Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En enää pudottele pyörästä hintaa kun ajaminen onkin niin kivaa ;) Onko monella pakkislaisilla ratapyörää, pelkästään. Nyt kun joudun myymään ton pyörän niin ajattelin ostaa parin tonnin ratavehkeen tilalle. Kuinka paljon ratavehkeellä tulee kuluja verrattuna normipyörään, radalla voisin ajella semmosen 500km/kesä. vrt normipyörä jolla ajoa 5000km/kesä.

Kuluja tulee 30 litraa bensaa/päivä ja takarengas kahden ratapäivän välein, etunen kestää paremmin. Öljynvaihto 500-700 km välein. Siinäpä ne tärkeimmät kesällä, vanhan ratapyörän jos ostat, niin sitten saattaa olla edessä lisäksi talvella jonkun tonnin remppa. Laakerit, nokkaketju ja varsinkin vaihdelaatikon rattaat on kusiaisissa parin kesän jälkeen todennäköisesti vaihtokunnossa :D


Riittääkö ratapörräily tyydyttämään ajohalut, vai kasvaako katupyörän nälkä kahta kauheemmaksi ratapyörän jälkeen?

Viime kesänä ajoin kadulla 140 km. V*tun tylsää oli körötellä paskalla ja paskaisella asfaltilla traktoreiden ja sokeiden toyotakuskien seassa.
 
Olipas mukava ratakauden avaus alastarossa. Alkuun tuntui ettei tästä tule mitään mutta kyllä se siittä pikku hiljaa sitten lähti. Meni varmaan ekat 4 settiä ajellessa yhtä pykälää liian isolla vaihteella ettei tarvitse jännittää ulostuloissa ja suorilla niin paljoa ton kymppi ärrän meno haluja :D

Vikat setit uskalsi ajella jo ihan kunnolla ja onhan se nyt vittu hauskaa kun sitä voimaa riittää :D
 
Kohta tipahtaa kortti taskuun ja tarttis hommata ajopukua. Mallina nahkatakki ja nahkahousut. Mutta kysymys kuuluukin, että mistä ja mitä? Ittellä on rajoittavana tekijänä koko, koska pituutta on kertynyt sen pari metriä. Ongelmaks on muodostunu hihojen pituus ja mahan seutu. Joko hihat on liian lyhyet tai sitten mahan kohdalla on yhen henkilön mentävä teltta. Mietin että jos täällä on jollain hyviä kokemuksia jostain tietystä merkistä, niin ottaisin kyllä neuvoja mieluusti vastaan. Pahoittelen jos ketju ei kysymykselle ole oikea, mutta en tätä muuallekkaan keksinyt pistää.
 
Mulla ei ole pituutta kuin 192cm, mutta sama ongelma oli kamoja hankkiessa. Toisen rotsin ostin tuollaisella pakkiteltalla ja käytin kavennettavana nahkaompelimossa. Taisi maksaa joitain kymppejä. Toinen on Halvarssonsin takki jossa pidän syyskylmillä enempi kampetta alla - niiden kamat on vähän reilumman kokoisia. Tyyli tosin vähän papahtava, jos jotain hipo racing-kamppeita etsit.
 
Parin päivän aikana alkanu himottaan pitkästä aikaa heittää rundi euroopassa.. Elokuussa olis vielä vähän käyttämätöntä lomaa, pitäsköhän...
 
Äsken salilta himaa. Aurinko laski, taivaanranta oli punanen, kukat ja luonto tuoksu, tyhjät tiet, AJAMAAN! Ai jumalauta kun pääs tyhjää mutkapätkää laskemaa yksin reikäpäässä, ei yhtään autoa tai mitään häiriötekijöitä.. vauhit pyöri siinä 120-200 :D :haart::rock::hyper::dance2::pano:

Aina puhutaan, että joku juttu on parasta mitä mies voi tehä housut jalassa. Mutta faktahan on, että mopoilu on parasta mitä voi tehdä housut jalassa tai munasillaa!:hyper:
 
Nauti vielä kun voit, ennen kuin pakkiksen kukkahatut tulee kitisemään että mene radalle tai lentokentälle. buujaa
 
Meinas tulla jo lämmin eilen kun nahkatakissa tuli ajeltua, pitkähihanen aluspaita oli pikkasen liikaa. Vielä ei kuitenkaan malttas pistää tota rei'itettyä tekstiilitakkia kun tulee tässä vielä kuumempiakin kelejä keskikesällä + nahka on vaan niin paljon parempi. Pitäs siis saada rei'itettyä nahkaa :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuluja tulee 30 litraa bensaa/päivä ja takarengas kahden ratapäivän välein, etunen kestää paremmin. Öljynvaihto 500-700 km välein. Siinäpä ne tärkeimmät kesällä, vanhan ratapyörän jos ostat, niin sitten saattaa olla edessä lisäksi talvella jonkun tonnin remppa. Laakerit, nokkaketju ja varsinkin vaihdelaatikon rattaat on kusiaisissa parin kesän jälkeen todennäköisesti vaihtokunnossa :D

Tarviipa vähän perehtyä tarkemmin noihin kuluviin osiin pyöräkohtaisesti. Onko noiden vaihtokunnon toteaminen mahdollista korvakuulolla/matalissa nopeuksissa/takarengas ilmassa?. R6 ja GSX-R600, onko suurempia eroja ratakäytön kestävyyden suhteen? suorituskyvyllähän ei varsinaisesti ole väliä, sillä se ei varmasti ole hetkeen se rajoittavin tekijä.


Viime kesänä ajoin kadulla 140 km. V*tun tylsää oli körötellä paskalla ja paskaisella asfaltilla traktoreiden ja sokeiden toyotakuskien seassa.

Tämän halusinkin kuulla! Nice ;)
 
Tarviipa vähän perehtyä tarkemmin noihin kuluviin osiin pyöräkohtaisesti. Onko noiden vaihtokunnon toteaminen mahdollista korvakuulolla/matalissa nopeuksissa/takarengas ilmassa?. R6 ja GSX-R600, onko suurempia eroja ratakäytön kestävyyden suhteen? suorituskyvyllähän ei varsinaisesti ole väliä, sillä se ei varmasti ole hetkeen se rajoittavin tekijä.
Välivapaat oli ainoa merkki meillä. Koko remppa lähti kuitenkin siitä, ettei ollut varmuutta milloin nokkaketju oli vaihdettu ja ajatus täydesssä vauhdissa katkeavasta nokkaketjusta on aika pelottava...
Sitten kun kone on auki, niin samahan se on vaihtaa kaikki osat missä on sanottavaa. Meillä vaihtui kaikki muut rattaat laatikosta paitsi ykkösvaihteen rattaat, laakerit, stefat, öljypumppu+sen ketju, nokkaketju, männärenkaat, kytkinlevyt. Kansi tarkastutettiin ja venttillit hiottiin/säädettiin. Ohjauslaakeri kerää ainakin tuon mallin R6:ssa hiekkaa kaaduttaessa ja oli myös totaalisen vaihtokunnossa.

Pyörämerkkien välisiä eroja kannattaa kysellä muualta, mutta uskoisin ettei mitään valtavia eroja kulumisessa ole. Kuluuhan ne kaikki, kymmeniä tunteja kesässä kun kierrätetään 9000-15000 rpm ja vaihdetaan ilman kytkintä :hyvä:

Tämän halusinkin kuulla! Nice ;)

Niimpä ;)
 
Kuluja tulee 30 litraa bensaa/päivä ja takarengas kahden ratapäivän välein, etunen kestää paremmin. Öljynvaihto 500-700 km välein. Siinäpä ne tärkeimmät kesällä, vanhan ratapyörän jos ostat, niin sitten saattaa olla edessä lisäksi talvella jonkun tonnin remppa. Laakerit, nokkaketju ja varsinkin vaihdelaatikon rattaat on kusiaisissa parin kesän jälkeen todennäköisesti vaihtokunnossa :D




Viime kesänä ajoin kadulla 140 km. V*tun tylsää oli körötellä paskalla ja paskaisella asfaltilla traktoreiden ja sokeiden toyotakuskien seassa.

Olen tosta täysin samaa mieltä. Kun käy radalla muutaman kerran, niin katu-ajosta tulee todella tylsää. Ehkä olen vain kasvamassa pois mopoiästä. :D

Laitas kuparikatto kuvaa sun ratapyörästä.
 
Olen tosta täysin samaa mieltä. Kun käy radalla muutaman kerran, niin katu-ajosta tulee todella tylsää.
Monet puhuu että radalla ajelun jälkeen katuajo on tylsää. Tämän takia mua ei radalle huvitakkaa lähteä edes kokeilemaan. Kaahaan mielummin yleisillä teillä.
 
Kaveri sano että lähtee huomenna mun kyydissä töihin. Ei oo ennen ollu piikkiä isomman pyörän kyydissä. Saapa nähdä saanko aiheutettua hänelle elinikäiset traumat ;)

Muistan miltä se tuntu olla ekaa kertas ison pyörän kyytissä.. Tuntu siltä niinku ois noussu raketin selkään. Pelotti aivan vitusti ku mittari näytti lähemmäs 200 ja vauhti vaan kiihty :D
 
Jaaha.. takakumi finaalissa... :( Ei muuta kuin lompakon nyörit auki.
Vähän ihmetteli miks takapää on levoton.. oliskohan kannattanut kattoa tarkemmin ja aikaisemmin :D

BTW, tuleeko suurta heittoa/muutosta jos vaihtaa 170/60:n kumin 185/55:een?
 
Kävin paikallisessa lähikaupassa ja joku mies tuli sanomaan, että minusta on soiteltu poliisien perään kun olen muka kaasutellut ja lähtee liikaa ääntä. Paskat mitään ole kaasutellut. Noh täytyypä kattoa jatkossa ettei kierrokset nouse yli 1,5k asuinalueella ettei vaan kukkahattutädit suutu! :jahas:
 
BTW, tuleeko suurta heittoa/muutosta jos vaihtaa 170/60:n kumin 185/55:een?
Mikä sulla on alkuperäinen rengaskoko? Oliko se nyt niin, että tuo 60 on takaapäin katsottuna aavistuksen pyöreämpi, mutta varmista että sulla mahtuu tuo 185 alle..

Noh täytyypä kattoa jatkossa ettei kierrokset nouse yli 1,5k asuinalueella ettei vaan kukkahattutädit suutu! :jahas:
No nyt sun pitää vasta antaa hyvän kiertää siellä putkistossa! Nuita nillittäjiä riittää, sielläpähän kitisee mun puolesta..

Eikö rata-ajo käy tylsäksi? Enää voit yrittää parantaa vain aikaa, kun kierrät rinkiä sekä olla nopeampi? Tuolla yleisillä teillä ei tiedä koskaan, että kuka puusilmä ajaa eteen. Siellä ne todelliset kuskit on!!!
 
Eikö rata-ajo käy tylsäksi? Enää voit yrittää parantaa vain aikaa, kun kierrät rinkiä sekä olla nopeampi? Tuolla yleisillä teillä ei tiedä koskaan, että kuka puusilmä ajaa eteen. Siellä ne todelliset kuskit on!!!

Eikö puntinnosto käy tylsäksi? Enää voit vain parantaa tekniikkaa ja olla vahvempi?

Ainoa hienompi asia tiellä "kovaa" ajamisessa on illuusio omasta erinomaisuudestasi. Radalla se katoaa saman tien.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom