- Liittynyt
- 20.8.2006
- Viestejä
- 2 976
On ne vaan kahvilaraaserit hienoja. Useammaltaki firmalta löytyy nykyisin nakumiehille herkkuja

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.


Höpöhöpö, älkää nyt aikuiset ihmiset kinastelko! Antaa mopopoikien taistella siitä onko Manki parempi vaiko PV.
Kaikki me olemme samaa kaartia, moottoripyöräilystä nauttivia ikuisia lapsia. Ja kaikki on perskeleen kovia pelejä, niin harrikat kuin haijjapusat. Ja turhaa hömpötystä nyt ruveta vertailemaan onko japanilainen parempi kuin amerikkalainen, kaikissa on maanantaimalleja. On niin hyviä harrikoita tai yamahaa kuin on myös paskojakin yksilöitä! Mutta pääasia, että mukavaa piisaa.

Jos nakupyörällä yrität 300 kerhoon todellista nopeutta, niin aika reippaasti saa tehoa lisätä. Tuollainen nopeus vaatii takarenkaalta jotain 250hp ylöspäin![]()
Itekkin joskus haaveilin noista V2:sista mut ei ne kyllä korkeilla kierroksilla voita rivikoneen kiekumistaMatalammilla ja keskikierroksilla kyl äijät.
Se siis täytynee pitää jatkuvasti sielä yli 8 tonnissa :D Ei oo muuta vaihtoehtoa..

Eikai se noin paljoa tarvi. Tuollanen 170-180hp takarenkaalta riittää 300km/h kerhoon jos aerodynamiikka on kunnossa (eli käytännössä busa ilman peilejä ja ajoasento kohdillaan) ja tietysti rajoittimet pyörästä pois, ja sopivat välitykset. 200hp riittää 320-330 nopeuksiin katetulla pyörällä.
Hmmn.. Mun kommentti koski siis nakupyörää ja naku vaatii tehoa valitettavasti justiin noin paljon ilmanvastuksen takia. Katettu uudehko kyykky vaatii samoihin vauhteihin laskukoneen mukaan sen 150-160hp ja siitä malliksi esim. oma laite (ZX12) kelas hallissa kesällä alle 160hp rengastehoilla joka vedolla yli 300. Mutta ehkä tämä tästä aiheesta tässä ketjussa, näitä saman aiheen keskusteluja on joka palstalla pyöräketjut täynnä tähän aikaan vuodesta.. mut jotenkihan sitä pitää viihtyä :D
Hallissa oli kuuleman mukaan enemmän kuin optimaaliset olosuhteet viime vuonna. Toki silti täytyy hattua nostaa, jos alle 160hp rengasteholla vetelee toistuvasti yli 300 mailille. Kiitettävä suoritus, joka harvalta onnistuu.
Noo optimaalisuudesta aika kaukana.. Hallissa tuuli sivulta ja takaa, reippaasti enemmän sivulta, mutta itsekin olen kyllä sitä mieltä että siitä tuulesta saattoi saada karvan verran apuja vauhteihin jos hermo kesti vetää naru kireällä pyörä kallellaan ja siitä vaaputuksesta piittaamatta. Jotkut enemmän ajaneet sanoi että ei ollut kun haittaa.
Tosta näkee aika hyvin mihin suuntaan tuuli (lippu):
http://www.youtube.com/watch?v=J2PnsqqVw8g