Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puhut paskaa. Tai sitten et oo kovin montaa autoo vielä kerinny ostaa.

Kommentoidaan nyt tähän väliin vaikkei ole minulle osoitettu...

Jos olisin ostamassa autoa tuossa hintaluokasta niin olennaisin asia mihin kiinnitän huomiota on huoltohistoria. Jos autoa on huollettu niin murheet on todennäköisesti vähäisemmät, kuin ostaessa auton mistä ei ole mitään dokumenttia olemassa onko ikinä huollettu. Jos ostaa parin tonnin autoa, silloin haetaan kulkuvälinettä jonka olennaisin asia on luotettavuus.

Sanoisinpa näin, jos myyjä ei osaa kertoa mitä on huollettu ja milloin, jää kaupat tekemättä tai sitten se näkyy selvästi hinnassa. Esim. mondeo on sellainen tusina-auto jossa on ostajalla varaa valita parhaat yksilöt. Ja luotettavuus ja Ford nyt eivät ehkä kuulu samaan lauseeseen mutta yleisesti...

Itse olen autokauppoja tehnyt toista sataa, eli sieltäkin on kokemusta kertynyt.
 
Puhut paskaa. Tai sitten et oo kovin montaa autoo vielä kerinny ostaa.

joo oon paska jätkä, mutta mitä tekemistä taas tällä kyseisellä asialla on sen kanssa, että montako autoa minä olen kerinnyt ostamaan??!! onko siinä sun mielestä autoa vaikka vuodeksi tai kahdeksi, jos ei myyjällä ole hitonkaan hajua mitä remppoja tai millon johonkin autoon on tehty?
 
Kyllähän ne huoltoasiat näkyvät huoltokirjasta? Katselin sitä kerran ja siellä on aika paljon kaikenlaista, mistä en kylläkään tajunnut mitään :rolleyes:

Taidan nakittaa auton myymisen mutsin miesystävälle, joka räpeltää työkseen autojen kanssa...
 
joo oon paska jätkä, mutta mitä tekemistä taas tällä kyseisellä asialla on sen kanssa, että montako autoa minä olen kerinnyt ostamaan??!! onko siinä sun mielestä autoa vaikka vuodeksi tai kahdeksi, jos ei myyjällä ole hitonkaan hajua mitä remppoja tai millon johonkin autoon on tehty?


Kiitos. :) Tarkotin että jos auto on toimiva, ilman mitään vikoja, niin myyntiin vaan. Kyllä sen joku ostaa. Totta kai nyt pässikin tajuaa ostettaessa kattoa ja vähän kysellä että auto nyt ei mikään pommikone ole. Mutta tuskin nyt missään 90-luvun katiskassa kukaan mitään täydellistä huoltokirjaakaan vaatii.
 
Mikähän tuli tälläkertaa volkkariin, kun jätti vaihteeksi välille.
On kyllä sanottava volkswagenin puolustukseksi se ,että ainakin pysyy hyvässä kunnossa omistaja kun aina saa olla hinaamassa ja työntämässä.
Vittu mitä paskoja sitä joku kehtaa vielä autoksi väittää saatana. Noh, auto otti ja hyytyi. Hirveellä äheltämisellä sen sai sitten tallissa käyntiin.
Tulpat vaihdoin, kaasarin putsasin läpikotaisin yms yms yms. Käyntiin saa, käy hyvin, mutta jos kaasua painat niin sammuu tai sitten jos sitä painaa ihan kunnolla niin pysyy jotenkuten käynnissä ja savu on sinistä ja helvetin paksua.
 
Sininen savu liittyy yleensä öljyyn tietysti. Onko autossa turboa? Turbojen öljyvuodot kun eivät mitään harvinaista ole. Mites ennakko? Pääsiskö venttiileistä öljyä ohi, eli siis syökö kone öljyä normaalia enemmän? Suuttimet kunnossa?

Siinä nyt arvailuja lähinnä tosin tuohon savuun.
 
Suuttimet kunnossa, ei ole turboa, öljyä ei mene vaihtoväleillä ollenkaan.
Voisiko tuo hyytyminen johtua siitä ,että kiihdytyspumppu ei toimi?

En siis tullut tarkistaneeksi toimiiko se kun se hajoaa tuskin koskaan, mistään.
 
Jos kaasua sitten polkee ihan tosissaan ja alat himmailemaan jengoja, niin pysyykö käynnissä jos tiputat esim. 5000rpm->2000rpm? Tasaisella nopeudellahan kiihdytyspumppua ei tarvitse yleensä, niin tuostahan voi jo aika hyvin ruveta funtsimaan onko siellä vikaa. Tietysti jos jostain välistä sinne falskaa (öljyä). Mutta kiihdytyspumppua kyllä puoltaa tuo, että hennommin kaasua antaessa sammuu ja köhii. Kannattaa varmaan tarkistaa se. Kauheesti vaan mietityttää mistä falskaa, kerran sinistä puskee.

(Muiden autojen vikoja paljon kivempi pohtia kuin omaa)
 
Pystyykö kallistuksenvakaajan ja molemmat koiranluut vaihtamaan kotikonstein vai tarviiko siinä jotain erikoistyökaluja tai säätöjä (pyöränkulmat tms.)? Autona 1.4 Fabia.
 
Pystynee vaihtamaan, harvemmin on mitään erikoistyökaluja vaativaa. Nosturi ois tietty kiva plussa.

Kulmat voi joutua säätämään, jos aiemmin säädetty vähän väljillä osilla. Mutta se on korjaamolla teetettävä joka tapauksessa, vaihtaa nuo osat itse tai korjaamolla.
 
Mistäs mää nyt sit tiän mitkä sytytystulpat ostan autooni? Motonetistä pitäs hakee (tilata), mutta vaihtoehtoja mun autolle on ihan perkeleesti tuolla. Autona on Fiat Brava 1.6 -97.
 
Jos otat rekisteriotteen mukaan kun meet niitä ostelee niin myyjän pitäs osata sulle oikeat antaa niillä tiedoilla. Ainut mihin ite joudut vaikuttaa on se että minkä valmistajan tulpat haluisit.. Sunkin autoos on varmasti kolmea merkkiä :)
 
Katsot käyttöohjekirjasta.
Katsoisin, jos sellainen olisi.
Jos otat rekisteriotteen mukaan kun meet niitä ostelee niin myyjän pitäs osata sulle oikeat antaa niillä tiedoilla. Ainut mihin ite joudut vaikuttaa on se että minkä valmistajan tulpat haluisit.. Sunkin autoos on varmasti kolmea merkkiä :)
Niin, siis tuollahan ne vaihtoehdot mun autoon jo löytyy. Lähinnä kaipailisin vinkkejä onko mitään eroo kympin ja neljän euron tulpilla. :) Iridiumeja en ihan tollaseen paska-autoon viitti tunkee.

edit: Niin ja alkuperäisosista en tiedä, niinku kävi jo varmaan selväks.
 
Kannattaako hommata vanteet joissa on sama keskireikä kuin autossa vai onko täysin sama käyttää soviterengasta?

Audi A4 B8:n keskireikä on 66,6mm ja ei hirveän monissa vanteissa näytä olevan valmiina tuota keskireikää.
 
Kannattaako hommata vanteet joissa on sama keskireikä kuin autossa vai onko täysin sama käyttää soviterengasta?

Audi A4 B8:n keskireikä on 66,6mm ja ei hirveän monissa vanteissa näytä olevan valmiina tuota keskireikää.
Ihan sama. Kunhan käytät sitä soviterengasta sitten, etkä hukkaa niitä kausisäilytyksen aikana. Ne on melko tärkeät sen kannalta, että pyörä keskittyy varmasti hyvin navalle.
 
Mulla on autossa rengaspainetunnistimet ja nyt kun kohta renkaidenvaihtoaika koittaa, niin heräsi mieleen yksi kysymys. Ohjekirjassa sanotaan, että noista tunnistimista johtuen ei renkaiden paikkaa saa vaihtaa (ohjekirjassa merkitty renkaiden paikat väri- ja kirjainkoodein) tai muuten jotain. Enkö voi nyt siis laittaa niitä renkaita eteen, mitkä viime kesänä oli takana, jotta kuluisi vähän tasaisemmin? Vai onko tuosta ainoa haittapuoli se, että ne rengaspaineanturit ei toimi vai pystyykö niiden paikkoja jotenkin vaihtamaan?
 
Vaihdatin kesärenkaat liikkeessä.Huomasivat siellä,että takarenkaan neljäs pultti ei mennyt paikoilleen.Kierteet mennyt kuulemma.Voikos tuolla autolla ajella kun on vaan kolmella pultilla rengas kiinni?Perjantaina olisi huoltamo keikka edessä.Vai menenkö suosiolla junalla töihin,etten riskeeraa omaa ja toisten henkiä liikenteessä.
 
Back
Ylös Bottom