Moottoripyörä?

Mitäs porukka olis mieltä Kawa Er-6N:stä? '06-->
Nämähän on kohtalaisen edullisia pyöriä ja ruiskukin löytyy. Ekaksi pyöräksi tuollaista katsonut.
 
Jesh, eka ajokerta sitten teinivuosien kakspyöräsellä takana. Ajokoulun käsittelyreeniä Bemarin country x:llä. Ihan jees fiilikset, ainoa hankaluus oli hidas kääntyminen oikealle, vasempaan meni ihan jees. Tuntu jotenki kaasun kontrolli katoavan kun käsi koukistu oikealle mennessä, samalla piti sitten jotenki venkuloida ja tasapaino heikkeni. Mitenkähän tuohon mielessään harjottelis?
Katseella se pitää vaan kääntää. Mitä enemmän käytät katsetta, sen pienemmällä kääntösäteellä pyörä kääntyy. Kai se opettaja opasti katseen käyttöä? Ja ne käännöstestit kannattaa melkein päkättää tyhjäkäynnillä läpi..
 
Mitäs porukka olis mieltä Kawa Er-6N:stä? '06-->
Täällä juttua ko. asiaan liittyen.

Edit:

Reilu 24tkm ER-6f:llä takana. ('06 abs-malli). Hyvin on palvellut, ei isompaa valittamista. Käyty on Norjassa asti kakspäällä laukkusetin kera, kelpaa sellaiseenkin touhuun (3600 kilsaa, 2 viikkoa).

Hyviä puolia:
- kevyt ja ketterä käsitellä, mutkateillä oikein hauska :)
- mukava moottori, jaksaa vääntää alhaaltakin ihan kohtuullisesti
- lisähilppeitä tarjolla riittävästi
- pieni kulutus (4.5l/100km), huollot järkihintaisia
- f-malli menee pitkällä matkalla ja motarillakin ihan mukavasti, sopii reissaamiseenkin
- suht matala istuinkorkeus
- abs toimii hyvin

Vähemmän hyviä:
- kova penkki
- tärinät ja räminät (noo, sehän nyt on kakspyttysen ominaisuus eikä vika)
- jousituksessa ei juuri säätöjä, kuormattuna takapää pohjaa helposti
- jarrut aika vaisut
- isokokoiselle kuskille varmaan vähän ahdas, itse olen 180cm/80kg ja ehkä siinä ylärajoilla mukavuuden osalta

Muita kokemuksia:
- Jos ajaa yksin, ennemmin sivulaukut kuin takaboksi, muuten riepottelee liikaa
- 2-päällä takaboksikin ok
- Airhawkin istuintyynyt hyvä idea (Louis myy)
- SW-Motechin laukkusetit toimivat hyvin, tosin niitä Bags-Connectionin halpoja pehmeitä sivulaukkuja "Travelsoftbag" kannattaa välttää *:vihainen:

Oiskohan tuossa nyt aluksi sopivasti *:)
 
Ensipyöränä menee, mutta voin luvata että vuoden päästä alkaa jo vaihto kuumottelemaan.


No joo harvemmin tässä nyt autoakaan on tullut pidettyä yli vuotta :)

Kuinkahan noiden 2 pyttysten ER6:n luotettavuus? Kuinkahan paljon tuollaisilla pystyy ajamaan ennen isompaa remppaa? Ei nettimotossa ole ainakaan noiden uudempien ruiskukoneella varustettujen erkkojen mittariin ehtinyt kertyä vissiin yhdellekään edes 30tkm.
 
Saakos tommoista KTM Duke III:tä rajoitettua mitenkää 25kw:hen? Muutenkin kokoemuksia pyörästä? Onko mimmoista ajaa pitempiä matkoja? Tuleeko kalliiksi? Lähinnä kiinnostaisi tuo kun pyörä yhdistää matkanteon ja leikkimisen :D
 
Saakos tommoista KTM Duke III:tä rajoitettua mitenkää 25kw:hen? Muutenkin kokoemuksia pyörästä? Onko mimmoista ajaa pitempiä matkoja? Tuleeko kalliiksi? Lähinnä kiinnostaisi tuo kun pyörä yhdistää matkanteon ja leikkimisen :D


Omakohtaista kokemusta ei tuosta ole, mutta sehän on ihan itsestä kiinni jaksaako ajaa pitkäämatkaa vai ei. Eihän tuo mikään matkavespa ole mutta reissaahan nuo sakemannitkin lc4 kotareilla aivan kiitettäviä matkoja. Jos ihan oikeasti täytyy ajella pidempääkin matkaa, niin ehkäpä jokin nakupyörä olis suht hyvä kompromissi tuohon tilanteeseen, tulisi edes vähän mukavammaksi matkanteko. Ja tuleeko kalliiksi, ainahan nuo turhakkeet kaikki eurot vie mitä riviin saa. :)

Käys tuolta etsimässä, voi löytyä arvokasta tietoa http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?;act=SF;f=117
 
Saakos tommoista KTM Duke III:tä rajoitettua mitenkää 25kw:hen? Muutenkin kokoemuksia pyörästä? Onko mimmoista ajaa pitempiä matkoja? Tuleeko kalliiksi? Lähinnä kiinnostaisi tuo kun pyörä yhdistää matkanteon ja leikkimisen :D

Kyllähän vehkeen kuin vehkeen saa kaasukahvarajoittimella kuristettua, ja siitä mukava myös, että saa helposti myös pois:evil:.
 
Vihdoin pääs eilen heittämään kesän ensimmäisen lenkin GSX-R:llä ja kyllä oli mukava päästä vaihteeks pyörällä ajamaan :) Sain myös kokeiltua vähän kaverin Kawasaki Z 750 pyörää. Ihan mukavan tuntunen pyörä oli sekin.
 
Täällä ajettu n. 1000 km jo, mopona ZX-6R. On se vaan kivaa:D
 
Tulipa koeajettua uusi kilonen hornetti ja täytyy kyllä myöntää että nipponin poika on tehnyt ensimmäisen kunnollisen nakupyöränsä. Pyörä oli kevyt viedä ja voimaa oli kerrankin oikeasti heti alhaalta riittävästi ja sitä tuli lookisesti lisää kierrosten kasvaessa. Etunen oli todella kevyt parilla ekalla vaihteella ja alusta tuntui ainakin motarin rampeissa ihan hyvältä ratakurvailuihinkin, jopa säädöt näyttivät kaikki löytyvän. Painoa paperilla on aika paljon mutta ilmeisen alhaalla jotenka pyörä ei tuntunut kovin raskaalta. Vielä kun on 5v takuu niin alkaa olemaan paketti aikaste hyvin kohdallaan :worship:
 
Kävin just vähän kokeilemassa faijan Triumph Speed Triple 1050:stä. Ei helvetti ku oli hauskaa :dance: Kyseessä siis vuoden 2008 malli. Kulki "hieman" eritavalla piikkiin verrattuna...
 
Back
Ylös Bottom