Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli itelle pieni auto kuume tässä vähän aikaa sitte...
Nyt kaipaisin jotain nettiauton tapaista nettisivua ulkomailta (saksa, ruotsi)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä helvetin hienoa on siinä jos auto on kestänyt kiihdytyksen ykköseltä suoraan viitoselle. Kaverilla on kauhia egoaminen menossa kun volvo kesti ykköseltä suoraan vitosella vaihdon. Minkä vitun takia pitää eres rasittaa autoaan tuollaasella?
 
Mitä helvetin hienoa on siinä jos auto on kestänyt kiihdytyksen ykköseltä suoraan viitoselle. Kaverilla on kauhia egoaminen menossa kun volvo kesti ykköseltä suoraan vitosella vaihdon. Minkä vitun takia pitää eres rasittaa autoaan tuollaasella?

Meikän vanha 1988 nissan sunny lähti liikkeelle vitosvaihteella.
Ei siinä oo mitään ihmeellistä.
 
Mikä auto?

Jos joku vanhempi auto niin ei haittaa mitään.

e: jos siis aikomus vain lisätä hieman, ei laittaa tyyliin 50/50.

-99 Mersu, cdi koneella. Valo siellä mittarissa vilkuttelee. Eipä sinne ainakaan litraa enempää tarvi tommosessa tilanteessa lorauttaa muistaakseni. Ja varmaan tossa parin tonnin sisällä ne öljyt vaihdetaan kyllä kokonaan.
 
-99 Mersu, cdi koneella. Valo siellä mittarissa vilkuttelee. Eipä sinne ainakaan litraa enempää tarvi tommosessa tilanteessa lorauttaa muistaakseni. Ja varmaan tossa parin tonnin sisällä ne öljyt vaihdetaan kyllä kokonaan.
Ei se lisääminen sinänsä hirveästi haittaa, jos molemmat öljyt on sopivia sille koneelle. Monesti puhutaan, että moottoriöljy on yhtä huono kuin huonoin osa siinä eli jos sekoitat jotain hipo-öljyä ja markettilitkua, niin tulos ei ole kaksinen. Käytännössä voit kyllä huoletta lisätä, jos molemmat on synteettisiä ja koneelle sopivia.
 
Kuluuko jarru/kytkin nesteet itestään? :david:

"Kuluu", tai sanotaan että aika tappaa nuo nesteet, keräävät itseensä vettä ja siksi ne pitää vaihtaa parin vuoden välein. Toki "kuluvat" enemmän käytössä mutta kyllä ne kannattaa vaihtaa vaikka auto olisi seissyt pari vuotta.
 
"Kuluu", tai sanotaan että aika tappaa nuo nesteet, keräävät itseensä vettä ja siksi ne pitää vaihtaa parin vuoden välein. Toki "kuluvat" enemmän käytössä mutta kyllä ne kannattaa vaihtaa vaikka auto olisi seissyt pari vuotta.

Jees, mä lähinnä tarkotin niitten häviämistä sieltä säiliöstä, nimittäi jarru/kytkinneste säiliö on menny melkei iha tyhjäks.. ?
 
Jees, mä lähinnä tarkotin niitten häviämistä sieltä säiliöstä, nimittäi jarru/kytkinneste säiliö on menny melkei iha tyhjäks.. ?

Mitä vittua?:confused:

Ehkä niiden on tarkoitus mennä sieltä säiliöstä jonnekkin, ei niitä sinne huvikseen lillumaan laiteta.
e: eli kun sitä sieltä kuluu niin se luonnollisesti sieltä säiliöstä vähenee.
 
Mitä vittua?:confused:

Ehkä niiden on tarkoitus mennä sieltä säiliöstä jonnekkin, ei niitä sinne huvikseen lillumaan laiteta.
e: eli kun sitä sieltä kuluu niin se luonnollisesti sieltä säiliöstä vähenee.

???
Niin, mutta eipä se jarruneste sieltä mihinkään kulu (häviä) vaihtovälin aikana jos ei vuotoja ole, tai sitä ei muusta syystä ole mihinkään valuteltu.
 
???
Niin, mutta eipä se jarruneste sieltä mihinkään kulu (häviä) vaihtovälin aikana jos ei vuotoja ole, tai sitä ei muusta syystä ole mihinkään valuteltu.

Niin niin, mutta justhan äijä tuossa sanoi että säiliö on mennyt melkein tyhjäksi.
Eli kyllä sitä johonkin kuluu/häviää sieltä :)
 
Jees, mä lähinnä tarkotin niitten häviämistä sieltä säiliöstä, nimittäi jarru/kytkinneste säiliö on menny melkei iha tyhjäks.. ?

Jarrujen työsylintereihinhän sitä nestettä "häviää" sitä mukaa kuin jarrupalat kuluvat. Jos on tästä kyse, niin on normaalia, muuten on jossain vuoto.
 
Pysyykö renkaat kiinni tuolla 108Nm? Aikasemmin laittanu "naama-punaiseksi" -momenttiin, mutta en oikein ole näitä "sinnepäin" -tyyppejä, joten tuli ostettua momenttiavain. 108Nm ois ohjekirjassa tuo kiristysmomentti. Tuntu vain niin keposelta kun kiristin tuohon. Aluvanteethan on autossa...
 
Back
Ylös Bottom