Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Pyr0, kyllä pysyy. 90-110Nm tuntuu yleensä pyörivän nuo suositukset. Ekan sadan kilsan jälkeen olisi kevytmetallivanteiden momentti hyvä tarkistaa, koska joskus saattavat alkuun löystyä kun vanne asettuu paikalleen. Tietysti vanha auto ja vanhat pultit ajan kanssa vähän hapertuvat, silloin vetäisin ehkä 10Nm yli ja tarkistaisin vielä uudemman kerran ettei ole lähtenyt löystymään.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nojoo, totta. Mutta eikö tuosta voisi jotain mielipidettä ees kysellä?

Noissa ei juurikaan virityspotentiaalia ole, mutta eiköhän tuo asiansa aja. Varsinkin jos olet mopoiässä vielä, niin B-kortti tai a1 tulee niin nopeasti ajankohtaiseksi, että mopo oli näin jälkeenpäin ajateltuna itselle ainakin ihan sama. Kunhan se on luotettava ja pääsee pisteestä A pisteeseen B mahdollisimman luotettavasti.
 
Nyt taas kevään tultua on kaikenmaailman pörisijät tulleet liikenteeseen. Ja mua ihmetyttää se että tuleeko noihin moottoripyöriin,mopoihin,mönkkäriehin ja bemareihin tehoja lisää jos siinä on mahdollisimman kova metelli? En voi perkele ymmärtää että miksi pirussa joku voi nauttia ajamisesta perkeleen moisessa metellissä?
 
Nyt taas kevään tultua on kaikenmaailman pörisijät tulleet liikenteeseen. Ja mua ihmetyttää se että tuleeko noihin moottoripyöriin,mopoihin,mönkkäriehin ja bemareihin tehoja lisää jos siinä on mahdollisimman kova metelli? En voi perkele ymmärtää että miksi pirussa joku voi nauttia ajamisesta perkeleen moisessa metellissä?

Mä oon miettiny ihan samaa.. Kaverilla oli aikoinaan pikku gti pösö, missä oli avarampaa putkistoa ja kyllä se sellasta "race-henkisyyttä" toi siihen autoon, mutta just pahin meteli osui sille kierrosalueella millä ajetaan maantiellä.. eihän siel kukaan kestäny istua kyydissä, olis kuulosuojaimet tarvinu:D ei tainnu kaverikaan kovin kauan jaksaa sitä autoa.
 
Nyt taas kevään tultua on kaikenmaailman pörisijät tulleet liikenteeseen. Ja mua ihmetyttää se että tuleeko noihin moottoripyöriin,mopoihin,mönkkäriehin ja bemareihin tehoja lisää jos siinä on mahdollisimman kova metelli? En voi perkele ymmärtää että miksi pirussa joku voi nauttia ajamisesta perkeleen moisessa metellissä?

No kato, missä on ääntä, siellä on voimaa.


:rolleyes::lol2:
 
Mitäs luulette, onko autokauppa vastuussa jos 4te maksanut auto hajoaa 5vk oston jälkeen. Vika todennäköisesti isompi, eli Saab 9-3 tid:n syöttöpumppu, eli rempaan tuskin sataset riittää...
 
Mitäs luulette, onko autokauppa vastuussa jos 4te maksanut auto hajoaa 5vk oston jälkeen. Vika todennäköisesti isompi, eli Saab 9-3 tid:n syöttöpumppu, eli rempaan tuskin sataset riittää...

Tuskin maksaa mitään, normaalia kulumista. paska tsäkä.
 
Syöttöpumppu ei ole mikään kulutusosa siinä kuin vaikka jarrupalat tai iskarit, eli kyllä virhevastuuseen vetoamisen mahdollisuudesta kannattaa ainakin keskustella myyjän ja vaikka kuluttajaviranomaisenkin kanssa. Läheskään koko korjausta ei varmasti myyjän piikkiin saa, mutta jonkinlaisiin kipurahoihin voi hyvinkin olla mahdollisuudet.
 
Nyt taas kevään tultua on kaikenmaailman pörisijät tulleet liikenteeseen. Ja mua ihmetyttää se että tuleeko noihin moottoripyöriin,mopoihin,mönkkäriehin ja bemareihin tehoja lisää jos siinä on mahdollisimman kova metelli? En voi perkele ymmärtää että miksi pirussa joku voi nauttia ajamisesta perkeleen moisessa metellissä?

Joo ja ei.

Jos alkaa esim. moottoripyörästä vaihtamaan putkistoa, niin äänikin muuttuu ja tehoa tulee lisää jos PC ohjelmoidaan ja käytetään penkissä. Se, että jos joku puhkaisee teinidexterin pakoputkeen reiän, ei tuo mitään tehoja.
 
Tässä tosi tyhmä kysymys, mutta menkööt...

Pohdin tässä, että kannattaako minun maksaa mopo-skootteristani täyskaskoa, joka on muistaakseni 190 euroa/vuosi vai mielummin osakaskoa, joka on muistaakseni 40 euroa/vuosi. Täyskaskossa omavastuu on 150 euroa. Vakuutusyhtiönä on If.

Mun mopo-skootterini on ostettu uutena neljä vuotta sitten. Se on pinkki, halppis ja kiinalainen Baotian Classic -merkkinen mopo-skootteri, jossa ei ole tuota kuvassa näkyvää tarakkaa, vaan sellainen lukittava boxi sen tilalla: http://baotian-service.nl/classic/Baotian Classic/images/pink005.jpg

Mopo maksoi uutena 800 euroa, se on suht' siistikuntoinen, sillä on ajettu noin 3000 km ja sillä ei ole kolaroitu. Mietin siis sitä, että minkä hintaluokan menopelillä mä ylipäätään kuljen? Vakuutusyhtiöstä eivät osanneet arvioida tätä asiaa. Ois vähän tyhmää maksaa tota täyskaskoa, jos moponi arvo on ihan säälittävä tänä päivänä.
 
Mopon arvo on varmaan jotain 400-500 luokkaa. Noita nimittäin saa välillä tarjouksista jopa 600-700e hintaan uutena. Joten ainakin mun henk.koht mielipide on se, että täyskasko on ihan turha, koska lunastustilanteessa siitä lunastusarvosta vielä omavastuu 150e, eli saisit käteen jotain 250-350e. Eli käytännössä parin kolarittoman vuoden jälkeen oot maksanut saman jo vakuutusmaksuissa.


Ja jos nyt sattuisi niin ikävästi että itse sillä kaatuisit tms. niin noihin ei maksa varaosat paljon mitään. Että saat oikeasti aika reippaanlaisesti solmuun sen pistää että sitä omavastuuta edes kannattaa täyskaskosta lähteä maksamaan.
 
Back
Ylös Bottom