hintalapultaa aika hemmetisti kalliimpi ku japsitoyotat. Ei toi oo pelimerkeistä kii kyl suomessa. mitä nähnyt sakanstuontiautoja ni niiden maalipinnat o pääsääntösesti mun kriteereillä täysiä paskoja. ikinää en huolis sellasta naarmutettua pintaa omaan autoon. Se siitä, et sakemannit kovin hyvin pitäis vehkeitäsän. Vai pitääks tää kääntää niin, et koska ne on nyt niin halpoja saksassa ni miks sitä puunailee ku voi vaihtaa sit uuteen jos huvittaa.
 
Aikamoista selityksen makua. Pyörä iso investointi suomessa. Kyl tännekii kai kirjottelevien pyörät on harrastepelejä eikä mitään hemmetin työkaluja. Mullakii o 2 autoo ja mopo tallissa ni arvaa kiinnostaako mua ajaa jos tulee pisarakin vettä? Kuka helvetin tahvo ei pitäis mopoo kunnossa? Sehän o harrastepeli kuten tännekii porukka kirjottelee ni pesee ja puunaa pyöriä innolla. niinku itekii. Hiekkateitä pöllyttää suomessa? missä hiton neuvostoajassa elät? Mä en oo ajanut edes autolla 10 vuoteen hiekkatietä muuta ku 200 metriä mökille. Kai niillä saksassa on noikii sit asvaltoitu? Vedotkaa ny vielä kovaan suolaukseen talvella suomessa joka hajottaa suomipyörät.

mitä tulee vielä tuohon, et suomessa mopot ois kalliimpia ni aika marginaalista. Sitäpaitti suomen eniten myyty mopo on bemari ja hintalapultaa aika hemmetisti kalliimpi ku japsitoyotat. Ei toi oo pelimerkeistä kii kyl suomessa. mitä nähnyt sakanstuontiautoja ni niiden maalipinnat o pääsääntösesti mun kriteereillä täysiä paskoja. ikinää en huolis sellasta naarmutettua pintaa omaan autoon. Se siitä, et sakemannit kovin hyvin pitäis vehkeitäsän. Vai pitääks tää kääntää niin, et koska ne on nyt niin halpoja saksassa ni miks sitä puunailee ku voi vaihtaa sit uuteen jos huvittaa.

En mäkään tota hiekkatiehommaa allekirjoita. Vaikka osa tietenkin asuu hiekkatien päässä mutta tuskin se pyöriien keskimääräiseen kuntoon vaikuttaa muuta kuin marginaalisesti. Mutta kyllähän kallis hankintahinta oikeesti saa aikaan sen ettei pyöriä osteta jos niillä ajetaan 500km/kesä. Halvalla hankintahinnalla taas ei haittaa vaikkei ajaiskaan juuri mitään. Se että touring-bmw on suomen myydyin pyörä ei sinänsä kerro mitään, touring pyöriä ostetaan paljon ja niillä ajetaan paljon.

Saksalaisten huoltokulttuuriin en ota mitään kantaa, mutta se että suomeen rantautuu vaan paskoja tuontiautoja johtuu ihan sen tuojan ahneudesta kun on pakko maksimoida voitto ja ottaa se halvin.
 
oon kade! joko on ranteet vinksallaan? viime kesänä hävitin kotarin samasen rossimallin, mut ei kyllä ollut niin makia kuin tuo enska.
Voi elämä kun houkuttas tämmönen.

Vähän kävin eilen montulla kokeilemassa, ja asfaltilla! Pitää laittaa kilpiin kuhan kerkiää ja motovanteet alle.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tulipa köröteltyä 4pv aikana reilut 1600km, perse lievästi hellänä. Eipä ainakaan tällä kunnolla paikat kestäis rautaperseajeluja..

Mutta saihan ajella ja tulipa testailtua supermotoiluakin, aprillian "perus" supermotopyörillä ja tehdaskilpurilla. Melkoinen ero ulkoisesti lähes samanlaisissa pyörissä.. Hauskaahan tuo, vaikka mulle ehkä tuo katupyörä ja moottorirata (supermotoilla vedettiin karting rataa) sopii paremmin.
 
Osaisko joku sanoo saako noita arain visiireitä jostain johonkin järkevään hintaan. Satuin tänään tiputtamaan nimittäin maahan lievästi kypäräni visiiri edellä joten siinä nyt menee 5 nättiä naarmua näkökentässä >:( Niin siis koitin jokusen tovin googletella ja näyttäis ettei alle 76e löydy...
 
Voihan perse. Sylinterikannen alta löytyvän möhnän saa varmaan putsattua pois, mutta sylintereissä on naarmuja, eli pitäis hoonauttaa... huoh.

NOKIA%20Lumia%20800_000217.jpg


NOKIA%20Lumia%20800_000238.jpg
 
Olipahan melkoisen mp-aiheinen viikonloppu :D Lauantaina botniaringillä katsomassa superbike kisoja ja sen jälkeen yö kahteen kaverin pyörän laittoa näyttelykuntoon. Sunnuntaina paikallinen mp-näyttely jossa myös oma pyörä oli näytillä. Aivan mahtava keli oli tänään ja se kyllä näkyi väkimäärässä näyttelyssä. Kilometrejä tuli ainoastaan 120km.
 
Kävinpä ajamassa tänää Kawasakin 1000SX:n joka ei ollut mun makuun ollenkaan....

Niin se pyörämaku vaihtelee, itselle jäi tuosta semmoinen fiilis, että olisi mahtava kompromissipyörä kaikenlaiseen ajoon :) Sopisi yhtälailla Euroopan läpiajoon kuin nurkkapyöritykseenkin ja kohtuudella kaiketi radallekin + teho- ja vääntöosasto olivat riittävällä mallilla. Olisi vähän halvempi niin vaihtuisi varmaan heti.
 
Hitto mikä pyörä kuume iski heti kun ollut pari viikkoa ilman pyörää :hyper:. Erittäin paskan ajoasennon omaava 954rr lähti uudelle omistajalle ja nyt sit kiinnostais kovasti 80 luvun cafe raceriksi rakennettu cb honda. Olis todella erilainen pyörä aiempiin verrattuna ja pyörä jota vamasti joutuis myös itse rassaamaan talvisin , mut vakuutukset olis varmaan aika edulliset. Saas nähdä pystynkö olemaan ilman mopedia vielä montakin viikkoa :D
 
Jos jollain on kova prätkäkuume päällä niin täällä ois tarjolla Hondan fireblade vuosimallia 2005. Jos kiinnostaa niin tarkemmat tiedot saa privalla.
 
Voi eläimen käsi mikä mopetikuume iski. kahteen päivään ei oo paljo muuta kerenny ku kattelee mopoi ja lukee tätä ketjuu, mutta... ei ole korttia eikä rahaa eikä perkele voita mistää arpajaisistakaa mitää!!!!
Josko tästä töihin joskus pääsis ni tiedos on kyl mihin sit rahojani säästelen huhhuh...
 
Voi eläimen käsi mikä mopetikuume iski. kahteen päivään ei oo paljo muuta kerenny ku kattelee mopoi ja lukee tätä ketjuu, mutta... ei ole korttia eikä rahaa eikä perkele voita mistää arpajaisistakaa mitää!!!!
Josko tästä töihin joskus pääsis ni tiedos on kyl mihin sit rahojani säästelen huhhuh...

Niin ja nythän se kortti kannattais hankkia ja vähän vikkelään ennen sitä ens vuoden uudistusta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom