Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tänään pieni lenkki kun aurinko paistoi. Seinäjoki-Virrat-Tampere-Pirkkala-Parkano-Jalasjärvi-Seinäjoki-Alahärmä.. Mittariin tuli jos oikein kattoin niin 502kilsaa :D Toki tuossa on reilusti liikaa, kun tuossa kawassa on piikkiä pienee eturatas ilman speedohealeria.. Mutta onhan tuo mukavaa hommaa vaikka tuonkin reissun tein yksin! :)

Onhan täällä muitaki motoristeja noiden perkeleen pommittajien joukossa :D

Joo tämmönen kevyt motoristiuran aloituslenkki :D Perjantai illalla hain pyörän ja taitaa ~900 kilsaa olla takana :)

Noni! Minä paraskin puhumaan motoristeista kellä ole edes omaa pyörää :lol2:

Niin joo, no halvempaa se ainakin noin on! :D

Nojoo... Tänäänkin ois tehnyt mieli ajella mut eipä sitä kehtaa joka päivä toisten vehkeillä ajella vaikka varmaan saiskin. Tuli sit vaan peseskeltyä :)

Kaikes on aina hyvät ja huonot puolet, oma on oma, mutta sitten on kyllä nuo kulutkin omia..:) Mäkin eilen pesin pyörän ja sen jälkeen tietenkin satoi vettä ja kuraiseksihan se pyörä kotimatkan aikana muuttu.. Melkeen hävetti noin likaisella laitteella ees lähteä tänään liikenteeseen :D

Pahimmat ajikset nyt ajettu pois :)

Trumpalla on ollu tässä keväällä keskikulutus aika lähellä 10l/100km :D Ehkä se kesän eteneminen tulee rauhottamaan. On se vaa kivaa!

Haukkukaas/kehukaas noita keskiluokan(300-600e) kypäriä, mitä omistatte. Olis ajankohtasta ostaa uus, vanhalla Arailla alkaa olee jo sen verran ikää.

Pahimmat ajikset nyt ajettu pois :)

Trumpalla on ollu tässä keväällä keskikulutus aika lähellä 10l/100km :D Ehkä se kesän eteneminen tulee rauhottamaan. On se vaa kivaa!

Haukkukaas/kehukaas noita keskiluokan(300-600e) kypäriä, mitä omistatte. Olis ajankohtasta ostaa uus, vanhalla Arailla alkaa olee jo sen verran ikää.

Omassa päässä Shoei Qwest, ei oikeestaan mitään moitetta. Sen lisäksi listalle voisi pistää Shoei XR-1100 mutta jos nyt olisin ostamassa niin uusi Schubert S2 voisi olla aika kova ehdokas mikäli päähän sopii.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos Arai on ollut aikasemmin niin ei taida shoei sopia päähän. Mun pään kohdalla shoei on just nappi ja arai sieltä huonoimmasta päästä.

150km varsinaista hupiajelua takana tälle keväälle, tekis mieli ottaa pyörä pois myynnistä kun on se kiva painaa pikkumutkaa ja rannetta oikoa. Yllättävän hidasta ollut pyörän myynti, vaikka hintapyynti ei olekkaan se nettimoton halvin niin soittajia on riittäny, mielenkiinto on kovasti lopahtanut siinä vaiheessa kun oon sanonut että pyörä on uitettu suomeen belgiasta vuonna 2007 eikä siitä ole mitään virallista huoltokirjaa. Ainakin noista suzukin sv:stä todella iso osa on tuontipyöriä (en tiedä miten muiden mallien kanssa) nimenomaa belgiasta. Ja mä teen itse kaikki pienet ja keskikokoiset huollot niin eipä niistä mitään huoltoleimoja tule. Oon elänyt siinä käsityksessä että valtaosa motoristeista tekee itse kaiken mitä pystyy jonka seurauksella kunnollinen huoltokirja on enemmänkin harvinaisuus, ainakin mun tuttujen keskuudessa on :D

Toki onhan se vähänajettu + tuonti + ei huoltokirjaa -yhdistelmä epäilyksiä herättävä. Enkä kuitenkaan viitsi pimittää pyörän historiaa / tehdä sille huoltokirjaa. Yllättävän moni tekee omalla leimasimella merkinnät huoltokirjaan, ja sitten vähän kastellaan kirjan sivuja öljyyn niin ettei leimasta saa selvää muuta kuin että joku leima siellä on... Mä ainakin käytän silmiä, korvia ja muita aisteja määrittämään sen pyörän kunnon enkä niinkään mitään paperilappuja.

Mäkään en oo käyttäny pyöriä huollossa kun itsekkin pystyy huollot tekemään. Merkkaan aina vaan huoltovihkoon mitä oon tehny/vaihtanu ja milloin niin pysyy itekkin paremmin kärryillä kauan se takarengas nyt taas kestikään ja milloin pitää öljyt taas vaihtaa. Viimeks ennen kauden alkua tarkastin venttiilit mut säädön tarvetta ei onneks ollu. Pyöränä -06 GSX-R 1000 32tkm ajettuna siinä vaiheessa. Saattaa myyntivaiheessa vähän haitata kaupantekoa, mutta ite ainakin saan mielenrauhan huolloista ja säästän hieman fyrkkaa.

Ps. Ann89 tajusin just kuka oot ;)

Vaihdetaanko noissa tavallisissa rengasliikkeissä yleensä mp-renkaita myös? Pitäs saada nopeesti uus takarengas, kun toi vanha on paskemmas kunnossa mitä muistin..

Kyllä ne ainakin irtovanteelle kumin laittaa. Tasapainotus riippuu sitten vähän liikkeestä ja siitä miten eksoottiset vanteet sulla on. Yksipuolisen swingin vanne ei mene ihan kaikkiin koneisiin kunnolla.

Kuinkas paljon porukka on täällä maksanut pyörän talvisäilytyksestä? Mulla on mopedi ollu nyt pari talvea porukoiden naapureiden luona lämpimässä tallissa, mutta ne ei oo siitä mitään velottanu. Ajattelin kuitenkin jotain maksaa kun vaan saan selville missä noi säilytyshinnat liikkuu..

Kuinkas paljon porukka on täällä maksanut pyörän talvisäilytyksestä? Mulla on mopedi ollu nyt pari talvea porukoiden naapureiden luona lämpimässä tallissa, mutta ne ei oo siitä mitään velottanu. Ajattelin kuitenkin jotain maksaa kun vaan saan selville missä noi säilytyshinnat liikkuu..
Itse olen maksanut 160 € ja 100 € / talvi. Ensimmäinen oli MP-liikkeen työntekijän kotoaan tarjoama säilö ja jälkimmäinen kaverin isän varasto. Pikaisella googletuksella esim. Tuusmotorissa talvisäilytys maksaa 240 €.

Viime talvesta en maksanut, kun ei ole pyörääkään enää. Näin keväällä saa kyllä varoa nettimotoa, prätkäliikkeitä, koeajopäiviä ym. kun meinaa muuan ajoneuvokuume taas iskeä...

Ajokausi avattu, oi autuutta!
V-Max sai kyytiä muutamia kymmeniä kilsoja aurinkoisessa vappuliikenteessä... Hommasin uuden pikkupleksin ja seuraavaksi pitäis kehitellä sivukilpiteline ja saada jotenkin leditakavalo kiinni.

Tekis mieli vaan AJAAA!

Kirottua, pitäisi miettiä korkkaako ajokauden tiistaina vai avaako koneen kun ilimeisesti nokkaketju rallattaa. Äh. Kai se o parempi nyt avata ku o vielä vilpoisemmat kelit.

No avasin venttiilikannen. Toivoin jo että ku oireita on kaksi eli roplatus koneen alapäästä ja tikitys yhden pöntön yläpäästä, että siellä o nokkaketju löysällä ja venttiilin säädöt viturallaan. No nyt oli sitten molemmat kuitenki kunnossa. Seuraavaksi sitte pitäisi kaivaa sylinterikantta auki.. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom