Moottoripyörä?

Aivan kamala kuumotus. Saan uuden H-D:n käyttöön vasta kahden viikon kuluttua.

08FatBobRR3-4Maroon.jpg
 
Tässä oon vähän keväthuoltoa pyörään tehny. Eilen sain vaihdettua öljyt ja jäähdytysnesteet ja uudet tulpat. Enää ei tarvis oikeestaan ku pistää pyörä kasaan. Täytyy kyllä sanoa, että koko helvetin vaikeeks on noiden kyykkyjen huoltaminen tehty. Aikoinaan NSR 125 ja nykyään GSX-R 600 ni saa koko pyörän purkaa, että voi jonkun pienen homman tehdä.
 
Aah, tänään tuli pyörä jo liikkeeseen, sitten vielä kasaus, säätäminen ja ensi viikon alussa pääseekin jo ajelemaan sillä!
 
Voin kertoa, että jos joku meinaa ostaa ikinä MOTUL:lin ketjurasvaa niin kannattaa jättää väliin! Tänään yritin pestä sitä paskaa pois ketjuista ja tuloksena koko takahaarukka ja rengas aivan mustassa paskassa! Hirveä homma! Ostin jotain Honda?!? merkkistä biohajoavaa rasvaa mikä kuulemmä pysyy tiukasti kiinni, eikä kerää kaikkea tohnaa mukaansa!

Lisäksi kerrankin Biltemasta löytyi jotain ostettavaa. Takapukki pyörälle 22e ja etupukki 19e! Nyt alkaa jo olemaan hinta kohdallaan jos vertaa niihin mitkä maksaa 129e! Ja aivan samanlaiset, vertailtu on.. :)

Ajoon pääsisi vasta 1.5. Toivottavasti silloin on jo vähän lämmennyt ilmat.. :)
 
Lisäksi kerrankin Biltemasta löytyi jotain ostettavaa. Takapukki pyörälle 22e ja etupukki 19e! Nyt alkaa jo olemaan hinta kohdallaan jos vertaa niihin mitkä maksaa 129e! Ja aivan samanlaiset, vertailtu on.. :)

Ajoon pääsisi vasta 1.5. Toivottavasti silloin on jo vähän lämmennyt ilmat.. :)

Millainen tuon hintainen etupukki on, nostaa iskareista?

Mullakin ajoon lähtö viipyy, pyörä odottaa vielä viimeisiä osia maailmalta.. No, lunta tuli toissa yönäkin useampi sentti, että ei sinänsä, mutta nakertaa vain..
 
300km takana, nenä vuotaa ja ELÄMÄ ON MAHTAVAA! Kyllä sitä taas kelpaa ihmisen siirtyä paikasta toiseen. :) Vielä kun jaksais viimeset hienosäädöt väännellä, niin pitäis aika huolettomasti kesän päästä taas.
 
Voin kertoa, että jos joku meinaa ostaa ikinä MOTUL:lin ketjurasvaa niin kannattaa jättää väliin! Tänään yritin pestä sitä paskaa pois ketjuista ja tuloksena koko takahaarukka ja rengas aivan mustassa paskassa! Hirveä homma! Ostin jotain Honda?!? merkkistä biohajoavaa rasvaa mikä kuulemmä pysyy tiukasti kiinni, eikä kerää kaikkea tohnaa mukaansa!

Ikävä tuottaa pettymys mutta se uusi Honda Bio -rasva on surkeeta kanssa. Löysää öljyä joka lentää heti helvettiin.

Vanha Honda-rasva jossa on Teflon + Moly mukana taas on todella hyvää kamaa. Voitelee, ei kerää paskaa, eikä lennä.

Vahingossa ostin tuota uutta kamaa joka on samanlaisessa purkissa ja ihmettelin että mitäs v**tua kun vuosien luottoöly paskasi takin selkämyksen ekalla ajolla.
 
TJJ: Etupukkia en katsellut, ostin vaan takapukin. Pitänee kaydä katsomassa kun käyn ostamassa vähän lisää tarvikkeita. Ajattelin ettei pyörää saa pukille yksin, mutta hyvinhän se onnistuu kun rauhassa laittaa.. :)

Ironmind: No voi paska! Liikkeessä ukko ainakin kehui sitä maasta taivaaseen? Tosin en ole edes varma onko se tuota biohajoavaa, mistä lienee keksin koko homman. No se selviää sitten kun pääsee ajamaan. Kai tuota vanhaakin on vielä myynnissä?

Onko kellään mitään kikkaa millä sais katteet alta hyvin kiinni? Kawan zx6r:ssä on alapuolen "klipsut" jumahtaa aina niin tuikkaan kiinni ettei niitä saa auki kuin rikkomalla.
 
Voin kertoa, että jos joku meinaa ostaa ikinä MOTUL:lin ketjurasvaa niin kannattaa jättää väliin! Tänään yritin pestä sitä paskaa pois ketjuista ja tuloksena koko takahaarukka ja rengas aivan mustassa paskassa! Hirveä homma! Ostin jotain Honda?!? merkkistä biohajoavaa rasvaa mikä kuulemmä pysyy tiukasti kiinni, eikä kerää kaikkea tohnaa mukaansa!

Se Motulin Offroad toimii varsin hyvin, kadulla. :)
 
En jaksa enää tota ketjun rasvauspaskaa. Jos se ei oo tahmaista ainetta niin sitten se lentää pois ja heti on taas ketjut kuivana ja katteet ja vanne paskassa. Tilasin just scottoilerin tupla-injektorilla rengassetin kanssa. Loppuu se konttaaminen purkin kanssa.
 
En jaksa enää tota ketjun rasvauspaskaa. Jos se ei oo tahmaista ainetta niin sitten se lentää pois ja heti on taas ketjut kuivana ja katteet ja vanne paskassa. Tilasin just scottoilerin tupla-injektorilla rengassetin kanssa. Loppuu se konttaaminen purkin kanssa.

Pitäis ittekkin, käsittääkseni maksaa ketjun kulumattomuudessa nopeasti ittensä takaisin..
 
Ironmind: No voi paska! Liikkeessä ukko ainakin kehui sitä maasta taivaaseen? Tosin en ole edes varma onko se tuota biohajoavaa, mistä lienee keksin koko homman. No se selviää sitten kun pääsee ajamaan. Kai tuota vanhaakin on vielä myynnissä?

Molemmat on punaisessa spray-purkissa, siinä paremmassa lukee kyljessä "CONTAINS P.T.F.E. AND MOLY FOR SUPERIOR LUBRICATION" ja mömmö on Made In USA.

Jos purkissa lukee Made In Finland ja BIO niin on sitä uutta Brandtin mistälie teräketjuöljytehtaalta tilaamaa 100% paskaa. Muuten minulle ihan sama, mutta kun vaihtoivat reseptin täysin saman näköiseen purnukkaan niin alkoi kevyehkösti vituttaa kun homman huomasin.

En tiedä onko jollain jälleenmyyjällä vielä tuota myynnissä. Itse hamstrasin viime kesänä 3 purkkia Moto-Seinäjoelta kun kuulin että paremman maahantuonti on lopetettu.

Edit. Tämä on se kelvoton tuote:
ketjuoljy.jpg


Tämä taasen se ketjuölyjen kunkku:
hp_chain_lube.jpg
 
Onko kellään mitään kikkaa millä sais katteet alta hyvin kiinni? Kawan zx6r:ssä on alapuolen "klipsut" jumahtaa aina niin tuikkaan kiinni ettei niitä saa auki kuin rikkomalla.

Itse otan ne kahdella talttapää meisselillä irti, tosiaan tilaamassa itselle uudet aika vasta ja ne eivät ole sellaiset ristipää-kannalla olevat. Maksavat sitten 2e kappale kun säret :D

E: toinen vaihtoehto on että ottaa nuo pakkausmuovit pois kokonaan..
 
Back
Ylös Bottom