Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Vaihdatin kesärenkaat liikkeessä.Huomasivat siellä,että takarenkaan neljäs pultti ei mennyt paikoilleen.Kierteet mennyt kuulemma.Voikos tuolla autolla ajella kun on vaan kolmella pultilla rengas kiinni?Perjantaina olisi huoltamo keikka edessä.Vai menenkö suosiolla junalla töihin,etten riskeeraa omaa ja toisten henkiä liikenteessä.

MIksipä ei junalla töihin, vaikka pysyiskin kiinni. Eipä ainakaan tarvii miettiä koko matkaa pysyykö vai ei.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaihdatin kesärenkaat liikkeessä.Huomasivat siellä,että takarenkaan neljäs pultti ei mennyt paikoilleen.Kierteet mennyt kuulemma.Voikos tuolla autolla ajella kun on vaan kolmella pultilla rengas kiinni?Perjantaina olisi huoltamo keikka edessä.Vai menenkö suosiolla junalla töihin,etten riskeeraa omaa ja toisten henkiä liikenteessä.
Kyllähän se nyt pysyy vaikka kahdella, kun laittaa tarpeeksi kiinni. Mitään takuuta en silti anna, jos vedätkin sen koslasi metsään. Ihan omaa harkintaa saat käyttää. Mutta on noita ennenkin nähty, joissa on ollut pyörä kiinni vuositolkulla kolmella pultilla / mutterilla.

...ja koska kukaan ei voi varmasti vakuuttaa renkaan pysyvän kiinni, eikä sitä ole suunniteltu kiinnitettäväksi 3 pultilla, mietit koko ajomatkan kuumeisesti mikä katastrofi voisi seurata renkaan irtoamisesta. Ota juna.

Oukkidoukki.Katsonkin sitten noita juna-aikatauluja.Sitä voisi ajaa metsään kun miettii irtoaako se vai ei.eikä kiinnitä huomiota muuhun liikenteeseen.

Miten porukka on puhdistanut autojensa sisätiloja? Erityisesti kojelautaa. Omassa autossa se on tuollaista korkea kitkaista mitälie kumimaista rypylöityä materiaalia ja voisin kuvitella, että siihen jää nukkaa aika paljon jos väärillä välineillä puhdistaa. Samaten noita ovipaneeleja, jotka näyttäis olevan mustaa muovia. Onko näihin jotain ainetta joka suojaisi niitä ja poistaisi lian?

^Mikrokuituliina ei nukkaa kojelautaa puhdistaessa,joku yleispuhdistusaine yleensä piisaa.Itse en kovin korkeelle noteeraa noita kumi+muovihoitoaineita,ainaskin wurtin ko.aine on pelkkää shittiä.Cilikoni oikein käytettynä on ihan jees,ei pidä suihkia liikaa muuten kerää pölyä itseensä pirusti.

Itse putsailin just tuollaisella perus chifonetilla tai vast keittiöliinalla + vettä ja tolua. Puhdasta tuli.

^Mikrokuituliina ei nukkaa kojelautaa puhdistaessa,joku yleispuhdistusaine yleensä piisaa.Itse en kovin korkeelle noteeraa noita kumi+muovihoitoaineita,ainaskin wurtin ko.aine on pelkkää shittiä.Cilikoni oikein käytettynä on ihan jees,ei pidä suihkia liikaa muuten kerää pölyä itseensä pirusti.

Häätyy ostaa tuollainen mikrokuituliina ja kokeilla sillä.

Itse putsailin just tuollaisella perus chifonetilla tai vast keittiöliinalla + vettä ja tolua. Puhdasta tuli.

En nyt ihan kuitenkaan viitti millään tolulla alkaa puhdistamaan. :D

Mä en tiiä yhtää missä tätä kysyisin nii kysyn täällä. Eli oon ajatellu auton vaihtoa nykysestä 3-koppasesta golffista uudempaan. Hintaluokka ois tossa joku 3500-8000. Oon miettiny että kivoja vois olla seuraavat:

- 4-kopan golf, joko gti:nä tai v6 ja 4motion. Osaisko joku kertoa jotain näistä kun itellä ei oo mitää hajua jonku gti-golffin ylläpitokustannuksista saatika ton v6 nelivedon.. ja onko tommosta järkeä ostaa opiskelijan joka tekee välillä duunia? Ja noiden v6 hinnat pyörii siinä 10k mutta on noita löytyny 8 tonnillaki mutta yleensä en osta halvinta ku kokemuksen mukaan se on yleensä paskaa:D

- BMW. Mahdollisesti joku 320 E36 kopalla tai E46 mut se taitaa mennä jo yli budjetin. Kivoin ois ehkä E38 mutta se ny taitaa litkiä bensaa pikkasen yli meikäläisen budjetin ku ne meinaa olla 4-litrasia kaikki... Toi Taitaa vaa olla aika raiskattuja pelejä vai kuinka? Ja onko bemarin pitäminen kallista?

- jollain ehdottaa jotain muuta? ois kiva joku "tehokas" ja kivannäkönen peli :) kuitenkaa ei vielä rahat riitä skylineen tai supraan saatika 60's camaroon...:(

edit: pitäiskö perustaa oma ketju aiheesta vai sijottaa kysymys jo johonkin olevaan? Tolla haulla ei kyllä löydä yhtään mitään.

Mä en tiiä yhtää missä tätä kysyisin nii kysyn täällä. Eli oon ajatellu auton vaihtoa nykysestä 3-koppasesta golffista uudempaan. Hintaluokka ois tossa joku 3500-8000. Oon miettiny että kivoja vois olla seuraavat:

- 4-kopan golf, joko gti:nä tai v6 ja 4motion. Osaisko joku kertoa jotain näistä kun itellä ei oo mitää hajua jonku gti-golffin ylläpitokustannuksista saatika ton v6 nelivedon.. ja onko tommosta järkeä ostaa opiskelijan joka tekee välillä duunia? Ja noiden v6 hinnat pyörii siinä 10k mutta on noita löytyny 8 tonnillaki mutta yleensä en osta halvinta ku kokemuksen mukaan se on yleensä paskaa:D

- BMW. Mahdollisesti joku 320 E36 kopalla tai E46 mut se taitaa mennä jo yli budjetin. Kivoin ois ehkä E38 mutta se ny taitaa litkiä bensaa pikkasen yli meikäläisen budjetin ku ne meinaa olla 4-litrasia kaikki... Toi Taitaa vaa olla aika raiskattuja pelejä vai kuinka? Ja onko bemarin pitäminen kallista?

GTI-golffia vois pitää yllä ehkä just, toi volkkarin 2.8 V6 4motion ainakin passatissa ryystää jo aika huolella soppaa ja voi muutkin huoltokulut pompata, jostain V8 E38:sta puhumattakaan.
E38 on kyllä parhaimmillaan niin komea laite että sitä pitäisi yllä mielellään .. siis jos on ihan kohtuu hyväpalkkaisessa täyspäiväisessä hommassa :D tuskin opiskelijana omilla rahoilla mitään toivoakaan, just ja just varmaan bensoja maksais, mutta sitten jos jotain hajoaa :evil: yhellä ketä tunnen oli tollanen 740i joka kesti kyllä ihan hyvin mutta aika monesti pikkunenkin huolto oli jotain donan. Vakuutuksetkin tollaseen taitaa maksaa ihan pikkusen.

Ja joo opiskelijan tai kenenkään muunkaan tuskin on järkeä ostaa autoa kun on niin paska sijoitus, paitsi jos sitä nyt sitten välttämättä tarvitsee. Itse nyt ostaisin aivan varmasti jos ois fyrkkaa johonkin suht hauskaan.

Kiitokset infosta! Vakuutukset mutsi on luvannu maksaa niinä aikoina ku opiskelen ja avittaa kyllä vähän jos jotain hajoilee. Eli ehkä toi GTI Golf ois ihan hyvä vaihtoehto? Jos jotai hajoilee nii ei tarvi aina viedä mihkää korjaamoo ku pari kaveria osaa kyllä jelppailla hyvin noiden kanssa. Ja bensankulutuksen kannalta mietin että saman verran toi kaasari 1.4 kuluttaa varmaa ku uudempi gti ku tota meikäläisen 60 hepan konetta saa oikeesti polkee kokoajan et se liikkuu ees.

käytin "autoa" katsastuksessa. Vaivaiset 6 reikää oli passatissa. Pakoputki hapantunu melkein joka saumasta poikki.

Ihan hyvin kun ottaa huomioon ,että suolateillä ei ole ajettu juuri ollenkaan.
Laadun takaa volkswagen.....

Ostin käytetyt vanteet ja sain vasta tänään rengasliikkeessä kuulla, että tarvin spacerit (joita vanteiden mukana ei tietenkään tullut). Eli millaiset niiden spacereiden pitää olla ja mistä niitä halvalla saisi?

Auton ja vanteiden (17" GT2) tiedot on alla olevassa linkissä:

Rengaskauppa.Net - Vanteet, Aluvanteet, Alumiinivanteet - INTER ACTION 0

Kävisikö esim. nämä 10 mm paksut:

Spacerit

Desmodromisten venttiilien säätökin on mulle vittu helpompaan kuin vanteiden vaihto :nolo:

älä osta speisereitä sen perusteella missä ne on halvimmat, vaan sieltä missä ne on taatusti laadukkaat. Ei nyt ole näyttää kuvia mutta voinet kuvitella mitä tapahtuu kun paska speiseri halkeaa/menee paskaksi ja putoaa pois.

käytin "autoa" katsastuksessa. Vaivaiset 6 reikää oli passatissa. Pakoputki hapantunu melkein joka saumasta poikki.

Ihan hyvin kun ottaa huomioon ,että suolateillä ei ole ajettu juuri ollenkaan.
Laadun takaa volkswagen.....

Minkä ikäinen Passat on kyseessä?
Itsellä ruosteesta tunnettu Mondeo vm. 2000. Ja on ns. kuin pakasta vedetty.:D

älä osta speisereitä sen perusteella missä ne on halvimmat, vaan sieltä missä ne on taatusti laadukkaat. Ei nyt ole näyttää kuvia mutta voinet kuvitella mitä tapahtuu kun paska speiseri halkeaa/menee paskaksi ja putoaa pois.

Ymmärrän. Onko sulla suositella suoraan jotain mallia tai edes liikettä? Täällä Keski-Pohjanmaalla kun noita kyselin tuli vain ei oota ja sorvausta ehdotuksina.

700-800 e taitaa olla yleisin hintahaarukka.

Lisäkaneettina todettakoon vielä, että 25 kw on sulle (ainakin profiilin perusteella) maksimi.

Back
Ylös Bottom